Miep-topic? We houden hoop en blijven er voor gaan...!

He ‘Do’, welkome!

Ja, noortje. Tuurlijk snap ik je heel goed!! Hier is de ongi weer voorbij en kunnen we weer klussen. (eerst lekker voor de leuk!! :oops: )

Lekker lui dagje gehad, kon het me eigenlijk niet veroorloven maar heb het lekker toch gedaan. Goed he? Moet veel werken de komende tijd en heb daardoor voor mijn gevoel niet veel tijd om in huis en buiten het huis van alles te doen.

Ik merk dat ik meer rust in me heb door alles wat ons overkomen is, beter stil sta bij de belangrijke dingen in het leven, zal he dan toch een reden hebben gehad. Nu, dan is me dat nu duidelijk en kan het nu goed gaan komen!

Ga nu even naar de lama’s kijken, heerlijk die nuchtere humor.

liefs

Ineke

Ja Ineke, dat heb ik ook. De rust nu. Dat schreef ik je ook al. Eeen beetje zo van owkeealshet een lesgeweest is, danzei hetzo. Ik weet het nu dus kom nu dan maar op met waar we op wachten. Ik hoef geen wijze lessen meer over belangrijkste dingen in het leven. Ik snap em wel :roll: Maar ja idd zoals je zegt je staat beter stil bij alle dingen die ook belangrijk zijn.

Lieve Noor meis, ja de mmm weer in. Ik hebthuis een dossier liggen van mezelf ( zelf aangemaakt ) die ik startte zodra de 1e afspraak staond in het UMCG ( zkh) die is inmiddels al zo dik, echt abnormaal.

Ik bewaar dan ook alles. Zo heb ik het op een rij hoe of wat en kan ik altijd terug zien. ( ook handig als ze foutenmaken)

Maar als ik soms alleen het pakket zie ligen op tafel denk ik PFFF daar zit2 jaar strijden in…moeilijk dan weer wel.

Jij bent ook al zo een poos bezig dus ik begrijp ( denk ik ) heel goed je gevoel.

Succes lieverd met wat komen gaat dan ook. Overigens jij ook ineke.

Rhiannon… Jij maandag meid. Samen met victoria. Eeen spannede dag 7 mei. Voor mij is hij afgevallen dus. Ms is dit een goed teken dat voor jullie die dag extra positieve energie kan geven… ik hoop het maar.

Ook zal ik stilstaan bij Luna* en Mariëlle Wilco en Quillan…kaartje is p de bus en als mariël met der guppie thuiskomt zal ze die vinden…

Verder heb ik zelf natuurlijk geen nieuws… spuiten vanavond dusnu zelfmaar ik vindt dat eig wel weer euhm spannend en interessant. (mag ik dat zeggen ? ) Ik bedoel maar tis toch maarweer demedische wetenschap die ooit gedaan is en die wij mogen gebruiken om heel misschien ons wens invervulling te zien gaan komen…

André en ik doen mee met een onderzoek /studie in het UMCG loopt gedurende ik meen 5 jaar. Nu nog 1 jaar “praktijk” dus dat mensen de doelgroepen deelnemen en daarna volgt de werkelijke studie over de resultaten. Wij horen over 1 jaarnog es nade laatste poing met hun onderzoeks medicijnen of we nu deelnamen met placebo of werkelijke stof. Ik vindt dit reuzeinteressant dus.

Nu mensen toedels van hier liefs mij :-*

Hai dames en welkom Do!

Noortje als we het over de duvel hebben…al had ik het liever over die ‘andere’ Duvel (bier :angel: ) gehad en dat je die 9 maanden niet mocht drinken. Maar ook jullie dus een stapje verder dinsdag! Toch ook wel weer spannend.

Bianca ja tuurlijk mag je zeggen dat dat spannend is! De eerste keer IVF hier heb ik ten eerste natuurlijk in spanning gezeten of ik het allemaal wel durfde. Het is niet nix jezelf spuiten geven etc. dat is toch een soort onnatuurlijk iets en een drempeltje om over te gaan. En alles maar dan ook alles eraan is ‘nieuw’, de methode, het contact in het ziekenhuis, hoe je er zelf mee omgaat, het resultaat, kansen die groter worden. En voor jullie nog eens extra spannend vanwege dat onderzoek waar jullie aan meedoen. Je weet het mijn duimen draaien!

