Moedermelk tot je 7e!

Documentaire waarin moeders aan het woord worden gelaten die hun kinderen heel lang borstvoeding geven. Artsen adviseren meestal om baby’s tenminste een jaar op deze manier te voeden, maar moeder Veronica’s oudste is die leeftijd al ruimschoots gepasseerd. Het kan geen kwaad, maar het wordt gezien als iets wat je niet meer doet. Veronica vindt het juist prettig om haar oudere kinderen te zogen, mede omdat de kinderen in kwestie ook kunnen verwoorden wat ze er fijn aan vinden.



RTL 8

Uitzendtijd:

21:25 - 22:25 uur





Misschien wil iemand dat kijken :mrgreen:

Ik hoop dat ik wel even kan kijken ja, ik vind het echt bizar eigenlijk!



Het is inderdaad niet echt iets wat je zolang doet, en het idee erbij dat je kind zegt, mama ik wil even aan de borst vind ik wel heeel raar.



Ik ben wel heel benieuwd wat die kinders er zo fijn aan vinden.



Anders kijk ik van de week nog wel even via internet.



Groetjes Çoise

Oh ja, was wel eens eerder op tv!

Nog nooit gezien trouwens want heb geen rtl enzo.



Doet me denken aan die man uit Little Brittan

http://www.youtube.com/watch?v=l8orUaCJ0GY

“bitty!” :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Maarrrrrrrr moet zeggen, mijn grote vent komt ook soms nog voor een slokje. En dan zegt hij dus ook “bitty”. :lol:

Maar denk dat hij er met 7 jaar echt wel helemaal mee gestopt is… Nu is het meer omdat hij soms net als zijn zusje wil zijn.

@Marite wrote:

Oh ja, was wel eens eerder op tv!

Nog nooit gezien trouwens want heb geen rtl enzo.



Doet me denken aan die man uit Little Brittan

http://www.youtube.com/watch?v=l8orUaCJ0GY

“bitty!” :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Maarrrrrrrr moet zeggen, mijn grote vent komt ook soms nog voor een slokje. En dan zegt hij dus ook “bitty”. :lol:

Maar denk dat hij er met 7 jaar echt wel helemaal mee gestopt is… Nu is het meer omdat hij soms net als zijn zusje wil zijn.




:shock: :shock:



lol!

En wat de kinderen er fijn aan vinden (tenminste mijn kleuter) is denk ik hetzelfde als een baby en een peuter vinden: geborgenheid, warmte, liefde en melk op temperatuur… …



En het is natuurlijk ook wel wat wij (westerse) mensen voor een beeld hebben van wat normaal is.

:shock:

Dit is voor mij echt een grens te ver!



Ik ben pro BV, geef zelf Vera ook nog BV, maar 7-8 jaar??? :shock: :shock: :shock: :shock: ik zag het al op you tube, een kind van 8 die bv krijgt! Ik vind het echt té!

@Marite wrote:

Oh ja, was wel eens eerder op tv!

Nog nooit gezien trouwens want heb geen rtl enzo.



Doet me denken aan die man uit Little Brittan

http://www.youtube.com/watch?v=l8orUaCJ0GY

“bitty!” :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:



Maarrrrrrrr moet zeggen, mijn grote vent komt ook soms nog voor een slokje. En dan zegt hij dus ook “bitty”. :lol:

Maar denk dat hij er met 7 jaar echt wel helemaal mee gestopt is… Nu is het meer omdat hij soms net als zijn zusje wil zijn.




:shock: :o :lol: :lol:



en sja… tot 7 jaar moedermelk… afgekolfd misschien maar verder zou ik er niet erg aan moeten denken geloof ik :shifty:

:shock: :o :shock:

7 is voor mij ook VEEL te oud om nog bv te krijgen… :?

Ik moet ook zeggen dat ik met Th tegen de grens aanhang qua mijn gevoel. En dat voelt hij zelf ook, het is op het moment nog meer het nog niet helemaal los willen laten (voor hem dan) van het vertrouwde, hij zit nu ook nog in zo’n tussenfase, de oudste thuis, 1 van de jongste op school, graag groot willen zijn maar toch ook wel veilig klein blijven. Geen kleine uk meer maar ook nog geen schoolkind.



