ik heb geen tips maar lees wel mee…
Hier ook veel te veel spul. 4-kamer flat met 3 kids en 2 volwassenen. Een kleine schuur die bomvol staat. Een woonkamer die aangroeid met speelgoed want tja… Elk kind heeft natuurlijk zijn/haar eigen fase.
Nu er hier geen kinderen meer komen gaat inderdaad ook alles waar Thijs uit is op marktplaats, KOK, of tegen verzendkosten naar iemand die er wat aan heeft. Het slinkt, maar alsnog blijft er wel wat staan want daar kan ik dan niet zo afstand van doen… ( of ik wil er meer voor dan men ervoor wil geven ) Elise d’r kleding gaat ook vaak zo weg, maar dat word dan wel ruim 1 jaar gedragen. Gaat dan ook naar een goed doel ofzo of naar back2school actie van school, levert het voor school weer wat op en wij onze goede daad verricht. Die actie is er in maart weer, dus we gaan weer sparen. We doen 1 volle vuilniszak daarheen meestal.
Ow, stuk = stuk werkt hier soms ook en kwijt = kwijt ook, dan gaat de rest weg. Maar lang niet altijd, want heel vaak vinden we die onderdelen weer dus kan ik het niet zo makkelijk meer weggooien.
Doordat we zoveel hebben, kan ik ook slecht het huishouden bijhouden want waar moet ik beginnen :think:
mlk wat vind je erger dat mensen niet genoeg voor de leuke kledingstukken over hebben of dat het je in de weg staat?
Ik vergelijk het een beetje met wat mijn man doet als hij bv net nieuwe schoenen oid heeft gekocht. Een week later ziet hij een betere aanbieding…en dan zeg ik altijd; schat je hebt ervoor betaald wat je ervoor over had! Idem voor zaken die wegkunnen qua kleding. Je hebt er een bepaald bedrag voor betaald om haar (of hem) leuk aan te kleden. Hebt daar plezier aan beleefd en daarna? Alle beetjes die je ervoor krijgt is meegenomen als beginnetje voor de nieuwe collectie. :-* De ergernis dat het je in de weg staat vreet ook energie. Nee geen geld maar uiteindelijk staat het er dan over 3 jaar nog?
Mbt speelgoed ook. Hier staat nog een aardige verzameling babyspeelgoed op zolder voor de volgende. Is die ermee uitgespeeld? Hoppa weg ermee en zelfs al is dat voor extreem weinig geld of niets. De wetenschap dat er daarna een ander kindje heerlijk mee kan spelen is ook wat waard. En nopes ik heb ook echt niet ALLE babyspeelgoed bewaard. Stuk = weg en knuffels bewaar ik maar heel weinig van aangezien ik gemerkt heb dat kindlief daar niet mee speelt.
Ook zou ik zeker niet alle speelgoed voor de volgende bewaren. Wat valt er dan nog te ‘vragen’ wanneer mensen je vragen wat hij voor zijn verjaardag zou wensen? En er komt zo ongelofelijk veel nieuw leuk speelgoed uit jaarlijks. Mijn man wil alles wel kopen… :silenced: maar ik wil mijn huis ook niet dichtgeslibt hebben. Ja een fiets wil ik bewaren dat is een best grote aankoop die zeker nog een kind of 2 mee kan gaan. Maar dingen als puzzels bv, mist er een stukje dan is het jammer de bammer maar weg ermee. Speelgoed van de Action of Wibra vind ie ook enig om mee te spelen maar als ik het niet meer schoon krijg omdat het versleten raakt gaat het zonder tranen de container in. En ik heb een limiet gesteld op de slaapkamer boven. Hij heeft 2 van die vakkenkasten van de Ikea. Daar staan in iedere kast 3 bakken en 2 zijn er leeg. Daarin kunnen wat grotere dingen als de LP boerderij. De pech is dat er onder zijn bed een ruimte is voor een extra matras (zit ook een extra lattenbodem in zijn bed die uit te schuiven is) en daarin past helaas ook speelgoed. Maar tzt wanneer meneer toch echt schoolgaand is en evt vriendjes te logeren wil hebben is het pech. Dan wordt er flink uitgezocht en komt er ook echt een matras in te liggen. Het enige waar ik zelf wat moeite mee heb qua weggooien ed is treinbanen en lego en playmobiel. Maar dat zal vast ook goedkomen tzt wanneer daar zaken aan stuk gaan of kwijtraken.
Riannon, je hebt gelijk ook eigenlijk, iets ervoor is beter dan niets. Het gaat hier uiteindelijk ook wel weg, alleen als ik het echt leuk vind, en en en … dan ligt het er toch nog een paar maandjes voordat het weggaat. Net zoals al die lieve kleine babykleertjes… Er is al echt wel 7/8 weg van maat 56 en 3/4 van 62, maar dat laatste beetje he?? De schuur word wel al wat ruimer nu doordat er dus geen grote dozen meer staan, maar ja… Nu staan die dus op Thijs zn kamer omdat ik daar alles verzamel wat te klein is en er staat dus nu een bak waar in (nog) geen afstand van kan doen.
Speelgoed: Elise heeft veel meisjesspeelgoed (poppen, roze, enz ) en dat gaat als Elise met dat speelgoed klaar is wel weg, maar het speelgoed van Jesse wat nog heel is schuif ik toch wel door… en babyspeelgoed van Elise/Jesse tja… dat ligt hier dus ook in een bak nog. Niet alles meer inderdaad, maar alsnog is het wel een expedit bak vol. Van alles, rammelaar, v-tech spul, enz.
Puzzels = idd stukje kwijt weg, maar we hebben wel een stuk of 8 van die insteekpuzzels en elke keer komt dat missende stukje weer terug onder een bank vandaan of achter een kast… en dan kan ik weer geen afstand nemen. Jesse is het ergste, die kreeg met de Sint een lading speelgoed, met kerst zouden we niets doen, maar ja… opa en Tante he? dus weer 2 auto’s erbij ( van de action, van die grote, ze zijn nog heel en hij vind ze erg leuk!) en toen was hij 4 januari weer jarig.
Daarvoor dus al veel weggedaan, maar het blijft gewoon teveel voor mijn gevoel. En dan komt die weer met ow, mijn zoon is eruit, mijn broertje is eruit, enz. SPeelgoed die Elise van mn overleden moeder heeft gekregen maar waar nr. 1 en nr. 2 nooit mee hebben gespeeld… pffff…
(die kookwekker-tip was een goed idee! Die ga ik zo eens toepassen. De wasmachine’s draaien toch ook, dus eerst was even wegwerken, daarna mama-tijd en daarna half uurtje opruimen, daarna zal het wel weer kind ophalen zijn!)
I know en het is zoveel makkelijker gezegt dan gedaan. Ik ken mezelf en ik weet nu al dat ik ook met de laatste lading babykleertjes moeite ga krijgen. Maar ik heb voor mezelf ook al een idee om dat aan te pakken tzt. Ieder kind krijgt een herinneringsdoos. Bregtje* heb ik er 1 voor gemaakt, Casper heeft er 1 (die Prenatal babydozen je kent ze ws wel ) en de volgende heeft hem ook al klaarstaan. Daarin gaan natuurlijk de standaard dingen als het kraamboekje, tzt het CB boekje, het mutsje van na de bevalling, de eerste lieve kleertjes (die krijgt een volgende dus ook niet aan
) en wat oude speentjes ed. De doos is de max. En heb ik daarna nog uberlieve babykleertjes die ik echt niet weg wil doen, dan wil ik daar een 3D lijst voor hebben. Daar kan/mag dan 1 pakje in, met spelden opgeprikt en de naam en geboortedatum erop op de een of andere manier. Misschien wel gecombineert met het geboortekaartje of zo. :think:
Zo heb ik dus ook een doos voor ons trouwen gemaakt. Een bedankje erin, de kaartjes ed en das de max. Weet je wat ik het moeilijkste vind? Dat ik nu en dan al merk dat we het niet weggooien al wat aan het ‘doorgeven’ zijn naar Casper. :silenced: En het allerstomste is; als ik bedenk dat er bv brand zou kunnen uitbreken in huis…wat zou dan het allerbelangrijkste zijn om uit huis te krijgen? Echt niet het speelgoed! Echt niet dingen die allemaal vervangbaar zouden zijn. Ik zou mijn foto’s willen redden (maar dat heeft natuurlijk iedereen) daarom wil ik daar ook liefst gebrande CD kopietjes van bij opa en oma neerleggen in de kluis en ik wil er zelf liefst ook een kluis voor. En ik zou wensen dat de geboortedozen voor het grijpen staan. Verder wil ik enkel dat iedereen incl de kat veilig buiten komt. (hier speelt nog als extra stukje dat ik behalve de kids en kat en man ook de urn van Bregtje* van de plank grijp)
