Zo dan jullie zijn goed bezig geweest zeg :shock:
dat ruimt lekker op :thumbup:
Dat is wel fijn dat er overlegt word ja, ipv bergen speelgoed, hier ook zo en ze speelt altijd met hetzelfde…zul je zien…
Je baby kan dadelijk lekker komen in een opgeruimt huis :inlove:
Wow jullie zijn echt lekker bezig! Hier kunnen we morgen en overmorgen weer even aanpakken. Zowel met zooi als ook met de boekhouding want kindlief gaat heerlijk logeren bij opa en oma. :thumbup:
En eigenlijk vandaag ook wel relatief goed bezig want we hebben heul weinig meegenomen/gekocht op de 9mnd beurs. Heb allerlei stands enkel bekeken maar niets gekocht hoe verleidelijk bv de Zwitsal ook is.
Enkel een kidsit voor kindlief en een snoozebaby cape voor de nieuwe beeb. De 2 Woezel en Pip tassen tel ik maar niet mee want die zijn voornamelijk met papier gevuld en wat luiers dat neemt niet veel ruimte in. :lol: En alle tijdschriften ed mogen na het lezen gewoon lekker bij het oud papier. :thumbup:
Studieboeken zeker in de ICT worden echt heeeeeel snel te oud. Dus ja manlief kan daar ondertussen relatief makkelijk afscheid van nemen. :mrgreen: Ikzelf heb nog heeeeel lang (te lang) bijna al mijn boeken van de opleiding Engels bewaard. Maar echt ik kijk er nooit meer naar om dus hoppa weg ermee.
kast is helaas niet afgekomen
Luna moest vandaag diploma zwemmen en manlief was niet zo vlot vandaag :roll:
morgen de hele dag naar het ziekenhuis ivm suikertest en dan gaan manlief mij gezelschap houden
en dan s’middags gaat Luna voor de 1e les b diploma dus gaan we ook weer samen heen… dus word pas vrijdag weer klussen…
en dan begint de schoolvakantie :roll: schiet allemaal lekker op dus :roll:
@Angel & Luna wrote:
kast is helaas niet afgekomen
Luna moest vandaag diploma zwemmen en manlief was niet zo vlot vandaag :roll:
morgen de hele dag naar het ziekenhuis ivm suikertest en dan gaan manlief mij gezelschap houden
en dan s’middags gaat Luna voor de 1e les b diploma dus gaan we ook weer samen heen… dus word pas vrijdag weer klussen…
en dan begint de schoolvakantie :roll: schiet allemaal lekker op dus :roll:
Rustig aan, komt goed

Je hebt al veel gedaan, maar als de kindjes vakantie hebben kun je ook nog genoeg doen he

Ja boeken heb ik allemaal weggegooid, verouderd heel snel…ligt alleen maar stof te happen…
Ik was net boven bezig, kwam ik weer dingen tegen , waarvan ik dus echt niet meer wits dat ik ze had

Duimelijntje geen bakken met geld tegengekomen? :mrgreen:
Angel&Luna komt vast goed en de vakantie ook tijd om te genieten en wat te rusten omdat je niet heen en weer hoeft. :-* (kids uit logeren mss ook een ideetje? )
Hier is hummel bij opa en oma logeren (opa haalde hem en hij vond het wel tof, geen traan gelaten toen ie ging!) dus het huis is voor ons. Manlief is as we tik laminaat aan het leggen in de toekomstige kinderkamer. Meer dan een kwart zit er al in en het is veul zaagwerk omdat het allemaal restantstukken zijn van de (voormalige) woonkamer. Maar jemig je ziet het kamertje voor je ogen lichter worden! :dance: En ik ben lekker bezig met wasgoed, kleding uitzoeken en manlief gaat morgen rijden. Zakken wegbrengen, rolstoel terugbrengen. Nu nog de deuren in de nieuwe kledingkast van kindlief en dan kan de ene kast leeg (naar de kinderkamer) en de andere op de plek en weer gevuld worden.
