Moeders voor Moeders, doen?

@Rooike wrote:

@mamma van sharondenise wrote:


en er was nog een derde vraag die ik nu zo uit mijn hoofd niet weet.



Ze vroeg alleen aan mij of ik met een AB kuur bezig was?
Kan dat dan de 3e vraag zijn?
Verder heeft ze niets aan mij gevraagd.


Meedoen kan ook niet als je geopereerd bent aan bv hernia; is bij je ruggemerg, als je hieraan bent geopereerd heb je ook meer kans/risico op infecties bij je te dragen.

Ik heb 3 x meegedaan en kreeg alledrie de keren een vragenlijst in te vullen, naar ik me herinner meer dan 3 vragen :think:
Ik zou zo weer meedoen, bij mijn broertje en schoonzus ging zelf zwanger worden ook bijna niet lukken (uiteindelijk toch 2 x spontaan :D ) maar ik zou zeker flessen vol willen piesen voor mijn neefjes/ of nichtjes hoor! :inlove:

Ook ik heb 6 jaar geleden meegedaan. Ik kan me ook wel herinneren dat ik de flessen niet open mocht zetten om te luchten. Ik weet nog wel dat ze enorm stonken! Ik was ook wel blij toen ik er mee moest stoppen, want op een gegeven moment word je het ook wel zat.

Ik zette de flessen gewoon bij de voordeur en zo werden ze ook weer afgeleverd. Hier om ons heen wonen veel mensen met (kleine) kinderen en ik kan me herinneren dat er een buurvrouw was die me had verteld die flessen een keer te hebben zien staan, maar er toen helemaal niet bij stil had gestaan waar het voor was. Ondanks die flessen waren alle buren erg verrast doen we vertelden dat ik zwanger was.

Ik moet zeggen dat ik veel fiets en dagelijks jaar in jaar uit veel huizen voorbij fiets, maar ik heb er nooit erg in gehad om er op te letten of ik ergens die flessen zie staan en ik heb ze ook nog nooit bij iemand zien staan. Misschien dringt het niet eens tot me door! Met die gedachte heb ik toen ook mijn flessen steeds buitengezet. Dus ik zou het zeker doen!



Groetjes,



Viratine

ook ik heb meegedaan en zou het zo weer doen…tja en de stank…neus dicht houden…



Ik had het zo geregeld dat het bij mijn ouders gehaald werd…ik woon in een flat en wilden niet dat de buren het al wisten… Mijn moeder is altijd thuis dus aan bellen omwisselen en niemand die het in de gaten had!!!



een vriendin van mij is heeeeel lang bezig geweest om zwanger te raken en heeft dus veel aan MVM gehad…anders had ze niet zwanger geraakt!!!

Bij de eerste niet gedaan. Totaal niet over nagedacht eigenlijk toen :oops:

Bij mijn 2e zwangerschap aangemeld. Alleen mocht ik niet meedoen ivm bloedtransfusie helaas. Deze zwangerschap liep helaas uit op ene mk.

Bij deze zwangerschap niet aangemeld.

Ik mag ook eindelijk mee doen :dance: Donderdag komt ze langs. :dance:

Doen! Ik ben zwanger geworden dankzij o.a. Pregnyl, dat gemaakt is van HCG, het hormoon dat uit de urine gehaald wordt. Ik heb zelf ook meegedaan, ik vond het niet practisch erg stinken enz.



Wat veel mensen niet weten en ik vind dat iedereen wel MOET weten:

Het is als je meedoet niet alleen voor het goede doel om anderen zwagner te maken. Pregnyl wordt ook voor heel veel andere dingen gebruikt. Er wordt door de farmacie dan ook gewoon geld mee verdient, en het middel wordt bijvoorbeeld ook veelvuldig gebruikt (als het niet in vele grotere hoeveelheden is) door mensen die af willen vallen. Het is dus niet zo dat jou urine ook daadwerkelijk iemand zwanger maakt, de markt is breder dan dat!

@Marda wrote:

Doen! Ik ben zwanger geworden dankzij o.a. Pregnyl, dat gemaakt is van HCG, het hormoon dat uit de urine gehaald wordt. Ik heb zelf ook meegedaan, ik vond het niet practisch erg stinken enz.



Wat veel mensen niet weten en ik vind dat iedereen wel MOET weten:

Het is als je meedoet niet alleen voor het goede doel om anderen zwagner te maken. Pregnyl wordt ook voor heel veel andere dingen gebruikt. Er wordt door de farmacie dan ook gewoon geld mee verdient, en het middel wordt bijvoorbeeld ook veelvuldig gebruikt (als het niet in vele grotere hoeveelheden is) door mensen die af willen vallen. Het is dus niet zo dat jou urine ook daadwerkelijk iemand zwanger maakt, de markt is breder dan dat!




Goed dat je het erbij verteld, maar persoonlijk hou ik voor ogen dat ik het wel voor vrouwen doe die het nodig hebben :wink: :thumbup:



Ik zou het zo weer doen :thumbup:

@Marda wrote:

Doen! Ik ben zwanger geworden dankzij o.a. Pregnyl, dat gemaakt is van HCG, het hormoon dat uit de urine gehaald wordt. Ik heb zelf ook meegedaan, ik vond het niet practisch erg stinken enz.



Wat veel mensen niet weten en ik vind dat iedereen wel MOET weten:

Het is als je meedoet niet alleen voor het goede doel om anderen zwagner te maken. Pregnyl wordt ook voor heel veel andere dingen gebruikt. Er wordt door de farmacie dan ook gewoon geld mee verdient, en het middel wordt bijvoorbeeld ook veelvuldig gebruikt (als het niet in vele grotere hoeveelheden is) door mensen die af willen vallen. Het is dus niet zo dat jou urine ook daadwerkelijk iemand zwanger maakt, de markt is breder dan dat!






Ja maar dat afvallen, daar word het bij MvM niet door gebruikt!

Je word er zelfs voor gewaarschuwd, althans, mijn consulente heeft er een heel stuk over verteld.

Dus je mag dit afvallen echt niet samen gaan hangen met MvM!

Dat werd bij mij ook benadrukt toen de consulente langs kwam en ik me aangemeld had. Denk dat als dit gebeurt er bijna niet meer ingezameld zal worden. Want het is geen leuk werkje, maar de gedachte maakte bij mij heel veel goed.

@Tigru wrote:

Dat werd bij mij ook benadrukt toen de consulente langs kwam en ik me aangemeld had. Denk dat als dit gebeurt er bijna niet meer ingezameld zal worden. Want het is geen leuk werkje, maar de gedachte maakte bij mij heel veel goed.






Precies…

Het hangt absoluut niet samen, het word namelijk misbruikt voor dat spul te maken om af te vallen.

Maar daar heeft MVM niets mee te maken.





Gekopieerd van hun site:


Moeders voor Moeders zamelt urine in van pril zwangere vrouwen in Nederland. Uit deze urine wint MSD het hCG-hormoon. Van dit hormoon worden geneesmiddelen gemaakt die een rol spelen in het behandelen van vruchtbaarheidsproblemen. Zwangere vrouwen kunnen op deze manier dus stellen met vruchtbaarheidsproblemen helpen. Daarom zoeken wij constant zwangere vrouwen die mee willen doen aan Moeders voor Moeders.

Belangrijk om te weten:

Een zeer gering percentage van deze geneesmiddelen wordt oneigenlijk gebruikt, bv als afslankmiddel. Moeders voor Moeders betreurt dit en distantieert zich hier nadrukkelijk van. De urine wordt niet voor dit doel ingezameld. Ook is bewezen dat hCG niet werkt als afslankmiddel en keurt de Inspectie voor de Gezondheidszorg oneigenlijk gebruik van hCG nadrukkelijk af.

@melanie wrote:

@Marda wrote:
Doen! Ik ben zwanger geworden dankzij o.a. Pregnyl, dat gemaakt is van HCG, het hormoon dat uit de urine gehaald wordt. Ik heb zelf ook meegedaan, ik vond het niet practisch erg stinken enz.



Wat veel mensen niet weten en ik vind dat iedereen wel MOET weten:

Het is als je meedoet niet alleen voor het goede doel om anderen zwagner te maken. Pregnyl wordt ook voor heel veel andere dingen gebruikt. Er wordt door de farmacie dan ook gewoon geld mee verdient, en het middel wordt bijvoorbeeld ook veelvuldig gebruikt (als het niet in vele grotere hoeveelheden is) door mensen die af willen vallen. Het is dus niet zo dat jou urine ook daadwerkelijk iemand zwanger maakt, de markt is breder dan dat!




Goed dat je het erbij verteld, maar persoonlijk hou ik voor ogen dat ik het wel voor vrouwen doe die het nodig hebben :wink: :thumbup:



Ik zou het zo weer doen :thumbup:




bij mij heeft de gene van mvm mij verteld dat idd hcg word gebruikt voor ook andere doeleinde

maar dat mvm daar niet aan mee doet

dat het puur was om medicatie van te maken voor vrouwen die verminderd vruchtbaar zijn.

@poeizie wrote:

@melanie wrote:
@Marda wrote:
Doen! Ik ben zwanger geworden dankzij o.a. Pregnyl, dat gemaakt is van HCG, het hormoon dat uit de urine gehaald wordt. Ik heb zelf ook meegedaan, ik vond het niet practisch erg stinken enz.



Wat veel mensen niet weten en ik vind dat iedereen wel MOET weten:

Het is als je meedoet niet alleen voor het goede doel om anderen zwagner te maken. Pregnyl wordt ook voor heel veel andere dingen gebruikt. Er wordt door de farmacie dan ook gewoon geld mee verdient, en het middel wordt bijvoorbeeld ook veelvuldig gebruikt (als het niet in vele grotere hoeveelheden is) door mensen die af willen vallen. Het is dus niet zo dat jou urine ook daadwerkelijk iemand zwanger maakt, de markt is breder dan dat!




