moeders van late lopers gezocht?

Hier eentje van 19 manden en 1 dag toen hij eindelijk los liep. Hij heeft alles ingehaald hoor, dezelfde dag liep hij al achteruit en rondjes. Ook nooit gewankeld maar meten rennen.

Hij doet alles maanden later dan zijn grote zus en ik maak me nergens druk om. Zolang je maar ontwikkeling ziet denk ik maar. Wie is er nu gemiddeld!!!

Succes ermee en laat je niet gek maken.

Groetjes, Petri

@sensje wrote:

Ik kom net van de fysio en ik kan wel zeggen dat ik alles behalve gerustgesteld ben. Ze wil een echo van haar heupje laten maken. Ze zakt door één heupje heen en haar ene beetje is korter en ze wil weten of de kop niet goed in de kom zit. Ik heb dus maar meteen gevraagd wat er gebeurt als blijkt dat dit niet goed zit. Dan moeten we naar de kinderorthopeed. In het vervelendste geval moet ze een spreidbroek (nu nog :cry: op deze leeftijd). Ze zei heel rustig, dan moet je niet meteen denken aan een operatie hoor, want dan beginnen ze met een spreidbroek. Ik was er echt een beetje van in de war. Ik hoop dus dat het wel mee valt. Ze zakt ook door haar voetjes heen, maar dat was niet zo erg en zou wel bijtrekken als ze straks gaat lopen.

Ik had eigenlijk gehoopt dat ze zou zeggen…oh het is een kwestie van tijd…maar dat is dus waarschijnlijk niet. Misschien valt het wel mee, maar dat zie ik nu effe niet hoor. Ze belt nu de ha voor een verwijzing voor een echo zodat we snel terecht kunnen.

Jeetje meid, dat had je niet verwacht! Ik schrik er ook wel van, zo nuchter als we zijn, net wat jezelf zegt, ze lijkt er aan toen, anders had ik me nog geen zoren gemaakt.

Damm als de echo toch wat afwijkends laat zien, en Noa zou een spreidbroekje moeten, voor hoelang, of hebben ze dat niet gezegd?

Maar hebben ze op het cb, ook geen aanleiding hiervoor gegeven.

Bij Lola hebben ze regelmatig controles uitgeoefend :think: toch?

Dikke :hug: voor jullie en als je miepen wil, gewoon doen he!

:-*
Maar hebben ze op het cb, ook geen aanleiding hiervoor gegeven.
Bij Lola hebben ze regelmatig controles uitgeoefend toch?

Ja dat is dus het belachelijkste van het hele verhaal. Ik heb dus tot drie keer toe aangegeven dat ik denk dat er iets is met haar beentjes. De eerste keer was haar ene onderbeentje langer dan de andere, maar dat had met de groei te maken. De volgende keer (moest er zelf naar vragen terwijl het in haar dossier stond vernoemd) was haar ene achillespees korter en moest ik oefeningen doen. Daarna moest ik een keer extra naar de arts ipv de verpleegkundige. Ik had twee dagen die oefeningen gedaan toen ik merkte dat ze dan weer haar linker en dan weer haar rechter voetje niet mee bewoog. Niks mis met die achillespees, maar het was meer haar "poot stijf houden" maar dan letterlijk. Dat vertelde ik dus en daar werd een beetje lacherig op gereageerd en verder niks!!

De fysio liet me vanmiddag zien dat er in haar knieholteplooien (zo zal ik het maar even noemen) een verschil zat. De een zat duidelijk hoger dan de andere. Haar billen waren wel gelijk. Ik zag wel verschil, maar zei zij van niet. En ook zei ze dat ze die echo wilde maken om uit te sluiten dat er iets verkeerd zit in haar heup. Weet je wat ik dan nu denk. Dat kan dus twee dingen betekenen. Dat ze eerlijk is en echt iets wil uitsluiten. Of dat ze eigenlijk weet dat er iets zit en dat ze zonder foto daar niks over wil zeggen. Snap je wat ik bedoel? Ik ken haar niet, dus ik kan moeilijk peilen hoe ze is en hoe ze het bedoelt.

Ze heeft trouwens nog helemaal geen uitspraak gedaan hoor over zo'n spreidbroek. Het enige wat ze zei was dat ik niet meteen aan een operatie hoefde te denken, want dat ze anders toch eerst zouden kijken voor een spreidbroekje. Maar ja als ik dan verhalen hoor over negen maanden in zon spreidbroek en dan alsnog een operatie....dan maar meteen opereren. Niet dat ik een operatie onderschat, maar eerst negen maanden ellende met zo'n ding aan en dan alsnog een operatie is voor mij helemaal geen optie.

Maar goed, druk maken verandert niks aan de zaak, dus dat proberen we maar niet te doen! Daar schiet niemand wat mee op. Maar toen ik haar vanmiddag rond zag kruipen en merkte hoeveel lol ze beleeft aan rondlopen aan de hand.....toen dacht ik wel even....dit kan haar niet zomaar ontnomen worden door zo &*%^spreidbroek!!!
Eerst maar eens afwachten, misschien is er niks aan de hand (heup in dit geval).

We zien wel.

Hoi meiden,

Mijn dochter van 18 maanden begint nu heel voorzichtig met lopen. Ze kan het wel en goed ook, want aan twee handjes ook heel losjes loopt ze behoorlijk goed en achter een wagentje ook.

Ze is alleen heel erg angstig. Ze praat ook bijna niet, geluidjes wel maar woorden niet.

Ik maak me eerlijk gezegd ook niet echt zorgen over haar, ze was namelijk met alles wat laat; rollen, zitten, kruipen, staan etc.

