moeders van late lopers gezocht?

mensen rare wezens soms!

ik heb nog nooit tegen iemand gezegd “loopt” ie al, why? ze gaan allemaal lopen wanneer ze er aan toe zijn, soms zijn er beperkingen waardoor het niet gaat, so what!

ik ben dan meestal wel duidelijk hoor, en vraag dan ook of dat belangrijk is? vaak staan ze dan met de mond vol tanden.

tuurlijk ga ik me ook wel vragen stellen en daarom gaan wij volgende week ook even voor een extra checkOP!

Onze meid doet het verders super, en dat neemt al veel zorgen weg!

Mijn schoonmoeder heeft een andere variant bedacht, wanneer ga je naar de dokter :shock:

inderdaad hier word het ook tijd voor een tweede geloof ik :lol:

of ze denken juist dat ie dan enorm goed praat… Maar ja dat doet ie ook niet en dan zie je ze kleuren omdat ze dan niet meer weten wat ze moeten zeggen :roll:

En altijd erachter aan: “het komt vanzelf”… :x

gr patricia

lekker opbeurend of nie?

Maandag om 9.25 kan ik al terecht. Noa is nu ziek, dus ik hoop dat het dan weer over is.

Wel fijn dat het zo snel kan.

het is ook vaak dat ze niet weten wat ze moeten zeggen, maar je hebt er gewoon helemaal niks aan.

ze zeggen tegen mij ook vaak ach meis maakt je niet druk komt vanzelf wel goed. vind ik altijdt erg knap dat mensen dat kunnen zeggen maar dokters niet :roll: .

het gaat er niet om of het wel of niet goed komt, je wilt gewoon begrip voor de situatie toch…

moeilijk uit te leggen maar ik denk wel dat jullie het snappen :wink:

sensje wat fijn dat je al snel terecht kan komen, ben benieuwd wat ze te zeggen hebben.

succes :thumbup:

Dames…

Mijn Sascha liep los toen ze TWEE JAAR EN DRIE MAANDEN was!! Daarvoor had ze nog geen stap zelf gezet. Ik liep al een jaar met haar bij de fysio omdat ze sowieso álles laat deed (en met laat bedoelen we in deze écht heel laat! Zo rolde ze pas met 8 maanden, kroop ze pas bij een jaar, noem maar op!

Uiteindelijk hebben we een interventieweekend ingelast; op vrijdagmiddag zijn we begonnen en hebben we haar letterlijk gedwongen, met ontzettend veel complimenten en aanmoediging, en troost zijn we het hele weekend met haar bezig geweest. En op zondagavond liep ze…

Het was al heel erg snel duidelijk dat ze gewoon niet durfde. Ze had een ontzettende angst. Ze loopt nog steeds niet heel soepeltjes en is nog steeds vrij onstabiel, maar dat komt allemaal goed.

Senna is nu ruim 18 maanden en loopt enkel heeeele kleine stukjes los. Nog steeds niet je van eht dus, maar ze doet het in ieder geval.

Houd vol, houd moed, het komt goed!

Mijn Sascha liep los toen ze TWEE JAAR EN DRIE MAANDEN was!! Daarvoor had ze nog geen stap zelf gezet. Ik liep al een jaar met haar bij de fysio omdat ze sowieso álles laat deed (en met laat bedoelen we in deze écht heel laat! Zo rolde ze pas met 8 maanden, kroop ze pas bij een jaar, noem maar op!

Noa was ook laat met kruipen. Ze ging pas in juni kruipen terwijl ze in maart 1 jaar was geworden.

Vanmorgen ging om 8 uur de telefoon. Was de fysio ziek! Helaas. Maar ja, maar goed ook want Noa is zelf ook ziek. Het hele weekend koorts, vanmorgen maar even naar de huisarts geweest. En nou blijkt ze het RS-virus te hebben.

Rs dat is niet fijn! Ik begin er hier ook aan te twijfelen, komen steeds meer symptomen naar voren.

Wij moeten morgen voor het lopen en de voetjes naar het cb, wil de klachten van onze meid ook gelijk even meenemen!

Lola was eigenlijk met alles best wel vlot, dat zeiden ze op het cb ook wel, alleen het lopen, net alsof ze dronken is!

Van de week was het 1 stapje per ongeluk los! dus het lopen zal wel goed komen, alleen denk ik dat ze in haar enkels te zwak is.

Ben heel benieuwd naar morgen…

Beterschap met Noa!

