Moeders voor Moeders, doen?

Wie heeft er ‘meegedaan’ aan Moeders voor Moeders? Is het aan te raden? Positieve / negatieve ervaringen?

Ik heb mijn tweede en derde zwangerschap meegedaan.



Ik kan er niets negatiefs over zeggen, het is enkel wat urine opvangen op de momenten dat je thuis bent.

Ik werkte toen 3 dagen in de week, dus vaak was het alleen in de ochtend urine en op het laatst bijna niets, omdat ik erg ziek werd en aan medicatie zat, toen ben ik gestopt met urine opvangen.



Het is in mijn ogen een steentje bijdragen aan de kinderwens van een ander.



Mijn opmerking zou zijn; Waarom zou je het niet doen? :smiley: Maargoed, dat ben ik en daarover verschillen sommige van mening met mij. :slight_smile:

Ik sluit mij aan bij Broekie.



Ik heb bij Lars meegedaan en bij deze zwangerschap ook. Het is een minne moeite (vind ik) en je helpt anderen met hun wens.



Ik heb geen negatieve ervaringen.



Succes.

ook ik heb het gedaan ik vondt het een heel belangrijk iets!!!

bij ons in de fam waren dus stellen die deze medicijnen ook nodig waren en ja als niemand mee wil doen is het voor zn stel niet mogelijk om te vechten voor een wens

het is niet alleen voor medicatie voor vrouwen die zwanger willen worden bv ook voor jongentjes die hun balletjes nog niet volledig zijn in gedaalt en medicijnen voor nodig zijn.

Ik ben in mijn laatste week van meedoen. En ik houd mij 1 gedachte voor “Ik kan er anderen mee helpen”. De ene week heb ik meer dan de andere, momenteel heel ziek, dus is het eigenlijk niks. Ze zijn met alles blij en moeite kost het niet.

Ik heb het ook gedaan. Het is niet altijd waar je op zit te wachten, als je misselijk wakker wordt, maar alle beetjes helpen.

ik heb beide keren mee gedaan.



Vond het leuk dat ik er ook wat voor kreeg, ook al was dat niet de insteek om mee te doen (ik wist dat nml helemaal niet de eerste keer).



Nadelen: flessen stinken vreselijk! buren merken het sneller dan misschien de planning is. Je kunt er ook voor kiezen om de flessen weg te brengen, in 2 grote boodschappentassen heb ik dat bij de tweede gedaan, maar die flessen moeten de eerste keer toch door de voordeur en dat doet die mevrouw zónder tas dusja… zien ze het nog…

Alle nadelen en vervelende kanten vallen weg tegen waarvoor je het doet!



Je helpt vrouwen die anders niet zwanger kunnen worden. Dat is toch het minste wat je kunt doen …vind ik :mrgreen:

Ik heb het gedaan maar ben vroegtijdig door hevige misselijkheid niet lekker voelen, niet meer me bed uit kunnen enzovoorts gestopt.

Ik heb er alleen bij de eerste aan meegedaan. Had toen zoiets heb er nu nog geen rondlopen en vond ook dat het een kleine moeite was.



Bij de 2e was ik er nog over na aan het denken toen ik al zo misselijk werd dat ik het niet meer gedaan heb. Bij de gedachte aan de geur die uit de kannen kwam ging ik al bijna over mn nek.



Maar als bij de eventuele derde het een stuk beter zou gaan zou ik weer meedoen. Kleine moeite voor hopelijk groot geluk voor een andere.

Kan niet echt iets negatiefs bedenken :think: :think:



Behalve dan dat ik niet veel thuis was en daardoor erg weinig opbracht…maar ach…alle beetjes helpen. Ongeveer 1 fles per week…soms 2…



Ja…1 klein nadeel…ik kon niet zo goed tegen die chemische lucht uit de fles,maar die rook je alleen als je de dop er af haalde…even 1 seconde neus dicht dus…

bij de tweede heb ik ook meegedaan. ik heb hormonen gebruikt om zwanger te worden van de eerste dus eigenlijk met ‘terugwerkende kracht’ mijn eigen pillen gemaakt :wink:



ik zeg, gewoon doen. ja, de flessen stinken, het is even wennen om in een kannetje te plassen en als je de flessen bij de deur neer zet weet de hele straat gelijk dat je zwanger bent maar je helpt er heel veel andere vrouwen mee die moeite hebben om zwanger te worden!

Sja, waarom zou je het niet doen inderdaad? Je helpt op die manier andere mensen om hun grote wens uit te laten komen.



En ja, natuurlijk heb je het op een gegeven moment wel gezien met die flessen, zeker als je tig keer per nacht naar de wc gaat en er telkens maar een heel klein beetje komt en je het toch helemaal in die fles gaat doen enzo. En ja, die flessen stinken en daar kun je misselijk van worden, maar dan idd ff een paar tellen de neus dicht of je man even laten helpen door het erin te gieten.



Al met al vond ik het een kleine moeite voor een goed doel!

ben er heel stellig in, JA!!!



je plast voor de kinderwens van een ander… Lief vriendinnetje van me wil maar niet zwanger worden voor iui :frowning: Zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om volgende keer niet mee te doen met MVM… voor een klein flesje pregnyl is zóveel urine nodig, echt niet normaal…



Tuurlijk stinken die flessen, maar zet ze als je ze gekregen hebt even in de achtertuin met de dop open en het scheelt al een heleboel!

ik heb ook meegedaan en heb het niet als naar ervaren ofzo

ik werkte ook maar toch heb ik veel kunnen inleveren

ik pies gewoon veel in de ochtend en de avond :mrgreen:

was gelukkig niet misselijk misschien was het dan moeilijker geweest

maar gewoon neus dicht als je de dop van de fles doet en snel schenken en dop er weer op

wij hadden een voordeur met een nisje erin waar de dan ook de container stond en tussen de muur en de contrainer zette ik dan altijd de flessen neer

ze werden ook wel gehaald wanneer het gros van de mensen aan het werk waren dus ging best goed

bij de 2de zal ik er nog wat op moeten verzinnen

idd misschien in een tas ofzo.

Ik heb bij beide meiden meegedaan.



Het enige nadeel vond ik de stank.

Als ik het in de flessen deed…stond ik bijna de overgeven

zo misselijk werd ik ervan!



Maar wel blij het gedaan te hebben… je helpt een ander ermee

Heb ook 2x meegedaan en vond de stank van die flessen wel meevallen, ik draaide gewoon mn hoofd wat af…

Dat mag de pret niet drukken om mee te doen! :thumbup:

Ik lees veel over het ophalen, bekend worden van de zwangerschap.



Ik woon 3 hoog, in een portiekflat, zonder lift. Nu komt die goede man “ergens op maandag”, echter als ik niet thuis ben moet ik de krat bij de ingang van ons portiek zetten, echter is dit ook de ingang van de parkeerplaats. Ja, als ik een nadeel moet noemen is het de vage afspraak. Na de 12 weken ben ik dan ook weggegaan omdat ik nog niet wilde dat al mijn bemoeizuchtige buren het zouden weten.

@Tigru wrote:

Ik lees veel over het ophalen, bekend worden van de zwangerschap.



Ik woon 3 hoog, in een portiekflat, zonder lift. Nu komt die goede man “ergens op maandag”, echter als ik niet thuis ben moet ik de krat bij de ingang van ons portiek zetten, echter is dit ook de ingang van de parkeerplaats. Ja, als ik een nadeel moet noemen is het de vage afspraak. Na de 12 weken ben ik dan ook weggegaan omdat ik nog niet wilde dat al mijn bemoeizuchtige buren het zouden weten.




Bij Eli woonden we ook nog in een appartementen complex. Ik zette het krat elke dinsdag op weg naar mijn werk beneden (of do?? Weet het niet meer) en om 17.45 stond er weer een verse krat klaar…

Gelukkig heeft nooit iemand het idee opgevat er iets geks mee te doen…ze bleven er allemaal netjes vanaf…



Niemand zag me en niemand zei er wat van (voor zover ik weet).

Ik geloof dat 1 keer de buurvrouw me met het krat zag lopen of dat ze er iets over vroeg nadat het bekend werd,maar verder…niets aan het handje…ze dacht al dat het urine zou zijn…

Zelfs het kado wat ik kreeg lag in de middag nog netjes onaangeroerd op de stoep klaar…lag er misschien al de hele dag.



1x is het niet opgehaald…gelukkig stonden er altijd nog 4 lege flessen bij…kon weer een weekje vooruit…



Denk dat de meeste wel wisten dat er een zwangere in de flat zou zijn,maar ja…wie van de 400??? Hahahaha…



Al doe je het maar enkele weekjes dan is het het al waard…ik zag alleen meenemen naar mijn werk gewoon niet zitten…

Ik heb ook meegedaan, als ik wat bij kan dragen aan iemands vervulling van een kinderwens doe ik dat graag.

Nadeel vond ik wel dat ik het toen ik zo misselijk was niet zelf weg kon brengen en ze halen het hier niet op.