Na de vakantie, groep 3!!!

Anna Sofie heeft er zin :dance:

Nog een hele schoolweek vrij en dan begint het weer.

Komende week maar even van die dingen uitzoeken; passen de gymkleren nog, heb ik het overblijven al betaald, zijn de tassen er allemaal nog…

Wie gaan er nog meer?

Tigo? Daphne? Meer?

Ja! Mijn middelste zoon ook!

Hij heeft er enorm veel zin in. Nog 2 weekjes geduld en dan mag hij.

Is AS er ook zo aan toe trouwens? Basten wel…die is helemaal klaar voor het leren lezen en schrijven. Ben benieuwd of hij daar over een maandje nog zo over denkt! :mrgreen:

Ja, AS is er echt aan toe. Ze kent alle letters al een hele tijd, schrijft en leest kleine woordjes (onze poes heet Kerel. Zij schrijft Kiro :mrgreen: )

Jullie wonen in Made, wanneer begint school dan?

Wij zijn hier de vakantie nu wel een klein beetje zat :oops:

Indy gaat ook naar groep 3. Nog 2 weekjes vakantie en dan mag ze.

Ik verbaasde me vorige week ook. Ze schreef uit zichzelf SEBAT en bedoelde zwembad. Goeie gok toch?! :wink:

School begint hier de 18e weer. Basten wil heel graag weer, maar ik vind het nog wel even gezellig met hem thuis eigenlijk. Niet dat hij veel thuis is, want hij is de hele dag eigenlijk buiten met zijn vriendjes en vriendinnetjes aan het spelen. Maar de momenten dat ik hem wel even zie zijn best gezellig! 8)

Basten kent ook alle letters, maar schijft ze nog niet allemaal. Het is geen “schrijver en tekenaar”. Basten is meer een rekenaar en dat heeft hij zeker niet van mij!

Maar sinds een maandje of 2 is hij vreselijk geinteresseerd in het geschreven woord. Probeert te lezen, kent al bepaalde letterkombinaties (oe, ie, sch enzo).

Hopelijk houdt hij die interesse nog even vast, dat maakt het leven in groep 3 vast een stuk prettiger.

Mijn oudste gaat naar groep 4… :mrgreen:

Ik kijk uit naar begin november…en ik zie er tegen op… Mijn dochtertje wordt dan 4… Gaat ze ook naar school…

Time flies… Heb ik er nog maar 1 thuis voor een jaartje…

En de vakantie?? Vorig jaar hadden we door verhuizing maar 4 weken…Nu 6… Maar hun papa is terug van uitzending en nu zijn de kinderen bij hun papa de laatste weken… Ik heb hier dus geen last van verveling ed…

Nee, dit jaar niemand naar groep 3. De op een naar jongste gaat naar groep 4.

Emma gaat maandag 11 augustus naar groep 3.

Ze kent trouwens nog lang niet alle letters.

Cijfers gaat goed, ze kanook een beetje rekenen.

Trouwens een goeie om te kijken of alles nog past. Emma is voor de vakantie haar gymspullen kwijtgeraakt. Waarschijnlijk door de verhuizing. Dus we moeten nog op jacht.

Alleen kan ik niet ver lopen met een gebroken teen :wall:

Ik merk wel dat ze heel gespannen is.

Kayleigh gaat ook maandag 11 augustus beginnen in groep 3.

Ze vind het reuze spannend!

Ze kan al een beetje lezen en schrijven en maakt ook sommen.

Tigo inderdaad ook. Dinsdag 12 augustus is zijn eerste dag!