Vanmorgen ging om 8 uur de telefoon. Was de fysio ziek! Helaas. Maar ja, maar goed ook want Noa is zelf ook ziek. Het hele weekend koorts, vanmorgen maar even naar de huisarts geweest. En nou blijkt ze het RS-virus te hebben.

Mag ik vragen wat Noa dr verschijnselen zijn?
Hier oa;
- koorts 38,5-40 al drie dagen
- minder eten, minder drinken
- gloeien, nu weer wit/grauw uitklijken
- 1x diaree in de afgelopen drie dagen
- Plas luiers waren goed, vandaag minder nat
- Lola begint nu wat te hoesten, roggelen (meestal in bed)
- ademhaling is wat zwaarder, zo lijkt (in bed)

Gr Jen
Mag ik vragen wat Noa dr verschijnselen zijn?
Hier oa;
- koorts 38,5-40 al drie dagen
- minder eten, minder drinken
- gloeien, nu weer wit/grauw uitklijken
- 1x diaree in de afgelopen drie dagen
- Plas luiers waren goed, vandaag minder nat
- Lola begint nu wat te hoesten, roggelen (meestal in bed)
- ademhaling is wat zwaarder, zo lijkt (in bed)

Hoi Jen, bij noa is het vooral snot (waterdun), hoesten, kortademigheid/benauwdheid, zuchten en steunen, koorts sinds vrijdag (varierend van 38.8 tot 39.9 zonder paracetamol), wenig drinken en niks eten.
Ik vroeg aan de huisarts wat bij hem de doorslag gaf om te zeggen dat het rs is. Hij antwoorde daarop dat het vooral de koorts en benauwdheid was. We hebben nu een nieuwe puffer (hadden we vorig jaar al ivm bronchitis), antibiotica (gewoon voor het geval dat het ook nog een bacteriele infectie is), neusspray, hoestdrank en paracetamol. Oja, en ze moet goed blijven/gaan drinken.
Ik zou als je twijfelt gewoon even de huisarts bellen. Kan nooit kwaad zeker niet bij kindjes.

Oke, zie wel overeenkomsten, maar ook wel verschillen!

Lola is niet super snotterig of benauwd!

Ben zelf nooit zo ongerust, ik dacht aan een gripeje etc, maar iemand attendeerde me hier op!

Ik neem het morgen gewoon ff mee op het cb!

Dat drinken baart me meer zorgen, Lola drinkt normaal veel, wel 700 ml op een dag, nu red ze net de 400-450.

Noa heeft dus al last van bronchitis en dan ook nog extra benauwd, gat wat zal ze ziek zijn!?

Ze ligt nu lekker in bed. Was echt ellendig net…alleen al van het wachten bij de huisarts en de apotheek. Ik had ze op de bank gezet met Bumba aan en zelfs daarop kwam weinig reactie. Ze lag al om half 12 in bed en slaapt nog. Normaal slaapt ze amper anderhalf uur per dag.

Zielig he! Als ze normaal zo actief zij, en nu door alles zo ziek!

Als ze maar slapen, dan rusten ze tenminste!

heeft ze al langer als het weekend er last van, of echt vanaf het weekend?

Zelf ook geratbraakt van alles?!

Hoihoi,

Druk daggie hier, vanmorgen naar het cb, vanmiddag arts ivm ziek zijn lief, morgen naar de arts ivm met de voetjes!

Via het cb hebben we nu een doorverwijzing naar de fysio, morgen met de arts het nog even bevestigen.

Onze meid heeft te veel speling, alles is nog te soepel en moet/mag getraind gaan worden.

Van de week, gelijk maar eens bellen voor een afspraak!

Hoest bij jullie?

Hoi Jen, ik zie nu pas je reacties. Ze heeft al langer dat ze niet wilde eten, maar sinds vrijdagmiddag koorts.

Ze is nu al sinds maandag koortsvrij en eet en drinkt ook weer. Haar humeur laat nog te wensen over :? , maar ja dat zal ook wel goed komen. Morgen nog maar een dagje naar oma ipv het kdv. Even goed uitzieken.

Ik heb maandag een nieuwe afspraak bij de fysio.

Hoe is het met Lola? Weer een beetje opgeknapt?

Het heerst nu echt he. Kian is ook al een paar weken flink ziek geweest.

Hier dus ook een dreumes die nog niet wil lopen. Sinds 3 weken komt er fysio voor hem aan huis. Het lijkt wel alsof hij niet durft lopen. Hij kan al maanden goed staan en langs voorwerpen lopen, maar los lopen vindt hij erg eng. Nu hebben we de tip gekregen om bij het lopen achter hem te gaan staan en zijn schoudertjes losjes vast te pakken. Het lijkt te werken.