Ergens diep van binnen weet ik zo goed dat zoveel van de ‘spullen’ echt totaaaaal onbelangrijk zijn maar wanneer je ermee in je handen zit… :silenced: En ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die niet zo goed zijn in weggooien. Bang dat je met de spullen ook de herinneringen weggooit. Mijn idee van ‘spullen’ op de foto zetten zodat ik niet dat laatste gevoel krijg ga ik vast tzt ook uitvoeren. Een CDtje met foto’s is vast veel makkelijker bewaren dan kasten vol spullen. :shifty:
nou ik heb toch aardig mijn best weer gedaan in een klein uurtje :think:
3 zakken voor millieupark en een zak knuffels voor de kledingcontainer (geen idee of daar knuffels in mogen :lol:)
en een aantal dingen voor marktplaats misschien ook wel wat voor hier :think:
Zeker mag dat daarin! Het is een textielcontainer geen kledingcontainer. Waar je overigens soms ook terecht kunt met je oude nog goeie knuffels; de voedselbank. Of bedrijven ala Terre des Hommes. Als het allemaal niet in je buurt zit zeg ik; heeeerlijk weg ermee. :mrgreen:
Oi ik ga kindlief ophalen en me mentaal voorbereiden op mijn mega verdoving bij de tandarts straks. bibber
GO Angel Luna :dance:
Hier gaat het niet zo hard aangezien het duo in bed ligt en ik niet teveel geluid kan maken in de gang en vooral daar ligt zoveel zooi en in hun kamers… Wel een begin gemaakt aan de gangkast en daar is alweer 1 opslagbak leeg, wat losse flesjes eruit gehaald in de kast en de rest weg ermee… Die flesjes gaan we toch niet meer gebruiken aangezien Thijs uit Avent flesjes drinkt!
Ging nu even een pauze houden van een half uurtje, broodje eten en drinken en dan om 12.00 even aan de was beginnen/stofzuigen en dan misschien vanmiddag nog een half uurtje, maar dat weet ik nog niet. Anders… morgen weer een dag, elke dag een half uurtje!
ja hier zitten ze allebei op school nu moet zo Odin ophalen Luna blijft lekker over en gaat vanmiddag bij een vriendinnetje spelen :thumbup:
dus met een beetje mazzel wil Odin boven spelen en kan ik verder… maar die mazzel zal ik vast niet hebben :lol:
geen idee of we dat in de buurt hebben taxtiel container staat aan de overkant :shifty:
kleding… met 4 heren mag het duidelijk zijn dat ik dus wel kleding bewaar als het nog goed is .
Alleen na de jongste ruim ik nu op.
Maar echt hard gaat dat nog niet … want t/m zo’n beetje maat 68 is dat mini spul, zo lief zo klein (onze kinderen beginnen in 56 ). En hij zit nu nog deels in 74…
Overigens is er wel spul weg in 62/68 hoor… spul wat af is na 4/3/2/1 kind gaat sowieso weg. Dingen die nummer 3 en 4 niet meer aan hebben gehad omdat ik het eigenlijk helemaal niet zo leuk meer vond of te breed was voor onze kids.
Maar ik heb winter en zomerjassen t/m maat 140/146 op zolder. Lang leve de vacuumzakken .
Overigens is een 3e kind en een zolder verbouwen wel een goeie om echt te gaan opruimen hoor. Toen hebben wij ook de grootste slag gemaakt hier in huis :thumbup: .
