Moedermelk tot je 7e!

Lijkt mij dat je een kind van 8 niet de borst in de mond kan dwingen… :mrgreen: Ik denk wel dat mama meewerkt… in zoverre dat ook zij het fijn vind om zolang nog te voeden…



[/spoiler]

Ik vind het niets.



Ik heb die docu al een keer gezien en misschien komt het daardoor dat ik er echt naar van wordt. Die moeder werd gewoon als koelkast gezien en daar zou ik echt voor passen.



Op die leeftijd zie ik de vitamine niet meer als voorwaarde. Geborgenheid misschien wel, maar dat zag je niet echt terug vond ik…



Brrrrrrrrrrr

Als het de docu is die ik denk dat het is… Dat was echt vreselijk. Ik werd er onpasselijk van. Maar dat was door de manier waarop die kinderen keken en deden… Die moeder dweepte.

Als ik dan aan een gewone nuchtere moeder die haar kind voed, geen probleem. Maar deze Engelse dwaze vrouw… brrr. puur op hoe zij als persoon overkwam dus.

Een van die mannen kreeg toch ook nog?

Klopt Lou.s … als het die docu is die ik denk dat het is, heb ik em ook al gezien… daar kreeg ik ook geen prettig beeld bij… dat waren echt geitenwollensokken vrouwen… :lol:

Ach ja, je kan ook denken, door zolang te voeden loopt je minder risico om borstkanker te krijgen… volgens mij kan het risico zakken met 75%…

Er zitten niet alleen voordelen aan voor het kind…

Je kan een kind niet dwingen om aan de borst te drinken..
Als een kind niet meer wilt, dan houdt het op..


ben ik t niet mee eens
t is wat je een kind aanleert , wat je met de opvoeding dagelijks aanbied blijft een kind doen zolang jij dat als ouder van hem/haar vraagt.

Ach ja, je kan ook denken, door zolang te voeden loopt je minder risico om borstkanker te krijgen.. volgens mij kan het risico zakken met 75%...


borstkanker is ook genetisch bepaald , en een jaar bv zou al volstaan om het risico op uiting klein te houden.




Mijn mening is dat zolang doorvoeden niet normaal is.
een kind krijgt op een bepaalde leeftyd tanden om voor te bereiden op vaste voeding...
intiemiteit kun je ook geven dmv knuffels en geborgenheid , daar hoeft je kind niet voor aan je borst te "hangen "

@mamatally wrote:

Je kan een kind niet dwingen om aan de borst te drinken…

Als een kind niet meer wilt, dan houdt het op…




ben ik t niet mee eens

t is wat je een kind aanleert , wat je met de opvoeding dagelijks aanbied blijft een kind doen zolang jij dat als ouder van hem/haar vraagt.


Ach ja, je kan ook denken, door zolang te voeden loopt je minder risico om borstkanker te krijgen.. volgens mij kan het risico zakken met 75%...


borstkanker is ook genetisch bepaald , en een jaar bv zou al volstaan om het risico op uiting klein te houden.




Mijn mening is dat zolang doorvoeden niet normaal is.
een kind krijgt op een bepaalde leeftyd tanden om voor te bereiden op vaste voeding...
intiemiteit kun je ook geven dmv knuffels en geborgenheid , daar hoeft je kind niet voor aan je borst te "hangen "



Geloof me.. ik heb tijdens de zwangerschap mijn oudste de borst aangeboden en zij deed het pertinent niet.. pas na de bevalling kwam ze weer een beetje erom vragen.. :wink:
Je kan een kind gewoon niet dwingen aan de borst en al helemaal niet op die leeftijd.. de natuurlijke speenleeftijd ligt ergens tussen de 2 en 7 jr.. ergens daartussen stopt elk kind met de borst.. daar heb je als moeder op een gegeven moment geen invloed meer op.. als het niet wilt, wilt het niet..

Na een jaar BV geven verklein je de kans, dat klopt.. maar het gaat hier om 7 jr borstvoeding toch.. en dat neemt MET ELK JAAR af met 4, nog wat procent.. :angel:

Ok, vraagje.. wat doe je dan met een kind dat met 2 maanden al tanden krijgt.. of geboren word met tanden.. :wink: heeft hij dan helemaal geen recht op BV volgens jou.. ik heb bij mijn zoontje helemaal geen last gehad van die tanden.. :mrgreen:

Tuurlijk kun je een kind ook intimiteit geven door aan de borst te euhm.. hangen.. :eh: maar die dingen zijn er voor gemaakt om te voeden.. de wetenschap heeft bewezen dat voeden zn voordelen heeft en dat kinderen die tot 7 jr drinken ook gewoon normaal zijn.. dat jij dat raar vind, snap ik.. echt.. maar jouw redenen zijn dus geen redenen om geen BV te geven voor zolang..

Als mijn dochter van 1 jr met tanden nog BV krijgt, vind je dat normaal.. maar zodra het om diezelfde dochter van 5 jr gaat is het niet meer normaal.. :think:

Het gaat om je eigen gevoel daarin denk ik..

Ben het opzich met Fai eens! :thumbup:

Ik heb zelf geen ervaring met borstvoeding… dat ehm, moet nog komen.

(als het lukt !)

Maar… 7 jaar, ik denk dat het kind het dan niet eens meer wilt, en je kan borstvoeding niet dwingen.

Gaat gewoon lukken Sweet!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

(even wat moed inspreken)

(en meld je bij BV forum hier voor vragen he, als het zover is en als je er behoefte aan hebt)

@faizaa wrote:

Gaat gewoon lukken Sweet!! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

(even wat moed inspreken)

(en meld je bij BV forum hier voor vragen he, als het zover is en als je er behoefte aan hebt)


Doe ik hoor, bewonder nu al vaak de fotos! :mrgreen:

Mooi he…



Ik zal mijn dochter van 3+ jr er maar niet tussen zetten dan…

Of mag dat nog qua leeftijd… :mrgreen:

Serieus, ik zag laatst nog een foto van een ‘groot’ kind aan de borst… op bv.com… toen dacht ik: oei… dat ziet er euhm… anders uit… :oops: terwijl ik het dus bij mezelf wel mooi vind… maarja das omdat het MIJN kind is he… en ik ben geen geitewollesok trouwens… ik ben heull lekker spannend wijf met mooie grote tieten… :inlove: :lol:

De meeste keren dat ik programma’s heb gezien over moeder die grotere kinderen nog de borst gaven dus drie/vier jaar en ouder klopte er toch vaak dingen niet hoor.



Moeders die hun kind niet konden loslaten en het klein hielden. Kinderen die te pas en te onpas onder een t-shirt doken wanneeer het hen uitkwam en moeders een soort wandelende drinkbeker was. Vaders die er compleet ongelukkig mee waren. vaak niet samen in 1 bed sliepen omdat de kids daar vaak in lagen. En ook dat de kinderen bij het minste geringste verdriet of als ze standje kregen als troost aan de borst gingen.



Als je het nog wil doen - dan moet je denk ik wel heel zuiver weten/bewust zijn waar je mee bezig bent en het puur voor voeding doen en niet voor allerlei (onbewuste) andere redenen.

@Bella wrote:

De meeste keren dat ik programma’s heb gezien over moeder die grotere kinderen nog de borst gaven dus drie/vier jaar en ouder klopte er toch vaak dingen niet hoor.



Moeders die hun kind niet konden loslaten en het klein hielden. Kinderen die te pas en te onpas onder een t-shirt doken wanneeer het hen uitkwam en moeders een soort wandelende drinkbeker was. Vaders die er compleet ongelukkig mee waren. vaak niet samen in 1 bed sliepen omdat de kids daar vaak in lagen. En ook dat de kinderen bij het minste geringste verdriet of als ze standje kregen als troost aan de borst gingen.



