Heerlijk zulke topics en dat programma, krijg je een opruimbui van! Hier is het eigenlijk nooit helemaal netjes, waar ik me soms erg aan irriteer, maarja ik doe het ook zelf!
Ik ben ook wel van het bewaren, maar kan ook op zich wel goed weggooien. Mn vriend die is echt wel erger… Elk doosje waar iets in heeft gezeten moet bewaard worden, tot aan de kerstkaarten aan toe :shifty: En dan zegt ie altijd dat ik meer troep heb dan hem, nou dat is dus niet zo hahaha
Heb zin om op te ruimen! En het is pas 8 uur, dus dat is mooi. Heb vandaag toevallig al mn bureau uitgezocht en opgeruimd, die lag wel erg vol :oops: Dusseh, ik ga even aan de slag
Noekie je hoeft toch ook niet in een showroom te wonen?
Heb zelf gemerkt dat het het lekkerste leeft wanneer er idd gespeeld mag worden bv met speelgoed hier, of dat er best wat post op tafel mag liggen maar dat het huis in ongeveer een kwartier aan kant is en ‘bezoekklaar’. :thumbup: Het andere uiterste dus altijd alles aan kant geeft me zo het gevoel in een winkel te lopen. :shifty:
Nouja, showroom netjes is het in mijn huis sowieso nog nooit geweest :mrgreen: Maar ik zou het wel gewoon bezoekklaar willen hebben altijd en dat is het dus meestal ook niet echt (of totaal niet…), dus als er dan ineens iemand komt (schoonfamilie woont erg dichtbij) dan is het soms wel van ehhh :oops:
En dan vooral de woonkamer & keuken (open) gaat het me om. Boven komt eigenlijk niemand, dus dat vind ik minder erg, al moet het ook geen vuilnisbelt worden, wat het soms ook wel eens lijkt, met overal van alles :oops: Nu zijn we ook niet lang geleden verhuisd, dus er moet sowieso nog een hoop gebeuren, maar de woonkamer wil ik gewoon bezoek-netjes hebben zegmaar
Moeten ze maar niet onverwacht komen.
Maar serieus een perfect huis bestaat niet hoor! Sommige huizen zullen er misschien op het oog heeeel netjes uitzien…tot je bv de kasten lostrekt. :mrgreen:
Keuken gebeurd hier elke avond. Het aanrecht leeg (lang leve de vaatwasser!) en een doekje over het blad en de gootsteen schoon. Plaatje voor het beeld voeg ik toe hieronder want de keuken is hoeraaa net nieuw. :dance: En nee het is niet zo dat er niets staat maar het is wel elke avond aan kant. En het mooiste is, wanneer we het echt iedere avond doen is het al met al 5 tot 10 minuten werk. Laten we het versloffen hoppa ben je een half uur zeker verder.
De woonkamer is een ander verhaal. Dat is hier ook nog een work in progress. Op de salontafel staat altijd wat. :wall: Dat wil ik nog veranderen want ik heb mooie manden voor eronder maar het opruimen gebeurd nog niet optimaal.
De eettafel is even helemaal om te huilen. We hebben er zelfs even tijdelijk geen stoelen voor. Maar ook daar zie ik langzaam verbetering door elke dag er even 5 minuten aan te besteden. Wanneer je alles in 1 dag wilt doen gaat het meestal niet helemaal goed. Je raakt dingen kwijt, hebt voor sommige dingen geen vaste plek (oh dat is zooo belangrijk! Het begon hier met 2 mandjes voor de sleutels van mijzelf en manlief en dat is zoooo fijn) en je zoekt je wezenloos. Overigens geldt dat idem voor mijn nieuwe keuken. Hoppa vaste laden voor vaste dingen. Voorraad, keukenhulpjes zoals scharen ed, besteklade, schoonmaakkast, pannenkast. Ooit komt er ws een dag dat manlief niet meer hoeft te vragen waar wat ligt. :lol:
Je ziet overigens dat de keuken nog niet helemaal klaar is. Moet nog een en ander aan gebeuren. En het is niet duidelijk te zien maar op de gootsteen zie je een plank liggen. Onder die plank zit een soort bak met gaatjes erin. In de bak met gaatjes liggen mijn schoonmaakdoekjes en afwasborstel. (ooit de kat over een vochtig doekje geplast brrrrr) Maar dat is een heerlijke oplossing voor die dingen die je dagelijks gebruikt maar niet in het zicht wilt hebben liggen. :thumbup:
De kat kan er ook gelijk niet meer bij hahaha.
Onze keuken moeten we ook elke avond doen, maar dat gebeurt niet… En iedereen die binnenkomt, komt via de achterkant en dus precies in de keuken sta je dan. Dusja, dat zeg ik elke keer dat we dat elke avond even moeten opruimen, maar meneer doet dat sowieso niet uit zichzelf en ik vergeet het dan weer en dan is het alweer laat en ben ik te moe om dat nog te doen en dan blijft het liggen en is het de volgende avond 2x zoveel. Nouja, dat soort dingen moeten er hier dus gewoon in komen, dat dat dus wel gedaan wordt na het eten. De sponsjes en doekjes enzo liggen trouwens in het gootsteenkastje hier.
De salontafel is voor de verandering wel zo goed als leeg (op kaarsen na, maar dat mag ;)). De eettafel zit mn vriend met zn laptop te werken. Hij heeft wel een kantoortje, zit aan het huis gebouwd, maar moet je dus buitenom. Wil daar erg graag een binnendeur in maken, zodat het echt bij het huis gaat horen, en dan gelijk een nieuwe keuken, maarja, dat gaat nog even duren. Aangezien ik ook thuis werk, vindt hij het hier gezelliger :lol: En ook een stuk warmer, aangezien daar de vloerverwarming nu standaard uit is, omdat we er amper komen.
Mijn bureau staat dus in de woonkamer en wil ik dus ook een beetje normaal houden. T was vanmorgen toch een zooi, lag helemaal vol, kon geen bureau meer zien haha. Maar dat heb ik vanmiddag mooi even aangepakt, is al een stuk beter nu! Bureau zal nooit echt netjes zijn, aangezien ik er dagelijks aan werk en bezig ben, maar dat geeft niet, als het maar een beetje toonbaar is
Thuiswerken…dus iedere ochtend zet je relaxt een bakje koffie en maakt je ontbijtje in de keuken klaar?
En hoelang duurt het voor de koffie is doorgelopen? Je gelooft niet wat je in 5 minuten voor elkaar krijgt in je keuken. Of je nu een ochtend mens of een avondmens bent 1 van die twee momenten op de dag is ideaal om een stukje routine te kweken. En klinkt vast heel stom maar echt die stomme gele plakkertjes die je ook gebruikt ws om dingen voor het werk op te schrijven kun je ook op een keukenkastje plakken of op je koffiezetapparaat. Breek het in stukjes en zet erop; vaatwasser uitpakken/inpakken, aanrecht afnemen, pannen onder de kraan, fornuis afnemen (als je toch al warm water hebt ivm de pannen). Is natuurlijk wel heel erg kort door de bocht opgeschreven maar het zijn dus ‘maar’ 4 stappen. En om een routine te kweken heb je gemiddeld genomen een maand nodig… :o
Wat ik hier zelf ook als heerlijke routine heb aangewend. Eens per 2 weken komen ze hier de grijze container legen. Dus eens per week op dezelfde dag als ze de container komen legen (hier donderdag) leeg ik ALLE vuilnisbakken en de luieremmer. Klinkt ook vast heel stom maar hoe vaak ik me eerst wel niet irriteerde aan een luieremmer die overliep, of dat de vuilnisbak in de badkamer weer eens te vol was. :oops: Nu gebeurd me dat echt heeeeel zelden nog maar en ja ik gooi ook de bak leeg wanneer het zakje net niet helemaal vol is. :silenced:
Als je meer wilt weten over routine kweken is flylady wel een mooie om op te google-en. :thumbup: Daar heb ikzelf heel veel aan gehad om routine te kweken en mezelf te laten inzien dat heel veel dingen waar ik altijd tegenaan hikte eigenlijk maar heel weinig tijd kosten. En dat DOEN beter is dan erover DENKEN. Ik ben een notoire lijstjesmaker…en dan nog maar eens een lijstje etc tot er uiteindelijk mooie lijstjes lagen maar er alsnog niets gebeurde. :wall:
Overigens ik ben dus een avondmens…een heerlijk struikelblok voor mezelf en heb mezelf dan ook aangeleerd dat ik iedere avond zo dicht mogelijk bij de 23.00 in bed wil liggen. Dat ga ik dus ook doen nu. :mrgreen:
Ik ben zelf ook een avondmens, maar ben ook altijd vroeg wakker, al heb ik nergens zin in 's ochtends hoor En ik begin eerst altijd aan de computer. Kom meestal pas tegen 10 uur ofzo in de keuken voor wat drinken en eventueel wat te eten. Koffie drink ik niet
Maar als ik een eitje ga koken ofzo, dan ga ik inderdaad wel altijd even de boel opruimen en dat is dan mooi klaar als de eitjes klaar zijn. Zo ook tijdens het eten koken, als alles op staat en ik niks hoef te doen, even mooi opruimen. Dus ik probeer het wel, maar sommige dagen blijft het toch staan en dan is het daarna weer meer en zie je er tegenop en zo zit je in zo’n mooie cirkel… Maargoed.