Ineke goed zeg! Een dagje lekker niets doen! Niet alles hoeft meteen direct gedaan te worden, sommige dingen mogen gerust wachten. Maar wat je al zegt dat leerproces heeft echt lang genoeg geduurd, het is nu tijd voor van alles en nog wat in de positieve zin van het woord. :thumbup:

Wij zijn zo weg, paps en mams terug van vakantie dus daar even heen kopje koffie doen. Tot vanaaf evt! :-*

iedere keer lees ik alles na dan denk owkee ziet er goed uit kwa tekst en nu lees ik weer heel veel fouten :oops: :? sorry hoor echt niet de bedoeling. Ik zie ze dan gewoon niet.

Hey dames!

Fijn dat ik zo nu en dan mee mag kletsen!

Hier wordt ik helemaal gek van m’n lichaam. Zit nu over of op mijn NOD (afhankelijk wanneer ik vorige cyclus zou gaan tellen zit ik nu op dag 27 of dag 31. Het eerste bloed kwam toen namelijk op een donderdag (rood), ging toen weer weg, kwam op zondag weer een beetje op en brak op maandag door. Tja, wanneer begin je dan met tellen??). :roll:

Ben elke dag misselijk :sick: en vandaag is het echt erg. Maar ja, dat kan ook allemaal van de parlodel komen, dus hoe weet je het verschil?? :?

Het zou wel heeeeeel toevallig zijn als het nu opeens wel gelukt zou zijn, terwijl de gyn ons doorgestuurd heeft voor IUI/IVF.

Wel ga ik bij de nieuwe gyn vragen of ik eerst clomid mag proberen (of aanverwante medicijnen), aangezien mijn cyclus door de vele cystes in mijn eierstokken niet synchroon loopt (eitje is te laat, waardoor bm-slijmvlies soort van vooruit loopt en innesteling dus bemoeilijkt wordt. Ik heb dus ook al 2-3 vroege miskramen gehad bij 36-38 dagen al.

Kan het me voorstellen hoor Bianca! Misschien volg ik je binnen niet al te lange tijd met IUI en ik zie het me op dit moment ook nog niet echt doen… Mezelf een vingerprikje geven met een prikpen kan ik al wel, maar okay, dat is weer even wat anders! Weet wel dat je daadkrachtig moet prikken, anders moet je meerdere keren prikken voor je goed zit…dussuh, ogen dicht en op hoop van zegen ofzo? :thumbup: voor je!

@Noortje: nee het gaat hier nog verre van geweldig… Een beknopte versie staat inderdaad in m’n onderschrift. We zijn nu ruim 2 jaar bezig, maar het voelt langer, omdat we het al lang daarvoor wilde maar het financieel e.d. niet ging… :frowning: Tja en dan kan het financieel eindelijk en dan lukt het niet… :cry: Maar goed, we moeten moed proberen te blijven houden!

Spreek jullie later!

:-* Do

Hey Doinque… voor wb het spuiten idd ik heb nu 2 dgn gedaan gaat prima, geen ogen dicht hoor hihii nee ik voel niks en vindt makkelijk te doen. Máár ik heb dusnu een prikpen en geen injectienaald… beetje anders dus.

Gisteren was 1e keer dat ik volledig zelf moest doen. Maar de buren hadden ons uitgenodigd op de koffie.Dus om 22.00 uur zei ik moet even spuiten maar durf 1e keer niet alllen. Ow zei buurvrouw ik loop wel even mee, is prettiger voor jou. Dus zo gedaan. Ik kijken of de juiste hoeveelheid er is… en in mijn buik doen, Ik denk :eh: :think: er ontbreekt iets, ikdoe iets fout. Spuit erui :oops: ow jaik moest dat dingnog uittrekkken :lol: gedaaan, weer in de buik drukken klaar is kees. 8) Hahah vet lol gehad. ( weer es een andere manier om jenieuwe buren beter te leren kennen mwahahaha)

Dominque, ook al 2 jaar dus aan de gang, Frustrerend en verdrietig, en zowieso als je eerst om het financiele het laat… er vooor gaat en dan zo neergedrukt wordt…doordat het niet lukt. :twisted: Succes iig met wat komen gaat :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :pray:

mensen liefs van hier :-* bianca.