Maar hij heeft er wel zin in, maar vind het tegelijkertijd ook wel erg spannend! Nieuw gebouw, nieuwe juf, nieuwe kindjes in de klas… Allemaal nieuw en spannend dus :slight_smile:

Ik moet ook nog voor schoolspulletjes. Tigo zijn school hanteert schriftjes geld. Dat betekent dat je via school allerlei materialen moet kopen, of je koopt het zelf in de winkel… Heb een groot deel via school besteld, maar een leuke multomap en etui mag hij zelf uitzoeken of krijgt ie mischien wel voor zijn verjaardag :slight_smile:

Van dat schriftjesgeld kopen ze de nieuwst leersystemen, dus vind het ook niet zo erg om zelf wat spulletjes aan te schaffen…

Ik ben benieuwd hoe hij het gaat doen in groep 3… Tigo is nogal van: ik wil het eerste klaar zijn (dus afraffelen)… Tja, dat gaat echt niet meer in groep 3 :smiley:

Daphne en Myrna ook gaan maandag weer naar school, daphne dus naar groep 3…Myrna groep 1

daphne heeft uit bieb eerste leesboekjes meegenomen en die “leest” ze nu aan Myrna voor, ze verteld eigenlijk gewoon wat er op de plaatjes te zien is en sommige woordjes kan ze wel lezen zoals ik enzo…

Pffffff…schreef ik een week geleden nog, dat de vakantie wat mij betreft nog best even mocht duren? Nou…nu met dat slechte weer, wordt het toch weer tijd dat Basten naar school kan hoor! :mrgreen:

Gek word ik af en toe van hem…

Hier nog 1 week te gaan vanaf maandag dan. Het gaat stiekem toch nog wel erg snel. Vandaag nog een logeetje, en volgende week gaan ze logeren, dan heb ik ff tijd voor mezelf.

Vanavond zal niet veel geslapen worden, haha.

Milou gaat naar groep 4, Yannick naar groep 1.

Heeft Tigo nu zijn spulletjes bij elkaar?

Donderdag heb ik met Anna Sofie 2 gympakjes gekocht, gymschoenen en ze heeft al een nieuw broodtrommeltje (sprookjes-disney is zoooo groep 1 en 2 :inlove: ). Nu nog even een paar haarspulletjes erbij hebben zodat we 's morgens niet meer hoeven te zoeken (op de een of andere manier maakt dat in de zomer niet uit lijkt het) en dan kan ze beginnen.

Ik laat haar die eerste dag nog maar niet overblijven denk ik. Ik ben toch nog vrij. Dan maar extra fietsen.

Ja, tigo zijn spulletjes hebben we donderdag gekocht!

Wat kan een kind blij zijn met wat gummetjes, puntenslijpers en tekenblokken :slight_smile:

Gymklerenhoefde ik niet te kopen, zijn barcelona-voetbaltenue moest en zou in zijn gymtas. Wel nieuw gymschoenen, want de oude waren kapot. En zijn PSV broodtrommel die wil hij t/m groep 8 houden :smiley:

Maandag gaat de zwemles ook weer beginnen, en dan dinsdag de eerste schooldag. Tis voorbij gevlogen die vakantie…

Mijn oudste zoon gaat maandag ook voor het eerst naar groep 3 en hij heeft er erg veel zin in.

Vooral lezen vind hij helemaal geweldig. Hij leest ook al best wat boekjes zelf.

Het is wel erg stil hier na al die weken vakantie zeg…

Het werd natuurlijk ook wel tijd, maar wat een rust… Lev slaapt, papa kijkt al uren de OS en ik zit te wachten tot er iets gebeurd :slight_smile:

Ze wilde nog overblijven ook. Dus om kwart over drie haal ik haar pas op.

Duurt nog uren :wink:

jaaaa sil mag zich nu ook schoolgaand kind noemen :thumbup: :mrgreen:

@lydia wrote:

Het is wel erg stil hier na al die weken vakantie zeg…

Het werd natuurlijk ook wel tijd, maar wat een rust… Lev slaapt, papa kijkt al uren de OS en ik zit te wachten tot er iets gebeurd :slight_smile:

Ze wilde nog overblijven ook. Dus om kwart over drie haal ik haar pas op.

Duurt nog uren :wink:

ik vind de rust wel ff lekker :oops: :mrgreen:

ik moet wel even wennen

jan zit nu in groep 5, vrij grote groep

maar is wel lekker, dat ik nu kan doen wat ik wil