Meistoppers 2011 deel 2!

Rainbow, oh wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Veel sterkte

Mm, ik begrijp helemaal dat het vervelend is dat je er met hub niet goed over kan praten. Ik heb dat met mijn man ook. Mijn beide papa’s zijn het afgelopen jaar overleden. En er is genoeg heisa over stiefkinderen, erfenis enz. Maar meer als “ja is heel k*t” komt er niet uit bij hem. Je kan er toch niets aan veranderen dus…volgens hem.

Ik heb net weer getest, is mijn controlestreep er wel maar geen ander streepje. Eerst was die er ook licht… :think:

Dat vnd ik wel heel vervelend aan die testen, je bent en blijft er wel mee bezig, en voelt ook de drang om op die momenten te klussen.

@RainbowR1 wrote:

@teun wrote:
nou gezellig rainbow…nu lopen we echt weer gelijk haha :lol:

Had jij gister ook een positieve test, Teun? :dance:

Ah, ik zie nu je foto! Lastig te zeggen, de teststreep is wel stuk donkerder dan daarvoor maar nog wel lichter dan controlestreep. Bij mij gister kleurde de teststreep gelijk heel donker, dus dat kon echt niet missen.

Nu maar hopen dat het raak is en alles goed gaat :pray:

ehmm ik weet niet of ik nu zo anders kijk dan jijhaha maar die test streep is 2 x zo donker als de controle streep…terwijl bij al die andere dagen de controle streep altijd het donkerst was… dus meer verschil met die andere dagen kan niet haha

ok om nog even op jou in te gaan mm…

mijn vriend geeft mij wel de ruimte om verdrietig te zijn…maar hij is zelf niet zo’n enorme uiter… ik weet wel dat hij het ook heel erg vond, maar zijn rol is meestal wel mij steunen…omdat ik nogal een emotioneel persoon ben en ik ben vrij open juist… maar zoals jullie ook al zeggen, mannen relativeren wat makkelijker… gelukkig heb je nog zoiets als fora…

ik kan er niet zo makkelijk over praten met mijn moeder of zus…terwijl ik tegen mijn vriend wel alles kan zeggen…

ik ben trouwens wel ongesteld geworden mm…56 dagen naar de mk… 3 weken geleden… net de dag voordat ik naar de dokter zou gaan voor al mijn klachten…

en nu mn eisprong dus!

ennne wat ik bedoelde met dat ik die klachten van jou ook had zonder dat ik zwanger was, wil niet zeggen dat jij niet zwanger bent toch :inlove: …ff afwachten het kan alle kanten op… ik hoorde dat je wel vruchtbaarder bent na een mk!!

ik zal zo een foto’tje uploaden voor jullie

edit

Mooi Teun!!

doet dat nou erg pijn zo’n tatoeage?

Gaan jullie nog voor je nod testen? Of wachten jullie eerst je nod af? Ik ben er nog niet over uit. Ik zou volgens zw test die ik bij ovutests heb gekregen vanaf vrijdag kunnen testen.

Ik lig nog steeds supermisselijk thuis, ik eet amper waardoor ik me ook heel slapjes voel.

Ik heb in bed al mijn zwangerschapsboeken tevoorschijn gehaald om er lekker in te neuzen.

Mm ben je al beter? Hoe gaat het met Hugo?

beterschap rainbow! Griepje?

Wel leuk toch, lekker wegdromen bij die boeken haha

enne je bedoelde volgende week vrijdag? Toch niet aankomende vrijdag?

Hey Ladies,

Rainbow, beterschap meid! Griep heerst hoor, maar die misselijkheid??? Buikgriep dan??? Lekker met die boeken onder de dekens, lekker wegzwijmelen en maar hopen dat je ze straks open en bloot op de keukentafel kunt leggen meid!

Teun, wat mooiiiiiiiii :inlove: :cry: :inlove: écht, heel ontroerend en ik vond de foto heel duidelijk!

Met Hugo gaat het weer hoor (die was voor de hleft schijnziek en wilde eigenlijk ook een soort baaldagje). Vandaag is ie weer naar school. Vanochtend belde de schoolpsycholoog nog en dat was een prettig gesprek. Kreeg weer mooie handvatten om met Hugo’s depressiviteit om te gaan.

