Misverstanden, info en ervaringen

Wat ik wel mis in al die berichtjes en wat ook niet onbelangrijk is (omdat een kleintje veel kost) is dat je borstvoeing gratis is en je nergens anders wat beter kan kopen dan wat je zelf bij je draagt.

:dance:

En wat ik me in een ander topic realiseerde: je ben van niemand afhankelijk om goede voeding te kunnen geven. Je hoeft geen rokerig café in met de kleine om daar aan een drukke serveerster te vragen of ze een flesje water in de magnetron wil zetten en dan maar hopen dat ze het goed doet…



En: geen strijd met bezitterige oma’s, tantes, buurvrouwen, etc. die ook zo graag het kindje willen voeden en je de fles uit je handen rukken.

Hahahahaha, ik heb een leuke smiley!!







Ik vind hem echt cool 8) :lol:

Ha ha Xanna, hoe kom je daaraan?

Ik was gewoon uit verveling een beetje internet aan het afzoeken naar info en leuke weetjes over BV… Ik ben tegenwoordig nogal BV hobbyist hihi



Hoe langer ik naar die smiley kijk, hoe harder ik moet lachen :lol:

Dat meen je niet Xanna? Ben jij pro-bv? Dat had ik nou nooit achter je gezocht :wink:

Haha, geweldig.



Jammer dat ik geen BV meer geef…

Nog een misverstand



Tijdens de borstvoedingsperiode raak je niet ongesteld,Wel dus :cry:



Met als gevolg,dat je borstvoeding helemaal terug loopt,ik heb alleen nog voeding voor de nacht,

Baal hier zo van :frowning:

Hè wat rot… Herstelt het zich ook niet als je mentruatie weer voorbij is?

Jawel…



Ik heb het ook hoor… Twee weken van mijn cyclus had ik nog maar halve produktie… :roll: De week voor en de week na… Nu Chris nog maar 2 of 3 voedingen per dag krijgt, merk ik er minder van, aangezien Chris dan gewoon meer andere dingen eet en drinkt…

Hoe los je dat op dan voordat het kindje bijvoeding krijgt?

Veeeeeeel en vaaaaaak aanleggen…



Maar niet iedereen heeft er zoveel last van hoor… Maak je geen zorgen… Bij veel vrouwen duurt het trouwens ook veel langer voor ze weer ongesteld worden… Maar Chris sliep eigenlijk vanaf dag door, daardoor zat er meer dan 6 uur tussen twee voedingen, en dan ben je vaak heel snel weer ongesteld…

Of veel en vaak kolven als je op je werk zit? Werkt dat net zo goed?

Werkt bijna net zo goed… Of je geeft gewoon dan wat extra voeding uit de vriezer… Dat deed ik, ik had genoeg liggen… Na die twee weken herstelde het zich toch vanzelf weer…

Weet niet meer of ik de vraag al eens gesteld had, maar dan heb ik in ieder geval het antwoord niet gelezen:



mijn kraamverzorgster zei dat een baby door de moedermelk beschermd is voor verkoudheidvirussen, maar ik zit nu wel met een 9 weken oude borstgevoedde maar verkouden baby :frowning: !

Hè wat zielig…



Met de moedermelk krijgt het kind ook jouw antistoffen mee. Daardoor is ze beter beschermd. Maar het is helaas geen 100% waterdicht systeem, net zo min als je eigen afweersysteem dat is. Als jij hetzelfde onder de leden hebt (en dat heb je, denk ik…) dan helpen die antistoffen waarschijnlijk wel toch wel. Haar lichaampje hoeft het dan niet helemaal op eigen kracht te overwinnen (zoals bij KV), maar wordt door jou geholpen.



beterschap voor de kleine :thumbup:

Da’s nou het gekke, ik ben zelf niet verkouden!

Gelukkig maar :slight_smile:

Maar dan kun je toch dat virus of die bacterie nog wel in je lijf hebben. Je wordt er alleen niet ziek van.

@Yolanda wrote:

Klopt, die pil heeft een dermate lage concentratie hormomen, zodat deze samen met bv kan… Je moet deze pil wel stipt op tijd innemen… Drie uur te laat is ook echt TE LAAT…




Goed nieuws, ik heb de Cerazette (ivm BV) en ik had ook de voorlichting gehad dat je stipt op tijd moest innemen (huisarts sprak het ook niet tegen toen ik vroeg of dat klopte). Maarrrr..... op de bijsluiter staat daar dus niets over, gewoon de normale marge van 12 uur aanhouden. Misschien hebben ze hem aangepast? Ik ben er in ieder geval erg blij mee, heb in geen jaren de pil geslikt en die 3 uur zou ik al een flink aantal keren niet gehaald hebben.

Tot nu toe loopt de BV nog niet terug (godzijdank want ik heb al niet genoeg). Hoop dat het zo blijft.

Yvonne

Stof in moedermelk voorkomt hiv-besmetting



AMSTERDAM - In moedermelk zit een stof die kan voorkomen dat een baby besmet raakt met hiv, het virus dat aids kan veroorzaken. De stof Lewis X kan ook worden gebruikt om hiv-besmetting bij volwassenen te voorkomen.

Dat schrijven onderzoekers van het Academisch Medisch Centrum en het VU Medisch Centrum in Amsterdam in de internetversie van The Journal of Clinical Investigation.



Raadsel

Een kwart van de zuigelingen die bij een seropositieve moeder aan de borst liggen, loopt een hiv-besmetting op. Hoe dat precies gebeurt, is nog een raadsel, maar er bestaan sterke aanwijzingen dat een bepaald type cellen in de amandelen, slokdarm en het maagdarmstelsel hierbij betrokken zijn. Deze brengen het aidsvirus naar de lymfeklieren, waar ze andere cellen, die belangrijk zijn voor het afweersysteem, infecteren.



Lewis X

De Amsterdamse onderzoekers gingen op zoek naar een stof die een stokje steekt voor deze besmetting, omdat niet alle kinderen met seropositieve moeders besmet raken met hiv. Lewis X, een stof die van nature voorkomt in moedermelk, bleek te voorkomen dat cellen het virus kunnen meenemen. Lewis X is niet het enige bestanddeel in moedermelk dat hiv weet te stoppen, maar de onderzoekers denken dat het wel een belangrijke is.



Andere ziektes blokkeren

Lewis X kan ook gebruikt worden bij de ontwikkeling van medicijnen die HIV-besmetting via seks kunnen tegengaan. Er bestaan al dergelijke producten, zogeheten microbicides, waarin middelen zitten die de overdracht van hiv kunnen blokkeren. Ook de overdracht van andere ziektes, zoals hepatitis C, ebola en knokkelkoorts kan Lewis X blokkeren.



Publicatiedatum: 21 oktober 2005

Bron: ANP

Auteur: Nieuwsredactie Elsevier Gezondheidszorg



Kortom: BV is een echte Toverdrank!! :dance: