Mijn gastric-bypass is een feit sinds 18/12/2007 !!!

Jeetje wat een avontuur zeg! Spannend voor je en inderdaad moedig!



Ik heb er verder niet zo’n verstand van hoor maar ik zag een tijdje geleden een aflevering bij Oprah over een aantal dames die dit ook hadden gedaan. Ze waren heel flink afgevallen en je herkende ze dus bijna niet meer terug! Hardstikke goed natuurlijk…maar wat ze wel allemaal hadden is dat ze hun eetverslaving gingen vervangen voor een andere verslaving( nou zeg ik niet dat jij eetverslaafd bent) Maar als je fysiek veranderd moet je geestelijk ook mee veranderen…nou ja dat was hun boodschap tenminste…

Die dames hadden verwacht dat ze zich gelukkiger zouden gaan voelen en dat was ook zo tot op een bepaalde hoogte maar niet zo zoals ze hadden verwacht…waardoor ze bijv. ineens veel gingen drinken.



Nou zal het bij heel veel vrouwen( of mannen) heel goed gaan natuurlijk.



Ik vraag me af hoe je daar tegen aan kijkt? Gewoon interesse hoor en die dames daar waren ook wel extreem amerikaans dik :shock:



Maar hoe dan ook heel veel succes!!!

He meis toch, da’s niet niks om er ook nog bij te hebben. :frowning:

Lukt het om suikervrij te eten, dat lijkt me erg moeilijk…want waar zit tegenwoordig nou geen suiker in?

He jammer van de afspraak bij de chirurg, zul je altijd zien he.

Maar ik vind het zo enorm dapper dat je doorzet, het gaat helemaal goedkomen hoor! :hug:



Succes morgen!

Hey lieverd,



Het lukt mij morgen vast niet om te reageren dus daarom wil ik je nu alvast veel succes wensen.



:-* :-*

Knap dat je die stap neemt. Ik hoop dat je operatie goed zal verlopen half december… Ik zal je updates blijven volgen. Als het bij jou goed is gegaan, zal ik het misschien zelf ook overwegen. Ik weeg 97 kg bij een lengte van 1.68 m. Is dat zwaar genoeg om voor een operatie in aanmerking te komen?

Heel veel succes vandaag, ben zo benieuwd ik mag donderdag weer.



Liefs Marielle :vlinder:

Thanks voor de berichtjes allemaal !!! :-*

We zijn dus bij de chirurg geweest !!! :dance:

Eerst had ik een gesprek met de psychologe, diende op voorhand ook een vragenlijst in te vullen voor haar.

Daarna naar de dokter dus.

Nog wat vragen én antwoorden langs beide zijden, logisch. Het was de eerste keer dat ik hem zag. Het eerste gesprek vorige maand was bij de verantwoordelijke van het obesitascentrum. Hij gaf me het gevoel dat ik er echt kon op vertrouwen dat het goed ging gaan.

Ik moet dus op dinsdag 18/12 om 7.30 u daar zijn, nuchter. (ik drink nooit alcohol, dus dat scheelt; hihi :wink: ). Ik sta tweede op de lijst, dus rond halftien begint de operatie. Die duurt ongeveer 1 u. (ik dacht eerlijk gezegd dat het langer zou zijn. Mijn borstverkleining heeft 4 u geduurd). Dan nadien natuurlijk op de recovery. Rond 15 u terug op de kamer.

Opname in ziekenhuis is 2 tot 3 dagen.

De eerste uren na de ingreep zijn erg pijnlijk. De buik wordt als het ware opgeblazen tijdens de ingreepomdat de instrumenten naar binnen gebracht moeten worden (de ingreep is laprascopisch. Ik zal dus 4 sneedjes hebben van elk 2-3 cm). Daardoor heb je spierpijn achteraf. Dat is normaal de eerste dag voorbij. Uiteraard wordt er pijnstilling toegediend.

