My Free Farm, kwebbelende kippen!

kimmy… ooke dat begrijp ik . ik ben er niet bij geweest gister… maar als je terug wille komen ben je welkom hoor… ik denk dat de gene die echt alleen maar voor het doneren gaan (en dat op nr 1 hebben staan) er nu uit zijn en in hun eigen gilde dat kunnen doen… (no hard feelings voor degene, maar zo kunnen hun hun ding doen) ik ben er wel voor ontspanning. doneerde misschien soms wat meer dan wat anderen, maar daar heb ik nooit moeite mee gehad… vond ik niet erg…

de tijd was er steeds ruim, dus dat is nooi een isseu geweest… kijk als de tijd bijna verstreken was, dan denk ik dat iedereen misschien even wat meer eraan moest gaan doen, maar dat is nog nooit voorgekomen…

ik vond dat we een leuk gezellig gilde hadden en dat blijven we ook zeker…

ik hoop echt dat sterrenmamm, slachter, marlon, kimmy en belindo terugkomen… en we het beste er weer van maken…

ik zit er ook zeker voor mijn ontspanning …

idd oessie en de ene keer kan je ook meer doneren als de ander… soms was de quest al afgelopen voordat ik kon doneren… het gaat mij er gewoon om dat het gezellig is om het samen te volbrengen!!

Hoi allemaal, hier Belindo even op Kimmys account. Wellicht dat wanneer de gilde op S1 net zo ontspannen en relaxed wordt als op S2 (niet kwa aantal leden, maar kwa doneren en de tijd die men daarvoor neemt en krijgt [zo deden we echt wel eens de volle 180 uur over een quest bijvoorbeeld]), Kimmy en ik weer een poging wagen op S1. Hou ons op de hoogte in ieder geval.

Groetjes,

Belindo

belindo en kimmy, ik hoop ook dat nu degene die er zo over vielen ( de snelle doneerders dus) en degene die gisteren zo ging aanvallen eruit zijn… dat het nu weer gezellig wordt!! Hoe lang willen jullie wachten?

Kimmygirl: Er werden geen mensen aangevallen persoonlijk.

PLuisje had het alleen over de mensen die regelmatig te weinig doneerde.

Ik vind ook dat er gewoon te weinig werd gedoneerd door sommige mensen.

Maar dit zei ik al eens eerder pluisje zei: Ik zit net in het gilde en doneer netjes elke x mijn ‘eigen’ deel, en mensen die al 1 a 2 maanden langer in het gilde zitten die staan gewoon onder mij. Dus dan komt het er toch gewoon op neer dat die mensen die onder mij staan te weinig doneren.

Dit is dan toch ook zo ?

En over die kazenopdracht: 17 kaas moest er gedoneerd worden, en dan doneerd iemand 2 kaas en 2 a 3 dagen later is er nog niets bij gedoneerd, terwijl dit makkelijk zou kunnen.

En iedereen krijgt klanten, en kan wat eieren/honing verkopen om zo aan hun deel te kunnen komen.

De meeste mensen wilde het rappen tempo er toch ook in houden ?

Pluisje wilde alleen een punt maken dat sommige mensen iets meer ‘konden’ doneren en dan word het zo’n heftige discussie. Nu hoor ik dus dat ze al van plan waren om wat mensen eruit te zetten, maar dat word dan niet gezegd in het gilde, als dit was gezegd was het NOOOIT zover gekomen, en waren er geen mensen uitgestapt.

Want dit was niet de instelling van Mij, helene, en pluisje. Maar gewoon dat sommige mensen wat beter gingen doneren.

We gingen zo lekker, en stonden in de top 10. En het ging opeens een stuk minder snel en waren ook alweer gezakt. Dan kun je toch denken nou kom op we rammen er ff in met zu’n allen.

En natuurlijk zit je er voor de gezelligheid, maar als je in een gilde zit en je krijgt elke x een bp wat je moet doneren, dan moet dat toch ook ‘omstandigheden daargelaten’.

romata… spreek gewoon mij aan, want je doelt op mij met de kazen… en zoals ik gisteren ook al zei… als we nog dik 90 uur hebben, en ik spaar nog even voor een quest of iets dergelijks, vind ik het onzin dat ze meteen NU gedoneerd moeten worden. Dit hebben we al eerder gezegd!!

Over het doneren, er is gezegd ieder zijn deel, maar wanneer er stelselmatig door anderen meer en meer gedoneerd wordt zodat de quest snel af is, dan krijgen sommigen dus geen kans. Als je nog niet zo;n hoog level hebt is het echt niet bij te houden. Niet als je ondertussen nog probeert om je tuintje uit te breiden.

