Meistoppers 2011 deeltje 3!

Rb, wat lekker zo’n onverwachts dagje vrij :smiley: ik kan me niet herrinneren wanneer ik voor het laatst echt een hele dag kindloos geweest ben :think:

Maar in de voorjaarsvakantie wel :mrgreen:

Gisteren bij de vk was alles gied, ze deden nog niet zoveel. Ja heel inakegesprek en over de vorige bevallingen gehad. Hartje hebben ze niet geprobeerd, is nog moeilijk te horen van buitenaf. Nu over 4 weken terug.

Straks heeft bjorn een voorstelling op school :inlove:

Nou vanmorgen bij de basisschool geweest en Eva was inderdaad mee. Ze zal ook wel moeten aangezien we geen oppas hebben. Ze vond de school leuk en we hebben een interessant gesprek/voorlichting gehad. Nog een leuke rondleiding er achter aan dus we denken wel dat dit hem word.

Verder naar de winkel geweest en net nog even met de slee en Eva buiten wezen spelen. Ze heeft een kasteel (lees bult) van sneeuw gemaakt.

Nu aan een bakkie warme thee en dan aardappelen schillen en koken bah.

Ik zou nog wat foto’s van Eva haar sneeuwpret op fb zetten maar dat stomme ding wilde niet uploaden :thumbdown:

Rb jij bent zekers een coole kikker zeg :thumbup:

Rb coole kikkeeeeeer!

Zo dames, het is weekend! Joepie! Wel een drukke voor mij…

Morgen open huis, zondag naar m’n schoonouders, opa&oma en m’n eigen ouders ook nog van Schiphol halen en tussendoor ook nog wasjes draaien en niet te vergeten; klussen natuurlijk! :wink:

Dus als ik niet zoveel zeg, ik ben bezig, hahaha!

rb heerlijk dagje gehad? is sean al terug?

hmm half 9 avonds haha, vast wel!

bm hebben jullie veel keus qua basisschool? hier is dat volgens mij wijkgebonden, tenminste de openbare basisscholen dan…

kell veel succes dit weekend door :dance:

ook met het wassen en open huis :wink:

karin vk eerste afspraak stelt niet veel voor hé…ik vond het vrij suf in iedergeval :lol: bij mij konden ze het hartje met 10 weken ook niet horen, dus nu ga ik woensdag naar de vk om naar het :pray: hartje te luisteren… (wel op een andere locatie waar ik 25 min voor moet fietsen, maar je moet er iets voor over hebben hé haha)

mm hoe gaat het met je? nog steeds het zelfde of af en toe beter??

gaby hoe is het met jou? al minder aan het werken nu?

Nee Sean sliep al toen hub bij zijn ouders was, nu komen ze pas morgenochtend :frowning:

dus ook nog een uitslapen :dance: ??

maar je mist hem natuurlijk, wel een leuke dag gehad??

Over het algemeen slaapt Sean ook wel redelijk uit hoor (soms tot 10 uur)! :dance: Maar soms ook wel om half 8 wakker. Ik heb liever dat hij weer hier is, ik mis hem heel erg. Morgen lekker sleeën en sneeuwpoppen bouwen.

Volgens mij is het niet wijkgebonden maar voor jezelf natuurlijk wel veel handiger om het in de wijk te zoeken. Wij hebben er hier 2 heel dichtbij en we vonden de eerste al zp goed dat we niet eens bij die ander gaan kijken. Deze had mijn voorkeur al van begin af aan dus ben blij dat het gesprek goed was en de rondleiding in school was ook super

Hoi ladies,

hier ff een kort berichtje omdat ik de energie niet heb om hele verhalen te typen.

Het gaat namelijk niet echt geweldig hier.

Met de beeb is alles goed ws maar mijn bloeddruk is wat aan de lage kant en er is veel gedoe op het werk. Hele dag door huilbuien niets aan.

Spreek jullie snel.

Doei doei

Hoi ladies,

hier ff een kort berichtje omdat ik de energie niet heb om hele verhalen te typen.

Het gaat namelijk niet echt geweldig hier.

Met de beeb is alles goed ws maar mijn bloeddruk is wat aan de lage kant en er is veel gedoe op het werk. Hele dag door huilbuien niets aan.

Spreek jullie snel.

Doei doei

Oh Gaby :hug: van een lage bloeddruk kan je behoorlijk gammel worden. Ik had gehoopt dat het op je werk al weer wat beter gaat nu die vervelende collega’s er minder vaak zijn. Meid, probeer rustig aan te doen en als je het niet trekt, kun je mss met de bedrijfsarts praten, wie weet heeft hij/zij een oplossing?

oooh gaby :hug:

wat rb zegt, met de bedrijfarts gaan praten??

Als het niet gaat dan gaat het niet he!