Tja: hoe het verder verloopt, weet ik natuurlijk nog niet. Maar één ding is zeker: ik zal 2008 veel slanker eindigen dan 2007 én dà t geeft zo’n :thumbup: gevoel !!! :lol:

Alle pre-operatieve onderzoeken zijn achter de rug, dus nu is het aftellen !!!

Nog 42 dagen…



liefs

Gerda

ps: ik zag dat er enkele vragen staan in reacties. Ik ga dit al posten en dan proberen via quotes te reageren, maar heb daar altijd problemen mee. Maar zal mijn best doen.

Ik had ook gedacht dat zo’n operatie langer zou duren! Dat valt in ieder geval een beetje mee hoop ik?



Ik heb onlangs ook een kijkoperatie in mijn buik gehad, ook met gas de boel opgeblazen. Heb er inderdaad behoorlijk last van gehad. Ook last van schouder enzo. Maar na 2 dagen was het alweer flink gezakt. Hoop dat het bij jou meevalt! :-*

wat goed :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :dance: :dance: :dance: :dance:

Gerda,wat goed, eindelijk gaat het gebeuren!

Veel sterkte! Het gaat je echt lukken :thumbup: :thumbup:



Liefs,

Moon

Via quote lukt me niet, dus even anders oplossen.



Esmie: thanks meis. Als ik vragen heb, lees je me wel via pb.

Mutsy: bedankt ! :-

Miffy: Ik moest dus in oorsprong glucophage nemen, maar omdat mijn lichaam zo hevig reageerde (bijwerkingen) mocht ik stoppen nét omdat de operatie zo dichtbij komt. Die enkele weken geven niet zoveel verschil qua suiker.

Jenni: Ik kom je ook wel lezen hoor. Lekker spannend dus ook voor jou ! Veel succes. :thumbup:

Marion: ik zal met Kerst nog niet helemaal hersteld zijn, duurt ong. 3 weken. Maar wel op de been én mee feestend ! Het zal dan niet met uitgebreide maaltijden zijn, maar de sfeer rond Kerst is méér dan eten hé.

Netty: Ook jou heel erg veel succes meis. Al vind ik het niet eerlijk dat jullie in Nederland geen gastroscopie dienen te ondergaan. :wink: Grapje !!! :lol: Inderdaad: 2008 wordt ONS jaar !

Ninanien: ja het was leuk hé mekaar eens for real te zien en te spreken. :-


Jacqueline: Ook voor jou spannende tijden dus. Wordt het ook een gastric-bypass bij jou of een maagband of… ?

LovelyEllen: Ik snap je vraag helemaal meis. En eerlijk gezegd: ik wil vooral een gezonde vrouw worden (ben momenteel ook nog eens bezig met roken af te bouwen en het gaat vrij goed). Dus hoop ik dat er geen andere verslaving in de plaats komt. Maar eerlijk gezegd: vééééél eten doe ik nu al niet, dus daar ligt de oorzaak van het overgewicht niet zozeer.

Misschien wordt het dan een koopverslaving ivm nieuwe kleding ??? :wink:

Jewel: het lukt me vrij aardig om zo weinig mogelijk suiker te eten. Ben verbaasd van mezelf !

Want chocolade bijvoorbeeld: hmmmmmmmmm lust ik echt wel graag. Nu blijf ik er van af, zonder moeite. (de sigaretten zijn moeilijker dan het zoete) :oops:

Bianca: kus lieverd !

Helena: Woon in België dus ik weet niet hoe de maatstaven liggen in Nederland. Maar het is niet zozeer het gewicht dat speelt, maar het bijhorende bmi. (kan je op internet zelf berekenen, effe googelen). Informeer best eens bij je huisarts, voor een verwijsbrief. Succes in ieder geval !

Marielle: thanks meis en voor jou donderdag héééééééééél veel succes. :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

En nu al terug reacties nà het posten ! Wat lief hoe jullie meeleven !!!

:-* :-*



liefs

Gerda

meis ik ga proberen met je mee te leven… dikke knuf voor jou, en een heel dikke pluim voor het nemen van die ongelooflijk moeilijke en grote stap!!! :hug: :-*

gerda, ik wens je heeeeeeeel veel succes meis !!!

Oh het aftellen is nu dus echt begonnen :dance: . Wat een heldere uitleg heb je gekregen :thumbup: . Wanneer krijg je te horen wat je na de operatie precies moet doen? Ik neem aan dat ze je daarin gaan begeleiden hoe je het best kan omgaan met maaltijden?

Spannend meis, en je weet mij te vinden hè als je je verhaal kwijt wilt of even een oppepper nodig hebt (maar dat is vast niet nodig :smiley: ), ik ben inmiddels al expert natuurlijk 8) :wink:



:-* :-*

Hedwich en Marieke :-* :-



Bianca: De eerste week alleen maar vloeibaar. Lichte gemixte soep, water, yohurt,…Dus dat is snel verteld. Nadien licht verteerbare zachte zaken. Maar de dietiste komt dat uitleggen tijdens de opname.

Het is de bedoeling om 6 zeer kleine maaltijden per dag te nemen.

Ja hoor: jij mag jezelf zeker en vast al expert noemen ! :clap: :clap: :clap:

:-




liefs

Gerda

@gerda wrote:

Hedwich en Marieke :-* :-



Bianca: De eerste week alleen maar vloeibaar. Lichte gemixte soep, water, yohurt,…Dus dat is snel verteld. Nadien licht verteerbare zachte zaken. Maar de dietiste komt dat uitleggen tijdens de opname.

Het is de bedoeling om 6 zeer kleine maaltijden per dag te nemen.

Ja hoor: jij mag jezelf zeker en vast al expert noemen ! :clap: :clap: :clap:

:-




liefs

Gerda




Een weekje vloeibaar valt wel mee Daarna ben je waarschijnlijk ook wel toe aan wat anders. Ben wel benieuwd wat je daarna tijdens de 6 kleine maaltijden mag eten, maar daar ga ik je dan naar vragen. Kan ik vast ook mijn voordeel mee doen als ik weer ‘normaal’ ga eten :smiley:



:-* :-*

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa wat spannend, oh kriebels in je buik denk ik. Maar man wat mag je al snel. Dat zal hier in Nederland dus niet gebeuren het snelst is januari februari. Oh Gerda de volgende meeting zullen we slank zijn. ZUllen we elkaar dan weer herkennen :lol:

:dance: Gerda, wat gaat dat allemaal rap bij jou! Echt spannend nu, ik hoop echt dat het allemaal mee gaat vallen. Ik had inderdaad ook gedacht dat zo’n operatie langer zou duren.



Ik ben maandag nog geweest en waarschijnlijk gaat het nog een half jaar duren voordat ik geopereerd ga worden, maar het wachten is me veel waard… ik heb al zoveel jaren overgewicht dit kan er ook nog wel bij!



Jij in ieder geval heel veel succes :thumbup: !

Wat spannend en inderdaad snel ! Spannende dagen voor de boeg en een hele spannende dag !

(Ik schrijf wel vaak SPANNEND :shifty:)



Heel veel succes en op een goed resultaat ! :pray:

@gerda wrote:

Jacqueline: Ook voor jou spannende tijden dus. Wordt het ook een gastric-bypass bij jou of een maagband of… ?

liefs

Gerda




Ik krijg een gastric sleeve. Dat is iets minder rigoreus dan de gastric bypass, het “enige” wat ze doen bij deze operatie is dat ze een deel van de maag verwijderen en dus kleiner maken.

Mijn neef heeft het gedaan begin van de zomer, en hij is nu 40 kilo kwijt. Hij zal weer onder het mes moeten vanwege overhangend vel. Maar hij is erg tevreden!



Veel succes!