Mijn man wil jullie wat vragen

@Guusje wrote:

als vegetarisch kindje zal ie het zowieso dan moeilijk krijgen :wink:

en ja ik vind dat ie best eten mag wat ie lekker vind…ik zei al, het is niet elke dag zo. maar mijn man bv is gek op indisch, nou ik krijg dat niet weg :sick: en zo lust ik gráág rauwe andijvie :shifty: dus tsja, dan eet tom poffertjes, ik andijvieschotel en mijn man indisch :slight_smile:

vind er eerlijk gezegd niks geks aan :shifty:

en over moeilijker eter: juist toen ik ophield met tom te dwingen met de pot mee te eten ging het stukken beter :thumbup: hij vind nu eenmaal vast voedsel voor een groot deel een moetje…tsja ik lust weer niet graag zuivel…ieder zn meug toch. als ie 18 is eet ie vast wel mn koelkast leeg :lol:

Nou 3 totale gerechten maken doe ik niet.

Maar soms heb ik bijvoorbeeld zin in een bepaald vleesje wat mijn man en de kinderen echt niet eten en dan maak ik ook 2 verschillende vleesjes.

Mijn kinderen eten echt met moeite hun avondeten op. M.ateo redelijk en Mi.cah een paar hapjes. Ik weet wat hij wel lust dus dat maak ik vaker.

@Guusje wrote:

en ja ik vind dat ie best eten mag wat ie lekker vind…ik zei al, het is niet elke dag zo. maar mijn man bv is gek op indisch, nou ik krijg dat niet weg :sick: en zo lust ik gráág rauwe andijvie :shifty: dus tsja, dan eet tom poffertjes, ik andijvieschotel en mijn man indisch :slight_smile:

en over moeilijker eter: juist toen ik ophield met tom te dwingen met de pot mee te eten ging het stukken beter :thumbup: hij vind nu eenmaal vast voedsel voor een groot deel een moetje…tsja ik lust weer niet graag zuivel…ieder zn meug toch. als ie 18 is eet ie vast wel mn koelkast leeg :lol:

uh ja, als je je kind poffertjes voorzet als alternatief dan denk ik dat 99,9% van de kidneren wel makkelijke eters worden :shifty:

Ik vind vegetarisme er niet zo veel mee te maken hebben; dat is een principekwestie, niet een ik-lust-alleen-poffertjes-dus-geef-me-poffertjes-kwestie.

die van mij maakt dat allemaal niet uit. Als je slaapt heb je je ogen toch toe zegt hij!

Dus ik beslis

Het gaat inmiddels over de maaltijden zie ik. :mrgreen:

Over de dekbedovertrekken beslis ik. Indien mijn man daar specifieke wensen over heeft is hij vrij om in de auto te stappen en er één te gaan halen. Niet moeilijk te raden dat hij dat niet doet he? :wink:

ik moet ze halen dus IK beslist :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

@Guusje wrote:

uh ja, als je je kind poffertjes voorzet als alternatief dan denk ik dat 99,9% van de kidneren wel makkelijke eters worden :shifty:

Ik vind vegetarisme er niet zo veel mee te maken hebben; dat is een principekwestie, niet een ik-lust-alleen-poffertjes-dus-geef-me-poffertjes-kwestie.

we gaan idd wat ot maar ok: jij hebt blijkbaar een makkelijker eter, ik niet.

ik geloof er niks van dat je makkelijke eters kan máken…een kind heeft zo zijn eigen eigenheid. we hebben de 1 hapje proeven regel. dat vind ik dwang genoeg :wink:

en nou hou ik erover op…

eisblume:

hij zou hem mogen houden op voorwaarde dat er dan ook 1 dekbed komt wat totaal mijn! smaak is :shifty: :lol:

een plaatje ervan komt nog *zoek al uren :roll: :smiley:

Ik koop ze.

Het interesseert hem echt niets.

Moet zeggen dat ik die overtrekken van het plaatje ook wel mee vind vallen.

Als ik ooit echt een hele lelijke zou kopen, iets met tijgerprint ofzo dan zou hij wel zoiets hebben van ‘Anneke, moet dat nou… dat ding is le-lijk!’, maar dan is het niet zo dat hij er niet onder zou gaan liggen, mocht ik voet bij stuk houden dat dat ding er blijft liggen.

