Moedermelk tot je 7e!

mijn man trekt nergenseen zak over… dies blij met t hele plaatje



maar we dwalen af denk ik.

t word nu meer een duscussie en iedereen houd toch zijn/haar eigen mening ( gelukkig want we leven in een vrij land :wink: )

@mamatally wrote:

mijn man trekt nergenseen zak over… dies blij met t hele plaatje




ik maakte een geintje :eh: :eh: :eh: :eh:
ik ben wel moslim maar ik hoef geen burka te dragen hoor.. :mrgreen:

Tot nu toe is het nog redelijk normaal… maar…

De laatste vrouw adopteert een chinees meisje van 18 maanden?

En wil haar ook borstvoeding geven, ze geeft haar zoon van 4 ook nog borstvoeding, hoe vinden jullie dat dan?

@Sweet-Love wrote:

Tot nu toe is het nog redelijk normaal… maar…

De laatste vrouw adopteert een chinees meisje van 18 maanden?

En wil haar ook borstvoeding geven, ze geeft haar zoon van 4 ook nog borstvoeding, hoe vinden jullie dat dan?






Ik denk dat dat voor haar heel normaal is… als je zo overtuigd bent van BV geven aan je 4jarige zoon, dan is een geadopteerde baby van 18 mnd natuurlijk niks om over te twijfelen…

Nou ik zie dus net dat 8 jarige meisje onder dat shirt duiken en denk dan echt effe :eh: . Ik geloof dat ik dan zelf zou kiezen voor kolven enniet meer live voeden…

@Sweet-Love wrote:

Tot nu toe is het nog redelijk normaal… maar…

De laatste vrouw adopteert een chinees meisje van 18 maanden?

En wil haar ook borstvoeding geven, ze geeft haar zoon van 4 ook nog borstvoeding, hoe vinden jullie dat dan?




Ik zit dit programma ook te kijken en vind het echt heel mooi dat deze vrouw dit wilt doen. 4 jaar valt nog wel mee . Zie zojuist een meisje van 7 en dat vind ik dan wel weer oud.

Even een stukje uit een artikel van Sanne Stehouwer, zij heeft hier ook op kok meegeschreven…



Langvoeden en (on)afhankelijkheid

Doordat borstvoeding in onze maatschappij al tientallen jaren bijna uitsluitend aan hele jonge baby’s wordt gegeven, wordt het automatisch geassocieerd met klein en afhankelijk zijn. Langvoedende moeders wordt vanuit die gedachte soms verweten dat ze proberen hun kind in de babyfase te houden. Dit klopt niet. Ten eerste is borstvoeden is niet af te dwingen. Zeker niet bij een puberende en nee-zeggende peuter. Je kunt je kind alleen borstvoeding geven als dat kind daar zelf behoefte aan heeft. Naast dat borstvoeding voorziet in de behoefte aan voeding, voorziet het ook in een emotionele behoefte. In de westerse samenleving wordt vaak gedacht dat borstvoeding niet langer nodig is als een kind steeds meer andere dingen eet en drinkt. Daarbij wordt voorbijgegaan het gevoel van veiligheid en verbondenheid dat borstvoeding biedt, evenals een moment van rust en samenzijn. Waarschijnlijk zal het niemand verbazen dat de vervulling van dergelijke emotionele basisbehoeften een kind juist zelfverzekerder maakt en daarmee -op den duur- ook zelfstandiger.

Kortom: een kind klein of afhankelijk houden, heeft niets met borstvoeding te maken. Dat is een kwestie van opvoeding.




Voor het hele artikel over langvoeden: link:



http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/langer-voeden/langer-borstvoeding-geven.html

Och gosh… dit is wel heel sneu… De twins zo aan het huilen om de melk… En op deze leeftijd vind ikhet dan weer niet zo gek als ze nog melk krijgen. volgens mij zou bij mij de grens een beetje liggen bi het moment als ze naar school gaan, dus dit is wel heel sneu…

Mijn hart breekt bij het zien van het chineese meisje. In de steek gelaten toen ze 3 dagen oud was. Mooi dat zoiets kan toch.

Och ja, ik heb het niet gekeken maar ja, er worden een hoop Chinese meiskes gedumpt… triest… :frowning:

hm… ik weet niet wat ik van het programma moet denken een man die vraagt waar “zijn” borst is :think:

doet me denken aan dat filmpje van you tube eerder in dit topic… :think:

@Angel & Luna wrote:

hm… ik weet niet wat ik van het programma moet denken een man die vraagt waar “zijn” borst is :think:


En dat is echt en niet van Little Brittan? :shock: :think:

ja dat was echt :lol: en niet die little Brittan

die vrouw zei ook je kan het wegspoelen in de douche of aan je man geven :think: :roll:



sja… geloof dat ik mijn man toch de koelkast zou wijzen met de gewone pakken koemelk :lol:

was volgens mij die van die 2-ling? (was een 2-ling toch? ben er een beetje laat ingevallen)

Ik heb dus een andere docu gezien een poos geleden…

Hier even de laatste 5 in gekeken…

Ah, vind het zo leuk… als het je passie is… dan lekker doen!!! :inlove:

@faizaa wrote:

Och ja, ik heb het niet gekeken maar ja, er worden een hoop Chinese meiskes gedumpt… triest… :frowning:




En dat is niet eens het ergste wat ze daar met babymeisjes doen, nooit die docu van Oprah Winfrey gezien?

