dan heb ik voor de volgende keer nog even even dat mijn leeftijd niet 25 maar 26 is… maar dat hoef je niet direct aan te passen hoor… doe maar als er weer iemand zwanger is ofzo
Hebben jullie weleens glijmiddel gebruikt? Wij gebruiken da wel maar ik kom er nu achter dat dat helemaal niet goed voor het sperma is. Je hebt een merk wat wel goed is maar behoorlijk duur. :think:
Teun, ben je jarig (of net jarig geweest)? Gefeliciteerd! :-*
Ik ben vandaag ongi geworden. Morgen maar ovutesten kopen. Ik heb ze goedkoop gezien op internet. Manlief vond het niet zo nodig, maar ik begin nu ongeduldig te worden.
balen rainbow :hug:
ik heb ze ook gisteren besteld…via sensitest ofzo
wil je het niet doen omdat je man het niets vind, of toch wel?
als het jou een beter gevoel geeft zou ik er gewoon voor gaan hoor!
nee ben niet jarig of pas geweest, denk dat je het verkeerd gelezen hebt de eerste x
Balen rainbow :hug:
Misschien gaan wij er ook maar aan…
Oh sorry Teun, wrsch verkeerd gelezen haha. Ik zal het binnenkort veranderen. Manlief vond het niet nodig, want vorige keer ging het toch ook goed? Jaaa, maar ik wil nu zwanger worden!! Vorige keer was het in de 3e ronde raak. Dus gaan we nu maar met ovutesten aan de gang.
@Karin: nee heb geen ervaring met glijmiddel. Heb je geen soorten die wat vriendelijker voor sperma zijn?
Ja die had ik gevonden maar die was wel duur :shock: en hebben we met de andere twee ook niet gebruikt. He klink als je manlief
Haha mannen zijn ook zo lekker voorspelbaar
Ik heb ovutesten van babyboom gekocht, even kijken hoe dat bevalt!
Ik word nu elke dag wel door collega’s bestookt of ik niet een tweede wil of wanneer Sean nou eindelijk eens een broertje of zusje krijgt. Ik heb hele lieve collega’s maar wat dit onderwerp betreft moeten ze zich er niet mee bemoeien. Op een gegeven moment wordt het gewoon vervelend. Ik maak me er meestal van af met een grapje.
Pff geen puf meer. Nog even volhouden en dan mag ik naar huis!
he jakkes Rainbow! :hug: en dan ook nog die (danwel onbewuste) nare opmerkingen… dat komt echt vervelend aan… Wij kregen de vorige keer juist het tegenovergestelde vaak te horen. Dat ik toch nog jong genoeg was en we wel even konden wachten toch? dat soort dingen. Mensen moeten altijd zich ergens mee bemoeien jammer genoeg… :naughty:
Voor alle dames wie nog met de rondes bezig zijn wil ik zeggen Hou je sterk maar ik weet dat het makkelijker gezegt is dan gedaan.
Dit is waarom ik voor mezelf een ‘grens’ heb gesteld om tot rond kerst/oud en nieuw te wachten. Daardoor is het voor ons nu wat beter te doen op de wachtbank. alhoewel ik me nu wel steeds een beetje meer ermee bezig houd. Zowiezo wachten we tot het huisje klaar is, en tot we voor de jongens meer weten voordat we terug in het medische rondje komen (ovu-tests heeft bij mij niet zoveel zin aangezien ik de reden wel weet)
ja zulke vragen zijn nooit leuk! mensen beseffen ook niet wat ze kunnen doen met zulke vragen… behoorlijk persoonlijk!
ik had ook een aantal vriendinnen die de laatste weken riepen van en wanneer ga jij aan de kinderen, of ben je al zwanger… en dat terwijl je net een miskraam hebt gehad…pittig!
Niet leuk als mensen dat zomaar vragen. Ze weten niet wat het los kan maken bij iemand. :hug:
mm hoest met u?? :-*
Lieve MM,
wat vervelend voor je om te lezen, wordt er zelf ook een beetje verdrietig van :hug:
Rainbow; ik ben na een paar maanden proberen ook de ovu testen gaan doen. Daar bleek dat ik er steeds 4/5 dagen naast zat omdat mijn eisprong gewoon later kwam. Tijdens de eerste termijnecho kwam dit ook weer naar voren omdat daar ook bleek dat we eenhalve week minder ver waren dan gedacht.