Goed zeg Bianca, dat je het hebt gedaan! Wel steeds op een iets andere plek spuiten he, anders krijg je zo’n blauwe buik…Go for it!

Hier gisteren weer voor het eerst geklust na de ongi, errug lekker. hahaha :inlove: :inlove:

Ben nu mijn saldo eens aan het uitpluizen, snap het niet hoor waar elke keer al dat geld blijft. We willen zo graag sparen en … hoe zal het dan gaan mocht er een kleintje komen en ik ga minder werken :think:

hebben jullie dat ook?

Tja, kwam er wel achter dat ik voor ca. 400 euro aan kleren heb gekocht de afgelopen periode. Maar dat was echt nodig!!! Normaal doe ik dat ook nooit maar nu, met mijn nieuwe lijntje merk ik dat de drempel daarvoor wel wat lager ligt. pfff.

liefs

Ineke

Hoi Miepen,

Moet straks naar de gyn.

En ik ben echt heel erg nerveus ervoor…

Maar ik moet er pas om 11.15 uur zijn en dat duurt nog even… En als ik nerveus ben, ben ik altijd aan de “rees”… :oops: Echt vreselijk!

Oke, gewoon rustig ademhalen en zo vlug aan het werk, dan heb ik de gedachten weer even ergens anders…

Liefs,

Noortje

tja wb het sparen, wij hebben nu een heel klein beetje gespaard voor de kleine uk, paar 100 euro. ach ja vele kunne we niet,maar goed.

Als er ene kleine komt dan valt dat wle in te passen, als we nu zien wat we vor wendy en de oppaskindjes soms doen die eten zo vaak mee en kopen we ook vaar ietsvoor, dat zal dan tzt minder doen denk ik.

Noortje lieverd succes voor zo . Ik zal tegen die tijd even sterk aan je denken.

Hier geen nieuws, injecteren gaat supergoed,nog geen bijwerkingen. Wel wat pijntjes in onderbuik en wat stijgende lichaamsgewicht. ( ik was ook net mooi 5 kilo lichter :roll: ) maar goed ik ga er vanuit dat het een kwestie is van vocht vasthouden. Veel drinken dus.

Liefs van hier :mrgreen: Ow ja Rhi had bij vlinderpraat trouwens even een korte update gedaan over hun gynbezoek.

Ms komt ze hiernog meldden, anders kunnen jullie daar bijlezen.

Liefs vnmij :-*

Even vlug ik lees een andere keer bij!

Noortje, succes bij de gyn!

Liefs,

Hoop

Hai meiden,

even met een bakje koffie bijbeppen en lezen hier.

Wauw Dominique jullie zijn ook al lang bezig. Als je ‘achterom’ kijkt vraag je je af hoe je die tijd bent doorgekomen, dat het toch ook wel snel is gegaan en is het beangstigend misschien ook wel want waar is dat ‘eind van het wachten’… Het komt zeker! Veel beppen en afleiding en dan vliegt soms een dag voorbij, soms vliegt er ineens een week of een maand voorbij. Ik kan bv amper geloven dat het ‘alweer’ 5 maand geleden is dat we bevallen zijn van Bregtje*, aan de ene kant fijn want de tijd moet verder gaan, we moeten ook vooruit kijken maar soms voel ik me er verdrietig onder. Alweer zolang geleden dat ze er ‘was’ en het voelt alsof we steeds verder van haar verwijderen. Nou ja beetje vage stemming vandaag. :oops:

Gisteren dus de hele dag gewacht op nieuws van Vic over hun meisje en dat kwam eindelijk! Ongelofelijk hoe je in de zenuwen kunt zitten over zoiets. Maar wat een opluchting dat alles goed is gegaan.

Noortje je bent vast al in het ziekenhuis!! Ik hoop zo dat er wat antwoorden komen op je vragen, dat ze met een goed voorstel komen waarmee jullie verder kunnen!! :thumbup: :thumbup:

Bian… :mrgreen: je doet het helemaal zelluf! :dance: *tsss ik wist dat je het kon want je bent echt wel een bikkel :wink: * Nog een paar nachtjes slapen en dan weet je resultaat! Mijn duimen staan nog steeds niet stil.

