Hahaha dat zou kunnen werken ware het niet dat het een plastic geval is die simpelweg terugstuitert. :silenced:
Het komt wel goed niet enkel met de weegschaal maar met mijn man vast ook wel. 8)
@Rhiannon wrote:
Hahaha dat zou kunnen werken ware het niet dat het een plastic geval is die simpelweg terugstuitert. :silenced:
Het komt wel goedniet enkel met de weegschaal maar met mijn man vast ook wel. 8)
Misschien moet je wel een lange adem hebben… want ik bedacht me net pas dat mijn ouders pas sinds vorig jaar van een heule oude keukenweegschaal afzijn.
Die zag ik week of 2 geleden toevallig nog op een foto voorbij komen in de keuken in het vorige huis… daar woonden mijn ouders van 1975 tot 1989… en die weegschaal heeft mijn moeder dus vorig jaar(!) pas uit de huidige keuken weten te verwijderen… eindelijk kon mijn vader (toch weer die mannen :lol: ) zonder die (plastic

Zo gooide mijn broer, (toen wij allen nog thuis woonden) tijdens het tafel dekken een hele stapel (wat hij oerlelijke borden vond) borden kapot, met de mededeling dat het wel eens tijd werd voor modernere borden ipv die gebloemde dingen.
Haha, wat hebben we toen vreselijk gelachen, mijn ouders ook, want die gaven ook eerlijk toe dat ze wel eens vervangen konden worden, en toen was er ineens een goed excuse voor nieuwe borden!
En over klussende mannen, mijn man is héél handig, die kan écht alles maken, onvoorstelbaar!
En hij is zelf zeer opgeruimd, hij houd zelf onze schuur bij, en ik moet zeggen dat het er altijd netjes is.
Je zult niet van hem denken dat hij een moeder heeft die dus niks weg kan gooien, ziet van alles overal, en alles komt wel een keer van pas, zegt ze dan, pfff! Gelukkig is het beneden bij hen nog redelijk opgeruimd, maar boven :shock: .
mamaMarije ik heb een ongelofelijke hoeveelheid geduld. :-*
Oh nana das ook wel lef hebben! :shock: Mijn man heeft ook nog serviesgoed uit het jaar weetikveel gespaard bij een supermarkt met zegeltjes en jaja gebloemd. :lol: Ik pak het denk ik tzt maar iets anders aan, mijn ouders hebben bv na ons trouwen geholpen met het vervangen van de pannen en ons bestek dus wie weet dit jaar maar eens vragen om een simpel wit servies. Goeie klusmannen zijn opgeruimt idd! Die willen echt geen gereedschap (vaak duur) kwijtraken. :thumbup:
oei… oud servies… denk dat ik maar goede sloten ga kopen voor m’n vitrine kast dan
als daarmee gegooid word is dat een euro of 100 per bordje :shifty: (geloof dat de soepterine het duurste is van dat servies die is maar 1000 euro maar die heb ik niet of nog niet :D)
volgende week komt er eindelijk een vrouw in mijn leven in puin :dance:
@Rhiannon wrote:
Oh het befaamde/beruchte ‘dit kan ik nog gebruiken’ :shifty: zelfs oude luciferstokjes, half vermolmde meubelstukken…tja er zou nog eens een slechte winter komen en je hebt vuur nodig. Of je mist net in je collectie dat ene schroefje. Heeeerlijk en zelfs zo dat ik op een regenachtige middag een keer de gereedschapskoffer van manlief onder handen heb genomen.![]()
Ik ben wel zo dat ik alles kan gebruiken en bewaar… en waar het vandaan komt ik zou het niet weten… :think:
Mijn man is juist pietje precies en gooit makkelijk weg…heb hem belooft nu eens een keer goed op te ruimen…hoop dat het me gaat lukken :shifty:
Ook kratten vol papieren hier

en dat verplaatsen herken ik ook heeeeel erg :shifty:
:shock: Wauw wat een prachtig servies! En das niet oud das antiek. :inlove: Zo sparen wij servies van Herend en nopes dat gaat ook echt niet weg. Al moet ik ook eerlijk zeggen dat we het te weinig gebruiken maar vooruit we hebben ook enkel nog het koffieservies.
