Bij een 1e wel, geen idee bij een 2e kindje
Ik roep ook maar wat haha
Ow teun dat lijkt mij ook niks gatsie. Ben blij dat ik een āvolgerā ben en geen leider :mrgreen: Ik hoef niemand enthousiast te maken om te gaan werken. Ik doe gewoon mijn ding en ga naar huis.
nou mm ik heb ook buikpijn hoorā¦
geen idee of het bandenpijn is maar het is ieder geval vervelendā¦
het voelt als of het soort van spierpijn is over de hele lengte van mn buik ā¦trekkend gevoelā¦geen ongesteldheids gevoelā¦
staan maakt het ook erger maar daar kom ik niet echt onderuit op mn werkā¦
nou zeggen tegen iedereen op mn werk zie ik nog niet zitten hoor, ik ben veel te bang dat het niet goed gaat en het is nog wel erg vroeg nuā¦
morgen nog werken en dan maandag/dinsdag/woensdag werken en dan 1 weekje vakantie!en dan zien we wel weer hoe het loopt!
hebben jullie allemaal lekker weekend?
gaan jullie nog iets leuks doen dit weekend?
Vrijdag is altijd mijn vaste vrije dag. Bij de overheid is 36 uur fulltime, dus ik werk 4x 9 uur.
Kan je niet bij wijze van smoes zeggen dat je last van je rug hebt, zodat je af en toe kan zitten?
Heb geen plannen voor het weekend, zondag gaan we altijd zwemmen. Morgen mss naar de meubelboulevard, hub wil me dolgraag een eettafel laten zien. Verder fietsje van Sean in elkaar knutselen.
Ik werk ook 4x9 uur en vind 't heerlijk! Lekker wel fulltime, maar ook een vrije dag in de week
dat zijn ook aardige lange dagen!
rb ben je van plan nog fulltime te blijven werken als je een 2e hebt?
en jij kell? als je je eerste straks hebt?
Ja, ik blijf fulltime werken. Per januari 2013 (mss paar maanden eerder) gaat het nieuwe werken in, wat inhoudt plaats- en tijdongebonden werken. Als het toch te vermoeiend blijkt te zijn ga ik minderen. Het is bij mijn werk makkelijker om te minderen dan om meer te werken. Vooral nu met alle bezuinigingen.
En ach lange dagen, voor 1 uur extra per dag heb ik een hele dag vrij per week.
Jazeker wel! Anders raak ik ook mān functie als leidinggevende kwijt en dat zou ik heel jammer vinden. En daarnaast kan ik het salaris ook niet missen eigenlijkā¦
Het plan is, als het zover is, 3 daagjes mee naar mān werk (op het KDV dus) en 1 dag naar mān moeder. Hub wilt graag een nieuwe job, maar dat kan pas als we een nieuw huis hebben, hopelijk kan hij bij een nieuwe job ook 4 dagen gaan werken, dan hoeven we nog maar 2 daagjes KDV, maar dan kijk ik wel erg in de toekomst.
kijk jullie hebben het al helemaal bedacht!
ik heb nog geen idee⦠in principe zou ik 3 dagen meer dan genoeg vinden, maar mijn vriend heeft nu geen fulltime vast werk en als hij het tegen die tijd nog niet heeft wordt het wel moeilijk op daar een basis op te bouwenā¦
ik hoop dat het dan ook mogelijk is om 4 dagen te werken als assistent leidinggevende,maar ik heb geen idee of dat mogelijk is omdat dat nu ook een functie is die fulltime (40 uur) isā¦
maar goed ik mag daar niet te veel over stressen nu van vriend⦠maar 5 dagen zou ik echt niet willen,ik wil ook echt kunnen moederen en dan vind ik 2 dagen vrij zijn echt te weinigā¦maar goed zorgen voor later!
best handig als je opeen kdvb werkt eigenlijkā¦
maar aan de andere kant lijkt het me ook wel lastigā¦
dan zit je kind niet de groep waar jij werkt lijkt me�
Nee, dat mag niet en dat zou ik ook niet willen hoor.