Fly-lady heb ik eens naar gekeken, maar ik werd helemaal gek van die bergen mailtjes van ze, pffffff, daar heb ik geen tijd voor / zin in. Enige tip die ik dus wel eruit heb gehaald in die ene week dat mijn mailbox overspoeld werd, is dat je gewoon af en toe even de wekker op een kwartiertje moet zetten en dan dus even aan de slag en dan is er al heel wat gedaan daarna. Alleen heb ik het nog nooit echt zo geprobeerd hahaha
En nu ga ik slapen, op vrijdag werk ik niet thuis, dus moet echt op tijd op Voordeel van thuiswerken en eigen baas zijn, kan gewoon een uurtje langer in bed liggen als ik wil. Al ben ik alsnog meestal wel om 7 uur wakker en dan ga ik maar aan de slag :lol:
Rhi ik vind je zo heerlijk nestdrangerig klinken! :inlove:
@Ninanien wrote:
Rhi ik vind je zo heerlijk nestdrangerig klinken! :inlove:
:shock: Neeeej is dat het? Nee grapje, nesteldrang ken ik helaas niet. Was het maar waar dan deed ik ws het hele huishouden met plezier. :lol:
Daarbij zou Daan mss dan wel 10 kinderen willen.

Overigens ben ik net als jou Noekie nu wel uit bed maar nog niet wakker. Heb net een bakje koffie voor mijn neus en daar heb ik er straks nog 1 van nodig voor ik mezelf zover heb dat ik kleren aantrek. En pas daarna ga ik dingen in huis doen.
De mail van flylady ach het merendeel ervan lees ik ook niet. Komt in een apart mapje binnen en na verloop van tijd delete ik weer een hele hap ongelezen. Het handigste ervan vind ik de site. Daar staan de handige tips op waar ik echt wat aan heb.
@Rhiannon wrote:
@Ninanien wrote:Rhi ik vind je zo heerlijk nestdrangerig klinken! :inlove:
:shock: Neeeej is dat het? Nee grapje, nesteldrang ken ik helaas niet. Was het maar waar dan deed ik ws het hele huishouden met plezier. :lol:
Daarbij zou Daan mss dan wel 10 kinderen willen.![]()
Nou ik heb enorm nesteldrang gehad… maar aan die onbeheersbare DRANG heb ik weinig lol beleefd hoor

Echt weinig plezier… maar vooruit het huis was wel ontzettend schoon… tot achter de wasmachine en piano aan toe :mrgreen: .
Maar echt dat bijna neurotische, werd er zelf nerveus van, maar het MOEST.
hier wel nesteldrang maar komt denk ik meer omdat er een hele verbouwinhg bij zit :mrgreen:
zolder was onze slaap/rommelkamer zijn nu 2 kinderkamers
oude kamer Odin is nu onze slaapkamer (nouja… Het bed staat erin)
oude kamer luna word babykamer + kantoortje
en toen waren weer alle kamers bezet :mrgreen:
op moment doe ik helemaal niks uitgeschakeld door griepje + kids hebben nu al weekend dus vanaf maandag er weer tegenaan
@Rhiannon wrote:
@Ninanien wrote:Rhi ik vind je zo heerlijk nestdrangerig klinken! :inlove:
Daarbij zou Daan mss dan wel 10 kinderen willen.![]()
Hahahahahahaha!
Wat is Casper grooooot trouwens! Prachtig om te zien hoor! Leuk jongetje :inlove:
Maar wacht maar af, straks lig je de plinten te poetsen hoor :mrgreen:
Oh jak mamaMarije als het nesteldwang is lijkt me ook niet tof nee. Dan maar ‘niets’ en alles met ietwat tegenzin doen. Er ligt hier al een paar weken een gevallen kaarsglas achter de wasmachine. Euhm ik wacht wel tot manlief de kast van de kant sleept die ernaast staat en dan mag hij met stoffer en blik aan de slag.
Angel & Luna bah griep beterschap! Als je niet ziek zou zijn is vroeg weekend mss wel lekker nu komt het eigenlijk natuurlijk iets minder goed uit. Hier overigens geen nesteldrang in de zin van poetsen en soppen maar wel in de zin om het babykamertje op orde te maken hoor. Lekker kneuteren en prutsen. Heb al een krans gemaakt en we hebben zelfs al tig luiers ingeslagen. En ieniemienie babykleertjes zijn erg moeilijk te weerstaan terwijl we natuurlijk zat in huis hebben. :oops:
Nyn je glooft het vast niet maar bij geen van mijn zwangerschappen is het voorbij gekomen helaas. :shifty: Alleen dingen als het huis gezellig maken en knus en kaarsjes en frutsels en ach eigenlijk vooral dus prutsen. :wall: Totaal niet handig, totaal niet huishoudelijk. :o
Which reminds me dat ik ditmaal toch wel een beetje alles op orde wil hebben voor de kraam komt kramen. :lol: Ben wel enorm blij met mijn nieuwe keuken (joh dat kind groeit als kool en waarop? Geeeeen idee fruit en brood 8) en olijfjes :lol: vanmorgen kon er weer een spijkerbroek naar zolder wegens te kort.) die is tenminste een beetje een rustpunt in het huis qua schoon en opgeruimt.
Zo even wat moetjes doen. Kindlief mag straks lekker peuteren op de PSZ dus maar even wat fruit en een koekje inpakken. Das toch voor hem nog de manier om vezels binnen te krijgen koekjes die barsten van de granen. :mrgreen:
En zijn er meer mensen gestoken door de opruimbij :mrgreen:
zo… griepje is nog steeds aanwezig helaas maar morgen komt mijn moeder op de kinderen passen (ofwel ophalen en brengen naar school) zodat wij door kunnen :thumbup: :dance:
hopelijk kunnen we snel door die kamer heen en minimaal 70% weggooien (denk dat het nog wel meer moet zijn ook :shifty: )
@Angel & Luna wrote:
zo… griepje is nog steeds aanwezig helaas maar morgen komt mijn moeder op de kinderen passen (ofwel ophalen en brengen naar school) zodat wij door kunnen :thumbup: :dance:
hopelijk kunnen we snel door die kamer heen en minimaal 70% weggooien (denk dat het nog wel meer moet zijn ook :shifty: )
ZOVEEL :shock: :o
is het echt allemaal troep dan

Je had zoveel dozen opgestapelt toch op zijn kamer, vandaar dat er een hoop wegmoet :think: :mrgreen:
Nou ik ben ook aangestoken :lol:
heerlijk eigenlijk wel, al is het soms best moeilijk, t, is meer verstand op nul en gewoon doen

hier vandaag toch ook nog even stukje huis gedaan… in de schuur lagen dingen die duidelijk in de auto hoorden te liggen… en daar nu ook liggen… nog spullen van mijn ouders… die nu weer terug zijn daarheen etc etc.
Niet echt dingen weg weg dus, maar wel dingen uit de schuur naar de plekken waar ze horen. Ruimt ook op en dat is ook wel fijn, want we hebben een klein schuurtje helaas (willen heeeeel graag een schuurtje in de achtertuin voor de fietsen, maar dan moeten de schuin achterburen meewerken… dan moeten er namelijk coniferen tussen hun en onze buren uit… en die zijn van onze buren, maar de schuinachterburen vinden van niet en die willen ze er niet uit hebben… we willen het komend voorjaar nog 1x proberen en dan ook aanbieden dat we wel mee willen betalen aan een stukje schutting dat zij dan missen als afscheiding…).