Ineke geld tja waar blijft het…hier precies hetzelfde hoor. Ik kan 100 duizend keer een budget maken. Sommige maanden kan er hier ook echt niet gespaart worden maar we blijven het elke keer proberen. Waar ik volgende maand mee wil beginnen is heel braaf huishoudgeld pinnen voor de hele maand. De rest verdelen over de rekeningen (we hebben er 3 waarvan 1 gezamelijk en waar straks alle vaste lasten af gaan) zodat we een potje hebben voor onvoorzien, voor kleding en 1 voor de rekeningen. En hopelijk kunnen we dan ook meer sparen. En met een kindje heb je geen tijd om je centjes uit te geven heb ik al wel gemerkt bij vriendin. Die komt amper aan stadten toe, want met kindje is dat toch allemaal volgens een strakker schema ivm eten en slapen. Dan gaat het sparen ineens ook een stukje sneller. :wink:

Kijk maar eens hoeveel je spaart als je bv geen dingen meer doet als even uit eten, weekendje weg of vakantie simpelweg 1 jaar al eens overslaat. :silenced:

Hoi meiden,

Ben al lang weer terug hoor, maar moet alles even overdenken voordat ik het kan opschrijven…

Goed, komt’ie:

11.15 uur afspraak… 12.00 uur eindelijk naar binnen.

Gesprekje “hoe is het nu” “waarom ben je hier” “wat wil je” “hoe kunnen wij je helpen”… Cyclus doorgesproken… En daar was de vraag weer: Hoeveel weeg je? Want bij een BMI van boven de 35 dan… je bent te zwaar bla bla bla… JA IK WEET DAT IK TE ZWAAR BEN. IK BEN NU 32 EN HEB AL 100.000 DIËTEN GEDAAN VANAF MIJN 14de. BEN KAPITALEN KWIJT. IK DOE MIJN BEST. BEN NU MET SB BEZIG…

Ik ben mijn leven lang al te zwaar, heb nooit problemen gehad met de cyclus en nu opeens moet het aan mijn gewicht liggen. Ben niet extreem veel aangekomen de laatste tijd/jaar… Waarom gooit iedereen altijd alles direct op het gewicht?

Goed… na ruim een half uur hebben we eindelijk afgesproken dat ik deze maand iig cyclusbewaking krijg en ik word meegenomen met het teamgesprek. (Alsof dat wat uit maakt…!)

Heb nu een echo gehad. (Dag 5) Er zat wel een cyste maar die was onschuldig en verder zag het er goed uit.

Ik moest vooral doorgaan met SB en maandag kan ik terug komen voor een follikelmeting. (dag 11).

Het is wat warrig misschien, maar ik ben best emotioneel geweest bij de gyn en nu eigenlijk ook nog.

Dat afvallen is niet makkelijk en ik probeer het ook wel. Het is voor een goed doel… Maar ik zit in een cirkel… En als klap op de vuurpijl heeft mijn zusje anorexia (al 7 jaar) dus ik zie ook een andere kant van het afvallen… En als ik moet kiezen, dan kies ik toch liever voor een maatje meer, dan wat zij heeft hoor!!!

Sorry hoor, maar hier laat ik het even bij!

Liefs,

Noortje

hey lieverd meis ik kan me zo die verdriet en boodheid vorostellen.

Dikke knuf van hier :hug: :-* neem je tijd

Zit ook sterk te denken aan een 2nd opinion in ziekenhuis Enschede…

Moet je dat aanvragen bij de verzekering? Of zou ik gewoon een afspraak kunnen maken…

ik zou even bellen met je verzekering. ZMaar een 2second opinion is meen ik altijd vergoed hoor.

:-*

Jee Noortje ik kan me voorstellen dat je dat allemaal eerst even wilde overdenken. :hug:

Natuurlijk is gewicht belangrijk, maar dan voor je gezondheid (alsof overgewicht/te hoog BMI altijd maar gelijk staat aan ‘ongezond’ want ook dat is niet waar!) maar dan denk ik toch meer aan cholestrol, hoge bloeddruk etc. Helemaal als je altijd een nette regelmatige cyclus hebt gehad. Vervelend (understatement) als je daar telkens weer woorden over moet hebben met je gyn. Daar kwam je niet voor, dat wist je al. Hopelijk komt er wat duidelijkheid uit de cyclus met het volgen ervan.

En wat je zegt pfff anorexia en ondergewicht is ook bagger, ik heb het zelf gehad (ondergewicht gelukkig geen anorexia) en weet hoe ontzettend moeilijk het is er weer wat kilootjes bij te krijgen.

Dat afvallen doe je voor jezelf, voor je eigen gevoel van prestatie, lekker(der) in je eigen vel te zitten en voor dat maatje minder te mogen shoppen. Dat gaat je ook zeker lukken maar dan wel los gezien van het kinderen willen en vruchtbaarheid! Jij gaat het voor jezelf doen! :thumbup:

Second opinie moet je geloof ik inderdaad aanvragen geloof ik. Belletje is zo gedaan toch?

He lieve noortje, wat een domper zeg! Sorry dat ik het dan steeds over mijn gewicht heb…zal dat even voor mijzelf houden hoor!

Ja, second opinion kun je altijd aanvragen en heb je gewoon recht op!

Dus maandag mag je terug komen om te zien hoe je eitjes groeien.

Maar kan me zo goed voorstellen dat je er meer van verwacht had, in ieder geval wat medeleven en actie!

Hoop dat je je weer wat beter voelt inmiddels, qua emoties.

Ik heb nog geen datum…verwacht elke dag een brief met de datum maar zal toch wel na mijn vakantie worden, dan dus eind juni. Ze kunnen me volgende week nog oproepen en dan 5 weken niet. Dus we gaan het nog 2 maanden zelf proberen, heb regelmatig steekjes links en rechts dus eitjes in de maak denk ik. Vandaag dag 10. Vanaf dag 12 ga ik de ovu-testen weer tevoorschijn halen.

En al blauwe plekken bianca? En jij Rhi, alweer een paar dagen van deze week om. Maar hoe gaat het dan verder, kunnen ze dan op elk moment een terug plaatsing doen, wanneer je baarmoederslijmvlies dik genoeg is voor innesteling? Zo spannend!!!

liefs

ineke

Ik totaal nog geen blauwe plekken eig, ik prik ook vrij netjes moe tik zegggen. Geen bloed geen pijn. Dus zo geklaard.

Zie wel de kleine prikgaatjes zitten. Nog 3 dgn dan weer naar de VPK.

Ik breek ff in hier –

Noortje dikke knuf :hug: , ik heb zelf ook ge-SB’t en ook van anderen hoor ik alleen maar positieve verhalen. Het is niet echt een dieet (je betaalt je in elk geval niet scheel aan supplementen en pillen enzo), maar een nieuw eetpatroon. Dus ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: voor je. Maar kan me je frustratie hierover wel voorstellen. Dat zijn gewoon geen antwoorden die je wilt horen. Nogmaals, ik duim voor je dat je met wat hulp van Sonja of evt. a.d.h.v. de 2 opinion toch een stapje dichter bij je doel komt.

Breek weer uit–

Goedemorgen dames,

Noortje, ik kan me voorstellen dat je je niet helemaal prettig voelt na dit bezoekje! Sterkte meid :hug:

Bianca, lijkt mij dus echt helemaal niets om zelf die spuiten te moeten zetten, ik vind het echt knap dat je dat zelf doet! :-* En nu hopen dat het snel niet meer nodig is!!! :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Do, hoe gaat het bij jou???

Ineke, succes. Hoop dat je snel een datum krijgt!!! Spannend!

Rhi, voor jou ook spannend! Jij ook veel succes!

Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Heb alleen echt nergens puf voor. Ben ontzettend moe en ik geloof dat ik mijn mannetje een beetje aan het verwaarlozen ben wat aandacht geven betreft…samen op de bank (en dan val ik halverwegen een programma in slaap) is eigenlijk het enige wat we samen hebben gedaan de afgelopen avonden. En als ik dan in mijn bed lig ben ik ook meteen vertrokken. Dan de ochtenden, normaal ben ik eigenlijk echt een ochtendmens, kom er heel gemakkelijk uit, maar nu even niet…ik baal er eigenlijk wel een beetje van.

Vanavond ook nog naar de verjaardag van mijn vader dus morgenochtend zal ook wel weer een probleem worden, maar die verjaardag kan en wil ik natuurlijk niet overslaan.

Liefs,

Hoop