Ik heb zelf ook gewoon een paar flinke baaldagen en hoewel het mss niet helemaal netjes is, ik heb me ziek gemeld. Soms vind ik het heel moeilijk om te bepalen wat ‘ziek’ is. Mensen met griep die zijn echt ziek. Mensen die 's morgens huilend hun brood staan te smeren en de hele wereld voor een dodelzak aanzien, zijn die ziek? Ik denk van wel. Even 'n beetje ‘ziek’ in mijn hoofd, dat ook wel lichamelijke klachten geeft. Heb gewoon even een terugslag van alles. Van mini, van dat gedoe met mijn vader, dat eigenlijk meer met mijn moeder te maken heeft, Hugo die niet lekker in zijn vel zit. En weet je, ik kan me op mijn werk niet even achter een pc verschuilen en op halve kracht werken. Wat dat betreft vergt het onderwijs gewoon heel veel. Je moet er voor 100% staan, anders ga je onderuit bij de kids. Die rekenen ook gewoon op mij en hebben lak aan een juf die zich ‘niet lekker voelt’ :mrgreen: :sick: :mrgreen:

Dus vandaar nu even een paar ‘time-out-dagen’ om bij te komen en bij te tanken. Vinden jullie dat ‘raar’? :oops:

Teun, wat jammer dat je niet bij je moeder of zus terecht kan. Lijken me juist personen waar je zoiets mee zou kunnen delen. Wel fijn dat je dan alles aan je vriend kwijt kunt, ook al krijg je niet veel respons. Hier is dat dus precies hetzelfde. Hub is absoluut altijd een luisterend oor en een schouder. Maar ook hij uit zichzelf niet zo. Ik probeer dat wel te bewerkstelligen, maar dat is moeilijk voor hem. Ik dnek dat ik gewoon blij moet zijn met hem en zijn bezorgdheid en arm om mijn schouder :oops: Ik kan wel altijd álles bij hem wegleggen en hij luistert dan oprecht. Hoe jij het aangeeft Teun, ‘zijn rol is wel mij steunen’, dat is zo herkenbaar. Eigenlijk moet ik daar maar heel dankbaar voor zijn. Zo zijn heus niet alle mannen (hoef ik alleen maar naar mijn vader te kijken :wall: )

Hihi en voor wat betreft die kwaaltjes :think: dat kan tot nu toe alle kanten nog op hoor!

Ik probeer het uit te houden met testen tot aan mijn nod. En dan hoop ik op :pray: :pray: :pray: positief :pray: :pray: :pray:

Voor jullie ook spannend nu hè! voor iedereen maar duimen en kaarsen en bidden dan!!!

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Teun ik kan 6 dagen voor m’n nod testen met de zw test en mijn nod zal woensdag volgende week zijn. Met een dag speling zou ik vrijdag kunnen testen.

Ik heb geen griep, want heb geen koorts. Mss wat verkeerd gegeten ofzo.

Wat naar dat Hugo last heeft van depressiviteit. Hij is nog zo jong! Manlief heeft er ook last van en ik vind het soms best lastig om ermee om te gaan.

Enne je hebt groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld hoor! Zoals je je nu voelt ben je toch ook niet echt in staat om te werken?

Nee, niet echt nee! Dank!

Rainbow,… :silenced: Misschien toch pré-zwskwaaltje, die misselijkheid?? :pray: :pray: :pray:

Beterschap ook voor jou meid en wat lastig hè, depressieve mensen,… Hugo heeft het syndroom van Asperger en is meerbegaafd. Daar komen vaak ontzettende doemdenkbeelden vandaan over zichzelf en de wereld en ‘ik ben nergens goed voor’. Het heel lastig om mee om te gaan. Zelfmoordpercentage binnen deze groep mensen ligt relatief erg hoog. Ik houd daar altijd rekening mee,… nu is hij nog te klein om het écht te doen, maar gisteren zei hij: ‘ik klim morgen maar op het dak van de school en spring er vanaf, want het leven heeft geen zin, ik heb geen zin, ik ben nergens goed voor, niks waard’. Dan heb ik het even heel moeilijk. We blijven rustig en in gesprek met hem, maar doordringen lukt dan niet.

Gelukkig ging het vandaag weer wat beter en zoals gezegd, de psychologe gaf weer een aardige tip m.b.t. huiswerkbeleid en belonen. Hopelijk gaat dat Hugo weer wat lucht geven :pray:

Het blijfgt een heel complex mannetje, waar we af en toe onze handen aan vol hebben. Gelukkig kan hij heel goed met hub overweg en is ie hier goed op zijn plek als er dit soort dingen gebeuren. Met vrouw van ex kan ie helemaal niet door 1 deur, dus allemaal extra lastig. Pffffffff, je zou er toch ook hoofdpijn van krijgen maar stiekem hoop ik dat het van een nieuwe zws is :oops: :oops: :oops:

thanks, ja het deed wel eventjes pijn hoor…maar das 1 minuutje haha dat is het wel waard! ik heb nog 4 van zulke kleintje dus ik was voorbereid…

wat ik niet helemaal snap… is als je toch zondag een positieve test hebt gehad, dan zou je eisprong dus maandag ongeveer zijn… als je nod 14 dagen na je eisprong hoort te komen…hoe kom jij dan bij vrijdag al testen?

omdat we nu gelijk lopen was ik er overna aan het denken… ik d8 ok maandag 12 dec is nod.

ik wist dat je met de kruitvat testen wel 4 dagen eerder kon testen, maar die van jou dus 6 dagen…maar dan kom ik nog uit op dinsdag 6 dec.

ik denk dat ik het weekend van de 10e ga testen…of ik moet me zo raar voelen en het idee hebben dat ik echt zwanger ben dan ik me niet in kan houden haha…

ik hoop echt dat we allemaal zwanger zijn deze maand! lijkt me geweldig…kunnen we samen naar de aug 2012 :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

en voor de testers onder ons…

ik had dus zondag die test waarvan de test streep dikker/duidelijker was dan de controle streep…en toen waren mn testen op…dus gisteren niet kunnen doen…

nu heb ik vanochtend nieuwe testen binnen gekregen (dit x extra sensitieve) en daarvan waren de strepen precies even dik… :think:

oooh en beterschap beide :-* :-*

Hmm moet ik nu uitgaan van mn normale cyclus van 28 dagen, waarbij nod volgende week zou moeten zijn of moet ik 14 dgn optellen na m’n eisprong :think:

Zou idd super zijn als we allemaal aug 2012 mama’s mogen worden!

Mm, poeh dat lijkt me best heftig en vooral heel zwaar voor jou, maar ook voor Hugo :hug:

je nod is zover ik weet altijd 14 dagen na je eisprong… Als je niet weet wanneer je eisprong is houden ze gemiddeld 28 dagen aan. Maar dat is bij jou dus ook niet geval…

Mis heb je altijd je ei laat en verklaard het wanneer het nog niet eerder raak was :slight_smile:

Ok, dan heb ik deze keer dus een langere cyclus dan normaal. Pff hier een krijsende dreumes op de grond omdat hij van mij geen pepernoten mag :?

Eerst avondeten en als hij goed heeft gegeten mag hij wel, maar niet voor het avondeten. Best lastig vol te houden als hub zich ook niet aan de afspraak houdt :doh: lees: hij snoept zelf ook voordat we gaan avondeten

lijkt wel hogere wiskunde, die nod- en eiberekeningen van jullie :mrgreen: echt vervelend lijkt me, als je niet meer weet hoe en wat en waar je aan toe bent :wall:

Rainbow, houd jij je cyclustermijnen bij? Zijn die regelmatig? Mss kun je dan met behulp van die termijnen en je ovutests een beeld krijgen van wanneer ei en wanneer nod?

of mss is het niet nodig en is het toch raak deze maand :inlove: :oops: :inlove:

Laatste tijd heb ik cyclus van 28 dagen. Maar ik ga wel uit van Teuns berekening, dan heb ik iig geen false-negative. Hopelijk is het deze keer bij ons allemaal een plakkertje en gaat alles goed. :pray:

Zou een leuk kerstcadeautje zijn :mrgreen:

AB-SO-LUUT Rainbow!

een prachtig kerstcadeau voor ons allemaal :pray: :pray: :pray: :pray:

wat is false-negative?? Te vroeg testen??

:-* MM

Mm, in welke groep zit hugo? Of zit hij al op de middelbare ik geloof dat hij 12 is toch? Lijkt me zwaar, ik zit ook in onderwijs en wij hebben ook (in onze ogen) depressieve kinderen maar het is zo moeilijk daar grip op te krijgen.

Hier heb ik wel mijn cyclus bijgehouden maar dat klopt totaal niet met wat hij nu met de test aangegeven heeft. Mijn gemiddelde is een stuk langer. Maa ja het zo wel een heel gaaf kadootje zijn voor ons allen :pray:

Maar als ik het begrijp word je na 14 dagen na je eisprong altijd ongesteld? Dus als je cycls lange is dan komt dat doordag je eisprong later is?

Ik vind het zeker erg ingewikkeld. Is ook de eerste keer dat ik hier zo mee bezig ben. Heb vandaag weer een testje gedaan en nu waa er weer een hele lichte streep te zien, dus waaro ik gisteren nou geen streep had :think:

Karin een lichte streep is ook negatief hè, pas als de streep even donker of donkerder is dan controlestreep is de test positief. Volgens mij was hugo 11, maar wordt volgende maand 12.

Mm, ik bedoelde dat als ik te vroeg zou testen en deze negatief zou zijn, dit zou kunnen komen doordat er te weinig Hcg in mijn urine zou zitten.

De lengte van een normale cyclus kan variëren tussen de 22 en 35 dagen. De lengte van de hele cyclus wordt bepaald door de eerste cyclushelft, de folliculaire fase, omdat de tweede cyclushelft, de secretie fase altijd ongeveer 14 dagen duurt. Dat betekent dat de eisprong, het moment van bevruchting, 14-15 dagen voor een komende menstruatie plaats vindt. Wanneer er geen enkele regelmaat in de duur van de menstruele cyclus is, korter dan 21 dagen en langer dan 35 dagen, dan is er meestal een hormonale stoornis.

ik had net een discussie met mn zus hierover dus ik was aan het op zoeken of het klopte wat ik dacht...
maar aangezien we het er hier ook over hadden vandaag