En ze is wel vaker aan de wandel nu en probeert het nu ook af en toe zelf eens los te doen… ik wou alleen dat dat CB er eens niet zoveel druk op legt. ‘Loopt ze nog niet? Praat ze ook nog niet? Dat moet u heel goed in de gaten houden want…’

Het is mijn tweede en mijn zoontje was met alles juist heel snel.

Toen zeiden ze dat ik hem overstimuleerde… nu stimuleer ik niet genoeg volgens hun… dus ene oor in… andere oor uit.

Ik las net wel vervelendere gevallen… ik hoop dat ze het spreidbroekje niet aan hoeft en dat het gewoon goed komt met je dochter.

Groetjes

Nou, vandaag contact gehad met de huisarts. Hij belde om te zeggen dat we een foto moeten laten maken van haar heupjes. We konden die middag al terecht voor een rontgenfoto. Die hebben we laten maken en als het goed is krijgen we daar vrijdag de uitslag van. Dan horen we of we naar de orthopeed moeten of dat er misschien toch niks aan de hand is. De huisarts had nadat hij de fysio had gesproken ook het idee dat er wat mis is met haar heupje. Hij had het over heupdysplasie. Nog even afwachten dus. Ik merk wel dat Noa steeds meer door haar heupje gaat zakken en ook niet meer wil lopen als ik haar linkerhandje pak. Dan pakt ze heel handig, mijn vinger over in haar rechterhand. Maar ze heeft straks wel een stukje zo goed als los gelopen. Als ze mijn hand mar bleef voelen was het goed. Ik weet alleen niet of het wel goed is dat we nog veel met haar lopen. Ze wil zelf wel steeds lopen, dus ze zal er geen last van hebben.

Hopelijk krijgen we vrijdag goed nieuws, maar ik heb het vermoeden dat het toch niet helemaal goed zit. We wachten af…

Wat een vervelend nieuws :cry: … Hoop dat het allemaal meevalt… :pray:

Moest vorige week naar cb en daar vroegen ze of ze al los liep… Nee… Maar wel aan de hand en achter loopwagentje zei ik… Nou dan maak je maar geen zorgen… Pas als ze twee is en nog niet los loopt gaan we actie ondernemen… Was toch weer een beetje gerustgesteld…

Maar wat denk je??? Ben nog geen half uur thuis vanaf het cb en mevrouw staat op en stapt zo een meter of twee door de kamer :o …

wat spannend allemaal en wat duurt wachten toch lang dan.

ik hoop ook dat het allemaal wel meevalt en met extra begeleiding dat ze toch uit eindelijk gaat lopen en dan is het niet belangrijk wanneer als het maar komt :hug: :hug:

leeuwtje: :clap: :clap: wat goed dat ze loopt!

ze dacht ook ik laat mama lekker in spanning bij het cb en daarna laat ik wel ff zien wat ik kan :mrgreen:

Ik hoop dat jullie morgen goed bericht krijgen!

Mijn duimen draaien :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Suc6 en sterkte!

Ik hoop dat het allemaal meevalt.

:hug:

Mara heeft afgelopen dinsdag 4 stappen los gedaan naar mijn schoonmoeder toe. Maar als ze mij ziet en ik roep haar, dan gaat ze lekker op haar kont zitten en denkt volgens mij: “Als je me wilt kom je me maar lekker halen.” :roll:

Sensje :hug: sterkte!

en heb je al bericht?

Nee, nog niks. Hopelijk horen we morgen meer!

Ik heb net de ha aan de telefoon gehad. De uitslag was goed!!! Niks te zien op de foto’s!!!

Ik ben zo blij :mrgreen: :dance:

We moeten dus doorgaan met fysio!!

Ohhhhh meid, wat geweldig.

Gelukkig, wat een super goed nieuws en dat zo voor de feestdagen :dance: :clap: . dat is toch wel een mooi kadootje!

Lola, gaat hier nu af en toe een stapje los doen, elke dag wel een x.

Ze lijkt wat bang, maar het begin is er.

We konden vorig week tussendoor, alleen dat was om 13.00 en dan slaapt ze nog, dus ik heb voor januari gekozen.

Noa heeft gisteren ook een aantal keer tussen ons op en neer gelopen. Wel 6 stappen!!!

Geweldig :clap:

En goed nieuws ook…

Dametje hier wil nix anders meer dan lopen… :dance:

@sensje wrote:

Noa heeft gisteren ook een aantal keer tussen ons op en neer gelopen. Wel 6 stappen!!!

dan komt het snel hoor… Zo begon het bij Veron ook en die liep toen na een aantal weken…

:dance: :dance:

Alweer super nieuws. Het is net alsof ze het erom doen :think:

Lola ook, ze loopt geen halve marathon, maar wel vele stapjes los.

Vooral niet dwingen hier, gewoon dr gang laten gaan… :dance:

Hoest met Noa, heeft ze het lopen al onder de knie?

Nou ahum nee hoor!

Ze heeft er ineens ook niet meer zo’n zin in. Ze is nu weer ineens veel meer bezig met kletsen. Morgen moet ik weer naar de fysio, dus ik ben benieuwd.

Hoe gaat het met Lola? Wel de marathon inmiddels?

Ach die Noa, heeft ze jullie lekker gemaakt?! en dan zet het niet door, mutsje dat ze is :lol: zij jullie al bij de fysio geweest?

We hebben Lola alvast naar America (limburg) gestuurd, daar gaan we volgende week op vakantie, we zeiden ga jij maar vast lopen, je kunt het nu zo goed!

Ja, ze loopt dus, zelfs de kamer door, het gaat op de dronkenmans toer, maar kruipen blijft favoriet.

Toch willen we hier ook nog naar de fysio hoor, krijgen als het goed is gauw bericht voor een afspraak, want de stand veranderd nog niet echt.

Even een aantal dingen uitsluiten.