Moedermelk tot je 7e!

Weet niet of het hier al gevraagd is… heb niet het hele topic doorgelezen, ben op mijn werk…



Maar vertelde die oma van dat meisje van 7 die nog bv kreeg, dat zij tijdens de bevalling van haar zusje de plek van die moeder wat betreft die bv nou even had overgenomen???

Dat was dezelfde vrouw die haar man idd soms even liet drinken…



Ik vind trouwens 7 te oud voor bv.

Tuurlijk zitten er extra vitaminen in bv enzo… maar nee, vind het niet goed voelen.

Ik kan me niet goed voorstellen dat je door normale gezonde voeding een kind dan vitaminen mist die wel in bv zitten voor die leeftijd.

Voor baby’s heeft het echt een duidelijke meerwaarde. Heb zo gebaald dat na 4 weken bv en 3 weken kolven het echt niet meer ging…



Ik begrijp heel goed dat het soms moet in bepaalde situaties… oorlog, hongersnood enz enz… maar niet in de tijd en maatschappij waarin wij nu leven.

Ik was het wel helemaal eens met die moeders die hun kind in het openbaar willen voeden! Maar goed, niet als je kind 7 is dan…

@mayo28 wrote:

nou ik wist de tekst niet letterlijk meer, maar zoiets was het wel ja…

erg hè :silenced:



hahaha Fai, word je dan in je gezicht gemept door je eigen hooters :mrgreen: :angel:






nouw, vroeger toen ik nog hoge borsten had… :mrgreen: ging ik zelfs wel eens uit zonder BH… had mooie boobies hoor… hingen richting het hoge noorden… maar nu na de kids… hangen ze richting zuiden en ik kan dus niet tegen dat lap-huid-op-huid gevoel… de onderkant van de borst tegen een stukje huid-onder-borst… snap je het nog… of maakte je gewoon een geintje en is mijn belachelijk tot in detail beschreven voorbeeld overbodig… :angel:

@Kim3e wrote:

Ik vind bv het mooiste wat er is, maar persoonlijk vind ik het een beetje raar. Natuurlijk zijn deze over the top mensen gescreend voor dit programma, het zijn de extremen, anders was het hele programma ook niet interessant.



Voeden in het openbaar is natuurlijk prima, als het een baby/klein kind betreft. Ik vind het zelf niet nodig grote kinderen te zien drinken bij hun moeder midden in een winkelcentrum (denkend aan een kind van 7/8 jaar oud). Natuurlijk is bv heel natuurlijk, maar op zo’n leeftijd vind ik het - persoonlijk gezien - niet natuurlijk meer en vind ik dat je zoiets maar moet bewaren tot je thuis bent! :mrgreen: Immers, een baby voeden in het openbaar is vorm van noodzaak, ze drinken de hele dag door. Grote kinderen doen het niet meer uit noodzaak en kunnen hun behoeftes nog wel even uitstellen tot ze thuis zijn! :wink:






Ik ben het hier helemaal mee eens…

@Bren1970 wrote:

Weet niet of het hier al gevraagd is… heb niet het hele topic doorgelezen, ben op mijn werk…



Maar vertelde die oma van dat meisje van 7 die nog bv kreeg, dat zij tijdens de bevalling van haar zusje de plek van die moeder wat betreft die bv nou even had overgenomen???

Dat was dezelfde vrouw die haar man idd soms even liet drinken…




ja zo had ik het ook meegekregen



bij dat meisje had ik overgens wel meer het gevoel dat het pure zuigbehoefte was

ze was er helemaal van ondersteboven nu ze geen melk meer uit haar moeders borsten kreeg

@Bren1970 wrote:





Ik begrijp heel goed dat het soms moet in bepaalde situaties… oorlog, hongersnood enz enz… maar niet in de tijd en maatschappij waarin wij nu leven.



Deze snap ik even niet.. :think:
Bovendien stopt de voedingswaarde van BV natuurlijk niet bij een bepaalde leeftijd.. Als je kind nou 6 mnd is of 6 jr.. de samenstelling van BV past zich aan aan de behoefte van je kind.. wat goed was voor je baby is ook goed voor je kind.. zo ook met BV.. moeder geven hun kinderen allemaal druppels vitaminen en drankjes en ditjes en datjes, dus raar dat het dan qua BV gezien ineens niet meer nodig is.. :wink: Dus ja, je kind dient een volwaardige schijf van 5 voeding binnen te krijgen maar als dat aangevuld kan worden met BV ipv cola of fristi,dan in dat niet verkeerd lijkt me..