Als mijn kerel thuis zou komen met een dekbed van Tokio Hotel zou ik opeens zwaar mijn twijfels krijgen over zijn geaardheid… :mrgreen:

Hier kopen we ze samen, maar het is nooit een vooropgezet plan (in de zin van: nu gaan we eens lekker op overtrekkenjacht).

Meestal lopen we bijv. bij de IK*A en zien daar een setje in de aanbieding. Mooi meegenomen, denken we dan maar.

Ben niet iemand die 60 euries gaat neertellen voor een overtrek waar ik meestal met gesloten ogen onder lig!

En wij overleggen ook (bijna) alles… geven en nemen zeg maar. Ik zou het bijv. echt niet tof vinden als ik na een lange dag thuiskom en er staat iets op tafel waar ik op dat moment echt Géén Zin (met hoofdletters) in heb! :snooty:

@lydia wrote:

Want man denkt dat alle stellen overleg plegen over de aankoop van een dekbedovertrek.

Daar geloof ik dus niks van he. Vertel. 8)

Terecht dat je dat niet gelooft. Vind jouw man het dan eerlijk waar leuk om samen met jou (en het liefst Lev en AS erbij) even gezellig dekbedhoezen te gaan kopen??? Peter is allang blij dat ik hem dat bespaar en neemt dan wat ik koop maar voor lief.

Hij heeft er dus geen moeite mee onder een fleurig Ikea bloemetjesdekbedhoes te slapen :mrgreen: 't zal hem allemaal biet zijn als hij slaapt ziet hij het toch niet :angel: .

@lydia wrote:

Maar hij zei dus: vraag het maar op dat forum van je :lol:

dus bij deze.

Heeft hij trouwens al spijt van deze suggestie?

Als ik zo de poll zie delft hij niet een heel klein beetje het onderspit :mrgreen:

Antwoord op de 1e post…

Ik koop dat…en doe gewoon wat leuks…

Mijn slaapt nu op hardroze onder een cremekleurig dekbed…

heb ook een roze dekbedhoes en een cremekleurig onderdek :lol:

Boeit hem niets :inlove:

Oh, bij mij komt er overigens geen van die drie dekbedden in :snooty: , maar dat hadden jullie ws al bedacht :mrgreen: Overigens weet ik dat mijn vriend nooit zo maar met een dekbed thuis zou komen, maar altijd even zou bellen voordat hij kiest. Al is het alleen maar omdat ie de maat niet uit z’n hoofd weet :wink:

En nu nog meer off topic :oops: , nou dan maar zo

@fiep klophout wrote:

@Guusje wrote:

Nou hier dus een kind dat meestal liever groenten eet dan poffertjes :eh: Begrijp me niet verkeerd: tuurlijk lust ie poffertjes maar als ik hem een bordje doperwten voorzet wordt ie minimaal net zo blij, tja ik weet het: raar kind :mrgreen:

@fiep klophout wrote:

al snap ik best wat jullie beide zeggen en kan ik voor beide standpunten inkomen, dan nog moet ik guusje hier wel gelijk in geven dat ze het vegetarisme aanhaalt: Een van de redenen waarom ik uiteindelijk nooit volbloed vegetarier ben geworden, was omdat ik de mogelijkheden van wat je dan nog wel kunt eten(vooral buitenshuis) heel erg tegen vond vallen… Vergeet niet dat dit in Oostenrijk was waar mensen alleen kaiserschmarren en pannekoeken als vegetarische maaltijd kennden :roll: tegenwoordig weet ik ook wel beter Dus als je dan al beperkter bent ik je keuze en je lust ook heel veel niet, dan heb je’t toch wel lastig lijkt mij :think: Zo kende ik een vegetarisch meisje dat geen kaas, geen champignons of andere ‘zoempige’ groente luste, nou zet daar maar iedere dag iets lekkers op tafel :?

Maar ook hier eet Jasper wat de pot schaft. Mijn moeder heeft jaren dubbel gekookt en ik heb altijd al geroepen dat ik dat nooooooit zal doen. Tenminste niet standaard. Tuurlijk zijn er dingen die Jasper niet zo lekker vindt en die kook ik inderdaad heel zelden, maar soms heeft hij gewoon pech en dan eet ie dus heel weinig. Krijgt ie weer een lekker toetje(fruit, want yoghurt ed lust ie niet :roll: )Tja volgens mij komt ie niks te kort…

@Guusje wrote:

we gaan idd wat ot maar ok: jij hebt blijkbaar een makkelijker eter, ik niet.

