Na de vakantie, groep 3!!!

Ja, hoor, vadaag was het zover!

Emma zit in groep 3. Netjes aan een eigen tafeltje in plaats van met z’n allen beginnen in de kring.

Wat lijkt ze oppeens een stuk groter ( nu nog wijzer :lol: )

Ik ben benieuwd hoe ze het heeft!

leuk he :smiley:

Hier beginnen ze wel in een kring en daarna gaan ze aan tafels.

Over drie kwartier kan ik haar ophalen.

Het leuke is dat ze gewoon nu zo goed kan vertellen hoe het ging.

Als ze daar zin in heeft tenminste he :wink:

en?en?en? Hoe zijn de eerste dagen gegaan? :smiley:

Ik heb tigo vandaag voor het eerst naar groep 3 gebracht. Het arme mannetje zat met moeite zijn tranen de bedwingen :frowning: . Alles wat nieuw is vindt hij zoooooo eng… Vanmiddag gaat hij ook naar de bso dus ik hoor wel hoe het hem bevallen is als ik om 17.30 thuis ben :-S…

Hopelijk gaat het brengen morgen beter, dan is het nieuwe eraf…

Vandaag voor het eerst zijn juf gezien. Volgens mij een lief mens, dus dat zit iig wel snor

Hoe is het gegaan met de 1e dagen ?

Wendy dus ook 1e keer groep 3… de eerste dag kwam ze thuismet haar 1e geleerde en geschreven woordje…

Ik :roll: dus dat schrijft ze nu de hele dag door…

gek woord om te leren als 1e wij leerder boom roos vis ihih vind wel grappig.

Ik is ook veel belangrijker , zeg nu zelf.

En ze is nu aan rekenen in een boekje… gaat haar goed af zegt ze en vind ze leuk, ze is al heel lang aan tellen en optellen en aftrekken ( met eten en speelgoed enzo )

NU kan ze het mooi actief op school toepassen ,…

Wat hebben jullie kids zoals gedaan , geleerd ?

daphne heeft ook de eerste dag ik en rik en daarna maan…

het thema bij haar in de klas is ook ik, dat is aktijd na de vakantie hier eigenlijk dus dat sluit mooi aan…

we hebben ook een paar boekjes uit de bieb met die eerste woordjes en die worden erg vaak gelezen :thumbup:

owkee welke boekjes zijn dat dan heleen? ik zit daar helemaal niet in maar wendy is erg enthousiast en wil er graga mee bezig zijn

ze heeft vandaag woordje vis geleerd.

Vanmiddag weer rekenen zei ze…

tis wel erg leuk om te volgen ,

moet ik zo even voor je kijken bianca…

ze gaan over ben en rik 2 poezen…

daphne heeft smiddags ook rekenen, wat grappig…

http://www.veiliglerenlezen.nl/zwijsen/show/id=223399

het gaat om deze boekjes, en daphne heeft dan de maan roos vis boekjes…er is ook veel op inet te vinden om te schrijven enzo…als je maan roos vis intypt bij google :thumbup:

http://www.veiliglerenlezen.nl/zwijsen/show/id=223148

hier kun je ook precies volgen wat ze steeds leren, erg leuk :smiley:

Ik ben benieuwd met welke woorden Indy volgende week begint! De woordjes die ik hier langs zie komen schrijft en leest ze al heel lang. Maargoed, het zal heus niet lang duren voordat er woorden zijn die ze nog niet kent :wink: Ik vind het geloof ik nog spannender dan Indy, haha!

hey fleur knap dat indy al kan lezen wendy ois in dec 7 en leest nog helemaal niet, heeft ook geen letterherkenning… ze herkent wle letters maar op haar eigen manier, beetje gek uitleggen…

Heleen bedankt, de linkjes ga ik van t weekend even bekijken leuk hoor.

Volgens mij heeft tigo het prima naar zijn zin in groep 3. Hij komt vol verhalen thuis (terwijl hij normaal nooit wist wat hij die dag had gedaan), en laat heel trots zien welke letters hij allemaal heeft geleerd :smiley: .

Zijn eerste woordje was trouwens ook: IK.

Ow en rekenen is een makkie en zijn juf is heel lief. Maar ze kijkt wel de hele tijd de klas rond, dat deed juf mandy (van de kleuters) nooit :smiley:

Komt wel goed met tigo en groep 3

gelukkig franka, zo zie je maar hoe een kind kan omslaan in gedrag… ms nu enthousiaster en uitdagender en meer te vertellen het zal hem ws meer bijblijven wat ze zoal gedaan hebben , tis meer byzonder nu he

Heerlijk te lezen als het goed gaat, zeker zon 1e week is spannend vond ik met wendy wel en als ik haar nu zie denk ik dit had eig al eerder gemoeten maar ja zo werkt het niet ,

gelukkig is het zo ver en kan ze zich verder ontplooien met taal enzo

Hier gaat Amy morgen naar groep 3 ook ik ben er geloof ik meer mee bezig dan zij.Wel heeft ze veel zin om naar school te gaan.

En ik vind het ook wel weer even lekker mees op het kdv en amy op school heerlijk even een paar uur geen gemama aan mijn hoofd.

Vanochtend Basten weggebracht voor zijn eerste dag in groep 3. Hij had er super veel zin in! Zat echt heel trots achter zijn eigen grote tafeltje in de klas :inlove:

Ben benieuwd met wat voor verhalen hij straks thuis komt. Het is normaal niet zo’n verteller, dus waarschijnlijk gaat het zo:

“En Basten, hoe was het vandaag in groep 3?”

“Goed hoor…”

“Wat heb je allemaal gedaan?”

“Gewoon, wat we altijd doen op school”

“Heb je al wat geleerd?”

“Nee…niet echt”

“Heb je dan niet moeten lezen of schrijven?”

“Jawel”

“Dan heb je toch wel wat geleerd?”

“Ja, oke dan! Mag ik nou gaan buitenspelen?”

:roll: :mrgreen: :lol:

Ook Indy heb ik vanmorgen voor het eerst naar groep 3 gebracht. Gisteravond vond ze het ineens toch wel een beetje spannend, maar dat was vooral omdat er zoveel nieuwe kinderen zijn. Vanmorgen had ze nergens last van en is ze huppelend naar school gegaan. In de klas mocht ze meteen aan haar eigen tafeltje gaan zitten met 3 klasgenootjes van vorig jaar. Dat is toch wel een veilig idee lijkt me. We hebben nog even rondgekeken en toen ben ik maar gegaan, nog voor de bel. Die meid redt het wel! Ik ben benieuwd of ze vanmiddag met verhalen thuiskomt of dat ik net zo’n dialoog krijg als Debke met Basten denkt te krijgen :wink:

Hier zat amy vanmorgen ook vol trots in de klas met ook een echt tafeltje met lades.

Ze kregen meteen een eigen potloden doosje,ben benieuwd hoe ze het heeft.

1 keer raden welk woordje Indy vandaag geleerd heeft…IK :mrgreen:

Ze kwam thuis vol verhalen en is helemaal vrolijk en gezellig. Dat was de laatste 2 weken van de vakantie wel anders!

Ze heeft hartstikke veel zin om morgen weer te gaan. Dan gaan ze rekenen.

Goh dat woordje hadden ze bij ons ook :lol: