moeders van late lopers gezocht?

Noa is inmiddels 1 jaar en 8 maanden en ze loopt nog niet los. Wel aan de hand. Verder is ze gezien haar ontwikkeling wel voor op haar leeftijd. Zeker als ik zie wat ze al snapt, kan en kan zeggen. Zijn hier nog meer moeders van kids die laat gingen lopen? Hebben jullie actie ondernomen (bijvoorbeeld kinderfysio)?

Ik lees mee!!

Mijn zoontje is nu 13 maanden. En staat helemaal nog niet (doet ook geen poging om zich op te trekken) Laat staan dat ie dus loopt.

groetjes Heidi

er komen maar weinig reacties hier, dus we kunnen lang wachten :?

mijn oudste liep pas met 22mnd en mijn jongste met 18mnd.

dus echte laat lopers. mijn oudste heeft wel fysio gehad maar dat kwam ook door meerdere factoren. mijn jongste heeft het niet gehad ik zag zelf dat de intentie er was alleen nog de eerste stap afwachten.

je kan altijd even langs de huisarts gaan of cb voor een verwijzing dat ze alleen even kijken en je gerust kunnen stellen.

loopt ze wel rond de tafel en aan het handje mee? staat ze wel eens los?

:-*

hier nog een toppic over late lopers

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=39450

Mijn dochter is nu bijna 17 maanden en ze loopt nog niet los. Ze kan wel lopen, en loopt hele einden aan de hand of achter haar loopkar. Ze kan ook best wel zonder steun lopen, want als ze aan mijn hand loopt steunt ze niet echt op me. Maar los lopen doet ze toch niet… Maar ja, ze was elke keer laat met fysieke dingen dus ik maak me geen zorgen. Ze vind kletsen gewoon veel leuker en daarmee is ze juist altijd erg vroeg. :smiley:

@monique, ze loopt wel aan één handje, dat gaat ook steeds beter en langs de tafel ook.

dan zit het in haar benen alleen het eerste echte losse stapje is dan nog even moeilijk voor haar.

levi ging lopen op de dag dat ik mijn verjaardag vierde, een hok vol visite die hem aan het aan moedigen was en hij deed zijn eerste stapjes los en helemaal alleen.

ik had het jammer genoeg net gemist was buiten wat aan het pakken ofzo.

Bianca ging pas los lopen met bijna 21 maanden en Babet trok zich pas op tot staan na haar 14de maand.

Veron loopt nu sinds dit weekend echt…

Hij staat pas, trekt zich zelf op, sinds 2 maanden… Loopt kleine pasjes sinds een maand en sinds dit weekend loopt hij dus uit zichzelf enkele stukjes…

Wij hebben sinds dat Veron 14 maanden is fysio, maar dit heb zelf zo gewild omdat hij op zijn billen schoof…

Heb wel nuttige tips gehad zodat hij een betere rompbalans kreeg en zo dus kon gaan staan… De fysio kwam hier aan huis en zo eens in de 1-2 maanden een keertje…

Ik zou zeggen: maak je niet druk maar ja dat heb ik zelf ook gedaan hoor…

:-*

Ps: aan de hand lopen doet hij ook pas sinds een maandje en echt nog geen lange stukken… Hij moet nog conditie op gaan bouwen wat dat betreft…

gr patricia

Hier ook een laat lopertje: Ilja loopt sinds 3 weken echt los, hij was toen 20 maanden. Hij was met alles wat later: rollen, zitten, optrekken tot staan (15 mnd), lopen aan het handje (18 mnd). Ik heb geen actie ondernomen, gewoon hem z’n eigen gang laten gaan. Ik wist uit eerdere ervaringen dat Ilja uiteindelijk ook iets nieuws gaat doen, maar dan wat later dan ‘de boekjes’. :wink: Hij loopt trouwens nu alsof hij nooit anders gedaan heeft, zo grappig!

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor, maar ik snap dat je dat wel doet. Misschien advies vragen aan een fysio voor de zekerheid?

wat ben ik blij dat mijn dochtertje niet de enige is die nog niet los loopt… ik word zo onderhand gek van iedereen die maar vind dat ze al lang had moeten lopen ( want die en die en die enz… deden dat al met 11 of 10 maand… blehhh…) :naughty:

maar goed, ze loopt al een maand of drie aan de hand ed gewoon mee, maar mist de zekerheid denk ik voor het echte werk nog… moet je eerlijk zeggen dat ik me niet zo’n zorgen maak hoor… de rest gaat allemaal perfect… en ze kan als het meezit nog een jaar of 80 op haar benen staan…

wachten lekker af… ze zal het vast en zeker wel gaan doen…

Ik heb zelf een zoontje die met 12 maanden liep, maar hij is in zijn motoriek best snel.

Mijn neefje daar en tegen was pas 23 maanden toen hij begon los te lopen, hij heeft geen fysio of zo gehad. Hij was gewoon “laat” ermee. Toen hij begon met los lopen, liep hij na 2 weken echt al super goed en een maand later was rennen ook geen probleem meer. :wink:

hoi,

onze meid is anderhalf, ze was met alles snel en in dat koppie loopt ze echt vooruit, alleen het lopen gaat nog niet!

ze loopt langs de tafel, aan de hand etc, staat enkele sec (60) los, probeerde van de week 2 stappen te schuiven, maar verders nix.

zelf maak ik met niet ongerust, het komt wel, toch ga ik volgende week even naar het cb, omdat haar voetjes naar binnen draaien.

ben benieuwd wat ze zeggen.

dan heb ik een vraag, jullie kinders lopen nog niet, staan bij hun de voetjes wel recht of wie heeft daar ervaring mee?

@ jen, noa’s voetjes staan juist naar buiten (heb ik ook).

Ik ga dadelijk toch een fysio bellen…moet alleen nog effe uitzoeken welke.

ben benieuwd wat ze zeggen, en of het helpt!

ik ben dan zo benieuwd of het bij onze meid er mee te maken heeft dat de voetjes zo staan, of dat ze gewoon laat is

Ik heb net gebeld en ze leggen de agenda’s naast elkaar om een afspraak te plannen, dan bellen ze terug. Ben benieuwd of het wat oplevert.

suc6, ik hou het in de gaten,

hier nog een week wachten.

wat ik vervelend is dat mensen zeggen ooooh, loopt ze nog niet???

Ja dat krijg je als eerste…“en loopt ze al?” “nee” “nee? oh, ook laat he?” “ja, niks aan te doen”. En dan krijg je twee maanden later “loopt zeker al flink rond” “nee” “nee? oh waarom niet?” “Tja, ik zal het aan haar vragen”. Of ze al alle dieren uit de dierentuin kent, en al op het potje plast, of tot 10 kan tellen, vragen ze niet! Nee alleen of ze nog niet loopt. Alsof dat het belangrijkste is!!

Ik wacht nu nog op iemand die tegen me zegt dat ik haar niet moet tillen, maar zelf moet laten lopen…zit nu de reactie al te bedenken.

en dan de vraag of je nog niet zwanger bent van de tweede, want dat moet blijkbaar ook als je kind anderhalf is…maar dat heeft hier natuurlijk niks mee te maken

@sensje wrote:

Ja dat krijg je als eerste…“en loopt ze al?” “nee” “nee? oh, ook laat he?” “ja, niks aan te doen”. En dan krijg je twee maanden later “loopt zeker al flink rond” “nee” “nee? oh waarom niet?” “Tja, ik zal het aan haar vragen”. Of ze al alle dieren uit de dierentuin kent, en al op het potje plast, of tot 10 kan tellen, vragen ze niet! Nee alleen of ze nog niet loopt. Alsof dat het belangrijkste is!!

Ik wacht nu nog op iemand die tegen me zegt dat ik haar niet moet tillen, maar zelf moet laten lopen…zit nu de reactie al te bedenken.

en dan de vraag of je nog niet zwanger bent van de tweede, want dat moet blijkbaar ook als je kind anderhalf is…maar dat heeft hier natuurlijk niks mee te maken

of ze denken juist dat ie dan enorm goed praat… Maar ja dat doet ie ook niet en dan zie je ze kleuren omdat ze dan niet meer weten wat ze moeten zeggen :roll:

En altijd erachter aan: “het komt vanzelf”… :x

Ben benieuwd wat de fysio zegt…

gr patricia