Goed dat je het erbij verteld, maar persoonlijk hou ik voor ogen dat ik het wel voor vrouwen doe die het nodig hebben :wink: :thumbup:



Ik zou het zo weer doen :thumbup:




bij mij heeft de gene van mvm mij verteld dat idd hcg word gebruikt voor ook andere doeleinde

maar dat mvm daar niet aan mee doet

dat het puur was om medicatie van te maken voor vrouwen die verminderd vruchtbaar zijn.[/
quote]



is mij ook verteld!

Precies!

Dus het word door MVM echt niet gebruikt om dat afslankmiddel mee te maken.

ik heb het ook gedaan, ik vond het ook stinken, maar gewoon je adem inhouden, in de fles gieten en zo gauw mogelijk weer dicht :lol:



en met de volgende doe ik het zo weer :thumbup:

Doen natuurlijk!



Bij de vorige zwangerschap gedaan en nu zonder erbij na te denken me weer aangemeld!

Hoort erbij!

Kleine moeite heel groot plezier! En graag gedaan :slight_smile:

Het verhaal van MvM (Organon, de farmaceut erchter) klopt niet, misschien doen zij er alles aan om het te voorkomen, maar in de praktijk blijkt dat het in grote dozen wordtgeleverd aan afslankbedrijven. Pregnyl wordt gemaakt van de urine van zwangere vrouwen van MvM, er is geen groep andere zwangeren die het voor andere doeleinden inlevert. :wink: Als het middel Pregnyl, dat volledig van MvM afhankelijk is, eenmaal bij de apotheken (in de markt) ligt heeft Organon geen zicht op waar het product naar toe gaat, en zeg nou eerlijk: Zou Organon het in de praktijk echt zo belangrijk vinden waar het naar toe gaat, terwijl zij er intussen met elk ampul geld verdienen?? Ik heb pregnyl gespoten om zwanger te worden, heb nog nooit gezien dat er op mijn ampul een sticker stond dat het alleen voor zwangerschapswens bedoelt is. :wink:

MvM is door de farmacie op gericht om er aan te verdienen en geen ‘moeder theresa instelling’ zonder enig eigen belang voor het goede doel. :wink:

Het programma Kassa heeft er ook al eens aandacht aan besteed:



http://www.gezond24.nl/video/bekijk/afslanken-met-hcg.htm



Gelukkig wordt er wel urine afgestaan! En daarom zeg ik ook doen, want ook vrouwen die zwanger willen worden hebben het nodig.

Maar meer openheid naar de vrouwen die meedoen is wel belangrijk vind ik. Heel erg waardevol, maar helaas dus niet álleen het mooie sprookje dat MvM ons wil doen geloven.

Nou dat weet ik zo net niet wat je daar zegt hoor.

Zulke grote dozen… valt allemaal wel mee. :slight_smile:



En weet je wat het ergste is?

Het is al bewezen dat het NIET helpt tegen afslanken.


Hans Rekers, medisch directeur van Organon Schering-Plough: “Het werkt niet. Dat wordt wel beweerd, maar is nooit bewezen. Het is oneigenlijk gebruik waartegen we niets kunnen ondernemen.�



En zie hier ook wat info: http://www.moedersvoormoeders.nl/Moeders_voor_Moeders/Wat_doet_Moeders_voor_Moeders/Moeders_voor_Moeders_en_de_hCG-kuur.asp

Klik vooral op de link die in de tekst staat, kun je precies zien waar het allemaal voor gebruikt word onze urine.

die uitzending van kassa kende ik nog niet :shock:

is toch erg dat er zo mee gerommeld word

je mag niet zomaar een injectie toedienen zonder het eerst te leren van iemand die er minimaal bekwaam in is

en ik vond echt grappig dat ze ook echt over BIG geregistreerd arts begon

omdat idd alleen als je BIG geregistreerd bent deze medicatie mag verstrekken dus zij (die vrouw van de afslank kliniek) mag dat al helemaal niet.

en dat doet ze dus wel omdat ze het middel ook zo verkoopt op het internet

ik hoop dat er heel veel meldingen zijn geweest

zou nooit willen afvallen via hcg injecties… als dat echt goed zou werken zouden alle zwangere vrouwen toch massaal afvallen :lol:

Ben toch wel geschrokken na deze uitzending, dat het zo gemakkelijk is om aan hcg te komen. Precies wat die vrouw ook al in het filmpje zei ik probeer ook zoveel mogelijk op te vangen. Ik werk 28 uur per week en heb iedere week 4 volle flessen die ik keurig naar de het verzamelpunt breng.

Ik wil namelijk niet dat de buurt weet dat ik zwanger ben.



De geur is inderdaad minder prettig uit de flessen, maar op zich vind ik er verder geen nadelen aan zitten.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik niet meegedaan, wist toen niet dat ik het naar een verzamelpunt kon brengen. Nu ik dat dus wel wist heb ik me per direct opgegeven.

Sowee, wat een reacties en interessante dingen erbij zeg. Inmiddels is het ook een standaardvraag van de verloskundige (eerst zat MvM niet in onze regio) en draag ik ook mijn plasje bij in de mooie blauwe flessen.



Dank allen voor de reacties!