Nu hebben we de tip gekregen om bij het lopen achter hem te gaan staan en zijn schoudertjes losjes vast te pakken. Het lijkt te werken.

Dat doen wij hier ook inderdaad. Soms "trapt" ze er in, maar de andere keer gaat ze gewoon vrolijk achteruit hangen, omdat ze weet dat we er toch wel staan.

Ik ben wel benieuwd wat de fysio als reden geeft voor het nog niet lopen. Of dat het misschien ook angst is of wat anders. Ik denk altijd dat ik mijn kind goed ken, maar in dit geval weet ik het niet hoor.

hello,

me is ook weer back in town!

zo heb een paar heftige dagen achter den rug.

Lola heeft, omdat ze steeds zieker werd een Ab-kuur gekregen, en morgen nog mediactie voor een blaasontsteking.

ze is weer wat alerter vandaag, maar nog echt ziek.

ik hoorde inderdaad dat het goed heerst, de griep!

Noa al weer wat beter?

gelijk een verwijzing voor de fysio meegekregen, ga morgen even een afspraak regelen. tis net alsof ze het doorheeft, vandaag ondanks haar ziek zijn deed ze 3-4 stapjes alleen :shock: :shock:

ben benieuwd of we op korte termijn kunnen, al vond de arts en het cb, geen noodzaak, het was meer dat wij als ouderen (iedereen) vinden dat kinderen al vroeg moeten kunnen lopen.

ja inderdaad de spieren zijn soepel en kunnen getraind worden, maar niet omdat ze al moet kunnen lopen.

Hoe denken ze daar bij jullie over, ik heb nog wel eens het gevoel dat artsen en cb`s verschillende richtlijnen aan geven!?

dat er achter lopen en de schouders iets aandrukken, ken ik, alleen gaat dat hier niet op. Heb ik al meerdere malen geprobeerd, maar ze zakt zo door de knieeen, daarom ook nog een slappe spierspanning.

Ben benieuwd naar jullie verhalen?

Hier bij het cb hadden ze het over actie nemen als ze twee wordt en nog niet loopt. Maar ze wil wel de hele dag handje en dan lopen, dus het wordt tijd dat ze alleen leert lopen. Kan ze zelf vooruit zonder afhankelijk te zijn van ons.

Noa is wel weer opgeknapt. Vanmiddag nog wel lang geslapen, maar wel vrolijker dan gisteren. Ze ademt nog wel wat zwaar, dus we blijven puffen, Ik ben wel benieuwd wat er gebeurt als de antibiotica op is. Hopelijk blijft het dan weg.

was ik ook weer even, fijn dat het wat beter gaat, of toch niet?

Hier nog een beetje het zelfde, lijkt iets beter te gaan, tot dinsdag ab, dus ben benieuwd.

Heb fysio gebeld, schok me de klaplazerus, we kunnen pas in het nieuwe jaar terecht :shock:, ws pas de 2e week, dan zijn we net op holiday, dus ik hoop eigenlijk dat Lola dan al loopt, ze probeert elke dag loop bewegingen te maken :dance: , allen de stand van de voetjes blijft nog het zelfde.

Suc6 morgen!

Laat je het nog even horen :wink:

Ik kom net van de fysio en ik kan wel zeggen dat ik alles behalve gerustgesteld ben. Ze wil een echo van haar heupje laten maken. Ze zakt door één heupje heen en haar ene beetje is korter en ze wil weten of de kop niet goed in de kom zit. Ik heb dus maar meteen gevraagd wat er gebeurt als blijkt dat dit niet goed zit. Dan moeten we naar de kinderorthopeed. In het vervelendste geval moet ze een spreidbroek (nu nog :cry: op deze leeftijd). Ze zei heel rustig, dan moet je niet meteen denken aan een operatie hoor, want dan beginnen ze met een spreidbroek. Ik was er echt een beetje van in de war. Ik hoop dus dat het wel mee valt. Ze zakt ook door haar voetjes heen, maar dat was niet zo erg en zou wel bijtrekken als ze straks gaat lopen.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze zou zeggen…oh het is een kwestie van tijd…maar dat is dus waarschijnlijk niet. Misschien valt het wel mee, maar dat zie ik nu effe niet hoor. Ze belt nu de ha voor een verwijzing voor een echo zodat we snel terecht kunnen.