Het is wel handig inderdaad met halen en brengen en eventueel borstvoeding in het begin.
Ik heb 2 collegaās die hun kindjes ook bij ons op het KDV hebben, ik zie wel dat het af en toe moeilijk is om het gescheiden te houden, maar het is gewoon te doen.
Oh dat lijkt me idd wel ideaal! Ik werd helemaal gek van al dat gekolf! Ik raakte gestrest als ik onvoldoende kolfde waardoor er nog minder uitkwam :wall: Bij het kdv van Sean zitten ook kindjes van de leidsters, de kindjes zitten wel in andere groepen, wat ook wel logisch is.
ja lijkt me ook zn voordelen en nadelen hebbenā¦
tis handig en praktisch en toch dichtbijā¦
aan de andere kant is het misschien moeilijker om je hoofd op je werk te richtenā¦
maar goed als leidinggevende heb jij toch vast genoeg werk liggen waardoor je wel met je werk bezig moet zijn!
Naast leiding geven sta ik ook nog gewoon op de groep, ze houden me wel bezig, hahah! Zijn het de kindjes niet, dan zijn 't wel mān collegaās, mān baas, mensen die bellen of pakketjes die afgeleverd worden, administratie, etc, etcā¦
Ik zie het meer als een voordeel, ik denk wel dat ik het aardig gescheiden kan houden, ik ken al die meiden op de andere groepen goed en vertrouw ze volledig! Maarja⦠Je weet niet hoe het gaat zijn als het eenmaal zo ver is heā¦
Teun, wat voor bedrijf geef jij leiding dan?
ik pb je wel even,ik probeer nog een beetje anoniem te blijven hier :mrgreen:
Ohnoh ik voel me :oops: Ik werk āmaarā twee dagen in de week en vind het meer dan genoeg. Mijn man werkt gewoon 40 uur in de week en ik werk 0,44 uur. Ik werk in onderwijs en ben dus ook heerlijk vrij in de vakanties. Grote nadeel is dus wel als de kindjes ziek zijn, ik kan dus geen vrij nemen en steef heeft heel weinig vrije dagen. We hopen dus meestal op mijn stiefmama dan maar wat een stress⦠Eigenlijk was het plan weer wat meer te gaan werken maar ja toen kwam het gevoel voor een derde om de hoek
Hier zit larissa op een creche met maar 1 babygroep en 1 peutergroep en daar zitten gewoon ook kindjes van de leidsters op. En dat gaat allemaal prima, ook heb ik kindjes vancollegaās in de klassen maar dat is soms wel lastig. Als je moet vertellen dat hun kind in de klas niet zo lie of niet zo goed mee kan komen.
Nu voel ik mijn boobs weer en een beetje raar gevoel in mijn buikā¦
Dat geeft toch helemaal niks? Ik wist waaraan ik begon toen ik hier ging werken. Dat lijkt mij ook wel gestress als een van je kinderen ziek is. Ik neem eigenlijk altijd zorgverlof op. Bij hub is het moeilijker, hij moet in een halve dag dan iemand zien te regelen die op Sean kan passen. Bovendien is Sean dan het liefst bij mij.
Maar wel lekker hoor dat je in de vakanties ook vrij bent.
Nou als iedereen het over het werk heeft kan ik niet achterblijven :mrgreen:
Ik werk 20 uur in de week, van maandag t/m vrijdag van half 9 tot half 1. Mijn man werkt momenteel 32 uur en is vrijdags vrij (papadag). Eva gaat dus 4 ochtenden naar de opvang en vrijdags lekker thuis bij papa. Wij gaan als het goed is dit jaar beginnen met het nieuwe werken en als eva straks in november (duurt nog heel lang) naar school gaat, kan ik mooi even kijken hoe ik dan mijn uren in ga delen, want ik wil het liefst de vrijdags ook wel vrij zijn haha.
ik ben de woensdag altijd vrij, heerlijk zo midden in de week!
en als de schooltijden gewoon blijven zoals ze nu zijn ben ik er over een aantal jaar op woensdagmiddag gezellig thuis!