ik geloof er niks van dat je makkelijke eters kan máken…

ow ik geloof ook wel dat je gezegend kunt zijn met een makkelijke eter, en dat er kinderen zijn die ondanks alles een moeilijke eter zijn. Maar ik geloof ook dat je móéilijke eters kunt maken. Bij sommige mensen weet je van te voren al dat ze wslk moeilijke eters krijgen :shifty:

en eisblume, de reden dat ik nano wel vega opvoed, is juist omdat het anno 2005 absoluut niks raars meer is. in elke supermarkt zijn vega dingen te koop die zelfs een boerenlul die elke dag vlees eet kan klaarmaken. en ook zonder die kant-en-klaar vleesvervangers is er een enorme diversiteit mogelijk aan eten. Ik durf wel te stellen dat nano en ik een stuk gevariereerder eten dan het gemiddelde gezin dat wel vlees eet.

sorry lydia voor de enorme Offtopic.

:lol: Ik moest wel erg lachen om je stukje!

Mijn man laat heel veel aan mij over, maar ik denk dat hij zich bij dekbedovertrekken toch ermee gaat bemoeien, want dat is toch erg bepalend in de slaapkamer… :think: Ik kan het me niet zo herinneren, want onze overtrekken zijn al heel wat jaartjes oud, maar volgens mij hebben we alles samen uitgezocht. Nu gaan we verbouwen en daarna gaan we dus naar een andere slaapkamer en die moet dan opnieuw aangekleed worden… Ik vind het ook tijd voor nieuwe overtrekken, dus ik ben eens benieuwd dan, haha!

haha, leuke poll :lol:

ik zie al dat in de meeste huishoudens de vrouw beslist. hier niet :roll: dat doen we samen. deze meneer slaapt ook écht niet onder iets dat hij niet mooi vindt en heeft een zeer uitgesproken smaak voor kleuren en stofjes…

een nieuw dekbedovertrek aanschaffen leidt hier dus gegarandeerd tot discussies want er is weinig wat we beide mooi vinden :shifty:

tja, hij komt uit de mode/design…ik had het kunnen weten :mrgreen:

(en ja, hij is hetero, al dacht ik eerst ook van niet :lol: )

@judith wrote:

mark maakt het geen reet uit

als ie maar kan slapen :mrgreen:

Hier ook zo’n man die het geen reet uitmaakt, als hij maar kan slapen. Lekker makkelijk!

:lol: :lol: :lol: Best toch lekker de dekbed voor je alleen :mrgreen:

Lydia als je een keertje geen zin heb …De polkadots dekbed erop… Dan hoef je niet te zeggen vanavond heb ik hoofdpijn schat :lol: :lol:

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

hahaahaha kom niet meer bij hahahha

Nou mijn kerel die ziet het altijd pas als ik het gekocht heb en hem intereseeert het al helemaal geen reet hij zegt als ik maar kan snurken!! :mrgreen: :mrgreen:

Tis maar net waar je je eigen druk om maak he! :think:

En lydia zou zeggen slaap lekker onder je mooie eigen dekbedje zalig veel dekens daar zou ik wel van houden :lol: :lol:

Groetjes Suus

Ik denk dat mijn man erg raar gaat kijken als ik vraag of hij even mee gaat een dekbedovertrek uitkiezen :wall:

Zolang hij niet onder een knalroze hoeft (denk ik dan) interesseert het hem echt geen …

Net zoals alles eigenlijk hier in huis. Alleen de muurkleur heeft hij zich mee bemoeit en verder regel ik elke huishoudelijk iets en of kinderkleding, verjaardagskado’tjes, sinterklaas/kerst etc.

Sterker nog, ik heb hem ooit gebeld met: uhhhhhhhh schat… ik geloof dat ik zojuist een huis heb gekocht (optie) …

Maar goed, 4 jaar later kreeg ik van hem een email toen ik in het buitenland zat dat hij een nieuw huis had gekocht.

:mrgreen: Petri

Wij overleggen dit…

Mijn man heeft een erg uitgesproken smaak en ik weet van tevoren dat als ik een dekbedovertrek mee zou nemen wat hij lelijk vindt, dat hij het elke dag meldt voordat ie eronder kruipt… :roll: Daar pas ik voor.

We zoeken dus tot we het allebei mooi vinden en overleggen dit soort dingen ook. Vind ik ook gezellig, samen dit soort dingetjes uitzoeken.