Zwangerschapskleding boven de maat 48 is idd bijna niet te doen…
Ik heb nu dan op internet nieuwe broeken gevonden in mijn maat.
Althans 1 valt klein en kan ik dus niet aan.
En de ander heb ik nu regelmatig aan…
Ook heb ik een oude spijkerbroek de zijnaden losgemaakt en afgeknipt en een stuk zwangerschaps elastiek erin gezet, lekker zelfgemaakt…
En een goedkope zeeman broek met 2 stukken in de zijnaad ook lekker zelfgemaakt…Maar ja moet je maar net handig in zijn natuurlijk.
De enige oude broek die ik nu nog pas is mijn sportbroek, maar die zit tegen het einde van de dag toch niet meer helemaal lekker hoor…
Ik ben juist heel klein 1.60 en dan is het ook een ramp want alles valt te lang of ongelukkig… heb je een leuke 7/8e broek is het net een lange broek en dan is ie al een stuk minder leuk…
Ik heb een bnoekje( al wat ouder) met patronen voor zwangerschapskleding boven de maat 42.
Grote maten positie mode (ik heb maat 52/54) heb ik in Veenendaal gekocht bij BIB fashion.
Echt een aanrader.
En straks heb ik nog een maat 52 positie spijkerbroek (van Noppies) over… ziet er nog prima ui!
(interesse?? pb me maar )
heb ook nog een zwarte broek (idem van Noppies), maar deze raad ik niet aan om over te nemen… :oops: :oops: beetje slijtplekken tussen de benen…(witte elastiekjes die je ziet verschijnen).
Bij alle andere winkels die jullie noemen ben ik nog nooit geslaagd… was alles te klein! :roll:
o,ja ik ben 1,76 en de broeken moet ik een stukje omslaan…
ik heb ook last van overgewicht,weeg 20 kilo te zwaar nu meer omdat ik 10 kilo ben aangekomen. :eh: :eh: :eh:
toen ik net zwanger was en bij de vk kwam kreeg ik gelijk ook al die enge dingen te horen en dat ik daar kans op had.maar nu zijn we 33 weken verder en heb tot heden nog helemaal niks gehad.
geen hoge bloeddruk geen suiker me ijzer is super 7.1 noem maar op.
ze wilde dat ik naar de gin ging om daar een gesprek te hebben voor de bevalling omdat ik zwaar ben zeg maar.
nou de gin heeft me echt uitgelachen en zij meid jij kan gewoon thuis bevallen je bent gezond alles is helemaal super.
weeg nu 100 kilo pppfff zo dat heb ik er uit…moeilijk hoor haha.maar ik wil er mee zeggen dat ook al ben je zwaar dat je dat helemaal niet hoef te hebben…heerlijk om dat ook ff mee te maken…mensen moet ophouden om maar te denken dat mensen die zwaar zijn alleen maar vet eten en niet gezond kunnen zijn…dat hoef dus helemaal niet. :naughty: :naughty:
Ben afgelopen woensdag bij mijn vk geweest en heb het onderwerp thuisbevallen en overgewicht toch nog even aangesneden.
Ik mag gewoon thuisbevallen :dance: :dance: ! Ik vroeg of ik met mijn overgewicht nu per se in het ziekenhuis moest bevallen. Volgens haar zijn daar nu nog geen strikte regels voor, maar is het wel een hot issue in verloskundigen-land. Ze durfde het in ieder geval wel aan om mij thuis te laten bevallen.
Als je dus overgewicht hebt en je moet tijdens de bevalling alsnog naar het ziekenhuis en je mag niet zelf de trap aflopen (dat kan in sommige gevallen gebeuren), dan bellen ze de brandweer die je uit het raam komt tillen. Dat lijkt me natuurlijk wel erg genant. Het was dus wel een advies van mijn vk om thuis op de benedenverdieping te bevallen.
Nu wil ik graag onder water bevallen en zo’n bevallingsbad past bij mij niet boven, dus dan zou ik toch beneden moeten bevallen. Dus, dat komt allemaal goed uit!!!
ik vroeg me zo af, hadden jullie door jullie overgewicht ook last van stinkende oksels tijdens de zws, Of zou dit puur hormonaal zijn? Het is maar bij zws 1 en 2 had ik dat niet en dus denk ik dat het misschien te wijten is aan mijn overgewicht?
ik moet zeggen dat ik daar eigenlijk niet echt last van heb… Wel meer last onder mijn borsten, maar dat is opgelost met mentholpoeder iedere dag eronder… een mens moet wat he…
wat een onzin die regel over thuisbevallen! Ik was bij Nena 110 kg zwaar bij een lengte van 1.70. Echt wel een te hoge BMI dus! Het enige wat mijn vk hier over gemeld heeft is dat ik bij 20 weken en daarna nog een keer extra bloed heb moeten laten prikken ivm risico op suiker. Verder niks hoor! Mocht ook gewoon thuis bevallen enzo, is uiteindelijk niet gelukt maar dat had niks met mijn gewicht te maken hoor.
Ik denk er ook wel eens over na… Voor mijn eerste zwangerschap was ik 30 kilo afgevallen en woog ik 95 kilo bij 1,85m en na de zwangerschap woog ik 112 kilo. Dat is er niet af gegaan. Sterker nog er is alleen maar bij gekomen. Ik weeg nu schat ik 125 kilo. Ik voel me prima nu met 5,5 week. Ik probeer heel positief te zijn over de zwangerschap zo zal ik dus ook de komende maanden in gaan.
Ik had eerder vandaag een topic over positiemode van maat 50 en groter geplaatst. Hebben jullie nog tips voor adresjes in de randstad?
zeg dames, ik ben nu ondertussen 16 weken ver en ik vroeg me af zo’n buikband hoe draag je die infeite? Er zijn veel die mijn buik nog niet zien .Doordat ik dus al een buik heb denken de mensen dat ik gewoon verzwaard ben . Dus een buikband zou ideaal zijn. Doe je dat boven een broek of gewoon over je buik en dan je shirt erover?
Hoe je hem draagt ligt ook een beetje aan wat jij prettig vind denk ik…
Ik draag ze wel zichtbaar over mijn kleding, maar dan wel met een open blouse erover of anders over mijn broek maar onder een korter shirt dat ie eronderuit komt zeg maar…
Maar als je echt je buik goed wilt laten zien is over je bovenkleding heen het duidelijkst natuurlijk…
Ik draag ze wel zichtbaar over mijn kleding, maar dan wel met een open blouse erover of anders over mijn broek maar onder een korter shirt dat ie eronderuit komt zeg maar…
Zo deed ik het ook. Los over mijn kleding, zonder bloesje accentueerde mijn achterste weer zo, en ook die is meegegroeid… :roll: Meestal deed ik het zoals op onderstaande foto. (22+6)
Ik vond onder mijn shirt als verlenging voor over die grote buik het prettigst zitten. Ik ben tenslotte al lang en zo kon ik ook “gewone” truitjes en shirts langer doordragen. Heb nog een zwarte en een witte van vorige keer. Ga ze binnenkort eens uitproberen. Ben ook al driftig op zoek naar positiebroeken maat 50/52.
Iemand ervaring met It’s Time positiemode? Die hebben een aantal winkels in Nederland…
Ik heb nog geen buikbanden gedragen in deze zwangerschap. is ook nog niet echt nodig, mijn shirten zijn nog lang genoet. En in een tuniek komt mijn zwangere buik ook erg mooi uit, dus iedereen ziet wel dat ik zwanger ben hoor
Oja en ik draag ook een tinkerbell op mijn buik…dan is het natuurlijk ook overduidelijk dat ik zwanger ben
I. Ga ze binnenkort eens uitproberen. Ben ook al driftig op zoek naar positiebroeken maat 50/52.
Bij n*ckermann vallen de positie broeken erg ruim. Ik heb normaal maat 48 maar daar heb ik ze tot 2x toe terug moeten sturen. Draag van hun nu maat 44. Ze hebben daar ook nog grotere maten dus ik denk dat je daar echt wel slaagt!
Bij Etam zijn de prijzen niet absurd tov hun overige collectie. Ze gaan daar tot mt 48. (ik weet niet wat je hebt…) De buikbanden L/XL droeg ik pas vanaf een week of 28. Daarvoor de S/M. Ik was uiteindelijk 129cm de dag voor de bevalling. (over de navel)