Laat die mannen maar lekker moeilijk doen
Knuffeldraakje, Karin en Teun, hoest met jullie?
Ik ga niet klagen zou niet durven maar door vermoeidheid en blaasontsteking ff wat minder invel veel slapen weinig achter laptop
Liefs
Gaby, je mag hier best klagen hoor! Ik weet nog dat ik in mijn 1e trimester extreem moe was. Als je daarboven op nog een blaasontsteking krijgt is dat niet fijn.
Goed om te weten dat die ovutesten goed hebben geholpen.
Hallo lieve ladies,
het gaat hier wel, met ups en downs. Was er eerlijk gezegd niet zo op bedacht dat dit zo’n impact zou hebben. Dacht na 1 dag, zó, dat hebben we dan weer gehad en huppekee, verder ermee. Maar zo werkt dat dan blijkbaar toch niet
Vanochtend heb ik nog de mooie bos bloemen die ik op mijn werk van mijn collega’s kreeg (als troost voor het verlies, ze vroegen woensdag of ik al weer beter was en hup, stond ik daar meteen te janken, dus toen moest het er toch maar uit. Iedereen reageerde heel lief) bij mijn moeder gebracht op het kerkhof :kaars:
Ik heb een brief bij de bloemen gedaan met uitleg en vraag. Of mijn mama er voor wil zorgen dat kleine mini in de buurt blijft en misschien toch nog een keertje terug komt om te blijven
Nu gaan we dadelijk gezellig Sinterklaas op tv kijken en vanmiddag inhalen in de stad. Had me er vorige week al op verheugd, omdat het me fantastisch leek om dat te doen met de wetenschap dat we volgend jaar met de kleine mini daar zouden staan. Nu voelt het een beetje leeg, maar we gaan tóch! Gewoon even lekker sfeer snuiven dan maar.
Voor wat betreft die ovutests,… ik gebruik die van sensitest en ik ben er heel tevreden over hoor. Ze liggen al weer klaar voor het volgende ei :oops: :inlove: :oops:
Het vloeien was al weer heel snel klaar (mss omdat het vruchtzakje er al zo snel uit was?!) Ik hoop dat mijn cyclus weer meteen een beetje regelmatig is.
Heb uit hoop en vertrouwen gewoon weer een banner neergeknald :mrgreen:
Wat het me verder gebracht heeft, is het besef dat het wel heel arrogant is om geen meisje te willen. Alles is welkom nu :oops: en dat ik me niet meer zo heel erg wil verschuilen achter de anonimiteit. We hebben het gewoon meer mensen verteld nu, ook mijn zoontje Hugo en iedereen reageert gewoon super en dat doet heel erg goed. Niemand vind mijn leeftijd raar en ze gunnen het ons hartstikke. Dus wat dat betreft ben ik nu ook veel meer opgelucht.
Van de week kreeg ik ook het besef dat Hugo ook zo’n ieniemienie in mijn buik is geweest en dat heb ik daarvoor nooit bewust meegemaakt. Ik ben óók al mama van Hugo en ook hem ga ik niet meer ‘verzwijgen’.
Er zijn dus inmiddels wel weer wat dingetjes veranderd en in gang gezet.
Ach, ook ellende is meestal wel ergens goed voor, maar dat zien we vaak pas veel later, achteraf. Ik ga er maar vanuit dat de komst en het gaan van mini :**: echt wel ergens goed voor is geweest.
Jullie weten nu weer hoe het gaat.
Vanaf nu ben ik er weer om mee te schrijven hoor :-
Ben ook hartstikke benieuwd naar de ontwikkelingen van de rest.
@Gaby, gewoon klagen en je hart luchten meid, daar zijn we hier toch voor bij elkaar!!
@Rainbow, gaan we toch lekker weer met zijn allen door naar die volgende ronde, mét ovutests. Dat is op zich ook al weer spannend hoor :inlove:
@Teun, heb jij het helemaal niet gedeeld met (goede) vriendin(nen). Kan me voorstellen dat je baalt van die opmerkingen. Gaan we lekker naar de volgende ronde en steunen we elkaar !
@Karin, we gaan ervoor meid! Komt goed!
@Knuffeldraakje,… hoe is het met de mannen?!
Fijn weekend :- :-* :-* MM
Mm :hug: wat goed dat je het zo kan bekijken, dat :**: er met een reden is geweesf bij jullie. E je verteld he erg goed allemaal. Komt op mij heel goed over wat je bedoelt ( denk ik )
Hoe was je sint intocht? Wij gaan morgen de tv intocht kijken en miss naar een intocht ergens hier.
Vandaag waren we naar de efteling, hadden kaartjes gekregen van mijn zus. Was heel leuk maar moet eerlijk zeggen dat onze kindjes nog te klein ervoor zijn. Ze zijn ook allebei geen durfals en vinden veel dingen eng. Volgende keer gaan we weer gewoon naar sprookjes wonderland
Maar het was wel een hele gezelloge dag uit hoor :inlove:
Waar halen jullie je ovulatietesten vandaan? Internet of winkel?
Oh en gaby, je mag/moe hier gewoon over je ongemakken klagen hoor. Ga niet denken omdat wij hier (nog) niet zwanger zijn en dergelijke dat we jouw daarin niet kunnen/ willen steunen. Willen we toch echt gewoon horen hoor. Bijna elke zwangerschap geeft kwaaltjes die niet altijd even leuk zijn.
Ik heb de ovutesten via internet gekocht, zo’n setje waarbij je ook 2 zwangerschapstesten bij krijgt. Ben benieuwd!
Sprookjeswonderland vond Sean ook helemaal geweldig. Ik wil binnenkort naar plaswijckpark in Rotterdam. Schijnt ook erg leuk te zijn.
@mm: knap hoe je ermee omgaat. Ik kan me indenken dat het een enorme impact op je heeft, maar voorstellen kan denk ik pas als je het echt meemaakt. Een vriendin van mij had een miskraam met 8 weken en die ging er heel nuchter mee om. Ze zei dat ze anders wellicht een zwaargehandicapt kind zou hebben. Ik was daar wel heel erg onder de indruk van hoe zij daarmee omging. In ieder geval :hug: voor jou en op naar de volgende ronde met de ovutesten!
Hey allemaal,
karin, ik haal die van sensitest via internet (worden zeer discreet bezorgd, dag later! mét kortingsbon van 5% voor de volgende keer ) Ik ben er erg tevreden over. Webiste is gewoon www en dan sensitest.nl 8) ik neem ook de voordeelpakketten mét zwtest :oops: hihi)
Rainbow, spannend hè die ovutests. Ik voel mijn ei nu ook goed, omdat ik weet welk gevoel erbij (moet) horen dus. Maar nu, na die vmk, durf ik niet zo goed op mijn gevoel te varen. Wil ik gewoon ook zekerheid over mijn ei :oops:
Lieve Teun, hoe gaat het met jou meis? Trek je het allemaal nog? Lucht je hart hier maar hoor, moet al gek zijn willen we het niet snappen of aan willen horen
Gaby, hopelijk gaat het een beetje met je, maar deel alsjeblieft lief en leed. Ik vind het fijn om te horen hoe het jou als zwangere vergaat en vind het hartstikke leuk om mee te leven hoor! ‘In voor- en tegenspoed hè’!!! :mrgreen:
Ik heb vanochtend nog even een zwangerschapstest gedaan om te kijken hoe het met hcg gesteld is. Alles weer blanco en daar ben ik blij om! Omgekeerde wereld hoor :roll: blij zijn met een omowitte zwtest!
Nu weer wachten op een positieve ovutest en zo gaan we lekker door!
Aghhhh en dan nu nog even een egobericht.
Mag ik heel even,…
:wall: :wall: :wall: :wall: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:
Vanochtend belde mijn vader ,… :evil: hij was op het kerkhof geweest en ‘had iets gedaan dat wss niet de bedoeling was’,… :wall: NEE INDERDAAD! :evil:
Hij heeft de brief die ik aan mijn moeder had geschreven (een heel persoonlijke brief aan haar, die ik netjes diep tussen de bloemen had verstopt die ik daar gisteren heb weggelegd, in een DICHTGEPLAKTE envelop met ‘voor mijn lieve mama’ erop!) opengemaakt en gelezen :evil: :wall: :evil:
Ik ben daar erg teleurgesteld over. En nu had hij vanochtend nog een keer de keuze over hoe hij ermee om zou gaan. Hij had het mij niet hoeven vertellen. Maar nu werd ik met iets geconfronteerd dat ik niet wilde.
Hij heeft het hele verhaal over mini :: gemist in de brief en zich alleen gefocust op ‘dat ik mijn moeder mis’. Maar dat is nou juist het verhaal… ik mis mijn moeder niet (echt) en ook dat stond erin als noodkreet. Het contact met mijn moeder was al jaren lang een soort van verdoofd omdat mijn vader er altijd tussen zat. Mijn vader is een hele egocentrische man die totaal geen oog voor een ander heeft. Mijn moeder stond eigenlijk alleen een soort van ‘in dienst van hem’. Klinkt mss heel raar, maar als mijn moeder bij mij op de koffie was, moest ze altijd op tijd terug zijn voor als mijn vader thuis kwam (bijv. van fietsen) want dan moest de koffie voor hém klaar staan :doh: . Als we gingen winkelen, kon het nooit te lang duren of uitlopen, want dan begon mijn vader te bellen, waar ze bleef :evil: :wall: :evil: erg vond ik dat altijd.
Nu mijn moeder er niet meer is, krijg ik regelmatig bezoek van haar en haar ouders,… tja, in elk geval in een soort van visualisatie dan,… maar het contact met mijn moeder is er gewoon niet. Het is een nietszeggende energie waar ik niets mee kan. In de brief heb ik haar gevraagd of ze alsjeblieft weer mijn moeder wil zijn, zoals vroeger, met écht wezenlijk contact tussen óns. Ook heb ik gevraagd of ze ervoor kan zorgen dat mini :: mss nog eens terug komt, in plaats van ‘achter de regenboog’ te blijven,… en verder stond er eigenlijk niets in de brief.
In elk geval neem ik het mijn vader erg kwalijk dat hij mijn post leest en mij er ook nog op en stupide wijze mee confronteer. Ik had hem uiteraard niets verteld over mini :**: omdat ik toch al wist dat ik geen spontane recatie zou krijgen, maar één of andere lullige opmerkingen (over mijn leeftijd, of over het vervelende van kleine kinderen, of whatever). Want ja, dan staat hij even niet in de belangstelling :wall: En nu vroeg hij dus of ik op mijn werk nog had gevraagd over het bewerken van het hout op het graf (omdat ik lesgeef op afdeling beschermingstechniek = schilderen) en ik gaf aan dat dara van de week niets van was gekomen omdat ik iets anders aan mijn hoofd had. Toen ging ie er nog niet op in (want wat kan er nou vervelender zijn dan je vrouw verliezen en daar om rouwen,… ik kan wel 10honderd dingen bedenken, maar hij maakt misbruik van zijn ‘verdriet’,…sorry). Goed ik moest dus huilen en gooide er toen maar uit dat ik een mk heb gehad. Daar reageerde hij gewoon kriebelig op. Oh, ja, ja, dat zal wel vervelend zijn voor jullie ja, maar ja, daar kan ik niet over oordelen, want dat heb ik zelf nog nooit meegemaakt. Ja, ja, nou en verder nog nieuws??? :evil: :evil: :wall: :wall: :wall: :evil: :evil:
Ik heb maar gezegd; nee alles goed verder en toen wilde hij gauw ophangen, want ja, wat moet je nou toch met het verdriet van je dochter???
Stel je voor dat je álles mee moet maken voordat je emphatisch vermogen naar een ander kan uiten :shock:
Ik weet nu ook niet wat ik er mee aan moet. Het is dus ook op het grafje van mijn moeder niet veilig meer voor mij om haar een boodschap te brengen. Ik begrijp wel waar de nieuwsgierigheid van mijn vader vandaan komt. Want,… stel je voor dat er iets over hém in zou staan,… tja en wat dan, wat had ie er dan mee gedaan.
Nou ja enfin, als en had hebben we niets aan en jullie natuurlijk ook helemaal niets aan dit stomme egobericht, maar ik wilde het gewoon even kwijt. Ik voel me echt in mijn vertrouwen beschaamd en vind het vreselijk dat mijn vader gewoon zomaar in iets persoonlijks heeft zitten snorren. Hij heeft notabene die envelop dus gewoon open zitten scheuren daar :wall: :evil: :evil: :wall: arghhhhh!
Ohhh, :oops: sorry voor al deze negativiteit en ik zal er mee op houden, maar baal er gewoon van. Sorry!
Hopelijk hebben jullie nog iets leuks te vertellen over de kids. Hoe reageren ze op de Sint???
:-* MM