Meistoppers 2011 deel 2!

Yep, Rainbow, dan had ik het goed met dat false-negative. Gewoon ff wachten dan met testen??? Is toch niet zo moeilijk,…ff wachten :liar: :liar: :liar:

Karin, Hugo wordt inderdaad 12 (hihi gebdatum staat in mijn banner :wink: ) en hij zit in 2 gymnasium. Dat valt niet altijd mee, omdat hij ook soms nog gewoon wil spelen als kind. Daarbij is hij aartslui en alles wta moeite kost, is teveel. Dus een goede balans daarin vinden is soms erg lastig!

En waarom geen streep en lichte streep :think: Heb je ook al donkere strepen gehad? Want alleen donker is positief en licht is ook negatief. Sommige vrouwen testen nooit helemaal blanco, maar altijd wel beetje licht. Je kunt echt af gaan op donker! Het is niet zoals met hcg, een streep is een streep. Bij ovutests moet ie echt nagenoeg zo donker zijn als controlestreep (of donkerder!).

Ik stuur een foto mee van mijn ovutests van afgelopen maand (zijn wel ingedroogd, maar als je kijkt, zie je dat ie van de 20e meest donker is, 21e neemt al weer af. Dus eisprong op of rond 20e)

Hopelijk hebben jullie er wat aan :think: :oops: :think:

Truste voor vandaag :zzz: :zzz:

:-* MM

heb je er maar 3 gedaan in heel de maand?

ik heb er nu al 13 gedaan :lol: ik had ind elke dag gewoon een streep soms lichter soms iets donkerder maar ik heb maar 1/2 dagen echt een super donkere streep gehad…maar karin die had jij woensdag toch al??

gaan jullie nu nog door met testen? en zo ja hoe lang nog? ik bedoel tis nu toch wel duidelijk dat mn eisprong geweest is hoe lang moet je nog doorgaan dan :think:

truste mm

Mm, ik heb wel al een donkere streep gehad hoor. Die was echt duidelijk heel donker, zelfs donkerder dan de controlestreep, dus niet gelijk :smiley:

Daarvoor had ik lichte streen dusik vond het zo raar dat ik geen streep had gisteren :think: Maar uit jouw woorden haal ik dat dat wel kan?

En ik was te lui om te kijken naar de vorige posts :oops: Dus ik dacht zoiets gelezen te hebben. En hij is meerbegaafd maar dus ook klassen overgeslagen? Onze zoon heeft nu net groep 2 overgeslagen en is met groep 3 begonnen. Maar daar komt hij nu gewoon lekker mee. Niet uitblinken :wink:

Teun, dan ga ik eens kijken wanneer ik nu ongi zou kunnen worden.

Maar ik heb ook wel eens cyclus van 39 dagen gehad…zowiezo zit ik aan de bovenkant van de 30 meestal.

Trusten mm

ja in principe zou het 14 dagen na je eisprong moeten zijn, had jij je eisprong niet woensdag of donderdag gehad?

volgens mij kan je 10 dagen van te voren al testen (iig met die kruitvat 2 voor 5 euro) ohhhh ik ben echt benieuwd… wat zijn 2 weken toch lang om te wachten… erg he…gisteren eisprong gehad en nu al hopen dat je zwanger bent

:oops: :lol: :lol: :lol:

Vorige week Dinsdag was de test positief dus nog een weekje wachten of misschien wel eerder. Heb ook 5 zwangerschapstesten erbij gekregen :stuck_out_tongue:

Ja dat wachten en dan teleurgesteld als het weer niet raak is :?

Spannend Karin! Wanneer ga je testen? Wat ik alleen niet helemaal begrijp is waarom je met de ovutesten bent doorgegaan als je vorige week al een positieve test heb gehad.

@ Teun: ik las op wiki (ok, niet meest betrouwbare site) dat je ook minder dan 14 dagen na je eisprong ongesteld kon worden (om het maar extra ingewikkeld te maken haha :lol: )

Ik ben overigens weer aan het werk, dus probeer vanavond weer ff te reageren mits er niets spannends gebeurt.

Rainbow, omdat het volgens mijn gemiddelde eigenlijk pas gisteren had moeten zijn, dus ik dacht even kijken of ik nier gewoon fout gekeken had :oops: Terwijl steef meegekeken had maar ben dan zo onzeker dat ik het fout heb :? . Dus vandaar :smiley:

Ik had vandaag tussen half 1 en half 3 een afspraak met een adviseur, is hij om 12.20 geweest terwijl ik had gezegd dat ik dat niet ging halen :evil: Nou daar gaan we dus geen nieuwe ketel halen :twisted:

Och meiden, jullie houden het allemaal wel spannend hoor! Pfffffff :shock:

Ik heb voor die 3 tests van de foto nog 2 tests die een lichte streep gaven (negatief waren dus) en die gooi ik altijd weg :wink:

