Moedermelk tot je 7e!

@faizaa wrote:

@Marite wrote:
@Angel & Luna wrote:


die vrouw zei ook je kan het wegspoelen in de douche of aan je man geven :think: :roll:




Hahahahaha :shock: …

Of je geeft het aan zo’n organisatie die bv verzamelt voor moeders die geen bv kunnen geven!



Maar die man is vast heeeeeel gezond!

Weg met het bier, tiet kom hier!






Mijn man heeft het weleens geproefd en snapt heel goed waarom kindjes het zo lekker vinden… :angel:

Voordat ik weer al te serieus opgevat wordt, en alleen als tietmachine wordt gezien, nee… mijn man drinkt liever koffie… :mrgreen: 8)




:lol: dus hij zit niet uitgehongerd te wachten of z’n kids een drupje voor hem overlaten :wink: :lol:

Nope… :mrgreen:

Zeven jaar is wel heel groot in mijn ogen.



Maar…



Waarschijnlijk zijn er heel veel moeders die wel willen langvoeden, maar dat ook niet “durven” omdat ze bang zijn voor de mening van een ander.Het feit dat hun beslissing ter discussie gesteld wordt, ongevraagd. Dat je onderwerp bent van gesprek, omdat een ander het toevallig er niet uit vind zien.Omdat manlief vind dat je wel weer de vrouw in huis mag worden, ipv de plaatselijke melkfabriek.



Het spijt mij verschrikkelijk dat het tot twee keer toe niet gelukt is, en ze beide maar een maand hebben gekregen.Ik zou maar wat graag lang gevoed hebben…en boeie wat een ander daarvan denkt…ik kan er nog verdriet van hebben dus het laat mij koud.

Ik ben dus van mening dat het niet uitmaakt wat je doet, als je je maar goed voelt bij je beslissing, die je overigens ten alle tijde bij kan stellen…

Da’s het handige aan bv.

Zow, mooi gezegd Dune…

@Dune wrote:

ze beide maar een maand hebben gekregen…






maar? :naughty: ze hebben beiden EEN BOEL colostrum binnen gekregen, het vloeibare ‘goud’ vol pure vitaminen… dusse… niks maar… :naughty:

@faizaa wrote:

@Dune wrote:
ze beide maar een maand hebben gekregen…


maar? :naughty: ze hebben beiden EEN BOEL colostrum binnen gekregen, het vloeibare ‘goud’ vol pure vitaminen… dusse… niks maar… :naughty:




Misschien, maar voor mij voelde het als falen, vandaar mn ietwat scherpe reactie :oops:

@Dune wrote:

@faizaa wrote:
@Dune wrote:
ze beide maar een maand hebben gekregen…


maar? :naughty: ze hebben beiden EEN BOEL colostrum binnen gekregen, het vloeibare ‘goud’ vol pure vitaminen… dusse… niks maar… :naughty:




Misschien, maar voor mij voelde het als falen, vandaar mn ietwat scherpe reactie :oops:








Ik snap het… :-*

dune :thumbup:

Ik heb gewoon een knoop in mijn maag over wat er in China gebeurd :cry: :cry: :cry:



Over langvoeden heb ik eigenlijk geen mening, ik heb nooit bv kunnen geven…

Ik heb het niet gezien… was baby te huur aan het kijken en toen ik wilde zappen was de documentaire al afgelopen. :roll:

@Soleil wrote:

Ik heb gewoon een knoop in mijn maag over wat er in China gebeurd :cry: :cry: :cry:



Over langvoeden heb ik eigenlijk geen mening, ik heb nooit bv kunnen geven…




ik heb dat jaren geleden eens gezien bij Oprah… en kan er nooit meer aan denken zonder weeig in mijn buik te worden… :frowning:

Sorry maar ik vind maar raar.



Op zo’n leeftijd heb je moedermelk echt niet meer nodig.

Ik ben helemaal voor borstvoeding, maar denk zelf dat je er soms ook in door kunt slaan.



Zat te twijfelen om mijn mening te geven, maar vind dat ik dat best kan zeggen

@Marite wrote:

Oh ja, was wel eens eerder op tv!

Nog nooit gezien trouwens want heb geen rtl enzo.