Vreselijk :cry:



Daar zag je dat ze in kindertehuizen speciale kamers hebben waar ze meisjes gewoon laten doodgaan, door ze gewoonweg geen eten meer te geven en ze in dat kamertje in hun bedje aan hun lot worden overgelaten vreselijk :evil: :cry:



Maar even weer ontopic, ik heb een dochter van bijna 8.

En ik moet er niet aan denken om haar bv te geven.



Ik heb toen Yari pas geboren was wel eens hier geschreven dat ik het zo naar vondt om Sharon nee te verkopen toen ze vroeg of ze ook een slokje mocht proeven.

Het voelde toen op dat moment erg 2 strijdig, heb haar daarna wel laten proeven van mijn vinger, en haar daarbij verteldt dat dit babymelk was.

Zij was geen baby meer en nu is die melk voor Yari.



De bv is nu met Yari bijna op, smiddags en s’morgens heel vroeg krijgt hij nog een troosttiet, maar ik denk niet dat ik ga tandemen.

Yari geeft tegenwoordig voorkeur voor de fles, dus de nieuwe beeb mag lekker net zolas zijn grote broer en zus alles voor zichzelf hebben.

@Angel & Luna wrote:



die vrouw zei ook je kan het wegspoelen in de douche of aan je man geven :think: :roll:




Hahahahaha :shock: …

Of je geeft het aan zo’n organisatie die bv verzamelt voor moeders die geen bv kunnen geven!



Maar die man is vast heeeeeel gezond!

Weg met het bier, tiet kom hier!

@mamma van sharondenise wrote:

@faizaa wrote:
Och ja, ik heb het niet gekeken maar ja, er worden een hoop Chinese meiskes gedumpt… triest… :frowning:




En dat is niet eens het ergste wat ze daar met babymeisjes doen, nooit die docu van Oprah Winfrey gezien?

Vreselijk :cry:



Daar zag je dat ze in kindertehuizen speciale kamers hebben waar ze meisjes gewoon laten doodgaan, door ze gewoonweg geen eten meer te geven en ze in dat kamertje in hun bedje aan hun lot worden overgelaten vreselijk :evil: :cry:



Maar even weer ontopic, ik heb een dochter van bijna 8.

En ik moet er niet aan denken om haar bv te geven.



Ik heb toen Yari pas geboren was wel eens hier geschreven dat ik het zo naar vondt om Sharon nee te verkopen toen ze vroeg of ze ook een slokje mocht proeven.

Het voelde toen op dat moment erg 2 strijdig, heb haar daarna wel laten proeven van mijn vinger, en haar daarbij verteldt dat dit babymelk was.

Zij was geen baby meer en nu is die melk voor Yari.



De bv is nu met Yari bijna op, smiddags en s’morgens heel vroeg krijgt hij nog een troosttiet, maar ik denk niet dat ik ga tandemen.

Yari geeft tegenwoordig voorkeur voor de fles, dus de nieuwe beeb mag lekker net zolas zijn grote broer en zus alles voor zichzelf hebben.






ja heb ik gezien… de sterfhuisjes heten ze toch… of euhm dying rooms… zoiets… ja, ze weten dat de kinderen doodgaan… een reporter was naar binnen gegaan en daar lag een meisje in een bedje… aan het huilen aan 1 stuk door… al een paar dgn… ze had zulke zweren op de ogen, dat ze die niet meer open kon doen… een kleine baby… als de baby dood was, kwamen de kinderen het zeggen en werden ze weggehaald… in en in triest… :frowning:

@Marite wrote:

@Angel & Luna wrote:


die vrouw zei ook je kan het wegspoelen in de douche of aan je man geven :think: :roll:




Hahahahaha :shock: …

Of je geeft het aan zo’n organisatie die bv verzamelt voor moeders die geen bv kunnen geven!



Maar die man is vast heeeeeel gezond!

Weg met het bier, tiet kom hier!






Mijn man heeft het weleens geproefd en snapt heel goed waarom kindjes het zo lekker vinden… :angel:

Voordat ik weer al te serieus opgevat wordt, en alleen als tietmachine wordt gezien, nee… mijn man drinkt liever koffie… :mrgreen: 8)

@mamma van sharondenise wrote:

Ik heb toen Yari pas geboren was wel eens hier geschreven dat ik het zo naar vondt om Sharon nee te verkopen toen ze vroeg of ze ook een slokje mocht proeven.

Het voelde toen op dat moment erg 2 strijdig, heb haar daarna wel laten proeven van mijn vinger, en haar daarbij verteldt dat dit babymelk was.

Zij was geen baby meer en nu is die melk voor Yari.




daar had ik het ook over eerder vanavond met mijn man

wat nou als Luna straks vraagt of ze ook mag :think: (even ervan uit gaande dat het straks gaat lukken bij Luna is de bv mislukt :frowning: ze heeft wel een maand ongeveer via kolven gehad maar toch)

ik denk toch niet dat ik haar mijn borst ga aanbieden maar dan een beetje voor haar zal kolven zodat ze kan proeven





@Marite wrote:
Weg met het bier, tiet kom hier!




:lol: :lol: :lol: