Meistoppers 2011 deel 5: We duimen voor Teun!!!

Dat is de kledingkast die ik ook voor Eva wil bestellen voor haar nieuwe kamer :mrgreen: kon nu dus mooi zien hoe die er van binnen uit ziet want dan kon ik niet zien op de site van ikea.

Ja ik heb zittend werk maar werk maar halve dagen. Ik had er ook geen last van bij Eva. Nou ja even in de gaten houden dat het niet terugkomt want dat deed dus echt behoorlijk zeer. Blijkbaar kon je het ook zien aan mijn gezicht want bij de opvang vroegen ze aan me of alles wel goed was. Terwijl ik daar niet mank liep of mijn buik vast had ofzo.

ohh ja klopt, dom dat ze geen foto van de binnenkant hebben inderdaad…

vond ik ook niet zo handig!

ja rond de 22/24 weken had ik af toe een groeit spurt van mijn baarmoeder zei de vk, en dat verklaar die steken daar ook! dus als over een paar dagen je buik ineens veel groter lijkt kan het ook dat zijn :lol:

Ik hoop niet dat het een groeispurt is want heb nu al een huge buik vind ik. De vk zei gister tegen me (zonder dat ik wat zei of vroeg) dat mijn buik “lubberde” omdat dit mijn tweede zw was. Ik voelde me gelijk helemaal dik en terwijl ik juist een mooie strakke buik heb en het “lubbert” helemaal nergens :thumbdown:

wat een onzin zeg, ik zie ook alleen maar een prachtige strakke ronde buik!

volgens mij was mijne net zo groot op dat termijn… hij was toen ook wel groot in verhouding maar dat was tot week 24/25 en nu gaat hij pas weer ineens hard…

gewoon lekker trots op je buik zijn hoor!

Ik had met Eva een bescheiden buikje tot ik in de ziektewet kwam en dus eindelijk mijn rust enzo kreeg. Nou toen kwam er ineens een bui aanzetten haha. Mijn buik is nu wel groter dan toen met Eva maar ja zal ook een kwestie zijn van dat ik me nu goed voel en goen met Eva overal last van had. Trots op mijn mooie dikke buik ben ik wel haha. Zit toch een wondertje in he.

Hey meiden, daar ben ik weer even!

Wat een dag… Wat een mooie, maar erg gelovige, uitvaart. Mijn oma is namelijk katholiek, dus vrij traditionele begrafenis.

De avondwake gister was wat persoonlijker, met verhalen en gedichten van de familie, dus dat deed me wat meer.

Met de kist naar de begraafplaats lopen vond ik wel weer erg moeilijk, dan moet je echt afscheid nemen. Maar ze heeft nu rust.

Vandaag ook slecht nieuws over de hond, ze heeft 3 tumoren in haar lijf, 2 bij haar hart en 1 bij haar luchtpijp/longen… Ze krijgt nu prednison en vochtafvoer pilletjes, meer valt er niet te doen bij een hond van dik 12 jaar oud…

Ben momenteel gebroken, ben blij dat ik morgen vrij ben en lekker m’n pedicure en relax massage krijg.

Bm, mooi buikie! Ik ben ontzettend jaloers, hihi :wink:

Teun, leuk kamertje! Ik hou van roze, haha! :smiley:

Nu plof ik op de bank en kom daar niet snel vanaf denk!

Fijne avond meiden!!

Fijn dat de uitvaart mooi was kell. Jee het zit je ook niet mee dat je hond nu ook ziek is :frowning: Maar ja 12 jaar is ook al best oud voor een hond toch?

Ben m’n fysio oefeningen aan het doen en spontaan begint madam in het rond te trappen :inlove:

Morgen heb ik zwangerschapsyoga, had ik vorige keer ook gedaan en vind het wel leuk om even een uur bewust met de zwangerschap en baby bezig te zijn.

Tjee Kell het zit je niet mee zeg :hug: Fijn dat het een mooie uitvaart was en dat het een fijne avondwake was. Wat enorm kl*te weer om te lezen dat je hond tumoren heeft zeg. Hopelijk blijft ze nog een poosje bij jullie.

Jaloers op mijn buik dat kan ik me echt helemaal voorstellen. Hopelijk heb je ook snel zo’n dikke buik en mogen wij jouw foto daarvan bewonderen :wink:

Rb heb je een pb teruggestuurd :wink: Hier ook een rondspartelend kindje :inlove:

Kel, wat fijn dat het mooi was. En idd in de kerk had ik er ook minder moeite mee maar naar het graf lopen met zijn allen vond ik moeilijk.