@poeizie wrote:

@Bren1970 wrote:
Weet niet of het hier al gevraagd is… heb niet het hele topic doorgelezen, ben op mijn werk…



Maar vertelde die oma van dat meisje van 7 die nog bv kreeg, dat zij tijdens de bevalling van haar zusje de plek van die moeder wat betreft die bv nou even had overgenomen???

Dat was dezelfde vrouw die haar man idd soms even liet drinken…




ja zo had ik het ook meegekregen



bij dat meisje had ik overgens wel meer het gevoel dat het pure zuigbehoefte was

ze was er helemaal van ondersteboven nu ze geen melk meer uit haar moeders borsten kreeg






Ik vond dat ook ‘geen leuk kind’… :silenced: :silenced: :silenced: (heb alleen laatste 5 min gezien)

Vond haar een beetje een zeur… en dan ook dat ‘sucking’ of hoe noemde ze het… brr… :silenced:

hihihi Fai, ik bedoelde het als een geintje 8) …maar ik snap je uitleg helemaal hoor :mrgreen:

Kan me er alleen niks bij voorstellen met mijn ieniemienie’s 8)



Bren, dat met die oma snapte ik ook niet. Ik denk inderdaad dat oma de oudste gevoed heeft toen de jongste in aantocht was :think:

mooi haar had die oma :silenced:

het waren wel aparte figuren :think:



Die meiden die in het openbaar zaten te voeden hadden wel een punt, maar gingen ook wel ver. In de rij bij de kassa, in het gangpad in een supermarkt :think: . Ik vind dat je overal waar je normaal ook een baby flesvoeding geeft ook borstvoeding moet kunnen geven. Maar ik geloof niet dat ik Isa ooit in de rij voor de kassa een flesje heb gegeven :mrgreen:

@mayo28 wrote:

waren wel aparte figuren :think:



Ik vind dat je overal waar je normaal ook een baby flesvoeding geeft ook borstvoeding moet kunnen geven. Maar ik geloof niet dat ik Isa ooit in de rij voor de kassa een flesje heb gegeven :mrgreen:






soms denk ik he… dat het puur gedaan word, zo van: hierrrrr… kijk… ik heb dr schijt an! Of op zn Engels: PUT A SOCK IN IT! :mrgreen:

gewoon om een beetje rebels te zijn weet je wel…

ik ben weleens met een hele lange zwarte jelaba naar het centrum gegaan… uppie… daar lopen… ik wist dat mensen er aanstoot aan namen, en daarom deed ik het juist (ja sorry heb ook die extrmisten periode gekend) misschien dat deze dames hetzelfde hebben of zo…



ow, inieminie’s… LOVE IT… :inlove:

@faizaa wrote:

@mayo28 wrote:
waren wel aparte figuren :think:



Ik vind dat je overal waar je normaal ook een baby flesvoeding geeft ook borstvoeding moet kunnen geven. Maar ik geloof niet dat ik Isa ooit in de rij voor de kassa een flesje heb gegeven :mrgreen:








ow maar ik ben het helemaal met je eens trouwens.. :thumbup:

@mayo28 wrote:

In de rij bij de kassa, in het gangpad in een supermarkt :think: . Ik vind dat je overal waar je normaal ook een baby flesvoeding geeft ook borstvoeding moet kunnen geven. Maar ik geloof niet dat ik Isa ooit in de rij voor de kassa een flesje heb gegeven :mrgreen:




Zullen we het eens gaan proberen, flesjes (of bv) geven in de rij van de kassa? :lol: :lol: :lol:

Denk dat mensen dat even raar vinden als het geven van bv in de rij van de kassa.



Soms vergelijken ze bv en fv als appels met peren. Het enige gemeenschappelijke is dat het voeding is! (en fruit is de gemeenschappelijke deler bij appels en peren)! :roll:

@faizaa wrote:

@Bren1970 wrote:




Ik begrijp heel goed dat het soms moet in bepaalde situaties… oorlog, hongersnood enz enz… maar niet in de tijd en maatschappij waarin wij nu leven.



Deze snap ik even niet.. :think:
Bovendien stopt de voedingswaarde van BV natuurlijk niet bij een bepaalde leeftijd.. Als je kind nou 6 mnd is of 6 jr.. de samenstelling van BV past zich aan aan de behoefte van je kind.. wat goed was voor je baby is ook goed voor je kind.. zo ook met BV.. moeder geven hun kinderen allemaal druppels vitaminen en drankjes en ditjes en datjes, dus raar dat het dan qua BV gezien ineens niet meer nodig is.. :wink: Dus ja, je kind dient een volwaardige schijf van 5 voeding binnen te krijgen maar als dat aangevuld kan worden met BV ipv cola of fristi,dan in dat niet verkeerd lijkt me..


