Mijn gastric-bypass is een feit sinds 18/12/2007 !!!

hoi hoi,

Ik hoop dat dit topic in de huiskamer mag blijven en anders zullen de mods er wel een ander plaatsje voor kiezen zeker hé.





Ik ben in januari 40 jaar geworden en heb al jaren overgewicht, al sinds ik klein kindje was.

Ben al naar weight watchers geweest, diëtiste, zelf gediëet: zonder resultaat.

Tijdens mijn vier zwangerschappen ben ik amper bijgekomen en bij ééntje zelfs afgevallen. Echter, na de bevalling komen alle kilo’s erbij en zelfs nog meer.

Sinds ik van Michaël bevallen ben bijvoorbeeld, ben ik 15 kg bijgekomen :cry: terwijl ik echt wel uitkijk wat ik eet.



Ik voel me er erg machteloos onder !!!

En het heeft ook invloed op mijn humeur :frowning: :frowning:



DUS:











Ik heb een groooooooot besluit genomen: ik ga een gastric bypass laten doen !!! Een maagverkleining dus, waarbij de dunne darm vastgemaakt wordt aan het gedeelte maag(je) dat nog overblijft.



Ik ben al op eerste consult geweest, waar er over de verschillende mogelijkheden van operaties wordt gepraat én de voorwaarden worden bekeken om in aanmerking te komen om terugbetaling van de mutualiteit (ziekteverzekering) te krijgen. (o.a. bmi, leeftijd, …)

Ik voldoe aan alle voorwaarden :dance:



Morgen laat ik enkele pre-operatieve onderzoeken doen:

  • bloedonderzoek, algemeen en ook om te kijken of ik al dan niet diabetes zou hebben, ook schildklier enz…
  • gastroscopie van de maag (pffffffffffft zie ik als een berg tegenop)
  • echografie van de buik.





    Binnen anderhalve week zijn alle results bekend en dan heb ik op 30/10 afspraak bij de chirurg !

    Dan wordt de datum voor de ingreep vastgezet, wellicht nog voor Kerst !!!



    Ik zal wel aanvullen als ik updates heb.



    Duimen jullie met me mee???

    Het is zoooooooooooooooooooo spannend !

    liefs

    Gerda :dance:

Jee, succes! :thumbup: :thumbdown: :thumbup:

Allereerst vind ik het heel moedig van je dat je al de 1e stap hebt gezet!

Het is niet niks hoor om al die onderzoeken te moeten ondergaan en dan de operatie zelf, je moet er inderdaad wat voor over hebben.



Ik wens je veel succes en sterkte enneh…ik ga je updates volgen!



Liefs,

Moon

Wow, wat knap van je en wat een grote stap!! Ik wens je heel veel sterkte en laat die updates maar komen. Ik ga je ze volgen…

oooh meid wat moedig van je :hug:



Ik wens je heel erg veel sterkte !!

en alle goeds ik hoop voor je dat alles voorspoedig gaat verlopen !!



:-*

Wat spannend zeg! 'k Vind het heel moedig van je :thumbup:

Ik ga heel hard voor je duimen :thumbup: :thumbup:



Groetjes,

Heleen

:thumbup: :thumbup: :thumbup: Zet m op meid!

Hoi,

Dat ná zwangerschappen aankomen (ondanks bv) ken ik. Huisarts verklaarde het met een verstoorde hormoonhuishouding waar ik nogal heftig op reageer blijkbaar, vaag.

Maar goed, gelukkig bij mij niet zooooo onoverkomelijk, het gaat langzaam maar het gaat er wel weer af (duurt een paar jaar).

In jouw geval ligt het natuurlijk anders. Ik vind dit soort ingrepen nog altijd een beetje eng (echt helemaal ongevaarlijk is het het ook niet toch?) maar ik kan me heel goed voorstellen dat je hiervoor gaat als je al het andere al geprobeerd hebt. Hartstikke goed van je dat je deze stap neemt, het heft weer in handen zeg maar, en dan de volgende 40 jaar verblijven in een lichaam waar je je helemaal goed in thuisvoelt!

Ben benieuwd naar je updates en heel veel succes gewenst.

:-*



Yvonne

wat een grote stap zeg! Veel succes! :thumbup:

heeeeeeeeeeee wat een :thumbup: stap!



Marielle hier van kok zit ook middenin dit proces…misschien hebben jullie lieverds wat aan elkaar :slight_smile:



Ik lees mee en wens je alle goeds! :-*

Wat goed zeg!!! :-* SUCCES!!! :hug:

Gerda, :thumbup: ik vind het super dat je deze beslissing hebt genomen. (en vooral ook erg dapper, ik durf dat echt niet hè :? ) En wat een motivatie, het spat gewoon van het scherm af :smiley: .



We zitten straks dus een klein beetje in hetzelfde schuitje dus we gaan elkaar motiveren oké (al is dat echt niet nodig bij ons hè :wink: ).



Er zijn trouwens meerdere meiden die er serieus mee bezig zijn (Marielle en Jacqueline) is het een idee om een topic te openen bij contact ofzo zodat we er daar over kunnen kletsen? (al doe ik het dan op een andere manier?)

Lieve Gerda, wat ontzettend spannend allemaal!

Heel moedig dat he tot dit besluit bent gekomen en ik hoop dat het resultaat straks is, wat je er van gehoopt hebt.



Toi toi toi meissie!



Liefs B.

Hey lieve Gerda,

Een heel moedig besluit!

Heel veel sucses, :-*



Kus Moon

:thumbup: goed van je



marielle zit ook in het proces

ow wat ontzettend spannend!

en wat stoer en dapper dat je deze stap hebt genomen.

zoals het er nu uitziet gaat alles goed ik hoop ook dat de onderzoeken positieve resultaten met zich mee brengen.

ik ga zeker voor je duimen :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

zet hem op meis!!!

He Gerda we hadden al ff via pb contact gehad. Maar nogmaals dapper van je dat je de stap heb gezet.



Ik weet dat het een zware operatie gaat worden. Maar als je ervoor gaat kun je het aan. En dat is iets wat helemaal goed gaat komen bij jou.



Gaat toch wel sneller daar in Belgie dan in Nederland merk ik.



Liefs Marielle :vlinder:

Heyyyyyyyy Topper !!!



Go for it girl … je kunt het zeker… ik heb geen reacties gelezen maar zag dat Mariëlle wel had gereageerd… ook zon topper die deze stap net als jij gezet heeft… ik hoop dat jij ook net als zei succes zal hebben die wens heb ik…



Succes iig en ik lees snel es volledig bij…alle goeds van mij gewenst



liefs bianca. :-*

gerda wat ben jij een sterke vrouw zeg :clap:





Hier ook een flink overgewicht maar nog steeds aan het twijfelen wat te doen :oops:



Denk er vaak over na maar ben bang aangezien ik moeite heb consequent te zijn dat ik ondanks zo’n operatie misschien dan toch de fout in ga :?





maar echt een heel groot aplaus voor jouw :clap: :clap: :clap:

:-* :-* :-*