Wat erg van je hondje :cry: En nu? Hoe lang heeft hij nog? Ik ga morgen de da bellen om onze poes in te laten slapen en heb echt helemaal geen zin om te bellen. Durf het ook niet zo goed. Vind het zo moeilijk dat wij moeten beslissen. Hij heeft bottumor op zijn koppie en doorlopend in de kaak. Oogje zit ook helemaal dichtgedrukt. Maar met de pijnstilling lijkt hij weinig pijn te hebben. Toch hoor ik van veel mensen dat een hoofdtumor gewoon pijn doet, en we hebben nu nog een klein bultje in zijn nek gevonden, zal wel een uitzaaing zijn.

Morgen weer naar de vk toe, gaat echt snel de tijd vind ik.

Rb ik doe nu helemaal niets bij de derde, leuk dat je weer yoga gaat doen.

Ik ga wel naar bv cursus en morgen is de tweede en laatste avond. Wel heel interessant. Misschien lukt het dan bij deze beeb wel :inlove:

Bm, groot gelijk dat je trots bent :smiley: Ik krijg ook van iedereen te horen dat ik een grote buik heb. Als ik zeg dat ik nog 10 weken moet is van zoooooo. Maar ja mijn vriendin is 5 dagen na mij uitgerekend en haar buik is groter. Hoor de vk er ook niet over, zal morgen eens vragen wat ze vind :smiley:

Karin wat naar zeg. De tijd is nu dus echt aangebroken, heel veel sterkte :hug:

Ik ga ook geen cursus doen, heb ik ook niet met Eva gedaan en dat ging ook prima. Kind komt er ook wel zonder cursus uit haha. Ik wil nog wel een bv cursus doen. Dat lijkt me ook reuze interessant en hopelijk hou ik het dan ook langer vol dan 3 weken. Alhoewel dat niet eens aan de bv ofzo lag maar meer aan mezelf omdat ik zoveel pijn had ivm verstopping. Nu weet ik ook hoe dat is dus zorg dat ik spullen in huis heb als dat weer mocht gebeuren zodat de bv niet terugloopt. Nou ja dat duurt ook nog weken he haha.

Het is meer de hond van mijn vriend dan van mij, ik heb er ook niet een enorm emotionele band mee, ik heb niet zoveel met honden heel eerlijk gezegd. Persoonlijk vind ik het erger om mijn vriend verdriet te zien hebben hier om. Ze krijgt nu medicatie en het is gewoon afwachten tot het vanzelf afloopt of totdat het erger wordt en dan weer aan de bel trekken…

Nu ga ik lekker m’n bed opzoeken, de dag heeft me lang genoeg geduurd!

Slaap lekker iedereen! :zzz:

Karin, sterkte met je poes!

Ik ga geen bv cursus doen. Heb ik de vorige keer al gedaan en ik heb Sean 1 jaar bv gegeven dus ik denk dat dat wel goed zal komen deze keer.

Sterkte met je kat inderdaad Karin!! :hug:

Hey meiden,

wat kan er een boel gebeuren zeg in korte tijd, jullie maken allemaal geneg mee, phoe!

Manlief is oudste kinders even naar bed brengen en onze jongste aanwinst ligt nu eindelijk even te slapen. Dus dacht snel ff op kok neuzen.

RB ben jij met zwangerschapsyoga begonnen? Wat vind je er van?

Fijn dat Sean nu zonder speen slaapt, hoe heb je dat nu voor elkaar gekregen uiteindelijk??

Teun; wat een geweldig lief kamertje zeg, sjonge echt heel schattig!

BM; wat vervelend van je collega zeg. Naar lijkt me dat ook om van dicht bij mee te maken. 19 Weken is al heel wat in de zwangerschap!

Een lubberende buik?! Echt niet, en wat ontzettend onaardig zeg van haar om dat zo te zeggen. Je hebt een mooie ronde buik vind ik en bij een 2e zijn je buikbanden nu eenmaal minder sterk en rekken ze makkelijker mee. Maar lubberen? Echt niet :naughty: Wees er maar trots op hoor je mooie buikie :thumbup:

Kell; wat staat het ongeluk bij jou op de stoep zeg! Nog gecondoleerd met je oma, nu weer je hond :roll: Het zit je echt niet mee meis :hug:

Karin; wat lees ik nu? Jouw kat/ poes ook al ziek :frowning: Hangt er iets in de lucht ofzo???

Hier bij de 3e 1 les yoga gedaan. Na 5 kwartier had ik rugpijn, een neus vol huismijt, wist ik dat er 133 tegels aan het plafond hingen en had ik in mijn hoofd alle deelneemsters al 3x geanalyseerd inclusief mijzelf om tot de conslusie te komen dat yoga niet mijn ding was. Maar ben altijd vol lof voor de vrouwen die wel het geduld hebben. Zwangerschapsgym enz. is wel leuk maar als het moment daar is moet je maar niet zien of er iets van de cursus boven komt drijven tijdens de heftige momenten… :smiley: De gezelligheid en het mentaal voorbereiden op de bevalling had ik niet willen missen…

Hier is het behoorlijk hectisch. Hub moet maandag weer aan het werk, hier krijgen de basisscholen de 20e pas vakantie. Dat wordt dus flink ploeteren op de dagen dat ik alleen thuis ben met 3 kinderen :oops:

De beeb doet het op zich goed, al gebruikt ze nu wel Johannesbroodpitmeel door de voeding zodat de voeding niet door haar neus en mondje terug komt.

Volgens de chiropractor voelt ze in haar nek, haar rug en haar bekken wat stijfjes waarop we nu 3x nog moeten terug komen.

En ik denk dat ze wat baccillen van haar broertje heeft overgenomen die net aan het bijkomen is van een keelontsteking. Want gisteren had ze een enorme huildag, verstopte neus en wilde ze niet echt drinken.

Daarentegen heeft ze wel geslapen van 23 tot 05 uur en na de voeding weer tot 7:30 uur. Heerlijk, wij ook weer een beetje opgeknapt na een paar gebroken nachten.

Hier nog beetje naweeën van bevalling. Heel emotioneel, bij het kijken van journaal rollen tranen al over wangen :roll:

Fysiek gaat het prima. Heb al 3x 40 minuten gelopen en flink gefietst. Tegen de tijd dat ik weer bijna ga werken wil ik toch ook wel weer het hardlopen opgepakt hebben. En het verschil tussen een bevalling van 4 uur of 20 uur is ook duidelijk merkbaar :wink: Ben nu veel fitter en hoef er nog maar 4 kg af van de bevalling, daarna de overige 15 nog :lol:

Liefs

Zo Gaby je gaat lekker zo te lezen. Lijkt me best pittig als je straks 3 kids hebt als je man weer aan het werk is. Helpt het johannesbroodpitmeel een beetje? Altijd zo zielig als ze de melk weer uitspugen via neus en mondje. Eva heeft dat gelukkig nooit gehad maar als zij nieste kwam er nog wel eens melk uit haar neusje :mrgreen: Hopelijk helpt de chiropractor ook en heb je een heerlijk (nog heerlijker) meisje :wink: Hooelijk zet dat virus niet echt door bij haar maar dat even bijtanken is wel een welkome luxe kan ik me voorstellen. Ik zie nu al op tegen de slapeloze nachten. Maar ja, als ik naar Eva kijk dan hebben we ook niks te klagen gehad. Die sliep in feite met 8 weken ook door en nu heeft ze soms dat ze een keer wakker wordt in de nacht dat ik er heen moet maar over het algemeen niks te klagen. Ze zou alleen iets langer mogen uitslapen. Vaak is ze toch wel tegen 8 uur wakker maar ja hoor ook wel andere verhalen dus daar ook weinig over te klagen dan. Alvast succes voor maandag.

Fijn om weer wat van je te horen Gaby! Ik vond dat johannesbroodpitmeel op behanglijm lijken wanneer het werd aangelengd met water :sick: Sean at het gelukkig wel! Hopelijk helpt dat bij je meisje en de bezoekjes aan de chiropractor.

We hebben Sean cold turkey van de speen verwijderd! De aanleiding was dat hij opeens interesse had in zijn grote knuffelbeer (die al sinds zijn geboorte op zijn kamer staat). Beer doet bijna met alles mee (behalve douchen en tandenpoetsen). Toen Sean vroeg of beer bij hem mocht slapen en ik hierin na even getwijfeld te hebben had toegestemd was hij dolblij! Dus toen hebben we Sean ‘vergeten’ de speen te geven! En hij slaapt nu dus nog steeds zonder speen (maar wel met de beer).

Yoga was erg leuk! De lerares herkende mij nog en we deden veel oefeningen die goed zijn voor het bekken.

Zo ik ga nu slapen, morgen laatste dag voor het weekend!

Nou knap hoor van Sean :thumbup:

En inderdaad BM hopelijk knapt ons meiske wat op van al dat spul.

Johannesbroodpitmel ziet er inderdaad niet echt smakelijk uit, het kleeft ook overal aan vast :sick: Gelukkig ook binnen in haar maagje want het blijft er nu wel in :wink: Gisteren was ze weer een stuk vrolijker gelukkig dus die keelontsteking zal wel uitblijven :pray:

Fijn dat de yoga leuk was RB!

:inlove: Wat een schattig meissie!

Ow wat een poppie zeg :inlove:

ohhh echt een popje inderdaad :inlove:

echt een meisjes koppie heeft ze ook!

fijn dat het nu dus wat beter gaat gaby!

hoest met je pijn bm,nog terug gekomen?

en rb weer lekker aan de yoga dus rb! helemaal handig dat ze extra bekken tips voor je heeft!

het begint hier ook weer een stuk erger te worden met mijn bekken, misschien omdat ik nu ook echt een flinke buik begin te krijgen ofzo

kell ook nog werk drama dus! ik ken het, ik moest ook altijd alle roosters etc maken voor mijn werk, klote dat je nu weer opnieuw kan gaan puzzelen!