Krijg het niet helemaal op schrift hoe ik het bedoel....
Naast die bv krijgen bv kids toch ook gewoon vitamientjes en de schijf van 5 voer????
Kijk, voor beebs zit er in die bv echt een hele belangrijke meerwaarde, maar kan 'm niet zien voor een kind van 5/6/7/8..... :oops:
ow, inieminie's.. LOVE IT..


je liegt :naughty:

Nee, ze liegt niet… :lol:





Maar Fai, jij mag lekker uit gaan zonder bh 'tje hoor… kan jou het schelen… :mrgreen: :lol:

@Bren1970 wrote:

@faizaa wrote:
@Bren1970 wrote:




Ik begrijp heel goed dat het soms moet in bepaalde situaties… oorlog, hongersnood enz enz… maar niet in de tijd en maatschappij waarin wij nu leven.



Deze snap ik even niet.. :think:
Bovendien stopt de voedingswaarde van BV natuurlijk niet bij een bepaalde leeftijd.. Als je kind nou 6 mnd is of 6 jr.. de samenstelling van BV past zich aan aan de behoefte van je kind.. wat goed was voor je baby is ook goed voor je kind.. zo ook met BV.. moeder geven hun kinderen allemaal druppels vitaminen en drankjes en ditjes en datjes, dus raar dat het dan qua BV gezien ineens niet meer nodig is.. :wink: Dus ja, je kind dient een volwaardige schijf van 5 voeding binnen te krijgen maar als dat aangevuld kan worden met BV ipv cola of fristi,dan in dat niet verkeerd lijkt me..


Krijg het niet helemaal op schrift hoe ik het bedoel....
Naast die bv krijgen bv kids toch ook gewoon vitamientjes en de schijf van 5 voer????
Kijk, voor beebs zit er in die bv echt een hele belangrijke meerwaarde, maar kan 'm niet zien voor een kind van 5/6/7/8..... :oops:


Nee ik snap je.. buiten dat het gezonder is dan een beker cola en qua voedingswaarde beter dan een beker melk.. dus het is wel een toegevoegde waarde (voor mij) in zoverre dat het van alle dranken de beste is.. :mrgreen: maar dat moet niet de enige reden zijn van het voeden op die leeftijd want het is geen eerste levensbehoefte meer.. meer een 'extra' zeg maar..

@Bren1970 wrote:

Nee, ze liegt niet… :lol:





Maar Fai, jij mag lekker uit gaan zonder bh 'tje hoor… kan jou het schelen… :mrgreen: :lol:






whoehahahahha Bren… en nee klopt… ik lieg ECHT niet… hoe kleiner hoe beter! :inlove:



nee dankje… been there done that… slepen die dingen zo over de grond daar in de disco… waar al dat bier ligt bah… moet ik daarna nog mijn kids gaan voeden met die bierlucht aan de boob… :naughty: :mrgreen:

ik snap je Fai, ik ben ook wel van mening dat BV gewoon de gezondste drank is. Alleen het die familie was gewoon nogal ‘eng’ met de borsten van hun ma



ooo en lieg je echt niet :mrgreen: …wauw ben ik ook eens in mijn ego gestreeld 8) :thumbup:

Ik wilde tijdens de zwangerschap ook wel eens mooie boobies…is er helemaal niksnadanoppes gebeurd :doh:



ik ga mijn moppie maar eens uit bed vissen…toedels!

Ja, ik zag dus alleen die laatste 5 min en dacht een paar keer doen ik dat meiske zag :eh: :eh: :eh:



Ja, bij mij is genoeg gebeurd… en ze hebben hun koppies laten hangen, :thumbdown: :mrgreen:



Hier ook koter wakker… bye…

Ik snap um Fai… tuurlijk is het beter dan cola… :mrgreen:

Ik heb gisteren het laatste gedeelte gezien en werd toch wel onpasselijk van die grotere kinderen die nog zo graag bij mama wilde zuigen.



En dan zo samen in bed met zo’n lellebel van een kind.



Ik ben pro bv - heb het bij beide kids echter zelf maar 6 maanden gered en tot 2 a 3 jaar kan ik me er iets bij voorstellen. Maar naar school gaan en nog de borst krijgen daar ligt voor mij wel een grens denk ik.

@Bella wrote:



En dan zo samen in bed met zo’n lellebel van een kind.



.






waaaaaahhahahahahaha :mrgreen: ik dacht dat ook… ik zag dat ‘lange’ lijf ook in bed ernaast liggen… :silenced: maar ik vraag me af, als het mijn eigen kind is, vind ik het dan anders…? :think: als ik eraan denk dat mijn zoon van 8 nog drinkt bij mij… denk ik… :eh: :eh: