My Free Farm, kwebbelende kippen! deel 3

leuk dat je je ook hebt aangemeld noekie

pas maar op want het is zwaaaar verslavend

vind het zwaar leuker als die spelletjes op facebook

ben er sinds MFF ook nog maar weinig te zoeken :roll:

Kan ik niet beoordelen, ik heb geen facebook enzo. Ik speel normaal ook nooit zulke spelletjes op internet. Ik speel alleen spellen die ik gekocht heb eigenlijk. Maar dit klonk wel grappig haha. Ben benieuwd hoe lang ik het leuk vind :smiley:

@Noekie wrote:

Kan ik niet beoordelen, ik heb geen facebook enzo. Ik speel normaal ook nooit zulke spelletjes op internet. Ik speel alleen spellen die ik gekocht heb eigenlijk. Maar dit klonk wel grappig haha. Ben benieuwd hoe lang ik het leuk vind :smiley:

Hoi noekie welkom :D:

Het is net zo leuk, of misschien nog wel leuker dan gekochte spellen.

Wat voor spellen speel je normaal gesproken dan?

Als je een paar weken verder bent en je vindt het nog steeds leuk, zou ik er wel wat geld insteken, dat maakt dat het net even wat sneller gaat allemaal.

En met de hoge coinprijs is het helemaal goed boeren :thumbup:

Succes met je spel, als je wat wil weten dan roept u maar :wink: :mrgreen:

Sims vind ik altijd leuk, helaas is mn laptop oud aan het worden en ineens kan hij sims 3 niet meer aan (van de ene op de andere dag… hij heeft al langer kuren…) en verder Red Alert (oud), Diablo (ook oud), racespelletjes, allerlei tycoons, daar ben ik gek op. Vandaar dat dit me ook wel grappig leek, soort boerderij tycoon dan hahaha :slight_smile:

Ik ben lvl 2 nu :slight_smile:

Verkopen jullie je verbouwde groente op de marktplaats? Ik zag dat daar echt zoveel word aangeboden, dat is niet normaal meer! Of kan ik de wortels enzo gewoon allemaal verkopen via de mensen die bij mijn kraampje komen met een vraag naar iets?

@Noekie wrote:

Sims vind ik altijd leuk, helaas is mn laptop oud aan het worden en ineens kan hij sims 3 niet meer aan (van de ene op de andere dag… hij heeft al langer kuren…) en verder Red Alert (oud), Diablo (ook oud), racespelletjes, allerlei tycoons, daar ben ik gek op. Vandaar dat dit me ook wel grappig leek, soort boerderij tycoon dan hahaha :slight_smile:

Ik ben lvl 2 nu :slight_smile:

Verkopen jullie je verbouwde groente op de marktplaats? Ik zag dat daar echt zoveel word aangeboden, dat is niet normaal meer! Of kan ik de wortels enzo gewoon allemaal verkopen via de mensen die bij mijn kraampje komen met een vraag naar iets?

Ik heb zelf lang gewacht met verkopen op de markt. In de eerste instantie,zodra de klanten komen aan je kraam, heb je daar je handen aan vol.

Nu verkoop ik wel eens iets als ik geld nodig heb,of als ik weet dat ik van dat product snel genoeg weer voorraad heb. Maar dat duurde even.

Er komt een moment dat je klanten je letterlijk arm kopen. Je kan er niet tegenop zaaien,maar beetje bij beetje krijg je hem door.

Het is soms echt goed nadenken wat je doet.

Dat real time is leuk,maar ook frustie. Wist eerst nog niet dat je klanten best dagenlang kan laten staan,omdat je producten 13 uur moeten groeien.

Overigens als je echt gaat kijken is het toch iets sneller dan real time,maar lang is het wel. Later kan je door gietbonus je producten 10% sneller laten groeien. Dat begint nu wel fijn te worden.

Voorlopig heb je aan graan en wortels je handen vol. Zou lekker veel zaaien en oogsten. Zodra je dan nieuwe producten krijgt,heb je een lekkere voorraad.

Moet wel zeggen dat ik nu (lvl 19) geen prio meer geef aan graan en wortels. Soms als ik echt lui ben koop ik 2000 wortels op de markt. Ben ik weer even klaar.

Je komt er vanzelf in. De eerste levels gaan erg hard,maar daarna is het echt bikkelen en veeeeel geduld hebben.

welkom noekie…

het is inderdaad een erg leuk spel… ik ben nu in level 31… en speel het nu een jaar…

en graan en wortels verbouw ik ook niet meer, maar in het begin is elke cent er 1

Hoe kom je aan geld? Ik heb nu 137, maar een kip is al 500 ofzo… En die eieren is nu 4 uur wachten op 3 eitjes…

Wat kun je eigenlijk verder met eieren? Alleen om te verkopen of kun je er meer mee? Ik ben nu level 3 en ben de eerste komkommers net aan het planten :smiley: Ik heb 3 kippen, maar wil er 5! Gaat het met meer kippen gewoon sneller of krijg je dan meer eieren na dezelfde tijd?

Er zit trouwens ook allemaal troep op die akker, maar om dat te verwijderen betaal je ook vet veel :shock:

@Noekie wrote:

Hoe kom je aan geld? Ik heb nu 137, maar een kip is al 500 ofzo… En die eieren is nu 4 uur wachten op 3 eitjes…

Wat kun je eigenlijk verder met eieren? Alleen om te verkopen of kun je er meer mee? Ik ben nu level 3 en ben de eerste komkommers net aan het planten :smiley: Ik heb 3 kippen, maar wil er 5! Gaat het met meer kippen gewoon sneller of krijg je dan meer eieren na dezelfde tijd?

Er zit trouwens ook allemaal troep op die akker, maar om dat te verwijderen betaal je ook vet veel :shock:

En toch denk je straks anders over dat vet-veel. Bij elke nieuwe akker die ik kocht haalde ik die troep makkelijker weg. Onder die troep zit soms verloren geld,waardoor het toch gratis blijkt te zijn.

Ik weet niet of je nu je kippehok al mag upgraden,meen dat dat pas over een aantal levels is.

Je zou op farmpedia.nl even kunnen kijken wat je op welk level mag en kan en wat het kost.

Nu is het gewoon zaaien en oogsten. Je zou tussentijds wat kunnen verkopen om aan geld te komen,maar als je straks klanten krijgt,dan wil je ook genoeg hebben.

Je kan in het dorp quests doen,daar verdien je de eerste quests geld mee. Best leuke bedragen.

Dan zie je een mannetje met een uitroepteken op zijn hoofd en die vraagt iets van je. Soms vragen ze best veel,maar je zal ze allemaal moeten doen. Geen haast.

Heb heel lang quest laten staan om niet te snel te gaan,maar later bleek dat ik een bepaalde quest moest hebben om iets vrij te spelen.

Het gaat best snel. Ben nu minder dan een jaar bezig en zit op lvl 19.

Nu gaat het wat rustiger allemaal.

In de winkel koop je meer zaadjes om nog meer te kunnen zaaien en oogsten.

Kippen kan je graan voeren,dan doen ze er 2 uur over. Straks krijg je mais,dat haalt nog meer legtijd eraf,maar minimum van 2 uur blijft.

Eieren zijn wat waard op de markt,maar je klanten vragen er straks ook om.

Kippen kosten vanaf 500 Ad. Bij elke extra kip betaal je meer,maar je moet wachten tot je een lvl hebt gehaald,waarbij je uit mag breiden.

Ik heb nu 15 kippen.

Heb ooit koeien gehad,maar die heb ik weg gedaan. Schapen en ik ook niet aan begonnen, akkers leveren meer op en producten op de markt zijn betaalbaar (tip van de dames hier).

Dit zijn de eerste 7 lvl’s.

Vanaf 7 mag je je hok uitbreiden.

1 Knecht 0 Met dit level begint het spel. Je kunt nu Wortelen en Graan verbouwen.

2 Wortelsorteerder 58 …Nog wat tijd om alles uit te proberen. Gordon vertelt je, hoe je een Kippenhok kunt bouwen.

3 Komkommerplukker 2.420 Vanaf nu kun je gebouwen neerzetten en Komkommers planten.

4 Boerenmeid 6.620 Je krijgt een gratis hulpje om water te geven en te voederen (Eigenlijk alleen voor premiumspelers). Je kunt nu Aardbeien planten.

5 Onkruidbestrijder 15.620 Je mag nu Reclame gaan maken. Verder kun je ongebruikte Stallen en Akkers weer verwijderen.

6 Kolvenknakker 27.900 Maïs, het tweede kippenvoer is nu beschikbaar.

7 Radijzenplanter 58.700 Vanaf nu kun je radijsjes planten en je Kippenhok uitbreiden.

Oké, tnx voor de info :smiley:

Ik ga lekker zaaien en mn voorraad lekker vol laten lopen :lol: Ik heb al een paar klanten tevreden gemaakt hihi.

Ik ga eens even kijken op farmpedia!

@Noekie wrote:

Oké, tnx voor de info :smiley:

Ik ga lekker zaaien en mn voorraad lekker vol laten lopen :lol: Ik heb al een paar klanten tevreden gemaakt hihi.

Ik ga eens even kijken op farmpedia!

In het begin zei ik NEE tegen klanten, bleek niet handig. Je kan ze dan beter lekker laten staan of de volgende klant wel helpen.

@Noekie wrote:

je kan je kippen optimaal bijvoeden he zodat je de duur halfveerd

aan geld kom je door verkoop aan je klanten

links onderin je veld bij het verkoop kraampje

als er dan een klant staat kan daarop klikken en dan kijken wat deze wilt

en zo kan je de producten opsparen en verkopen aan je klanten

als je veel hebt kan je ook verkopen op de markt

met eieren kan je op dit moment alleen maar verkopen en voor quest straks

en later ook mayo mee maken bijv.

als je even oppagina 1 van dit topic kijkt en dan op de spoilers klikt krijg je alle uitbreidingen en mogelijkheden te zien :wink:

Vier klanten zijn inmiddels geholpen en quest 1 is gedaan :smiley: Ik heb nog geen klanten “nee” gezegd. Ik doe steeds later. Heb al gezien dat ze inderdaad gewoon blijven staan :lol:

Die komkommers is wel ff wachten hahaha

Blijven de dingen die je gezaaid hebt trouwens gewoon goed als ze de hele tijd al klaar zijn (als ik slaap bijvoorbeeld) of gaat het dan dood of kapot?

nee het is echt supergroente … het bederft niet :mrgreen:

nee hoor blijft gewoon goed

Noekie, Welkom en veel speelplezier!

Je producten blijven hier onbeperkt houdbaar! Oogsten en zaaien en je hoeft niet perse op de tijd te letten zoals bij farmville :wink:

Oh, enne

Fijne valentijn meiden :inlove:

Ok, dat is fijn :lol:

Krijg net een berichtje over een valentijnsactie dat je 50% meer coins krijgt als je smst ofzo. Zijn jullie betalende spelers allemaal of niet? Voorlopig blijf ik gratis speler geloof ik. Kan mn geld momenteel beter gebruiken dan voor een spelletje :wink:

Noekie,

dat zijn ook veelal de spellen waar ik ook van hou.

Nou dan zal dit je ook wel liggen :wink: :lol:

Weet je toen ik begon heb ik eenmalig voor 10 euro coins gekocht en zo best een redelijke start gemaakt.

Toender tijd koste de coins ongeveer 300 aD nu kan je ze kwijt voor 2300 aD.

Dat is wel een groot verschil, maar wij verkochten onze eieren ook voor 75 aD op de markt dus het is allemaal een beetje anders geworden.

Maar als je graan en wortels kwijt wil mag je ze wel naar mij toesturen hoor.

ik koop ze normaal altijd bij de kruidenier per 9999 te gelijk.

En als ik jouw er een plezier mee kan doen.

Er komt toch een graanquest aan ik heb er zo’n 250.000 nodig, kan je mij daar aan helpen? whahaha :lol: :lol: :lol:

Mijn ign (in game name) = Shaya81 hoe is de jouwe?

Dan nodig ik je uit op mijn vriendenlijst.