Ik heb het mijn man even gevraagd en hij zegt dat het hem niet uitmaakt… Als hij in de slaapkamer komt is het vaak donker en ziet hij het toch niet 8)
Maar meestal overleg ik het wel hoor, maar hij vind eigenlijk alles wel goed!
Hier komen trouwens 2 leuke PIP overtrekken!
Deze 2 denk ik!
vreselijk, zulke drukke dekbedovertrekken :silenced:
Maar wij beslissen niet alles samen, maar dit soort dingen wel. Waarom? Omdat wij niet elke maand een nieuwe kopen, wij doen met 2 overtrekken wel een paar jaar. En zo goedkoop zijn ze niet. Dus daarom kiezen wij ze samen uit.
Hihihi hilarisch dit :lol:
Om eerlijk te zijn zou ik zelf ook niet onder delfts blauw met polkadots willen slapen :mrgreen:
Hier gaan we meestal samen nieuw beddegoed kopen maar we hebben in deze dezelfde smaak dus als ik alleen iets nieuws aanschaf valt het ook in goede aarde
Dus ik heb samen gekozen.
Commentaar van mijn lief:
“al was dat overtrek pimpelpaars met een bruin/groen randje, zolang ik kan slapen interesseert het me geen hol”.
Tis maar dat jullie het weten :mrgreen: :mrgreen:
@Madre wrote:
@Guusje wrote::shifty: wij overleggen álles: van voeding en kleding tot inrichting enz…ik kijk dan ook erg op van de poll :shifty:
en een dekbed bepaalt heel erg de sfeer in de slaapkamer, als je tegen iets lelijks aankijks zouden wij ons rót irriteren :shifty: en als het dan een stof is die niet lekker ligt is ook nog eens je nachtrust om zeep :shifty:
Lijkt mij verschrikkelijk vermoeiend…
en zo niet spontaan :shifty:
hangt ervan af…
Wij ‘overleggen’ ook (bijna) alles maar dat betekend niet dat ik om de 5min met hem aan de telefoon hang om te vragen of ie zin heeft in karbonades of saucijsjes en of ik een roze of een groen truitje moet kopen…
MAAR: Ik weet gewoon dat hij A lekkerder/leuker vind dan B en C is helemaal niet zijn smaak dus koop ik A veel vaker dan B en C alleen heel zelden. En dat geldt voor eten, kleding en huishoudelijke dingen…
Zo weet ik dat hij polkadots verschrikkelijk vind en aquablauw is ook niet bepaald zijn favoriete kleur, dus zo’n dekbed zou ik nooooit kopen. Al vind ik hem op zich wel leuk, maar ik ben bij dit soort uitgesproken ontwerpen altijd bang dat je het na een maand of 3 wel gezien hebt…
Ik noem dat gewoon rekening houden met elkaar, niks vermoeiends aan :think: :shifty:
@~Judith~ wrote:
Commentaar van mijn lief:
“al was dat overtrek pimpelpaars met een bruin/groen randje, zolang ik kan slapen interesseert het me geen hol”.
Tis maar dat jullie het weten :mrgreen: :mrgreen:
WHAHAHA dat had de reactie van mijn vriend ook kunnen zijn…
enneh…als hij het niet mooi vindt is het jammer!! Het is maar een dekbedovertrek hoor, geen bankstel!!
@eisblume wrote:
@Madre wrote:@Guusje wrote::shifty: wij overleggen álles: van voeding en kleding tot inrichting enz…ik kijk dan ook erg op van de poll :shifty:
en een dekbed bepaalt heel erg de sfeer in de slaapkamer, als je tegen iets lelijks aankijks zouden wij ons rót irriteren :shifty: en als het dan een stof is die niet lekker ligt is ook nog eens je nachtrust om zeep :shifty:
Lijkt mij verschrikkelijk vermoeiend…
en zo niet spontaan :shifty:
hangt ervan af…
Wij ‘overleggen’ ook (bijna) alles maar dat betekend niet dat ik om de 5min met hem aan de telefoon hang om te vragen of ie zin heeft in karbonades of saucijsjes en of ik een roze of een groen truitje moet kopen…
MAAR: Ik weet gewoon dat hij A lekkerder/leuker vind dan B en C is helemaal niet zijn smaak dus koop ik A veel vaker dan B en C alleen heel zelden. En dat geldt voor eten, kleding en huishoudelijke dingen…
Zo weet ik dat hij polkadots verschrikkelijk vind en aquablauw is ook niet bepaald zijn favoriete kleur, dus zo’n dekbed zou ik nooooit kopen. Al vind ik hem op zich wel leuk, maar ik ben bij dit soort uitgesproken ontwerpen altijd bang dat je het na een maand of 3 wel gezien hebt…
Ik noem dat gewoon rekening houden met elkaar, niks vermoeiends aan :think: :shifty:
Ehm, tja…
Rekening met elkaar houden vind ik echt iets anders dan alles overleggen. Zelfs met streepje op de a… 8)
ik heb gestemd op Ik… maar dat is niet geheel terecht.
Ik koop die dingen wel en ook met regelmaat omdat ik snel uitgekeken ben op een slaapkamerstijl en dan de boel verander.
Maar ik hoef echt niet met dekbedhoezen aan te kopen zoals afgebeeld… roze of blauw maakt niet uit, maar de print vind Ruud echt veeeel te meisjesachtig. Meer wat voor Aniek zou hij dan zeggen.
Ik weet dat, dus zou het ook gewoon niet uitkiezen.
We hebben overigens 1 dekbedhoes gekregen die hij dan wel weer erg leuk vind. Maar dat is met een boerenbontruit aan 1 zijde en aan de bovenkant een print van delftsblauwe tegeltjes. Erg grappig, maar past totaal niet bij onze slaapkamer. Dus ligt er dan een sprei overheen… :mrgreen:
ik had een stuk getypt maar zie nu dat jij het precies omschrijft wat ik bedoel :mrgreen:
ja net als voeding idd: ik zal geen pizza bellen zonder hem te vragen wat hij eten wil: voor hetzelfde geld zit hij al in de auto met iets van de traitteur of heeft hij zin in friet . als ik dan zeg dat ik zin heb in pizza is hij de lulligste niet en zegt “ok”, of ik zeg ach haal ook maar friet dan lust ik ook wel hahah" maar zomaar bestellen…nee.
ook menus kiezen in de supermarkt: wij hebben een totaal andere smaak qua eten. dus er komen hier gewoon 3 dingen in huis: wat ik lekker vind, wat hij lekker vind en wat we samen lekker vinden. en dan zijn er dus gewoon dagen dat we alle 3 wat anders eten. maar we overleggen dat wel zodat er een balans blijft.
kleding ook: ik koop gewoon wat ik leuk vind, laat dat dan trots zien als ik thuis ben…als hij het écht vreselijk vind gaat het terug en als ik het té leuk vind gaat het gewoon in de kast en draag ik het als hij niet thuis is 8)
meestal koop ik zijn kleding -wegens tijdgebrek van hem-, kiest hij thuis wat hij wil en breng ik weer terug wat hij niet wil. maar ik kies écht zijn smaak. daar zit regelmatig iets tussen wat ik niet mooi vind, maar als hij het eenmaal aanheeft stáát het hem wel. en dus blijft het. ik heb ook wel eens iets gehouden omdat ik het echt mooi vond, hij draagt het dan misschien 1 of 2 keer, en dan onder veel luid protest :lol: . tsja, dat is dan gewoon jammer geld.
ik vind het overleg gewoon gezellig, geeft het gevoel van “samen leven”
denk Madre dat het ook erg te maken heeft met karakter en wat je verwacht van die ander binnen je relatie.
Ik zou me (heel erg) gepasseerd voelen als hij dingen niet zou overleggen, ik vind het fijn dat hij mijn mening vraagt en waardeert.
En ja, dat over de kleinste dingen. Misschien dat het jou benauwd maar ik vind het juist bevrijdend omdat het bij mijn karakter past. Ik zou gek worden van een kerel die in alles zijn eigen plan trekt en zich aan mij niet veel gelegen zou laten.- de je doet maar houding zou mij het gevoel van desinteresse in mij en mijn leven geven :shifty:
Zelfs ‘spontane’ dingen worden hier overlegt…ik zou echt helemaal uit mijn plaat gaan bv als hij achter mijn rug om een weekendje weg zou organiseren. ten eerste omdat ik misschien al plannen had en hij dat dus in de war kan sturen voor mij en die ander, maar ook omdat ik dan geen inspraak zou hebben gehad in het hoe en wat. en misschien had die inspraak eea dan nog leuker kunnen maken gewoon omdat 2 er meer weten dan 1.
Maar dat is dus een kwestie van verwachtingen en karakter…en dat is voor iedereen anders.
Lydia, toevallig zag ik de roze/rode variant afgelopen zaterdag bij de Linolux liggen. Was in de aanbieding. Ik heb hem niet mee genomen omdat ik niet wist wat Piter er van zou vinden. :mrgreen:
En andersom dan :think:
Stel hij komt heel erg blij thuis met een nieuw dekbedovertrek(dat hij zonder te overleggen gekocht heeft)…
Zoiets
of dit
of deze
(kies eentje die jij niet mooi vind)
zou jij daar blij mee zijn?