Nee geen bakken geld, was dat maar waar
soms 5 ct of zo, heb wel eens een paar euro gevonden, maar niet meer dan dat, heb wel in andere vormen geld liggen als je het zo bekijkt
ook bergen met douwe egberts punten…echt heel veel!
maar jullie dus ook lekker op dreef, leuk is dat dan he, dat opknappen en kleertjes uitzoeken :inlove:
morgen uitslapen dus :lol:
Hahaha die DE punten heb je ook bergen van nodig als je er iets mee wilt. 8)
Ik ga denk ik vooral vanavond even genieten op de bank. Lekker een film op en ongestoord kijken met wat lekkers erbij. En uitslapen ik zie wel hoe lang ik het in bed uithoud. Wil vooral profiteren van de ‘handjes vrij’ dag en oh eigenlijk jeuken mijn handen om iets met verf oid te doen maar dat laat ik maar achterwege. Eerst maar eens de basis weer voor elkaar krijgen met de kasten op de plek etc. :silenced:
Eens zien hoever manlief is met de vloer en dan kijken wat ik nog boven kan doen, dan boodschapjes want we moeten ook nog iets eten vanavond. 8)
Angel&Luna hoe ging de suikertest? Die kast komt wel af hoor. En ruimen kun je al doen zonder dat ie af is…
Manlief is hier goed bezig geweest. De hele laminaatvloer is gelegt! Kast verplaatst en plintjes ook al geplakt. :shock: De rolstoel is terug naar de thuiszorgwinkel, en een giga zak vol kleding is de container ingegaan voor 3e wereldlanden. Lucht wel lekker op de overloop heerlijk leeg. Nu nog vanavond de kamer van Casper weer leeg en dan morgen weer ophalen. Ws is hij dan al lekker met oma naar de kapper geweest en dus weer een lekker kort koppie. :inlove:
@Rhiannon wrote:
Angel&Luna hoe ging de suikertest? Die kast komt wel af hoor. En ruimen kun je al doen zonder dat ie af is…![]()
ik heb geen zwangerschapsdiabetes en nu stoppen ze gelukkig ook met testen
de gyn zei goed nieuws je suikerwaardes waren goed
ik betekend dat echt goed nieuws of gaan we weer testen? maar ze stoppen nu met testen :dance: :dance:
ruimen hebben we ook al gedaan hoor waren 12 vuilniszakken weg en maandag komen ze grofvuil halen wat we nog moeten uitzoeken :shifty:
dus moeten toch wel een beetje opschieten zodat we iig iets buiten kunnen zetten maandag :lol:
maar met mij gaat het lichamelijk en qua gezondheid niet zo best…
ik kan weinig meer qua helpen want dan heb ik gelijk last van m’n buik :thumbdown:
en ik loop sinds begin januari op en af te snotteren en hoesten enzo :roll:
dus schiet ook niet erg op allemaal :thumbdown:
vandaag ook mee geweest in de middag met brengen en halen van de kids van en naar school en nu mag ik het bezuren met buikpijn :roll: blij als het eind april is en ik met goede reden buikpijn heb (ofwel aan het herstellen ben van de keizersnede :lol: )
Top meis van de suiker maar wel balen idd van je lijf. :-* Herken het wel hoor. Ik doe ook niet teveel buk en tilwerk want dat betekend hoppa 2 dagen last. Alles dus met mate hoe onwijs lastig dat ook is met al een kind of zelfs 2 kids. Weerstand en zwangerschap lijkt idd ook niet echt samen te gaan. Hoesten is bagger voor je banden dus maar hopen dat dat iig heeeeeel snel klaar is voor je zodat je nog een paar weken wat kunt bijkomen voor de KS.
Hier gaan nog 3 zakken kleding de bak in komende week (echt afvaltextiel) en dan nog de box neerzetten ook wel handig. Ledikant van zolder en opbouwen. Ja ja manlief heeft nog genoeg te doen.
de kast is eindelijk af… alleen nu is de kast vol en de kamers nog lang niet leeg… :shifty:
ofwel we zullen nog meer moeten ruimen want ik wil in die kast ook m’n handdoeken enzo kwijt en tot nu toe passen niet eens de gewone spullen erin :roll:
misschien toch onszelf opgeven voor het programma :lol: 8)
hier staan alle meubels nog in dozen voor de babykamer die moet nog behangen en geverfd worden :roll: schiet allemaal lekker op dus… ach de kleine moet toch nog minimaal 6 weken blijven zitten dus in dat opzicht tijd zat
Euhm wat hebbie allemaal al in de kast dan? Geen dingen erbij die je bv maar eens per jaar gebruikt bv en in dozen achter schotten op zolder kunnen of zo? Spul wat in vacuumzakken kan om ruimte te besparen? Een opzetkast bovenop de kast? Griebels lastig…ik heb zelf nu echt keiveel kleding van mezelf weggedaan. Mijn kast is echt lekker nu. De kinderkamerkast die van Casper zijn kamer naar de babykamer is gegaan is nu ingedeeld in wat hangdingen voor beeb, kruiken etc en beddegoed voor het ledikantje. Maar verder liggen daar nu vooral onze te grote handdoeken voor strand etc, ons eigen beddegoed. Amper babyspullen dus. De meeste kleertjes passen natuurlijk in de commode.
Maar ook hier moet de zolder nog enorm aangepakt worden. :shifty: De werkkamer boekt ook wat vooruitgang maar nog niet genoeg.
nou manlief heeft gewoon alle dozen die hij tegen kwam in die kast gezet :lol:
ik wou er sowieso handoeken/washandjes en alle extra zeep in (maar daarvoor is nu dus geen plaats…)
gereedschap wil ik erin hebben en die nemen nu al 2 planken in beslag :roll:
en verder weet ik het nog niet maar met wat ik erin wil zou die half vol zijn en nu puilt ie uit :shifty: :lol:
:roll: pfff… net weer even 2 uurtjes gezeten ongeveer en de troep uitgezocht die in onze kamer stond
ik had die spullen al zeker 1 misschien 2x in m’n handen gehad en nu toch weer 7 vuilniszakken ervan weggegooid en nog lijkt het niet minder te worden :twisted: :thumbdown:
word er zo langzamerhand een beetje moedeloos van wat we allemaal aan spullen hebben
oh en dit was dus alleen speelgoed wat ik nu heb uitgezocht maar lijkt wel alsof ik 1 ding weggooi de rest zich snel vermenigvuldigd :thumbdown: :wall:
oh… en vanmiddag de huiskamer aangezien ik nu 2 opbergpoef’s heb uitgezocht ook weer 1 zak speelgoed weg
zou bijna denken dat ik hier een weeshuis heb met die hoeveelheid speelgoed :roll:
Argh dat klinkt idd lekker zo’n ‘handige man’ die hele dozen in de kast zet. En gereedschap erin…is er geen optie het in een gereedschapskist te hebben en die ergens anders te hebben? Je kent het wel een schroevendraaier in de keukenla maar de rest in een berging? Of een plaat monteren aan de binnenkant van de kastdeur en het daaraan ophangen? En het klinkt mss gek maar heb je al eens een goeie bekende mee door je huis genomen voor een frisse blik op opbergopties? Jij kijkt al weet ik hoe lang naar je eigen huis natuurlijk. Een goeie vriendin bv kijkt met een frisse blik naar je kasten naar je overige ruimten en ziet misschien mogelijkheden die je zelf over het hoofd ziet. :-*
En ja speelgoed vermenigvuldigt zich echt stiekem wanneer je er niet naar kijkt! Ik weet het heeeeeel zeker. 8)
Hier nog niet een nieuwe opruimactie gehad na al het opruimen en klussen in de vakantie. Wordt binnenkort wel weer tijd want mijn woonkamer kan ook wel weer een rondje gebruiken. :shifty:
nou de opberg mogelijkheden zijn behoorlijk beperkt geworden door inloopkasten die weg zijn
Dus je hebt meerdere kleinere kasten vervangen door 1 nieuwe kast? Minder ruimte in de kast dus maar wel een kamertje voor beeb erbij?
Zo hebben wij bv in de woonkamer 3 hoge kasten vervangen voor 1 dressoir. Alle inhoud van die hoge kasten is dus uitgezocht en deels in de container beland en de rest paste net in de nieuwe. :oops:
En eigenlijk heb ik mezelf beloofd om ieder jaar een keer die kast door te lopen op dingen die weg kunnen.