Als je het nog wil doen - dan moet je denk ik wel heel zuiver weten/bewust zijn waar je mee bezig bent en het puur voor voeding doen en niet voor allerlei (onbewuste) andere redenen.




Tcoh denk ik dat het een vertekend beeld is van langvoedsters…

Mijn man heeft als 3e in huis plezier van mijn borsten… de kids slapen niet in bed en ik loop zonder tranen weg bij de eerste dag PSZ terwijl mijn dochter jankend voor het raam staat, bij wijze van… :mrgreen:

Ik wil dolgraag weer gaan werken, want wil juist even weg vd kids… :oops:

Wel wil ik graag doorgaan met BV omdat het mij zelfvertrouwen geeft (ik doe iets wat goed is voor mijn kind) en ik ga ermee door tot mijn oudste er geen zin meer in heeft of tot ik er flauw van ben…

Ik geef eerlijk gezegd geen BV voor de voeding… :shifty: ik doe het wel als slokje troost als ze ziek zijn, voor de vitamientjes en voor het gezellige… ik denk ook niet dat dat erg is… als je je kind wilt troosten doe je dat soms door de borst en soms door te knuffelen of een zoen te geven…

Mijn dochter trekt aan mijn shirt… mijn zoon ook… vind ik stront vervelend en ik ben ook diegene die dan zegt: nee! nu niet… dan hebben ze te luisteren en anders gaan ze op de gang… maar mamamelk is ook gewoon errug lekker en ze zeuren op dezelfde manier om een koekje of een snoepje… en ook dat kap ik af… IK ben de baas over mijn borsten… dat weten ze wel…

@faizaa wrote:

Mooi he…



Ik zal mijn dochter van 3+ jr er maar niet tussen zetten dan…

Of mag dat nog qua leeftijd… :mrgreen:

Serieus, ik zag laatst nog een foto van een ‘groot’ kind aan de borst… op bv.com… toen dacht ik: oei… dat ziet er euhm… anders uit… :oops: terwijl ik het dus bij mezelf wel mooi vind… maarja das omdat het MIJN kind is he… en ik ben geen geitewollesok trouwens… ik ben heull lekker spannend wijf met mooie grote tieten… :inlove: :lol:




haha weet ik! heull spannend!

Maar 3+ ik vind dat nog kunnen als jullie er beide nog van genieten!

@Sweet-Love wrote:

@faizaa wrote:
Mooi he…



Ik zal mijn dochter van 3+ jr er maar niet tussen zetten dan…

Of mag dat nog qua leeftijd… :mrgreen:

Serieus, ik zag laatst nog een foto van een ‘groot’ kind aan de borst… op bv.com… toen dacht ik: oei… dat ziet er euhm… anders uit… :oops: terwijl ik het dus bij mezelf wel mooi vind… maarja das omdat het MIJN kind is he… en ik ben geen geitewollesok trouwens… ik ben heull lekker spannend wijf met mooie grote tieten… :inlove: :lol:




haha weet ik! heull spannend!

Maar 3+ ik vind dat nog kunnen als jullie er beide nog van genieten!




Je raakt er ook aan gewend. Als je zo’n docu ziet denk je :shifty:

De eerste keer dat ik Nenna aan het shirt van Fai zag rukken dacht ik :eh:

Maar heb het nu vaker gezien en is het voor mij normaal.

Ik weet niet of ik het net zo normaal zou vinden als ze 7 is en hier op de bank eens lekker gaat drinken maar dat zien we dan wel weer :angel:

Soms is zij er blijer mee dan ik… ik voed er 2 he… en ben niet vaak, maar ook wel een enkele keer flauw ervan… dan ga ik een dagje shoppen en ‘dump’ koters bij mijn man… of dan krijgen ze ‘maar’ 2x per dag een borst… dus ik bepaal… en niet andersom… maar ik doe er ook niet zo moeilijk om… soms drinken ze 2 keer in een uur, ook goed… ze drinken verder ook weinig vocht… alleen bij het eten maar tussendoor krijgen ze allemaal van mij…

@Madre wrote:

@Sweet-Love wrote:
@faizaa wrote:
Mooi he…



Ik zal mijn dochter van 3+ jr er maar niet tussen zetten dan…

Of mag dat nog qua leeftijd… :mrgreen:

Serieus, ik zag laatst nog een foto van een ‘groot’ kind aan de borst… op bv.com… toen dacht ik: oei… dat ziet er euhm… anders uit… :oops: terwijl ik het dus bij mezelf wel mooi vind… maarja das omdat het MIJN kind is he… en ik ben geen geitewollesok trouwens… ik ben heull lekker spannend wijf met mooie grote tieten… :inlove: :lol:




haha weet ik! heull spannend!

Maar 3+ ik vind dat nog kunnen als jullie er beide nog van genieten!




Je raakt er ook aan gewend. Als je zo’n docu ziet denk je :shifty:

De eerste keer dat ik Nenna aan het shirt van Fai zag rukken dacht ik :eh:

Maar heb het nu vaker gezien en is het voor mij normaal.

Ik weet niet of ik het net zo normaal zou vinden als ze 7 is en hier op de bank eens lekker gaat drinken maar dat zien we dan wel weer :angel:




:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

:wink:
Ik geef eerlijk gezegd geen BV voor de voeding.. ik doe het wel als slokje troost als ze ziek zijn, voor de vitamientjes en voor het gezellige..



troosten kun je ook door je kind lekker vast t houden , gezelligheid idem dito ( of een leuk spelletje samen spelen) en vitamientjes zitten er ook in vlees , groente fruit en granen.

op een gegeven moment word een kind gewoon te oud voor bv vind ik.....
en blijkbaar vinden meer dit met mij.

voor mij zijn mijn borsten idd om mn kind te voeden , en zodra mijn kind behoefte aan ander soort voeding krijgt zijn mijn borsten weer van/voor mij en mijn partner ( als ie t verdient haha)
ik ben heull lekker spannend wijf met mooie grote tieten..


OOOH maar dat ben ik ook, zonder bv maar wel met een cup 75 h ( nu even tydelijk 80I ivm zwangerschap)
:wink:

@mamatally wrote:

Ik geef eerlijk gezegd geen BV voor de voeding… ik doe het wel als slokje troost als ze ziek zijn, voor de vitamientjes en voor het gezellige…






troosten kun je ook door je kind lekker vast t houden , gezelligheid idem dito ( of een leuk spelletje samen spelen) en vitamientjes zitten er ook in vlees , groente fruit en granen.

klopt, maar groente en fruit en granen krijgen ze hier ook… BV is hier echt gewoon voor erbij…

op een gegeven moment word een kind gewoon te oud voor bv vind ik…

en blijkbaar vinden meer dit met mij.dat kan en dat mag… :thumbup: :mrgreen:



voor mij zijn mijn borsten idd om mn kind te voeden , en zodra mijn kind behoefte aan ander soort voeding krijgt zijn mijn borsten weer van/voor mij en mijn partner ( als ie t verdient haha)maar mijn borsten zijn er ook voor mij hoor, en voor mijn man… ik trek ook leuke BH’tjes aan en mijn man trekt nog liever een zak over mijn hoofd plus blote tieten dan een zak over mijn tieten en bloot hoofd :mrgreen: ik heb nog nooit, gezegd tegen hem, dat ie van mijn borsten af moest blijven… het is er om mijn kinderen te voeden en om mijn man te plezieren :wink:

@mamatally wrote:

ik ben heull lekker spannend wijf met mooie grote tieten…




OOOH maar dat ben ik ook, zonder bv maar wel met een cup 75 h ( nu even tydelijk 80I ivm zwangerschap)

:wink:






dat geloof ik meteen :mrgreen: ik zei het ook eigenlijk om het idee: geitewollensok te ontkrachten :mrgreen:

hier ook cup 70 H…



maarre, zou em zo inruilen voor een 70 C :inlove: