Mijn gastric-bypass is een feit sinds 18/12/2007 !!!

Ik wil eerst en vooral zeggen: WAT ZIJN JULLIE TOCH LIEVERDS ALLEMAAL !!!

Echt, het geeft zo’n warm gevoel, al dat meeleven, meeduimen, enz…



update:

Gisteren dus een zware, vermoeiende dag gehad.

Ik was om 8.30 u in zh.

Echografie (niets aan natuurlijk, is net zoals bij zwangerschap,maar dan zonder naar beeb te kijken :wink: )

Om 9.20 u had ik afspraak voor de gastroscopie. Brrrr, wat zag ik daar als een berg tegenop. Was heel erg nerveus op voorhand.

Maar… het is enorm goed mee gevallen !!! :dance:

Echt, de verpleegster legde heel goed uit wat te doen én niet te doen tijdens onderzoek. Ze stelde me erg gerust. Ik werd met een spray verdoofd in de keel, maar heb geen roes (via waakinfuus) gewild én het is dus goed gelukt.

De resultaten zijn ook allemaal picco-bello: zowel van echo als van gastro. :dance: :dance: :dance:

Dan moest er bloed geprikt worden in verschillende stadia omdat er ook een diabetesonderzoek bij was (voor zover ik weet heb ik geen diabetes, maar het moest toch bekeken worden)

Eerste prik: 8 !!! :shock: buisjes bloed. Dan moest ik suikerwater drinken. Bah, dat was :sick: . Na een half uur, twee buisjes prikken, na terug een half uur één buisje, dan na een uur terug een buisje en een uur later het laatste buisje. Dus 13 buisjes in totaal met 5 prikken !!! Leuk is anders !

Ik mocht intussen wel water drinken, maar niets eten.

Laatste afname bloed was om 1430 u !!! Had écht wel honger toen ! Voelde me slapjes, maar das normaal hé.

Intussen voel ik me terug helemaal oké nu.

Volgende update zal pas nà 30/10 komen aangezien ik dan bij de chirurg ga.



liefs

Gerda

Lieve Gerda,



Wat een grote stap!

Dat je dit durft… petje af hoor!





Heel veel succes vast.



Liefs,

Noortje

meis ik vind het helemaal top dat je die stap hebt genomen… en hoop dat het bij jou het gewenste effect heeft… :-* :hug:

Klinkt heel fijn zo’ n onderzoek :liar: volgens mij hoef ik dat dus niet.

ieuwww gastroscopie…heb ik toen ook gehad

Gerda,



bewondering voor je dat je deze stap durft te nemen.

heel veel succes meid

Hoi Gerda, sorry dat ik nu pas reageer, maar ik had niet eerder tijd om iets te typen… ik vind het ook heel knap hoor dat je deze stap genomen hebt. Ik weet zelf heel goed hoeveel gepieker er vooraf allemaal is, maar als je dan eenmaal de beslissing hebt genomen en ervoor gaat dan valt er een hele last van je af…



Ik zag dat je de onderzoeken ook goed hebt doorstaan. Tjeetje zeg 13!! :shock: buisjes bloed, Was je niet heel erg slapjes en vooral ook omdat je niks mocht eten. Ik vond 5 buisjes al veel :oops: Die gastroscopie lijkt me doodeng, maar gelukkig hoef ik dat onderzoek niet te ondergaan.



De komende weken worden erg spannend voor je, ik ga dit topic in de gaten houden en wens je heel veel succes met de rest van het traject en als je erover wilt kletsen dan stuur gerust weer een PB!

zoow heey ik heb echt bewondering voor je :hug:

Zo dat heb je nu maar mooi gehad :thumbup: . En wat fijn dat het je meegevallen is. Op naar 30 oktober (en dat is het zo hoor :smiley: )



:-* :-*

Knap wat je zo al er voor over hebt meis, bewonderingswaardig vindt ik dat en dat meen ik serieus. Ik vindt het een hele grote stap in een ms wel een heel mooie richting, ik hoop dat alle vermoeiende en niet fijne onderzoeken een goed resultaat geven en je er na dien voldoening uit kan halen door een superreswultaat, de tijd zal het leren , maar ik gun je van harte dat het top zal gaan… met veel liefs, dikke knuf en toytoytoy van mij bianca. :-*

ondertussen is het al 31/10 en dus hoogtijd voor een update !



Dank jullie wel, ik blijf het herhalen - ik weet het - maar ik vind het zo lief van jullie allemaal dat ik er soms zelfs wat emo van word. Zit hier met traantjes in de ogen ! :-* daarvoor !



De resultaten van het uitgebreide bloedonderzoek zijn bekend.

Alles leek redelijk goed tot heel goed, behalve het suikergehalte ! :cry:

Ik heb dus het hééééééééél prille begin van diabetes. :shock: :frowning: :o :? :cry:

Heel pril omdat er in de maand mei van dit jaar nog een onderzoek geweest is waarbij de suikerwaardes ook gecontroleerd zijn en toen waren ze wel nog goed.

De huisarts schreef me pillen voor en stond erop dat ik suikerarm ga eten. Hij heeft eergisteravond opnieuw bloed geprikt, anderhalf uur na de warme maaltijd. De waardes mogen dan tussen de 110 en de 140 zijn. Zonet kreeg ik het resultaat door ! Ik had 135 !!! Dus vrij goed. :dance:

Ik heb nu twee dagen de pillen moeten nemen, maar mijn lichaam reageert er heftig op: misselijk, een zwaar gevoel in de maag, heel erg diarree…. :thumbdown: :sick: Zo leuk !!! :liar: :liar:

Toen ik dat aan de huisdokter vertelde, zei hij om dan beter te stoppen met die pillen én heel goed suikervrij te eten, net omdat het zo’n randgeval is wat de waardes betreft. Uiteraard ook omdat de ingreep voor de deur staat. Als ik een deel overgewicht kwijt ben, zullen de suikerwaardes ook op peil komen. Ben zo blij dat ik weer van die pillen af ben. Het was zo’n opdoffer te horen dat ik suikerziekte heb. :cry:



Gisteren kreeg ik telefoon van de secretaresse van de chirurg. Ik had normaal gisteravond afspraak bij hem. Maar ze liet weten dat hij in het buitenland was én zijn vliegtuig vertraging had. Hij kon mij dus niet zien.

We hebben een nieuwe afspraak op 6 november. Dus volgende dinsdag.



Samen met de secretaresse hebben we gekeken voor de operatiedatum !

En het wordt…………………………………………………









































DINSDAG 18 DECEMBER 2007. Precies één week voor Kerst.

Ik zal mijn nieuwjaar, letterlijk als vernieuwd beginnen.



Volgende update nà 6 november aanstaande.



Liefs

Xxxx

Gerda

Nou gelukkig zijn je suikers weer goed :thumbup:



Je weet dat je mij om advies kunt vragen he over suikerziekte aangezien ik het ook heb :wink:



Ik vind het nog steeds erg moedig van je.

Nog een paar weekjes afwachten.



Sucses :-*

Heel moedig om deze stap te zetten.



Succes !!

Zo dat zijn nog eens mooie berichten, top hoor.



Ga ervoor.



Liefs Marielle :vlinder:

So hey, :dance: dat is al vlug. In België gaat het echt allemaal veel sneller dan hier, maar dat geeft niet, ik heb nog wel geduld!



Ik ben ook bekend met het suikerverhaal, ik hoef er alleen geen medicijnen voor. Heb je Metformine? Misschien heb ik nog een tip voor je, als je veel leest over diabetes zul je merken dat je best suiker mag hebben, alleen in beperkte mate, maar dat het vooral de koolhydraten zijn waardoor je waardes omhoog schieten. Ik ben koolhydratarm brood gaan eten en juist heel erg op die dingen gaan letten en dat heeft mij in mijn zwangerschap heel goed geholpen. Ik heb daardoor het insuline spuiten erg lang kunnen rekken…



succes met alles en ik blijf je volgen!

You go girl!!! Hartstikke goed dat je die stap hebt genomen!



Ik zit in het begin van dit proces (ik heb net de verwijsbrief opgehaald), zoals je al bij mij gelezen had. Ik vind het allemaal erg spannend… maar misschien hebben we nog wat aan elkaar door bij elkaar te lezen… ik ga in ieder geval met je meelezen! :smiley:



Sterkte meid, hartstikke goed dat je al zo snel geopereerd kan worden! Inderdaad, een nieuw jaar, een nieuw leven!

spannend hoor! Een datum!! Hopelijk benje met de kerst wel weer een beetje aan de betere hand. Het is toch best een pittige operatie…

Hey Gerda,



Gisteren hebben we elkaar al eventjes gesproken. En dus heb ik vandaag maar even je topic opgezocht. :wink:



Ik ben, net als Marielle, blij dat wij niet zo’n gastrocopie hoeven te ondergaan zeg…brrrr. Ik ben benieuwd wat je komende dinsdag gaat horen van de chirurg en voor welke optie ze gaan kiezen.



Zodra ik weet iets heb gehoord van mijn verzekeraar of van de chirurg dan hoor je het van mij! Als je steun van mij nodig hebt PB me gerust…ik zal het terug ook doen, net als ik dat naar Marielle na gisteren ook durf te doen.



Fijn dat er zelfs op KOK meiden zijn, die net als ik in zo’n zwaar traject zijn gekomen…en dat we allemaal zoveel veranderingen te wachten staat.

KOP OP meiden…2008 wordt ONS jaar!!!

Wauwwwwwwwwww Gerda!!!



Spannend zeg! En zo snel al! :o



Vond het trouwens ontzettend leuk om jou, je man, je dochter en zoon te ontmoeten tijdens de meeting! En nog wel op Michaël’s verjaardag! :inlove:

Hoi!

Ik zie nu net je topic en als ik het tussen de regels doorlees, ga je voor een operatie om gewicht te verliezen?

Een tijdje geleden heb ik daar ook een topic over geopend, ik weet niet of je toen ook meegeschreven hebt.

Ik sta ook op de wachtlijst, 7 december heb ik een afspraak bij de anaesthesist voor een pre-operatief onderzoek en dan hopen dat de operatie snel volgt.

Ik sta nu bijna een half jaar op de wachtlijst.



Heel veel succes!