Hier ook! En ook maan (en Rik en Mik). Basten was bere-enthousiast in ieder geval.
Merkte ook meteen dat hij heel geïnteresseerd was in zelf lezen. Hier op de hoek is net een jongetje geboren. In de tuin staat dus een bord met zijn naam er op.
Toen ik Basten 's middags weer naar school bracht zag hij dat en…J…E…N…S…Daar staat Jens!
Ik moest naar de bieb gisteren en hij wilde mee. Hij heeft daar meteen een eerste leesboekje uitgezocht waar hij gisteren enthousiast mee aan de slag ging (zo’n boekje geschikt voor na de eerste 3 dagen in groep 3).
wat goed he dat ie dat al kon lezen zo ver is wendy niet, wendy kent ook gene leterherkenning dus er moet hard aan gespijkerd worden… maar ze doet het geweldig aldus de juf ook
vandaag is ze ziek, gisteren en eergisteren ook al , en niet slapen die nachten ze wou perse naar school. Juf zei al als het niks word bel ik wel… maar Wendy houd stug vol.
Gisteren wou het niet meer en na nog een nacht wakker, een bezoek aan de ha rijker en neusspray voor oorontsteing en bjholtes vol…is ze nu thuis op de bank… veel koorts moe en oortjes pijn , een dag missen zo zei de juf is nu niet zo goed,maar heen gaan zo is ook nis ze is suf , mn van korts maar ook dooe niet slapen…
ze haalt het wel weer in denk ik dan, dit is overignes 1e keer dat ze afweizg is op de basisschool :thumbup:
Hier nog een week en dan gaat niels ook naar groep 3. Hij is er echt aan toe. Leest alles wat los en vast zit. Is nog wel een vroege leerling is afgelopen zondag pas 6 geworden maar nog een jaar kleuteren zou voor hem echt niet goed zijn.
Indy is een nog vroegere leerling. Ze wordt 9 december pas 6. Ze is nog steeds erg enthousiast maar wel erg moe. In groep 2 was ze op vrijdag altijd vrij, nu moet ze morgen voor het eerst ook op vrijdag, en dan ook meteen een hele dag!
Basten moet ook nog 6 worden (nog anderhalve week :mrgreen: ). Er is bij hem nooit sprake geweest van nog door kleuteren.
Hij vindt het volgens mij nog steeds leuk in groep 3. Niet dat ik er veel informatie uit gepulkt krijg, maar toch…
En…hij heeft al een boekje gelezen! Wat was hij trots op zichzelf! En ik ook natuurlijk. (was echt zo’n boekje met 1 of 2 woorden per pagina, varierend van mmm tot maan en roos en vis)
@Fleur wrote:
Indy is een nog vroegere leerling. Ze wordt 9 december pas 6. Ze is nog steeds erg enthousiast maar wel erg moe. In groep 2 was ze op vrijdag altijd vrij, nu moet ze morgen voor het eerst ook op vrijdag, en dan ook meteen een hele dag!
waarom is ze nu al naar groep 3 als ik vragen mag?
Ze is meer dan een jaar jonger dan Anna Sofie, bij ons op school doen ze daar echt niet aan…
Debke, Anna Sofie zegt ook haast niks hoor
Ze schrijft maan en ik en naam en leest wat woordjes, echt heel leuk :inlove:
@lydia wrote:
@Fleur wrote:Indy is een nog vroegere leerling. Ze wordt 9 december pas 6. Ze is nog steeds erg enthousiast maar wel erg moe. In groep 2 was ze op vrijdag altijd vrij, nu moet ze morgen voor het eerst ook op vrijdag, en dan ook meteen een hele dag!
waarom is ze nu al naar groep 3 als ik vragen mag?
Ze is meer dan een jaar jonger dan Anna Sofie, bij ons op school doen ze daar echt niet aan…
Omdat Indy er aan toe was. Ze leest al een poos de woordjes die ze nu de eerste weken in groep 3 leert, kent alle letters, rekent al uit haar hoofd sommetjes tot 15. En omdat school de 31 decembergrens hanteert. Ze kijken echt wel naar de kinderen want 3 decemberleerlingen uit haar oude klas doen groep 2 nog een jaartje extra. Ze is vrij serieus en vindt het heerlijk om werkjes te doen. Zowel wij (papa en ik) als de juf vonden het voor Indy beter dat ze naar groep 3 ging. Ze was al een poosje “klaar” in groep 2. Nóg een jaar groep 2 zou voor haar op den duur écht niet leuk meer zijn. Liever groep 3 nog een keer als ze écht niet mee kan komen dit jaar…
Dat klinkt ook wel verstandig liever groep 3 als het niet lukt.
Hier doen ze het gewoon niet.
Anna Sofie was een jaar geleden echt wel toe aan groep 3, maar inmiddels vind ik het ook wel prima dat ze hebben gewacht. Ze was een jaar geleden sociaal-emotioneel nog echt een kind van 5 die wilde spelen. Nu is ze volop groep 3. Ik vind het zo leuk eigenlijk he, ze wordt ineens zo groot :shock:
Toch wel raar want die 1 oktober grens bestaat al lang niet meer. Dus inprinciepe horen de dec. kinderen door te stromen ten zij er echt reden is om het niet te doen en niet andersom zoals nu vaak gebeurd.
En sociaal emotioneel groeien ze vaak met de groep mee.
wendy zit pas in groep 3 en word in december 7 wat een verschil dan zeg…
wendy dus 2 dgn ziek geweest… rekenen liep ze al mee in voren zij juf… taal heeft ze voor dit weekend mee naar huis genomen het woordje boom en de daarbij horende oefeningetjes… ze heeft ze nu al af dus das mooi… en netjes ook.
maandag weer verder met een hopelijk minder zieke wendy
:inlove:
wendy leert vandaag het woordje kasteel,
ze mochten kiezen
zee kasteel of nog een woordje, bijan iedereen koos zee , en wendy moest weer es anders,… maar t lukt haar vast. Ze heeft boekje mee naar huis gehad ow zei mijn zus zo duidelijk al hoe ze bezig zijn er mee :inlove:
Best een pittig woord :shock:
gaat snel he?
gebruiken jullie kids ook woorden als alsnog, (toen ging ik alsnog dit en dat) of ik heb me bezeerd… en meer van dat soort spreektaal , daphne wel, zo grappig
bezeerd?
Hahahaha weet je wat Anna Sofie zou zeggen :oops:
" ik ben bang dat ik een blessure heb"
of “mama dit kan wel eens ernstig letsel zijn”
sorry dat ik wat overtroef maar as is echt een taalqueen geloof ik.
Komt denk ik omdat ze 5,5 jaar alleen was hier, en ze alleen grote mensentaal heeft gehoord.
Ze vraagt voor ze iets vraagt ook altijd of ze even kan overleggen :oops:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
lydia geweldig…
overleggen dat zegt daphne ook altijd, mama ik wil even met je overleggen…
geen sorry zeggen hoor is toch niet nodig :-*
hahaha die moeten samen gaan spelen joh. Kunnen ze hele middag overleggen en daarna evalueren
hahahahhaha ja precies!!!
ik kan zo even niet op de andere dingen komen, maar ze zegt veel van dat soort dingen…
Wendy overlegt ook, is ook alleen thuis natuurlijk en haar taal is best oke… maar ook net of ze er zin in heeft ze kan zich ook ineens heel klein gedragen… meestal laten we haar erin .
Het gaat idd hard, ben wel beniuwd of het kasteel leren gelukt is.
Wendy heeft wel het woordje wellicht in der hoofd ipv misschien klinkt voor haarleuker
wellicht tante bianca kun je… :inlove:
ik bedenk me net mama … ook zon zin
of
ik vermoed dat… ihhihi heerlijk als ze ineens woorden gaan gebruiken van " grote mensen" taal .
Gisteravond hebben we ouderavond gehad op school. Indy’s juffen hebben verteld wat het dagritme is en wat ze allemaal dit jaar gaan leren. VEEEEEEEEL!!! Pff, Indy is een jonge leerling en ik werd er echt even door aan het twijfelen gebracht. Hebben we er wel goed aan gedaan? Maar als ik zie hoe snel ze de dingen oppakt heb ik er toch wel weer geloof in. Ze kent alle letters, kan ze allemaal benoemen en schrijven (soms wel in spiegelbeeld) en kan losse woordjes schrijven als ik ze noem. Rekenen is nog niet echt met rijtjes maar ze zijn aan het splitsen. Ook dat gaat haar tot nu toe wel goed af.