Duimelijntje maakt toch eigenlijk ook niet uit waar het vandaan komt? Meestal is het iets wat je onbewust ‘meesleept’ uit je verleden. Waar je verder in je dagelijks leven geen last mee hebt. Behalve wanneer het verzamelen en bewaren zulke vormen aanneemt dat het wel je dagelijkse huishouden overneemt. Volgestouwde zolders tellen nog niet eens. Bij mijn man weet ik wel een beetje waar het wegkomt, maar geloof me ik ga hem dat niet rechtstreeks vertellen maar heb het er wel over met vriendinnen. Het is voor hem iets wat HIJ zelf zal moeten ‘ontdekken’ en verwerken. En eerlijk is eerlijk ik vermoed dat wanneer ik het hem zo out of the blue zou vertellen ik een mini huwelijkscrisis zou ontketenen. :silenced: Als hij me ernaar zou vragen is het een ander verhaal…maar denk niet dat dat snel zal gebeuren.
Misschien is het wel een reden waarom ik relatief veel geduld kan opbrengen voor die verwerking en het opruimen van de zolder. 8)
Want echt ik heb ook heus vriendinnen die helemaal gillend gek zouden worden en me dat ook wel eens vertelllen. Maar het is gelukkig niet hun huwelijk maar het onze. :mrgreen: op ieder potje past een dekseltje
Overigens je kunt echt niet van de ene op de andere dag veranderen! Je bent toch ook niet ineens wakker geworden met stapels papieren in je huis en andere ‘spullen’? Alles met kleine stapjes want je wilt geen paniekaanvallen of burn out kweken. En daarbij mag je op ieder klein stapje dat je maakt trots zijn! Als je voor jezelf besluit dat je de papierwinkel onder handen wilt nemen en je hebt op een dag bv 1 stapel papieren doorgewerkt en (deels) weggewerkt? Helemaal top want dat is vooruitgang! :thumbup: En van allemaal kleine stapjes komt uiteindelijk ook uiteindelijk een opgeruimt huis. :-*
@Angel & Luna wrote:
en vanavond komt het programma weer op tv :dance:
nu hopen dat ik voor die tijd even wat slaap kan pikken en dan uit gerust genoeg ben om het te kijken :shifty:
valt mij trouwens wel op dat het tot nu toe allemaal mannen zijn :think:
Ik heb weleens een amerikaanse variant gezien en daar ook regelmatig vrouwen voorbij zien komen. En op mijn werk zijn er ook vrouwen die dwangmatig verzameld hebben en hun huis behoorlijk vol hadden staan.
Ik heb de aflevering van van de week vandaag overdag gezien. Ik vond het zo sneu die man. Ik vraag me of er dan ook ambulante hulp bij zo iemand geregeld wordt. Iemand die hem helpt zijn leven op orde te houden. Ik kreeg toch wel het idee dat hij niet zo sterk in het leven staat, in het algemeen.
Ik ben momenteel wel bezig hoor met opruimen,maar sommige dingen blijven moeilijk…en waarom ik weet het niet, eigenlijk zijn het maar spullen…Ik durf eerlijk te zeggen als ik mijn man niet had had het er bij mij net zo uit kunnen zien als bij die mensen op tv :shifty:
Heb vandaag een hele zak met oud textiel weg laten brengen…en morgen moet ik ook aan de slag weer, want je struikelt over de rotzooi op zolder en een kamer staat ook bomvol, en eigenlijk met spullen die allemaal niet gebruikt worden of gebruikt gaan worden…mijn man zei je gaat het nu opruimen of ik gooi alles weg…
Laatst zag ik bij een man waar ze aan het opruimen waren dat hij de zakken na ging kijken, dat doe ik ook als mijn man aan het opruimen is geweest :shifty:
Verzamelwoede is het gewoon, oude veters uit versleten schoenen halen, linten bewaren, veertjes, bloemetjes van cadeau verpakkingen en ga zo maar verder… :shifty: :oops:
Rhiannon; Precies jou huwelijk :inlove:
Ik vind het ook bijzonder dat mijn man het uithoud, want hij is pietje precies en ik een rommelkont , ben altijd aan het rommelen
Yeps dat doet mijn man dus ook wanneer ik aan het opruimen ben! Even snel de zak doorkijken. Maar ik maak mezelf er ook wel schuldig aan hoor. Want ik vind het ook te leuk om frutsels van kadoverpakkingen te bewaren. Kan ik weer een ander kadootje leuk mee inpakken. De enige ‘rem’ die ik daarin heb is dat ik ieder jaar even die doos doorloop om te kijken of er dingen uit weg kunnen en dat dan ook echt doe en dat het doosje waar het inzit ook mijn ‘max’ is aan bewaarruimte. Maar weet je wat het belangrijkste is wat ik geleerd heb in de loop van de jaren? Jouw man zegt bv als je nu niet opruimt doe ik het en dan gooi ik alles weg…dat werkt niet. Sterker nog het kan averechts werken. Wat ik wel doe; samen iets aanpakken. Dan ga ik bv bezig met de papierwinkel in de werkkamer en mijn man gaat dan in diezelfde tijd de zolder op. We moeten ook echt echt echt niet tegelijkertijd in 1 kamer bezig zijn. :shifty:
Zolang we zulke dingen van elkaar weten kunnen we er rekening mee houden.
En hier werkt opruimen het best wanneer het besef er is mbt spullen dat wanneer ik echt weet dat het over de komende 12 maanden echt niet gebruikt gaat en kan worden het meer energie kost om het te bewaren (ruimte is energie betekend schoonhouden betekend kosten om het warm te houden whatever!) het toch echt het beste op zijn plek is in de container. Werkt niet helemaal met alles natuurlijk want foto’s ed mogen best bewaard worden. Maar een hobby als crapbooken is voor mij bv ‘gevaarlijk’ want dat betekend verzamelen van frutsels en kaartjes ed. daar moet ik dus ook echt een soort afgebakende ruimte voor hebben. :mrgreen:
Bella ik meen dat er op het moment van de opnamen acute hulpverlening is en dat ze de mensen vast niet daarna laten ‘zwemmen’. Kunnen ze over een jaar (als het niet al eerder is) weer terug.
@Duimelijntje wrote:
Verzamelwoede is het gewoon, oude veters uit versleten schoenen halen, linten bewaren, veertjes, bloemetjes van cadeau verpakkingen en ga zo maar verder… :shifty: :oops:
ohhh wat herkenbaar… ik ben van kleine rommelige kastjes in de keuken naar een mooi grote buffetkast gegaan (voor m’n glasservies die ook al jaren in dozen stond :oops: )
kom ik kapotte veters tegen in die kleine kastjes :think: :eh: heb dan echt zoiets van wat moet je ermee?? gebruiken kan niet meer kat is te lui om erachter aan te hobbelen…
vanavond zijn m’n ouders langs gekomen om te helpen want die hadden zoiets van morgen komt de babykamer toch?!?
ik ja die komt morgen… en ik hoop dat die in dozen komt want ik voel me zo beroerd (griepje te pakken) ik ga dat niet meer redden met die kamer leeg trekken
zijn ze gekomen om te helpen alles naar de kamer ernaast (toekomstige kantoortje van m’n man) te verplaatsen
nou die staat nu echt helemaal vol (je kan nog net het plafond zien :lol:)
m’n moeder echt zo van hoe komt dit nou eigenlijk??