Ik vind het persoonlijk van de zotte dat omdat er een klein aantal zijn die als gekken doneren dat anderen dat ook moeten, we hadden het motto ieder probeert zijn deel, maar als anderen sneller willen prima…

@romata wrote:

Kimmygirl: Er werden geen mensen aangevallen persoonlijk.

PLuisje had het alleen over de mensen die regelmatig te weinig doneerde.

Ik vind ook dat er gewoon te weinig werd gedoneerd door sommige mensen.

Maar dit zei ik al eens eerder pluisje zei: Ik zit net in het gilde en doneer netjes elke x mijn ‘eigen’ deel, en mensen die al 1 a 2 maanden langer in het gilde zitten die staan gewoon onder mij. Dus dan komt het er toch gewoon op neer dat die mensen die onder mij staan te weinig doneren.

Dit is dan toch ook zo ?

Dit is zo zwart wit he.
Pluisje doneert oa. binnen een dag, dus altijd heel snel zijn deel, een ander probeert het verspreid te doen (meestal de mensen die lager in level zijn). Als dan door anderen heel snel extra gedoneerd wordt, kan je nooit je eigen deel doneren, en ja dan stijgt pluisje dus sneller dan een ander.
Ik wist trouwens niet dat het een wedstrijd is... wie er hoe hoog in de ranglijst van het doneren staat

Gaan er pb’s rond? ik wil ook pb :angel:

kom vanavond weer.

Heleen waarom heb jij je ww veranderd?

Ik voelde me ook niet aangevallen. doneer steeds mijn deel hoor maar ik vind het niet leuk om in een gilde te zitten waar de mensen die vaker te weinig doneren zo aangevallen worden zonder reden.

Want 200 uur (bijvoorbeeld) is nog steeds 200 uur en niet ineens 24 uur omdat mensen sneller willen. Degene die niet sneller willen/kunnen die zullen vaker te weinig doneren en die voelden zich toch aangesproken. En daar wil ik dus niet bij horen.

De afgelopen quests heb ik dus bijgekocht (gister nog een paar honderd kruiden) en ik moet even mijn spaarpotje bijvullen maar dan kom ik denk ik wel terug. Vind het nl wel erg jammer om uit het gilde te zijn, maar het voelde gewoon echt niet goed om te blijven.

Hoop idd dat de gezeligheid terug komt en iedereen de kans krijgt om zijn/haar deel te doneren.

Kimmy dat gaan we zeker doen… we zijn al lekkker ver en bij gust 61 krijgen we ook de punten bij ons eigen punten aantal op… en we waren al bij 42 of zo.

ik blijf zeker bij kippenkok, vond het leuk gezeliig (en ja ook met romata en helene, want daar kon ik het naar mijn idee goed mee vinden) dat hun in een ander gilde zitten is jammer… maar ook zonder hun redden we het zeker wel… ik ging overigen ook niet om bovenaaan in de lijst te kopen, ik doneerde de laatste tijd ook wat mee rop mijn gemak… ook omdat we tijd genoeg hadden en iedereen zo huneigen deel doneerde

moet wel zeggen dat bv Carter, door omstandigheden er bijna niet is, dat ik wel voor ben om er dan maar een tijdje ui t te gaan. en natuurlijk altijd weer welkom is als ze er bij wil…

Ik snap er helemaal niks van , ik doe mijn best met doneren maar ik kan niet zo snel als jullie.

Anders stap ik er ook uit

wie zijn er nou uitgestapt dan?

karin als ieder gewoon zijn deel doneerd hoeft er niemand uit hoor…dus lekker blijven dacht ik zo…

@Karin1981 wrote:

wie zijn er nou uitgestapt dan?

sterrenmamma, kimmy,belindo, slachter, marlon , romata, helene en pluisje

hmm

wat kan ik beter doen honing straks of kaas :think:

ik heb voor honig destijds gekozen, maar dat wa sin de tijd dat de honing nog 900 ad per stuk opleverde, dat is die nu lang niet meer

ik heb bijna 2e boerderij en neem ik denk ik kaasmakerij

Wat heb je nog meer staan op je akkers karin?

Is het voor je 1ste of 2e boerderij?

Voor je eerste boerderij zou ik gaan voor de honing. Die brengt nog steeds meer op dan kaas en duurd ook korter.

En straks heb je echt mega veel honing nodig voor je persoonlijke quests.

Kaasmakerij zou ik ook pas doen op je 2e boerderij.

dan ga ik voor honing (nog effe geduld hebben ) dankjullie wel

joepie ik heb een mayokeuken en kaasmakerij kunnen kopen… nu moet ik 44900 AD sparen om een derde veld vrij te spelen… heb nu echt helemaal geen geld… dus weer flink sparen