NDS topic

“veilig” downloaden bestaat niet :wink: het is en blijft illegaal en dus strafbaar :mrgreen:

Maar als je gaat googelen en je typt de naam van het spel in en daar achter zet je “rom” dan vindt je bijna alle spellen romulation is een goede en bestrouwbare site let er wel op dat je een spel kiest waar eu achter staat of de eu vlag.

Nou, het lukt mij dus helemaal niet :? :cry:

Ik heb alles netjes gedaan volgens de aanwijzingen, maar mijn DS zegt alleen maar : loading. En verder gebeurt er niks.

Ik heb een R4 kaart, een MicroSD USB stick, een SanDisk adapter …

Hoe moet ik downloaden?? Iemand hier in staat om een heel grote nitwit te helpen??? :frowning: :frowning: :frowning:

O ja, en kent iemand hier Pocket download center?? Hier moet je betalen, maar ik ben zo bang dat de site toch virussen meebrengt ofzo. Iemand bekend???

wat ik altijd doe…

romulation en dan downloaden.

het gedownloade spel uitpakken via win zip of rar

usb stick met micro sd in de pc en openen

Alles wat hij uitpakt overzetten op de usb stick

tot nu toe doet alles het bij mij.

Heb je er al eens spellen opgezet of de kaart gebruikt??

De site waar jij het over hebt ken ik niet, maar persoonlijk zou ik er nooit voor betalen.

Ik download heel wat maar ben nog nooit wat tegen komen met virussen etc voor de DS

ik was dit hele topic kwijt… stom zeg…

Dragon had jij nou mario and luigi bowsers … you know ;)? als dat zo is kan je mij die dan sturen :angel: :pray: ?

@dragon wrote:

wat ik altijd doe…

romulation en dan downloaden.

het gedownloade spel uitpakken via win zip of rar

usb stick met micro sd in de pc en openen

Alles wat hij uitpakt overzetten op de usb stick

tot nu toe doet alles het bij mij.

Heb je er al eens spellen opgezet of de kaart gebruikt??

De site waar jij het over hebt ken ik niet, maar persoonlijk zou ik er nooit voor betalen.

Ik download heel wat maar ben nog nooit wat tegen komen met virussen etc voor de DS

Hoe moet ik ze uitpakken??? :think:

Hanneke: De roms die je download moet je altijd uitpakken, het spel wordt ingepakt zodat het sneller te downloaden is, als je het eenmaal hebt gedownload moet je uitpakken.

Dit kan door winzip of rar te gebruiken, je moet even op je pc kijken of je zo’n programma er op hebt staan.

zo niet dan kun je het gratis downloaden.

uitpakken doe je zo:

rechtermuisknop klikken op het bestand

je krijgt nu een rijtje te zien oa met “uitpakken hier” (of engels extract here"

Dit klik je aan en het bestand wordt uitgepakt.

Alles wat hij uitpakt zet je op je usb stik.

micro sd weer in de grote kaart steken en als het goed is zie je nu het spel in je scherm staan.

waarschijnlijk vraagt hij of je een sav file wil creeeren kies hier voor “ja”

Dynasty: Nee die heb ik niet, maar kun je hem niet vinden?? anders wil ik wel even voor je zoeken hoor.

Dragon, bedankt voor je antwoord. Het lukt me om ze op de USB stick te krijgen, maar als ik vervolgens de kaart in de DS doe geeft hij de melding "loading"en doet dus niks meer. Zou het kunnen komen doordat het een 4Gb disc is??? :think:

nee want dan zou hij dat moeten aangeven als je het spel op je usb sd zet.

dan krijg je de melding dat er onvoldoende ruimte is op de kaart.

heb je er al eens eerder spellen mee gespeeld? Want dan zou het kunnen zijn dat je, je software niet goed hebt geinstaleerd.

staan er wel al mappen op je usb sd zo als b.v system??

En je moet het spel eerst uitpakken en daarna pas op je kaart zetten.

Het kan ook zijn dat het aan het spel zelf ligt dat daar een fout in zit, je kan eens proberen om het spel bij een andere site te downloaden.

om welk spel gaat het??

Ik denk dat het te maken heeft met het installeren van de software idd, want dat heb ik dus helemaal niet gedaan :oops: :oops: :oops:

Eeehmmm…hoe doe ik dat???