Ik weet inmiddels wanneer ik mijn ei heb, ik voel het redelijk goed en ben al vanaf het begin aan het testen met ovu’s. Op een gegeven moment herken je de regelmaat en hoef je niet meer zo vaak. Mijn eerste 2 cucli heb ik er ook wel een stuk of 10 tegenaan gekletst hoor! Moest ik iedere keer nieuwe setjes bestellen (whoehaaaah, ik kom inmiddels dan ook om in de thermometers en uitrekenschijven :-))))) Nu bestel ik alleen nog maar de droge tests :mrgreen: :oops: :mrgreen:

Ik heb heel erg het gevoel dat ik ongi ga worden in mijn buik (pijntjes enzo) ik ben dus ook heel benieuwd wat het doet deze ronde :think:

Rainbow, werk ze weer! Teun, jij hebt je vrije dag vandaag! Lekker genieten meid :-*

Kim, Hugo heeft inderdaad 2 groepen ‘overgeslagen’. Heeft een jaar gekleuterd en is toen halverwege groep 3 ingestapt. Na dat halve jaar groep 3 is ie vervolgens met dat klasje meegegaan tot eind groep 8. Dat was voor Hugo echt heel erg nodig, want hij vond nergens aansluiting en had de uitdaging absoluut nodig. In dat klasje is het altijd heel goed gegaan, daar werd ie geaccepteerd en kon ie zichzelf zijn. Door zijn Asperger heeft ie nogal moeite met contact maken en daar wordt nu op de middelbare flink op ingezet. Hij heeft inmiddels een hele rugzak vol begeleiders achter zich aanhobbelen en dat gaat goed (orthopedagoog, schoolpsycholoog, huiswerkbegeleidster, mentor, buddy). En dan vliegt ie nog af en toe wel eens uit de bocht, maar dat mag ook en is logisch. Meestal krijgen we dat vrij snel weer op de rit. Na een gesprek gisteren met schoolpsycholoog en Hugo gaat het nu al weer stukken beter en ging hij vanochtend weer vrolijk en vol goede moed naar school :lol:

Dikke knuffel voor allemaal en ik :pray: :kaars: :pray: :pray: nog steeds voor een bunch positieve zwstesten binnen nu en een week ongeveer!

@karinvandam wrote:

Ik had vandaag tussen half 1 en half 3 een afspraak met een adviseur, is hij om 12.20 geweest terwijl ik had gezegd dat ik dat niet ging halen :evil: Nou daar gaan we dus geen nieuwe ketel halen :twisted:

Kim, wat een kl*te bedrijf dan zeg :twisted: goed idee om daar je ketel niet te halen als je nu al weet dat je er geen afspraken mee kunt maken :wall: :wall:

@Karin: wat een stom bedrijf. Groot gelijk heb je hoor om daar niet je ketel te kopen.

@ mm: fijn dat het weer wat beter met Hugo gaat :stuck_out_tongue:

Hier nog steeds 24/7 misselijk. Laatste keer dat ik dat had was ik zwanger. Maar zou nu dus vanaf eisprong/ bevruchting al zijn, dus dat zou raar zijn.

Gelukkig ging het nu wel goed op m’n werk. Maar was wel weer lange dag, dus ben blij om weer naar huis te gaan.

Rainbow, wat vervelend dat je zo misselijk bent. Ik hoop dat het voor een goed doel is. :pray: Ik ben bij beide kindjes niet misselijk geweest, dus ik heb dat nooit gehad gelukkig. Ben altijd zo bang dat ik moet spugen

Hier komt morgen een ander bedrijf voor de ketel en volgende week ook. Die vertelden er ook bij dat de monteur een kwartier eerder of later kon komen dan de tijd die we afgesproken hebben.

rainbow zal ik je vertellen dat ik vanochtend wakker werd en super misselijk was, de laatste x dat ik dat had was ik zwanger…

Maar goed bij mij is het 1 ochtend en bij jou al 2 dagen…

Ik moet echt streng tegen mezelf zijn dat ik niet bij alles ga denken dat ik zwanger ben haha anders gaan het 2 lange weken worden met telleurstellend einde misschien wel… Poeehpoehhh haha

ik voel me trouwens niet zwanger hoor maar ik ken mezelf…voetjes op de grond!!

Ik ben trouwens wel aant werk hoor : ) van 9 tot 21 zelfs

fijne avond jullieeee

Jeetje Teun, ik klaag al om mijn 9-urige werkdag, maar jij overtreft me! Haha

Ja, ik probeer me ook niet gek te maken, maar als ik de hele tijd misselijk ben, ga je toch denken … :silenced:

Owow Teun, wat een lange dag! Succes meid.

En wat spannend dat je misselijk was vanochtend,… :pray: :pray:

Rainbow, tja,…ik zou toch maar gaan denken,…zwskwaaltje :sick: :pray: :pray: :pray:

Karin, sorry dat ik je Kim noemde :roll: is alleen maar leuk als het onder het kopje zwangerschapsdementie geschaard mag worden :oops:

Hier allerlei vage kwalen. Hoofdpijn, misselijk, ongipijntjes,…dus ja, kan ook alle kanten op. Och en ik maak mezelf niet gek hoor, ik wacht rustig af :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:

Wel spannend zeg! Volgens mij lopen mm en Karin gelijk op en Teun en ik! Teun, wacht jij met testen tot je nod? Ik weet niet of ik dat kan hoor haha! Maar als jij het probeert wil ik het ook wel proberen :stuck_out_tongue:

Pfoe, ik word helemaal gek van het wachten!

ahhh ik ben wel wat gewend hoor, bijna elke donderdag werk ik van 9 tot 21:00…morgen lekker maar tot 18;00 :stuck_out_tongue:

rainbow ik heb nu zoiets van dat ik wil wachten tot volgend weekend… (rond de 10e/11e) maar ik heb geen idee of het gaat lukken… ik denk wel dat we elkaar (en de rest ook) kunnen steunen met wachten met testen haha

het liefst zou ik wachten tot de 11e, omdat ik dan vrij ben en ik bang ben dat als ik erachter kom dat ik zwanger zou zijn ik de hele dag van slag ben haha :lol:

ik weet nu al dat ik zwaar telleurgesteld ga zijn als het niet gelukt is, gewoon omdat je nu weet wanneer je je eisprong hebt gehad… net nog een ovutestje gedaan en deze was duidelijk lichter… dus ik denkkkkk dat ik nu wel stop met testen :roll:

Hey meiden,

wat een ingewikkeld gedoe he met die ovu testen.

Ik had ze nog allemaal bewaard en heb ze van de week maar 's weggegooit.

Hier met de zwangerschap dikke prima lijkt.

Gisteren nog het hartje gehoord, misselijkheid en moeheid enigszins afgenomen.

Op het werk is het nog steeds k*t. Heb het gevoel op dit moment iedereen ‘tegen’ mij is ofzo. Van 2 collega’s ving ik op dat ze twijfels hadden of ik op dinsdagmiddag wel echt ‘thuis werk’ en waren ze ook negatief aan het doen over de manier waarop ik een gezin begeleid op dit moment. Zonder dat ze met mij hier over in een gesprek gaan.

Een andere collega had ik een mail gestuurd over het einde jaars diner. Met daarin de vraag of er van te voren vast gelegd kon worden dat er ook andere dingen dan rauwe vis en vlees (we gaan naar een aziatisch restaurant waar susi vooral op de kaart staat) zouden kunnen krijgen. Daarbij had ik met opzet nog een compliment gemaakt over het organiseren. Heeft ie toch tegen een collega lopen zeiken dat ie vond dat ik negatief deed, zucht.

Maar verder alles prima hier, jullie hebben het allemaal spannender lees ik wel!

Doei doei

Nou Gaby wat een akelige mensen daar op je werk :wall: echt niet leuk. Nou, als de sfeer zo was bij mij, ging ik niet eens mee naar het eindejaarsdiner. Laat ze lekker in de kak zakken :evil:

Fijn dat het met je zws wel goed gaat en dat je echo goed was met hartje :inlove:

Werk je veel? Lastig is dat hè, als het op je werk niet leuk is. Je brengt er toch redelijk wat tijd door en als het dan niet leuk is, duurt de tijd lang. Blegghhh meid, hoop dat het nog verandert.

Teun, Rainbow en Karin, we slepen elkaar er zeker doorheen! Het is ook wat, dat lange wachten op dat testmoment. Ik heb hier ook vanalles in mijn hoofd, maar weet niet eens of ik straks wel dúrf te testen. Ik wacht mss gewoon tot de :evil: komen. Wil ook geen teleurstelling van zo’n wit staafje :doh:

En daarbij,… ik mag sowieso blij zijn als mijn lijf het weer goed doet en een normale cyclus aanhoudt. Zou wel erg arrogant zijn om maar weer meteen zwanger te willen (denken) zijn. Teun, jij wacht al veel langer en Rainbow, jij bent ook al een tijdje bezig. Dus ja, ik wil het wel heel graag en kan aan bijna niks anders denken, maar durf het eigenlijk ook niet.

Dit is nu de 8e maand na stoppen met pil en we hebben ons maar een jaar gegeven eigenlijk vanwege mijn leeftijd. Hoe eerder hoe beter was het dan ook. Dus hoe langer het duurt, hoe verdrietiger ik daar van word, omdat ik die deadline een beetje boven mijn hoofd zie hangen :cry:

Soms ben ik het vertrouwen en positieve een heel klein beetje kwijt en dat vind ik dan zelf niet eens leuk, maar kan er ook even niks aan doen.

Hoop echt dat we allemaal positief testen :silenced: maar zeg nou zelf, dat is toch wel een hele grote utopische gedachte :silenced:

Goed, ik zie het dus even niet gebeuren, maar wie weet vind ik vandaag of morgen ineens weer de hoop :pray: :pray: :kaars: :pray: :pray: en zie ik het weer wel positief :mrgreen:

Hè Gaby wat een vervelende situatie op je werk :hug:

Voorheen werkte ik op de universiteit en was het ook roddel en achterklap, was echt geen fijne sfeer om te werken en heel veel competitie onderling. Zo’n verschil als waar ik nu werk. Heb je momenteel een vast contract? Ik weet niet waar je werkt, ik werk op een ministerie, als je het hier niet naar je zin hebt kan je naar een andere plek worden gedetacheerd. Of mss moet je wellicht toch op zoek naar een andere baan…