Vandaag heb ik trouwens 1 opruimdingetje gedaan. Ik had 2 ladekastjes in de badkamerkast gedaan voor make up ed. Maar 1 van die beide zat al niet veel meer in dus hoppa weer een keer uitgezocht, oude make up weg etc en 1 ladekastje is er nu uit! Ga ik ook niet bewaren maar die gaat weg. :dance: De ruimte die ik heb ‘gewonnen’ is nu voor reserve toiletrollen die we altijd per giga pak aanschaffen maar altijd op de kleedkamer stond. Dat kan nu niet meer natuurlijk aangezien dat de babykamer wordt/is. Het is maar iets kleins maar voor vandaag even genoeg. Morgen is er weer een dag en dan gebeurd er weer iets, al is het maar iets kleins! Nog een week of 9 te gaan tot de bevalling en in die tijd is er nog genoeg te doen.
ja op Luna d’r oude kamer hadden we een inloopkast van 1.20x3 meter dat is nu een kastje geworden van 90x80 :lol: dus dat scheelt een paar meter :oops:
nu hebben we dan extra een kantoortje en babykamer
en de zolder was een beetje bergzolder/onze slaapkamer maar dat zijn nu 2 kinderkamers
en de kinderen zijn er lichtelijk op achteruit gegaan kwa ruimte (nouja Odin meer dan Luna)
Odin had een kamer L vormige kamer van 2.20x3.00 en dan een stuk van 2.30X2.00
en nu is zijn kamer 2.50x3.00 dus dat scheelt ook weer plek voor speelgoed natuurlijk
nu hebben we wel een extra “vliering” verlaagd plafond op zolder maar goed dat kunnen we ook niet helemaal vol gaan gooien (ok het kan wel…) natuurlijk
Wauw stoere en heftige verbouwing! Hier hebben we an sich ook niet heel veel kastruimte. Ik weet nl van mezelf dat we daarin ‘zooi’ verzamelen. Boven hebben we dus op onze eigen slaapkamer helemaal geen kastruimte (2 nachtkastjes voor sokken en ondergoed). Een ‘kleedkamer’ waarin een 3 deurs kast staat voor onze kleding. Een babykamerkast waar ons beddegoed en grote handdoeken inzitten. En de commode voor de babykleertjes. Op Casper zijn kamer staat 1 kledingkast waar al zijn kleertjes inzitten. 2 van die vierkante Ikea kastjes met vakken waarin zijn speelgoed zit en in 2 vakken zitten zijn schoenen en zwemspullen en een open kastje met 3 planken voor boeken. Onder zijn bed ligt ‘wisselspeelgoed’ in dozen in de lade. Zo’n lade onder het bed vind ik eigenlijk wel heerlijk. Een soort extra opbergplek die eigenlijk weinig plek kost. Zijn bed is alleen iets hoger dan standaard dus een bedhekje was wel een must. De zolder is nu echt het ergste. Das een letterlijke dumpplek geworden terwijl we daar eigenlijk het liefste een logeerkamer van willen maken. Maar dat moet nu maar even wachten en ooit wordt het dus de werkkamer van manlief in combi met ruimte om te slapen voor logees. En als dat klaar is dan kunnen we van de oude werkkamer een kleedkamer maken zodat beeb een echte ‘eigen’ kamer heeft.
Moet er wel bij zeggen dat we dit huis dus met geluk hebben gevonden. Onze wens voor een eigen huis was vooral een heerlijk ruim huis op een relatief rustige lokatie. En dat is wonderwel gelukt. Zitten in een soort doodlopend stukje straat. En het huis heeft boven dus al 4 slaapkamers waarvan er maar 1 ‘klein’ te noemen is de andere kamers hebben eigenlijk allemaal wel plek voor een 2 persoonsbed. Nadeel is dus wel dat we echt moeten uitkijken omdat je te makkelijk denkt; ach hebben we wel ruimte voor. :shifty:
Vandaag iig weer een nieuwe dag dus eens kijken wat ik weer voor elkaar kan krijgen als kindlief op de PSZ zit.