Maar weet niet, met 7/8 jaar zit je kind wel echt in een heel andere fase (als het goed is).

Maar ach, wieweet worden dit wel hele evenwichtige volwassenen!



Ach waarom niet… :thumbup:

Kan me geen reden bedenken dat het niet zou kunnen… :think:

Deze kindjes krijgen natuurlijk een hoop vitamientjes binnen en lekker knus kroelen bij mama aan de borst is ook lekker…

Ik denk zolang ik het fijn vind, en mijn dochter het graag wilt… ik ook gewoon doorga met voeden… en als ze dan 7 jr is, ja dan is dat zo… (7 jr lijkt me heel erg lang hoor, ik hoop dat ze voor die tijd stopt maar puur omdat ik er dan ‘flauw’ van zou zijn en niet omdat het ‘raar’ of zo is)

Voor mij is er geen ‘magische grens’ voor wanneer het niet meer zou ‘mogen’ :angel:

ik moet zeggen dat ik 7 wel raar vind

mijn mening is dat wanneer kindjes uit vaste voeding ook de nodige vitamientjes kunnen halen etc , dat bv dan overbodig word.

@Marite wrote:



Maar weet niet, met 7/8 jaar zit je kind wel echt in een heel andere fase (als het goed is).

Maar ach, wieweet worden dit wel hele evenwichtige volwassenen!




En dit is met betrekking tot mijn eigen kinderen en mezelf.

Ik zie er verder eigelijk geen kwaad in en vind het ook niet vies ofzo.

Ook als je kind 8 is, is het nog je eigen kind en die vind je toch niet vies?

@mamatally wrote:

ik moet zeggen dat ik 7 wel raar vind

mijn mening is dat wanneer kindjes uit vaste voeding ook de nodige vitamientjes kunnen halen etc , dat bv dan overbodig word.




Welke voeding is dan vergelijkbaar met BV immunologisch en qua voedingswaarde gezien? :wink: dus BV na het eerste jaar erbij geven is toppie… :thumbup: en is alleen maar goed…



Trouwens bij kids is het immuunsysteem pas gerijpt rond de leeftijd van 4 jr… dus alleen daar al voor is BV toch geweldig om te kunnen geven, als je dat wilt…

Ik zeg er dus specifiek bij: als je dat wilt…

Als mama die lang wilt voeden zou je natuulijk een beetje dom zijn als je je kind koemelk geeft terwijl je eigenlijk BV zou kunnen/willen geven, alleen omdat het als raar gezien wordt…

Dat men het raar vind kan ik ook best begrijpen trouwens :mrgreen:

Ik heb al eens zo’n docu gezien en moest ook even slikken…

Maar als ik zelf zo’n mama zou zijn, zou ik de voordelen van de BV wel boven ‘de maatschappij’ zetten en dan lekker NIET in het openbaar voeden :angel:

en zo vaak zal die van 7 echt niet meer drinken denk ik bij zijn/haar moeder… als zij er zich bieden prettig bij voelen :thumbup:

Zo dat is wel erg lang hoor. Je hebt moeders die niet kunnen stoppen, maar doorgaan tot je kind een jaar of 8 is haha, moet er niet aan denken. Hoewel moedermelk natuurlijk wel erg goed is natuurlijk.

Misschien kijk ik wel ff… na baby te huur :d

@Angeleyes wrote:

Je hebt moeders die niet kunnen stoppen, maar doorgaan tot je kind een jaar of 8 is






Je kan een kind niet dwingen om aan de borst te drinken…

Als een kind niet meer wilt, dan houdt het op…

Dus denk dat het eerder het kind is dat door wilt gaan en de moeder die het niet erg vind… :mrgreen:

@faizaa wrote:

@Angeleyes wrote:
Je hebt moeders die niet kunnen stoppen, maar doorgaan tot je kind een jaar of 8 is






Je kan een kind niet dwingen om aan de borst te drinken…

Als een kind niet meer wilt, dan houdt het op…

Dus denk dat het eerder het kind is dat door wilt gaan en de moeder die het niet erg vind… :mrgreen:
In de meeste gevallen wel ja… maar zou een kind van 8 nog aan de borst willen dan?, misschien zit moeder er toch wel een beetje achter … we weten het vanavond haha