Werk; dat vind ik altijd een leuk onderwerp.
Want tot nu toe maak ik vaak mee dat mensen zeggen; werk jij zoveel� Goh en dat met 2 kinderen :roll:
En dan heb ik er nog wat losse freelance opdrachtjes bij ook, haha maar dat vertel ik meestal maar niet.
Het aantal uren zegt helemaal niets vind ik, het is maar net hoe je het zelf ervaart en hoe je bent.
Als ik minder dan 3 dagen moest werken zou ik tegen de muur aanvliegen. Zo lief als dat mijn kindjes zijn maar met minder 3 dgn mis ik echt te veel. Bovendien ben ik gewoon geen huiselijk typje.
Ik kan werken waar en wanneer ik wil, deel mijn eigen agenda in, als ik wil doe ik mijn werk in het weekend zelf nog en of dat om 9 uur of om 23 uur is, dat zou mijn baas niets uitmaken.
En de onafhankelijkheid die ik ervaar omdat ik financiĆĀ«el niet afhankelijk ben (en dat is voor iedereen anders) van mijn partner vind ik ontzettend waardevol. Hoe iedereen dit afspreekt thuis is ieder voor zich, er is geen goed of fout maar dit is mijn gevoel.
Mijn salaris is meer als dat van mijn man.
Als hij voltijd voor de kids zou willen zorgen of nog minder dagen zou willen werken zou ik daar geen problemen mee hebben. Andersom is niet denkbaar
Vaak genoeg heb ik meegemaakt dat mij dingen geweigerd zijn omdat ik een vrouw ben en kinderen heb. Mensen gaan er toch van uit dat ik als vrouw het grootste deel van de zorg op mij neem. Maar dat is niet altijd automatisch zo. Heel graag zou ik 4x9 uur werken. Helaas zag onze manager dat niet zitten :silenced: Gaat ze vor 4 uur iemand anders aannemen, zucht. Terwijl ik in tegenstelling tot sommige kinderloze collegaās mij in heel 2011 niet heb ziek gemeld bijvoorbeeld.
Hub lief werkt ook 4 dagen en samen hebben we het fijn en prima geregeld.
Onze zoon van 2,5 jr gaat naar het kdv 2 dgn en 1 dag hebben we een vaste oppas aan huis.
Onze dochter gaat 2 dgn na school tijd naar opa en oma waar ze op die dagen ook naar toe gaat als het schoolvakantie is.
Op de overige dagen zijn wij gewoon thuis met koekjes en gezelligheid na schooltijd.
Nu ik zwanger ben merk ik wel dat werk even minder prioriteit heeft. Afstand nemen vind ik lastig maar het is dan ook gewoon bagger op het werk, dus het ligt niet helemaal aan de hormoonskies denk ik.
Bij ons op het kdv zijn ook leidsters die hun eigen kinderen op de groep hebben. Ik vind het geen ideale situatie. Ze plakken steeds bij hun moederen krijgen soms flink onder uit de zak van haar waar ik dan getuige van ben. Ook vraag ik mij af hoe objectief en zakelijk je daadwerkelijk bent als moeder wanneer het je eigen kinderen betreft.
Anyway; fijn om te lezen dat er meer voltijd werkende moeders zijn die het naar hun zin hebben.
Iedereen moet gewoon doen wat er het best in je straatje past denk ik. Of dat nu 1 of 5 dagen is.
Wat ik overigens wel hartverscheurend vind is dat er een klasgenootje bij mijn dochter op school zit waar van de ouders er nooit zijn. Bij optredens en feestdagen niet, ze gaat elke dag naar de voor- en naschoolse opvang en wanneer de kinderen iets mogen presenteren zijn ze er ook nooit. Ik vind dat zo zielig, ze huilt ook heel vaak omdat alle ouders er dan zijn behalve die van haar.
Ook hierin kun je niet zomaar een oordeel geven maar zielig vind ik het wel. Dan ben ik toch blij dat wij hier en daar wat kunnen schuiven met ons werk :thumbup:
Liefs!