ik ja manlief kan niks weggooien
ik zo van ik ben gisteren een uurtje bezig geweest en toen had ik 3 vuilniszakken vol een zak kleding en een zak knuffels maar het is zo ongelooflijk veel
ze zegt ja idd vroeger was jij ook al zo makkelijk met weggooien
ik was altijd makkelijk met een puinzooi van m’n kamer te maken en dan was ik de puinzooi weer zat en dan kwamen er een aantal vuilniszakken de kamer uit en was het weer helemaal netjes :oops: :thumbup:
en zij zo van en dan zeg ik dat het bij mij zo’n rommel is maar dat is helemaal niks bij wat je hier hebt
en bedankt he ma :lol: :lol: 8)
zegt ze nou ik kan je bijna opgeven bij dat programma
ik denk niet dat mijn huis erg genoeg is je kan hier nog bijna overal lopen :shifty:
m’n vader goh ik ben toch niet zo erg hahahahahaha
maar goed ik ben weer een beetje geholpen de babykamer kan nu iig afgemaakt worden :thumbup:
en dan ruimen en ruimen en nog eens ruimen en hopen dat manlief het eindelijk over z’n hart kan verkrijgen dingen weg te gooien ipv dit is misschien handig of dat…
en ik moet nu de kinderen overdag aan hun overlaten ze zegt dan halen wij ze wel uit school en boterhammetje tussen de middag dan kunnen jullie doorgaan want dalijk sta jij op klappen jullie moeten nu gaan opschieten
we hebben deze week ook de “pech” gehad (nouja pech…) dat manlief een opdracht had (geld kunnen we goed gebruiken uiteraard dus echt pech is het niet maar het houd de boel wel op)
dus stiekem een klein beetje hopen dat er deze week geen opdracht komt (al moeten er wel inkomsten blijven komen… zo dubbel allemaal…) maar dan kunnen we deze week doorgaan en hopelijk komt het dan zover af dat er alleen kleine dingen overblijven voor in het weekend

wat ik heb begrepen van het programma is dat ze idd nog hulp achteraf krijgen
want ik geloof zoiets te hebben gehoord in dat stukje dat ze terug komen bij die mensen
Rhiannon: weet niet of het al echt onder antiek valt eigenlijk :think: de fabriek is een paar jaar geleden pas gesloten maar goed royal alberts is gewoon duur (en geloof dat de lady carlyle die ik dus heb de duurste “lijn” is) en zal alleen maar duurder worden nu de fabriek dicht is :thumbup:
Rhiannon; Maar dat heeft hij al vaker geroepen, tot nu toe gelukkig nog nooit gedaan
Maar ik ga een poging wagen…om op te ruimen, kom er wel, maar duurt ook even he
Soms kom ik dingen tegen dat ik nog niet eens wist dat ik ze had,zo ook wel eens geld wat ik niet meer wist, dat is dan wel weer leuk :lol:
maar echt aangekochte spullen bijvoorbeeld sieraden in tasjes,of verzorgingsproducten, echt heb zo veel liggen, maar als je het nodig hebt kun je het niet altijd vinden ook…
maar ja t, is natuurlijk wel zo dat alles anders blijft liggen en je verplaatst het alleen maar, heb al veel weggegeven voor roemenië een ouder echtpaar die rijdt een paar keer per jaar daar naar toe en verdelen alles zelf…en die waren er zo blij mee :inlove:
veel was allemaal nieuw met kaartje, en kinderkleding dus die waren zo blij, want vaak kregen ze volwassenen kleding zei ze…
dat vind ik dan wel weer heel fijn :thumbup:
Oooh heerlijk dat ze je zijn komen helpen! :thumbup: En dat gevoel mbt wel of geen opdrachten gni gni. Zonder opdracht geen inkomen idd! Maar hier lekker volgende week ook vakantie. Behalve opruimen en klussen staan er ook leuke dingen op de planning. Maareuh nog niet bevallen hoor, een paar weekjes geduld dan zijn beebjes wat verder afgebakken. 8) Fabrieken die sluiten zijn niet altijd heel erg overigens. Heb hier ook een aantal terinen staan van een wel al behoorlijk oud servies. En gebruiken ho maar natuurlijk want het servies is totaaaal niet compleet of bruikbaar. :silenced: En dus ook niet meer verder te verzamelen.