:-*

Lage bloeddruk is bij mij heel herkenbaar. Ik heb er tijdens mijn zwangerschap eigenlijk de hele tijd last van gehad maar ik kreeg pas echt vervelende klachten vanaf week 12 ofzo. Ik had op het werk steeds last van het gevoel dat ik ging flauwvallen en lag dus elke morgen daar op de grond om bij te komen, zodat ik niet zou flauwvallen. In juli en augustus ben ik toen nog door een collega opgehaald en weer naar huis gebracht en toen dat niet meer mocht ben ik in september de ziektewet in gegaan en 3 november kwam Eva. Dus doe lekker rustig aan want het is al vervelend genoeg om een lage bloeddruk te hebben maar als het dan ook nog niet leuk is op je werk :hug: Ik zou in ieder geval de vk op de hoogte brengen en misschien heeft zij nog wel een advies voor je (had die van mij destijds wel) en met een bedrijfsarts praten lijkt me ook een goed plan. Een collega van mij werkte fulltime totdat ze een keer ziek werd. Vanuit het werk moest ze naar de bedrijfsarts toe, omdat mijn manager altijd denkt dat zij zich aanstelt, maar toen ze bij de arbo arts was heeft hij gezegd dat ze minder moest gaan werken. Heel veel sterkte en ik hoop dat je je snel weer “beter” voelt en dat het op je werk ook weer wat lekkerder gaat :hug: denk aan jezelf en de kleine, die gaat voor alles natuurlijk :wink:

Oh Gaby! Een collega van me heeft er ook last van, die zit de hele dag aan de drop, maar volgens mij is dat niet goed als je zwanger bent toch?

Hopelijk voel je je snel beter! We denken hier iig allemaal aan je!

Nu gauw de laatste dingetjes in m’n huis doen, vanaf 11.00 uur mogen er mensen komen… Ben benieuwd of er iets op af komt met al die sneeuw… :frowning:

Ik ben dus tijdens zw schap wel flauw gevallen door lage bloeddruk, vk zei dat ik niet zuinig hoefde te zijn met zoute dropjes. Hielp overigens niet echt. Hier nog eentje die vervroegd met zw verlof is gegaan. Ik kon met 7 maanden niet meer slapen en werd daardoor dus vreselijk labiel. Ik ben toen op m’n werk ingestort en naar bedrijfarts gegaan, die zei dat ik onmiddellijk met verlof moest gaan. Probeer dit weekend goed uit te rusten Gaby!

@ Karin: hoe gaat het met jou? Las op fb dat je gister zware dag had? :hug:

@ kell: ik hoop echt dat er veel mensen langs komen!

@ Teun: bijna op de magische grens van 12 weken!

Hier geen last van lage bloeddruk en dol op drop dus dat at ik wel gewoon, niet teveel.

Ja gisteren was mijn vader eigenlijk jarig, hij is afgelopen juni overleden :kaars: En vandaag moet bjorn proefzwemmen in een revaldatiecentrum waar hij ook gelegen heeft :cry: Dus zal wel even slikken zijn.

:hug::hug::hug:

Hey meiden,

bedankt voor het advies :thumbup:

Ik eet wel wat dropjes en bouillon maar dat heeft niet enorm veel effect.

De vk had gezegd dat ik maar wat minder hard moest gaan lopen thuis en op het werk omdat ik bijna fulltime werk en dit best veel is.

Mijn manager reageerde daarop met; dan haal ik wel wat uren van je contract af (per januari was ik juist tijdelijk opgehoogt tot aan mijn verlof) maar dan kan ik de oppas niet meer betalen op dinsdag en dat is juist nu ook niet de bedoeling.

Als middenweg hadden we gekozen dat ik 1 cliënt minder zou gaan bezoeken en meer vanuit huis werken.

Vervolgens had ze de mededeling dat haar ter ore was gekomen via meerdere collega’s dat ik iets gedaan/ gezegd zou hebben wat niet door de beugel kon.

Een en al vraagtekens bij mij en gezegd dat ik dit een verkeerde manier van iets overbrengen vond.

Als collega’s iets over mij te zeggen of vragen hebben komen ze maar bij mij. Nu kan ik mij niet eens verdedigen.

Gevolg; op mijn vrije dag heb ik alle collega’s met wie ik direct samenwerk en gevraagd wat er aan de hand was. Niemand wist ergens van en iedereen was erg verontrust hier over.

Gevolg; een hoop onrust etc. om de situatie heen.

Ik voel mij hier echt hééééél vervelend onder. Heb dit per mail ook gemeld aan mijn manager gisteren (ze was vrij).

En gemaild dat ik zo mijn werk niet normaal kan uitvoeren.

Ik voel mij zo beschamend dat ik het niet eens met mijn man kan bespreken.

Ondertussen weet ik nog steeds niet waar het over zou gaan.

Een bedrijfsarts hebben we niet meer, wij hebben alleen nog arbeidsdeskunidgen die alleen gesprekken voeren waar de leidinggevenden bij zijn.

Dinsdag heb ik wel een afspraak met de vertrouwenspersoon staan.

Groetjes

Get Gaby, wat een vervelende situatie! :hug: vervelend dat het allemaal achter je rug gebeurd en je je dus idd niet kan verdedigen! Sterkte! :-*

gaby wat een rot situatie zeg! Als jullie geen arbo arts hebben, bij wie moet jij dan ziekmelden en wie heeft daar controlle over?

En die uren af pakken dat zou wel heel flauw zijn (maar zakelijk gezien niet gek, soms is het zo hard)

en ik zou er wel met je man over praten, tis echt niet goed en gezond om dit in je eentje te gaan oplossen!

En als het echt niet meer gaat, dan meld je je maar lekker een week ziek met griep klachten en ga je er even overna denken, griep heerst nu toch!

Goed ook dat je je collegas zelf benaderd hebt, ik had laatst een mini variant hiervan en ik heb ook mij collegas hierover aangesproken en bleek dat hun woorden helemaal uit zijn verband gerukt waren door een manager!