Ik mijn vriend boeit het niet waar hij onder ligt echt werkelijk waar niet. Dus hier nooit geen problemen!
Slaapt zelfs nog zonder dekbed overtrek!
@eisblume wrote:
Stel hij komt heel erg blij thuis met een nieuw dekbedovertrek(dat hij zonder te overleggen gekocht heeft)…
Zoiets
of dit
of deze
Ik ben wel erg benieuwd naar de antwoorden hierop
Ik vind de bovenste 2 alle2 even lelijk… zou er niet onder slapen om de doodsimpele reden dat vriendlief geen bedden kan/wil verschonen en ik gewoon weiger die dekbedhoezen erom te doen.
wij overleggen over interieur dingen…
over t eten, dat bepaal ik. helaas :mrgreen:
We hebben eigenlijk dezelfde smaak. De ene x koop ik er een zonder overleg en de andere x doet hij dat.
Het enige waar ik het niet mee ens was de laatste x, dat hij 2 dezelfde had gekocht omdat ze in de aanbieding waren :wall:
Ze zijn bruin/creme en erg saai. Maar ja je slaapt er toch alleen onder.
Maar een AZ dekbed, nee :naughty: Dat gaat me dan iets te ver!
Wij overleggen niet alles, maar wel veel.
Ik kan me niet voorstellen dat Marco A: uberhaupt een dekbedovertrek koopt :lol: , maar dat ter zijde. Maar daarbij zou hij zeker rekening houden met mijn smaak. En onze smaken komen best overeen, het grootste verschil is wel, dat ik een iets bredere smaak heb. Ik ben nl gek op kleurtjes en hij dus duidelijk niet. :?
We komen elkaar daar wel in tegemoet. Een grijs overtrek, knalroze hoeslaken bijvoorbeeld. 8)
Wat Guus omschrijft doen wij eigenlijk ook wel. Ik koop iets, als ik er heel blij mee ben, heeft Marco pech, dan hou ik het toch. Maar als hij het echt niet leuk vindt, gaat het terug. Zou het dan niet meer met plezier gebruiken. Dan liever iets wat we samen leuk vinden
(Al zou ik wel heeeeeel graag verrast willen worden met een weekendje weg :lol: )
@eisblume wrote:
Zoiets
of dit
of deze
:lol: :lol: gelukkig houd mijn man niet van voetbal
nr 2 en 3 zou ik niet zo heel erg vinden geloof ik
ik heb geen verstand van mannen en ook neit van dekbedhoezen, dus daar heb ik allemaal niet zo veel zinnigs over te zeggen, maar kwam wel het volgende tegen waar ik even op wil reageren:
ook menus kiezen in de supermarkt: wij hebben een totaal andere smaak qua eten. dus er komen hier gewoon 3 dingen in huis: wat ik lekker vind, wat hij lekker vind en wat we samen lekker vinden. en dan zijn er dus gewoon dagen dat we alle 3 wat anders eten.
Dat zou ik dus als je een kind hebt, nooit doen. Zo maak je van een kind toch vanzelf een moeilijke eter? Ik zou mijn kind gewoon leren dat het moet eten wat er op tafel komt en niet dat iedereen elke dag maar lekker zelf uitzoekt wat ie lekker vindt. Dat wordt wat als ie straks bij vriendjes gaat eten, of op schoolkamp gaat of weet ik veel wat.
sorry totaal offtopic, maar moest het even kwijt :angel:
als vegetarisch kindje zal ie het zowieso dan moeilijk krijgen
en ja ik vind dat ie best eten mag wat ie lekker vind…ik zei al, het is niet elke dag zo. maar mijn man bv is gek op indisch, nou ik krijg dat niet weg :sick: en zo lust ik gráág rauwe andijvie :shifty: dus tsja, dan eet tom poffertjes, ik andijvieschotel en mijn man indisch
vind er eerlijk gezegd niks geks aan :shifty:
en over moeilijker eter: juist toen ik ophield met tom te dwingen met de pot mee te eten ging het stukken beter :thumbup: hij vind nu eenmaal vast voedsel voor een groot deel een moetje…tsja ik lust weer niet graag zuivel…ieder zn meug toch. als ie 18 is eet ie vast wel mn koelkast leeg :lol:
@eisblume wrote:
Zoiets
of dit
of deze
Ik vind die bovenste erg mooi :mrgreen: De middelste vind ik niet mooi zou ik ook zeggen maar ik ga er echt wel onder slapen