ja het is nu ook wel een moeten dat ruimen :thumbup:
eigenlijk moet de babykamer donderdag leeg zijn :shifty: dan komt de babykamer namelijk :oops: :shifty: :think: (hopelijk komt ie in bouwpakketjes dan kunnen we het nog even in de woonkamer neerstallen en hebben we/ik nog even tijd om die kamer leeg te krijgen :lol: )
Ook al zo lekker bezig mlk! :thumbup: Hier nog aardig wat te doen maar langzaam maar zeker komt het wel. Beter ook in kleine stukjes doen (qua tijd ed) dan hoppa ineens als een bezetene door je huis. Krijg je een opruim burn out van. :shifty:
Angel heb je wel een euhm heftig streven idd voor donderdag! Maar je kunt de kamer ook in een soort vakken verdelen. In de ene hoek starten en de kookwekker erbij voor een half uurtje. Daarna ook echt pauze houden en wanneer je nog puf hebt of energie hebt gekregen doordat je vooruitgang ziet nog een half uur. Dat dan op woensdag ook 1 tot 3 keer en donderdag red je dan ws ook nog wel 1 of 2 x een half uur. Als je dan alles bij elkaar optelt zit je zo op 3 uur! Terwijl wanneer je het idd opknipt het echt niet aanvoelt alsof je dik 3 uur hebt staan werken. :dance:
Hier is de kledingkamer bijna onder controle. De commode heb ik een tijd geleden al verhuist van de kamer van Casper daarheen. Hij is ook al uitgepakt en weer ingepakt en er zit een onwijze voorraad luiers al in. De wieg kan tzt ook dat kamertje uit en naar onze slaapkamer dat scheelt ook al. En er staat nog een speelkeukentje van kindlief. Die mag dus wat mij betreft naar de zolder en dan af en toe eens naar beneden om mee te spelen. Daarna is het vooral nog de kleding verkassen incl de kast. Dan is het aan manlief om het laminaat te leggen en de rest van de kinderkamer van zolder te halen. :dance:
kan uiteraard ook weer gewoon alles verplaatsen :lol:
zodat de babykamer dan af is en dan door naar de volgende kamer 8)
donderdag ga ik niet redden Odin is morgen vrij en moet met Luna naar paardrijden
en vanavond komt het programma weer op tv :dance:
nu hopen dat ik voor die tijd even wat slaap kan pikken en dan uit gerust genoeg ben om het te kijken :shifty:
valt mij trouwens wel op dat het tot nu toe allemaal mannen zijn :think:
Komt omdat vrouwen het sterke geslacht zijn. Vaak, meestal pakken vrouwen problemen bij de wortel aan…bij mannen gaat het woekeren of ze negeren het en zeggen ze dat het geen probleem is.
Maar idd je kunt ook verplaatsen alleen heb je het dan allemaal 2 x in je handen. Tussenweg; verplaatsen maar wel dat wat je weg wilt gooien alsnog weggooien zodat je dat deel niet 2 x in de handen hebt. 8)
ja dat is een goed idee zag dat er een aantal lege dozen ook nog tussen zaten dus dat scheelt dan weer :thumbup:
zie het bij m’n ouders ook m’n vader is de kast gaan uitzoeken en dat was oh dit kan ik nog gebruiken ooit en dit en dat en… uiteindelijk is er een klein doosje papier weggegaan :lol: :lol:
Oh het befaamde/beruchte ‘dit kan ik nog gebruiken’ :shifty: zelfs oude luciferstokjes, half vermolmde meubelstukken…tja er zou nog eens een slechte winter komen en je hebt vuur nodig. Of je mist net in je collectie dat ene schroefje. Heeeerlijk en zelfs zo dat ik op een regenachtige middag een keer de gereedschapskoffer van manlief onder handen heb genomen.
ben ineens blij met een man die niet klust… geen overbodige ‘kan ik nog gebruikten’ rotzooi in de schuur.
Dat het verder een puinbak is daar ligt niet aan het gereedschap/ klusspul dus .
En dat ik dus verder al het kluswerk hier in huis zelf moet doen… dat is ook bijzaak :lol: .
mijn man is ook geen klusser maar verder kan hij alles gebruiken en bewaren hoor hahahahahaha
Whihihi als mijn man gaat klussen wordt dat eerder een duur grapje (getuige de afzuigkapaansluiting) 8) dat doe ik het liefst zelf.
Daarbij voor alle electra ben ik toch al verantwoordelijk want ik heb ruim 2 jaar MTS op mijn naam en ik durf meer met elektra dan manlief. Ook dingen als stofzuigers repareren etc doe ik allemaal zelf. Mijn man is hier voor de spierballen en het verwijderen van spinnen en meegesleepte muizen. :lol: Hij kan overigens dan wel weer koken enzo. :inlove: *geloof me overigens ook qua kookgerei is ie sterk in bewaren, want ik heb ondertussen een prachtige platte weegschaal bv maar ow wee als ik durf te suggereren dat zijn oude wel weg kan :shifty: *
@Rhiannon wrote:
want ik heb ondertussen een prachtige platte weegschaal bv maar ow wee als ik durf te suggereren dat zijn oude wel weg kan :shifty: *
oeps gevallen… :o
Zo heeft mijn broertje mij ooit van een theepot afgeholpen die ik ehm niet zo mooi vond :silenced: , maar naar de gever toe ook weer zo lullig om zomaar weg te doen… toen had ik daar nog last van, nu niet meer zo heel erg… toen we gingen verhuizen hielp mijn broertje mee en heel gek viel niet de hele doos uit zijn handen, maar wel die theepot