Doet me denken aan die man uit Little Brittan

http://www.youtube.com/watch?v=l8orUaCJ0GY

“bitty!” :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Oh ja die heb ik ook gezien gisteren weer.

Maar toen ik Yannick nog BV gaf, wilde Milou ook nog wel eens, en toen was ze ook al ruim 4.

@Tammy wrote:

Sorry maar ik vind maar raar.



Op zo’n leeftijd heb je moedermelk echt niet meer nodig.

Ik ben helemaal voor borstvoeding, maar denk zelf dat je er soms ook in door kunt slaan.



Zat te twijfelen om mijn mening te geven, maar vind dat ik dat best kan zeggen






Mee eens, ik vind 7 jaar ook geen leeftijd meer voor BV…

Ben ook voor BV hoor, maar dit gaat me te ver.

Die gietenwollensokken vrouw met haar kind van bijna 8 nog aan de borst… Zij was degene bij wie de man ook dronk… Ik vond haar echt een beetje over the top… Maar zij waren volgens mij sowieso redelijk alternatief…



Maar dat ze ook vertelde dat er echt regels waren voor aankleden enzo en dat haar kinderen liever niet hadden dat ze een bh droeg… Echt, dat vond ik echt te ver gaan…



Maar dat is mijn bescheiden mening :oops:

ik vond de docu erg interessant

denk dat ik persoonlijk 7 jaar niet zou kunnen volhouden

maar ik ben wel voor zolang mogelijk doorvoeden



vond het zoooo hartverscheurend met die kindjes die in ene geen melk meer mochten en helemaal over hun toeren gingen

tis natuurlijk iets waar je doorheen moet maar ik denk dat ik het ook erg moeilijk had gevonden



ik vond het ook echt super dat ze demonstratief in het winkelcentrum gingen voeden

ik vond de reacties zo verschrikkelijk… dat mensen het als iets pervers zien en dat het iets zou zijn om voor te schamen

nou daar word ik toch wel een beetje verdrietig en ook boos van

het is het mooiste wat er is en heeft niks met sex te maken



ik heb tygo helaas maar een aantal maanden kunnen voeden maar volgende keer ga ik weer proberen tot min 1 jaar te voeden

en misschien langer, als het goed gaat waarom zou je stoppen?

je hebt het altijd voor de hand en is altijd op goede temp.



misschien ben ik raar maar ik kan er gewoon niet wakker van liggen als iemand openbaar aan het voeden is

ik vind het zelfs heel natuurlijk en erg mooi om te zien

daar zijn die ( . ) ( . ) toch voor gemaakt?



dat die man bij een van die vrouwen ook dronk dat vond ik dan wel weer een beetje TUH

Ik vond het inderdaad te ver gaan in dat gezin met de oudere kinderen.



'mijn dochters hebben liever niet dat ik een bh draag, ze zien ze graag bungelen :shock: ’

hahahhaah zei ze dat?? ow wat erg… :silenced: :silenced: :silenced:

mijn dochter komt mij s’ochtends de ‘behama’ (BH) brengen…

moet er niet aan denken, mijn borsten los in de kooi… :naughty:

nou ik wist de tekst niet letterlijk meer, maar zoiets was het wel ja…

erg hè :silenced:



hahaha Fai, word je dan in je gezicht gemept door je eigen hooters :mrgreen: :angel:

Ik vind bv het mooiste wat er is, maar persoonlijk vind ik het een beetje raar. Natuurlijk zijn deze over the top mensen gescreend voor dit programma, het zijn de extremen, anders was het hele programma ook niet interessant.



Voeden in het openbaar is natuurlijk prima, als het een baby/klein kind betreft. Ik vind het zelf niet nodig grote kinderen te zien drinken bij hun moeder midden in een winkelcentrum (denkend aan een kind van 7/8 jaar oud). Natuurlijk is bv heel natuurlijk, maar op zo’n leeftijd vind ik het - persoonlijk gezien - niet natuurlijk meer en vind ik dat je zoiets maar moet bewaren tot je thuis bent! :mrgreen: Immers, een baby voeden in het openbaar is vorm van noodzaak, ze drinken de hele dag door. Grote kinderen doen het niet meer uit noodzaak en kunnen hun behoeftes nog wel even uitstellen tot ze thuis zijn! :wink: