moeders van late lopers gezocht?

Noa heeft dat altijd gedaan. Ineens doet ze iets 1 of 2 keer en dan een tijd niet voordat ze het voor het echie gaat doen. hopelijk met dit hetzelfde.

Wat goed dat lola loopt zeg!

Inderdaad, dat heb ik ook wel eens gehoord.

Dan pakken ze het naar een tijdje ineens heel goed op!

Als alles maar goed is, komt het vanzelf, maar wanneer he!

wij ouders, ook al zijn we nuchter, soms zijn we gewoon gezond bezorgd.

Tis leuk om Lola zo te zien lopen, gaat langzaam maar heeeel guitig, nu door zetten…

ik lees dit berichtje nu ook pas, onze middelste ging ook pas laat lopen, ze stonf we los met 12 mnd, maar lopen rond de tafel ging met 21 mnd en los lopen zelfs pas met 23 mnd :shock:

uiteindelijke is toch alles goed gekmen, fysio is idd geprobeerd, maar dat hielp bij ons niets,

immers ze had een oudere broer die alles voor haar deed … echt ALLES !!

op commando :shock: :mrgreen:

tja dan hoef je het zelf niet te doen, als prinssesje :roll:

@Moonfire wrote:

ik lees dit berichtje nu ook pas, onze middelste ging ook pas laat lopen, ze stonf we los met 12 mnd, maar lopen rond de tafel ging met 21 mnd en los lopen zelfs pas met 23 mnd :shock:

uiteindelijke is toch alles goed gekmen, fysio is idd geprobeerd, maar dat hielp bij ons niets,

immers ze had een oudere broer die alles voor haar deed … echt ALLES !!

op commando :shock: :mrgreen:

tja dan hoef je het zelf niet te doen, als prinssesje :roll:

:inlove:

Heb je je niet zorgen gemaakt, omdat ze andere prioriteiten had dan het lopen?

Hier gelukkig volgende wk wel naar de fysio, ik heb het gevoel dat de enkeltjes wat zwak zijn, waardoor de voetjes niet goed staan :think:

@jen wrote:

:inlove:

Heb je je niet zorgen gemaakt, omdat ze andere prioriteiten had dan het lopen?

o zeker hebben we ons zorgen gemaakt, maar ze wilde gewoon weg niet :wall: , ze is zowiezo een meisje dat erg rustig afwacht, en als het niet gaat zoals zij dat wilt dat trekt ze haar grote waffel open :shock: :evil:

dus lekker 2 uitersten :wall:

ochja, zo is ze nu eenmaal

overigens vadaag vertelde ze me dat ze heks wilde worden met de carnaval,
daarop dacht is, dat hoef je niet te worden,....dat ben je al :shock: :mrgreen:

op het kdv waar bryan is is nu ook een meisje van 20 mnd dat nog steeds niet wilt lopen, zij krijgt ook fysio, en de leidsters doen ook de oefeningen met haar al enkele maanden, maar zonder verder succes
madam wilt gewoon NIET ! :wall:

Isabella is 15 maanden en loopt nog steeds niet…ze doet wel pogingen tot…

Maar als je haar aan een handje probeerd te laten lopen is ze bang en begint ze te huilen.

Wat een mutsen hebben we he!

Heks :inlove:

idd :inlove:

ff check, hoest met Noa?

Hoi Jen,

Nou het ging super vorige week. We dachten echt dat ze het licht had gezien, maar nu zijn we weer terug bij af. Helaas…

Maar ja, we blijven oefenen. Ik ben tussendoor nog een keer bij de osteopaat geweest en dat heeft geloof ik ook wel geholpen, en hij had al een terugval voorspeld, dus dat zal dit dan wel zijn. Maandag maar eens bellen voor een nieuwe afspraak. Ik ga maandag nog naar de fysio, maar die draagt naar mijn idee niet echt wat bij. Ze zit een half uur kritisch te kijken en zegt dan "nee dat is toch niet goed’. Ja dat zie ik zelf ook wel, anders had ze wel gelopen. Maar ik geef haar (die fysio) nog 1 kans en als het maandag weer hetzelfde gaat, ga ik ermee stoppen. Zonde van alle tijd en energie als het verder niet werkt. Noa vindt haar ook echt niet leuk (ik trouwens ook niet).

Hoe gaat het bij jullie?

he gat, ik was zo benieuwd, maar vergat het elke keer te vragen.

hopen dat de osteo dan wel aanslaat, hoeveel behandelingen zou Noa dan kunnen en mogen krijgen, wat anders??

Heeft noa verders geen klachten?

Lola loopt hier helemaal los en goed, maar toch bij de fysio beland, omdat ze holle voetjes heeft en dus niet recht staat.

ze klauwt met haar tenen.

daar gaan we tot 14 maart mee aan de slag, elke avond oefeningen doen.

mocht daar geen verandering in komen dan word het ms toch een correctie, maar dan ws op iets oudere leeftijd?!

ik ben benieuwd, ze red zich prima, maar het zit niet goed, dat is zichtbaar.

Hier is het een beetje hetzelfde verhaal. Ik verwacht dat wij worden doorverwezen naar de kinderorthopeed. Ze zakt enorm door haar voetjes heen. Ik denk dat daar het probleem zit, dat ze voor haar gevoel ook niet stevig kan staan. Los lopen doet ze ook het liefste met schoenen aan. Ze heeft nu schoenen voor kids die al lopen, maar er is in haar maat egenlijk niks anders te krijgen. Ze moet wel een hele stevige schoen hebben, maar eigenlijk een flexzool…en die zijn er niet. Het lijkt wel hoe stugger de schoen, hoe beter ze loopt. Op blote voeten lopen doen we wel als ze het eenmaal kan :wink:

inderdaad, hier het zelfde verhaal, stevige schoenen, ik heb er flex naast, maar dan loopt ze echt als een dronkaard.

blote voeten vind mevrouw prettig, ik vind het goed, zo hebben we ook zicht op ev veranderingen.

ik hoop dat de osteo wat uitwijst :thumbup: en dat het voor Noa wat leuker word.

Weet je wat het rare is…ze heeft er wel lol in en is super trots als ze alleen loopt. Vorige week hebben we zelfs verstoppertje gedaan in de kamer. Wij gingen ergens achter zitten en zij kwam ons lopend zoeken. Helemaal super natuurlijk. Maar ze moet dus wel echt een doel hebben om te lopen. Als ze niet wil en ik zeg dat ik ga klappen als ze het doet, dan loopt ze aan. Mijn man heeft een prinsessenjurk beloofd als ze loopt. Hihi, ja je doet echt alles he?!

:inlove: prinsessenjurk :inlove:

hup noa, hup noa, hup noa :lol:

ik zie dit nú pas vandaar mijn late reactie :oops:

mijn manneke liep ook pas met 22-23 mnd. Hij heeft al zowat zijn hele leven fysio ivm enerzijds te slappe spieren en anderzijds te strak gespannen spieren. Maar d’r is verder niks aan de hand met hem, hij spande ze gewoon op het verkeerde moment aan.

Ik heb -ook om andere redenen- het héle medische traject gelopen met hem en zijn eigen kinderarts én kinderfysio zijn er altijd héilig van overtuigd geweest dat hij het wel aankon (qua beensterkte)maar dat het bij hem een kwestie van vertrouwen is. Het is echt een kindje dat eerst 1000% zekerheid moet hebben dat hij het kan en dán pas gaat hij het doen (bij alles dus)

Behalve de bovengenoemde personen geloofde niemand dat hij zelfstandig kon lopen maar hij dééd het :clap: en binnen een wéék nadat hij zijn eerste stapjes zette ging hij met de grotere jongens voetballen :mrgreen:

D’r is lang niet altijd iets aan de hand…de ene is nou eenmaal sneller dan de ander. Ik liep zelf ook pas met 22 mnd en ik stiefte ook meteen de voordeur uit en was de hort op :lol:

NOA LOOPT!!!

Ja ja het is gebeurt hoor. Noa heeft het licht gezien…twee weken voor haar tweede verjaardag is ze zelf gaan lopen. Vandaag de hele dag rondjes door de kamer. Van de eethoek naar de zithoek en weer terug!!

Ik was maandag nog naar de fysio geweest en we hebben inmiddels een afspraak bij de kinderorthopeed. We kunnen 2 april pas terecht maar ja. We moeten daarheen omdat ze toch wel blijft hupsen. Ze zakt door een heupje heen. Op de foto is blijkbaar toch wel een lichte afwijking te zien, maar ik begreep al dat dat bij de meeste mensen is. Bij de een zie je het wel met lopen en bij de ander niet. We wachten maar af dus. Maar …ach ja…ze loopt, dus het zal wel goedkomen!

Hihi…ik zie nu dat het precies met 1 jaar 11 maanden en 11 dagen was…is elf niet het gekkengetal!!! :mrgreen: :inlove:

YEHHHHHHHHHHH :dance: :dance: :dance: Noa loopt!!!

wat een opluchting of niet!

Goed dat je toch nog een afspraak hebt, kan nooit geen kwaad!

Vind ze het nu ook leuk?

Ja, ze vindt het super. Zelfs vandaag bij het kdv is ze flink aan de wandel geweest. Ik dacht dat ze dat misschien niet zou doen vanwege de drukte, maar toch wel. Ze is supertrots!! En wij ook wel een beetje natuurlijk

tuurlijk be je trots, daar heb je lang opgewacht en zelfs met zenuwen, zou ze wel zou ze niet.

wel of geen afwijking en nu loopt ze gewoon!

Ik ken je gevoel!

Noa bravo meid :dance: :clap:

Nu nog even afwachten, dus, duurt inderdaad nog lang!