(sorry hoor, maar ik heb dit dus nooit gedaan, snap er niet veel van :? )

Eindigen de namen van je spellen wel op .nds of .sav? Want dat zijn de bestandstypes die je moet hebben. Als ze eindigen op .rar of .zip moet je ze nog uitpakken.

heb je nog helemaal geen software geinstaleerd?? Dan snap ik wel dat hij het niet doet :lol:

Je hebt wel een cd rom er bij gekregen neem ik aan?

wat voor type kaart heb je precies?? dan stuur ik je even een pb met een link waarin het stap voor stap in uitgelegd staat :slight_smile:

Nee, er zit geen cd rom bij.

De bestanden eindigen wel op NDS. Dus dat uitpakken lukt. Ik nam aan dat wanneer ze op die manier op de USb stick staan, je ze dan ook zo kunt gebruiken…

:think:

Ik heb inmiddels de software gedownload, en nog steeds krijg ik alleen maar de melding “loading”.

Ik lees op het net dat het toch wel aan de 4GB kan liggen. 2 Gb is beter (zegt men)…

Ik ga het bedrijf eens mailen waar ik de kaartjes gekocht heb.

Tips zijn welkom :?

o ja, ik heb een R4 kaartje Dragon

mmmm :think: welke kaart heb je dan precies en welke ds?

• DS

*DS Lite

*DSI

*R4 DS
  • DSTT(i)
  • R4(i) SDHC

*Supercard SD one

*Cyclo DS

*M3I zero

*EZ flash

Wat je zou kunnen doen is je micro SD kaart leeg halen en deze opnieuw formatteren. Daarna een voor een de spellen er op zetten, wellicht zit er in een van die spellen een fout.

Maar de ze meeste kaarten die ik ken daar zit een cdrom bij :think:

Ik kan je alleen goed helpen als ik precies weet welke kaart je hebt, daar zitten namelijk wat verschillen in

ow we hebben bijna te gelijk gepost zien ik :slight_smile:

Ik ga even je post goed lezen en dan reageer ik

R4 SDHC

Nintendo Ds Lite

leeghalen en formatteren heb ik ook al gedaan , zit al vanaf 3 uur op de pc. Ik ga dus nu echt stoppen, morgen weer een dag. En anders koop ik gewoon een volle kaart via MP, dat kan toch ook???

Ik word namelijk echt GEK van dit gebeuren. :evil:

Maar bgedankt tot zo ver hoor, lief dat je zo wilt helpen :thumbup:

Sorry zoon lief kwam er even tussen door.

Ik neem aan dat je een gewoon Ds (lite) hebt en geen DSi??

En firmware hebt geinstaleerd?

Waar heb je je kaart precies gekocht?

Want als je een gewone R4DS adapter hebt gekocht met een 4 gb micro kaart dan kan het kloppen dat hij het niet doet

Want de R4DS adapter ondersteunt een micro SD van een maximale capisiteit van 2 gb. 4 gb ondersteund deze kaart dus niet.

Ik neem aan dat je geen totaal paket hebt gekocht, dus alles in een R4DS+MicroDS?? (ipv allebei appart bestellen) want als je dat wel hebt gedaan is het heel vreemd dat je daar een 4 gb microDS kaart bij hebben gegeven.

Heb je wel een DSi dan heb je de verkeerde kaart gekocht, de gewone R4DS doet het namelijk niet op de DSi daar heb je dan weer een andere kaart voor nodig.

je had alweer gepost :wall:

Ik vindt het zo raar want meestal moet het namelijk helemaal geen problemen opleven en moet hij gewoon in een keer doen.

En nee een volle kaart via MP kopen lost niets op, omdat de spellen dan op de kaart staan maar je moet dan nog steeds de juiste firmware/software instaleren, dus je behoud het zelfde probleem…

*Maak alles eens helemaal schoon en leeg

*download de nieuwste firmware voor de R4SDHC adapter

*Pak de bestanden uit, o.a moonshel,sytem en nog wat anderen.

*Selecteer deze en zet ze op de heugenkaart (niet de map maar alleen de bestanden)

*druk het kleine kaart goed aan in de adapter, soms als deze geen goed contact maakt leest hij de kaart niet goed.

Nu zou het het echt moeten doen…