Duimelijntje das wel fijner dan dat hij niet daadwerkelijk zakken weggooit. En je ziet het, geen overzicht in wat je hebt kost geld. Ik moet manlief ook telkens weer vertellen waar zijn reserve shampoo etc staat anders is ie in staat weer nieuwe te halen. :shifty: En jaaa goede doelen zijn gek op kinderspullen. Recessie in NL betekend vast voor hen ook minder aanvoer van goederen omdat mensen dingen sneller doorgeven of verkopen. Hier vandaag ook maar weer eens aan de slag. Geen gehobbel heen en weer naar PSZ etc dus het kan even lekker want het is ook weer niet echt tof weer.
ja kleintje moet nog een 10 weekjes blijven zitten ongeveer :lol:
zo vandaag komt de babykamer en intake kraamzorg gelukkig telefonisch hahahahaha
Jaaa hier ook hoor! Lekker de kinderkamer binnen vandaag! Intake hier ook telefonisch staat voor 9 maart op de planning. Daarna komt het gevoelsmatig toch wel heeeel dichtbij. :shifty:
Hier lekker aan het ruimen op de werkkamer en overloop. Dingen naar zolder, spullen bij het afval, papieren uitzoeken en sorteren. De overloop was nog een puinzooi maar die is straks weer heeeeerlijk leeg! Na mijn middagdutje (oi maar zo fijn af en toe) wil ik lekker de stofzuiger pakken zodat alles boven weer heerlijk fris is. :dance: En eens zien hoeveel zakken ik naar beneden kan sleuren die wat mij betreft de (straks weer lege container) in kunnen. 8)
sleuren door iemand anders laten doen he Rhi, bakken babies beter van .
Hier net eeeeeeindelijk van 2 incomplete traphekjes 1 gemaakt… het 2e hekje voor de geboorte van de jongste ergens op kunnen halen, dus dat stond zeg maar al even .
Nu is hij echter mobiel en kon ik niet eens even hem meenemen naar zolder als ik de was ging doen, maar de zoldertrap is nu dreumesproof af te sluiten. En het was me toch een werk :shifty: .
Direct de slee maar afgenomen met een doek, weer opgevouwen en op zolder geknald. Man je doet nog eens wat op een dag als er topics als dit op een forum geopend worden .
mijn container is vol nu :lol:
had zoiets van komt nu verder toch weinig van het puinruimen griepje/kids morgen vrij/zaterdag verjaardag/zondag weg
dus volgende week weer vol goede moed vuilniszakken vullen voor naar het millieupark
Ik doe alles met kleine zakjes. Je komt toch overal door je hele huis lege plastic tasjes tegen…
En jaaaa er liggen er al 2 klaar voor in de container. Dan staan er boven nog ongeveer 3 klaar dus bij elkaar denk ik anderhalve vuilniszak. En dan niet te vergeten een giga zak (industrieele vuilniszak waar een halve matras in past… :shifty: ) met allerlei textiel. En vandaag ook maar doorgetrokken naar eten uit de vriezer. Gehakt had ik nog, tomaten lagen er, nog wat bonen en ik meen dat ik ergens ook nog een klein blikje linzen in de voorraad heb. Enige wat nog mist is sour creme voor makkelijke wraps voor het avondeten.
Wel handig idd van 2 niet werkende hekjes 1 te maken! Voor de zoldertrap heb ik boven niets maar daar hoeven ook geen kids te komen. Wel 2 boven op de overloop natuurlijk. Maar ja wat je al zegt, in je hoofd zijn sommige dingen echt ‘klussen’ terwijl het vaak binnen 5 minuten klaar is. Slee…tja ik stem ervoor dat manlief die niet op zolder gaat leggen maar in de berging. Kan gelijk de giga plastic vrachtwagen mee die me een enorme sta in de weg is in de woonkamer.
Hier is er iig ook weer lekker veel gedaan voor mijn gevoel althans. En we hebben net ook nog relaxt de tijd genomen voor een boel fruit en een granenkoekje met drinken. :inlove: Geloof dat beebs daar ook best fijn op bakken dat fruit. :mrgreen: