Meistoppers 2011 #7: We leven mee met Kell

Ik voel me ook al zo Teun. Heel dubbel allemaal. Zo triest en zo blij.

Goed dat je je ziek hebt gemeld kell. Neem inderdaad je tijd. :hug:

Idd heel dubbel :?

Jullie moeten je niet schuldig voelen en jij al helemaal niet mm!

We hebben hier allemaal toch niet om gevraagd?

Het had inderdaad echt super mooi geweest als we nu al samen konden schrijven mm, maar ik ga er gewoon vanuit dat we over een klein poosje alsnog samen kunnen schrijven, dan ben jij gewoon ietsjes verder. :slight_smile:

Gister rond 18.30 uur 4 tabletten cytotec ingebracht, kreeg later wel wat menstruatie achtige buikpijn wat heeft geduurd net zo lang totdat ik ging slapen, maar er heeft niets doorgezet. Zelfs een druppeltje bloed… Baal er echt enorm van want vond het doodeng ze in te brengen…

Vriend was erg lief en kwam steeds bij me kijken en vragen hoe het ging en me vasthouden… Hij gaat straks vast een tweede setje halen, dus als er helemaal niets gebeurd vanavond nog een keer proberen. Hoop wel dat dat werkt, want zit totaal niet op curettage te wachten eerlijk gezegd.

Ze had het er sowieso over dat er een wachtlijst is en dat het bij hen onder plaatselijke verdoving gebeurd??? Moet er niet aan denken… :frowning:

Pffff Kell, wat schiet dit allemaal niet op. Doet me wel denken aan mijn eigen curettage vorig jaar februari. Ik had daar overigens wel een hele ‘plezierige’ ervaring mee,…voor zover je dat zo kunt noemen. Was gewoon een dagopname en ‘operatie’ onder volledige narcose in ok. Iedereen was meer dan superlief en ik ben echt goed verzorgd die dag. Voordeel was dat ik nadien helemaal geen last heb gehad van pijn of vloeien. Het was gewoon helemaal netjes schoon meteen, zonder buikpijn of wat dan ook (ik was ook héél bang). Wat raar bij jou dan, onder plaatselijke verdoving!!! Het is allemaal al zo k*t. Moet dat dan ook allemaal nog :evil: :cry: vind het zo erg voor je :cry:

Maar ik vind je ook dapper…

Ergens put je nog moed uit :thumbup: dat we over een klein poosje tóch samen schrijven :inlove: ik duimduimduim :pray: :pray: :pray:

En weet je Kell, hier is ook nog niks zeker hè :silenced: voor hetzelfde geld gaat het hier ook nog mis en zitten we weer in het zelfde schuitje. Met dat verschil dat het voor mij dan écht helemaal klaar is en jij mss nog echt wel kansjes maakt :pray:

Ik wens je héél veel sterkte vandaag en de komende tijd en hoop dat je hier je verhaal wil blijven doen. Dat helpt mss toch wel?!

Meis, ik hoop zo dat het allemaal snel achter de rug is en je weer vooruit kunt! Dikke knuffie voor jou :hug: :hug: :hug:

Ik heb vanochtend gynaecoloog gebeld. Kan pas 17 mei terecht :roll: haha dan ben ik al dik 8 weken, als het allemaal goed blijft gaan. Dan zullen we al best wat kunnen zien.

Gelukkig is het meivakantie en heb ik genoeg afleiding de komende weken :mrgreen:

De levensles in dit leven voor mij is: GEDULD HEBBEN MAAR DAT HEB IK HELEMAAL NIET GHRRRRRRRRRRR :evil: :evil: :twisted: :twisted: :twisted:

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Wauw wat een sterke vrouwen hier! :clap:

Kell, ik hoop dat de tabletten snel werken zodat je geen curretage hoeft. En anders mss toch nog vragen of het mogelijk is om onder volledige narcose te kunnen, zoals mm?

Mm, dat is een lange wachtlijst! Goed dat je toch nog de gyn hebt gebeld! En hopelijk vliegt de tijd voorbij, zodat je snel even naar je kleine kan spieken.

Mm, zet je zonnebril op! 8) Coole kikker!!!

Hahaha RB :smiley: 8) :smiley: :thumbup:

Kell :-*

Klacht ingediend bij het VUmc over de apotheek zojuist.

Amsterdam, 26 april 2013

Klachtencommissie openbare apotheek

Postbus 30460

2500 GL Den Haag

Betreft: Klacht apotheek VUmc te Amsterdam

Geachte heer/mevrouw,

Bij dezen wil ik graag een klacht indienen over de werkwijze van de apotheek in het VUMC

Woensdag 24 april jl. heb ik van mijn arts bij het IVF centrum een recept gekregen voor twee maal vier tabletten ‘cytotec’, dit om een niet vitale zwangerschap op te wekken.

Zoals u begrijpt is dit een uiterst gevoelig en delicaat onderwerp en dient dit ook als zodoende behandeld te worden.

Rond 11.00 uur was ik aan de beurt en een medewerkster, helaas heb ik haar naam niet herinnert van haar naamkaartje, nam het recept aan en ging voor mij de medicatie halen.

Zij kwam echter terug met eenmaal vier tabletten ‘cytotec’ en een herhaalrecept. Ik gaf aan dat dat twee maal moest zijn en zij ging daar tegenin. Als het nodig was moest ik nog maar een keer een nieuw recept halen bij de apotheek, dit kon overal volgens haar. Ik gaf haar aan dat mijn arts had gezegd dat ik twee maal de pillen zou krijgen en zij bleef stug volhouden dat dit niet zo was.

Ik vroeg haar wat ik dan moest doen als ik de tabletten in het weekend wilde gebruiken en er dan geen apotheek open zou zijn, waarop zij antwoorde dat ik het dan maar op een moment moest doen dat er wel een apotheek open zou zijn.

Gisteravond heb ik de tabletten gebruikt en helaas hebben deze niet hun werking gedaan. Mijn partner is naar de dichtstbijzijnde apotheek gegaan en zij kunnen deze medicijnen dus niet zomaar verstrekken in tegenstelling wat de medewerkster van de apotheek van het VUmc mij vertelde.

Ik vind dat in zeer onbeschoft behandeld ben, zeker gezien de ernst en gevoeligheid van de situatie. Ik was dan ook compleet verbouwereerd en in schok toen deze medewerkster mij op deze manier te woord stond en behandelde. Daarnaast heeft zij mij ook van onjuiste informatie voorzien.

Op dat moment was ik niet in staat om haar verder te woord te staan gezien ik net van mijn arts in het IVF centrum te horen had gekregen dat ik mijn eigen miskraam moest gaan opwekken.

Ik eis op zijn minst een excuses vanuit de apotheek van het VUmc en hoop van harte dat deze klacht serieus wordt genomen.

:shock: :shock: :shock:

Verschrikkelijk! Wat een gedoe. ook dit nog eens. Hoop dat ze je klacht serieus nemen en iets tegen dat mens gaan zeggen. Wat een communicatie :shock: :shock: :shock: ronduit debiel

arme, arme Kell :cry: :hug: :hug: :hug: :cry:

:-* :-* :-*

:shock: Zo daar ben je lekker klaar mee! Groot gelijk dat je een klacht indient Kell!

Extra :hug: voor je!

Jeetje Kell sta echt met mijn mond vol tanden wat betreft die medewerkster zeg. Heel goed dat je een klaht hebt i gediend en hopelijk gaan ze er werk van maken :hug:

Wat vervelend dat de pilletjes hun werk nog niet doen :thumbdown: Hopelijk de volgende pillen wel, zosat curretage niet nodig is.

Ze hebben me meteen gister middag gebeld van het Vu en excuses gemaakt, echter de medewerkster waar het om ging had zich niet beseft dat ze onbeschoft was. Ze konden aan de hand van mijn patient nummer precies zien wie mij geholpen heeft. Ze vonden wel dat ik gelijk had en dat er niet netjes is gehandeld.

Mn vriend heeft nu de pilletjes bij een ander ziekenhuis hier in de buurt gehaald en daar waren ze heel meelevend en vriendelijk en kreeg hij zelfs een gebruiksaanwijzing mee! Een heel verschil met het Vu, begin steeds meer een hekel te krijgen aan dat ziekenhuis.

Om 18.45 gisteravond de tweede set ingebracht en gister voordat ik naar bed ging een klein beetje bloed en net op de wc weer, maar that’s it… :frowning:

Straks maar weer even het ziekenhuis bellen tijdens het verpleegkundig spreekuur… :frowning:

Ongelooflijk wat een k*t ziekenhuis is het toch ook! :x

Net terug gebeld door een verpleegkundige dat ik eigenlijk maar moet afwachten tot de echo afspraak van a.s. vrijdag en als het dan nodig is een afspraak maken voor curettage.

Heb haar gezegd dat écht niet te trekken, fysiek maakt het me geen bal uit, maar mentaal ga ik er aan onderdoor…

Ook meteen aangegeven dat ik absoluut niet bij kennis wil zijn bij een eventuele curettage en of dat een probleem zou zijn.

Zij verteld me, in tegenstelling tot de fertiliteit arts, dat ik eerst een pilletje krijg waar ik suffig van word en dan de morfine prik in m’n bil. De arts had het alleen over de prik! Niet over een pilletje! Maar ik wilde alsnog weten dat als ik echt een narcose wilde of dat mogelijk was en dat ik zelf de keuze had en zij zei natuurlijk! Alleen dat het dan misschien wel langer zou duren omdat zij dat niet op het IVF centrum mogen doen.

Ben in ieder geval blij dat ik zelf daar een keuze in heb.

Zij raadde me ook aan om maandag even terug te bellen zodat ze me in het patiënten overleg kunnen bespreken, zij kan nu niets doen omdat het weekend is.

Ik word nu al gek bij de gedacht dat ik moet wachten tot vrijdag en dan eventueel pas de curettage af kan spreken…

Kell :hug: :hug: :hug:

wat een nare zooi daar! En inderdaad zo lang wachten,…is mentaal niet te doen inderdaad. Ik heb vorig jaar januari ook 2,5 week moeten wachten door allerlei omstandigheden. Ik kan je vertellen dat is inderdaad onmenselijk en heeft héél véél impact. Met alle gevolgen van dien,…

Ik hoop écht dat ze sneller wat voor je kunnen betekenen. Kun je daarna overstappen naar een ander ziekenhuis of zit je gezien je geschiedenis nu een beetje ‘vast’ aan het vu? Niet fijn hoor meis :hug: :hug: :hug:

Ik wens je heel veel sterkte om dit allemaal weer te doorstaan. Waar moet je soms de kracht nog vandaan halen om door te gaan hè?!

Extra dikke en warme knuffel voor jou. Vind het zo erg voor je :hug: :hug: :-* :hug: :hug:

Ben bang dat ik voorlopig hier nog even vast zit, gelukkig heeft het IVF centrum van het Vu wel erg goede resultaten, dus daar moet ik me maar aan vasthouden dan denk ik…

Inmiddels af en toe wat bruinig bloed op mn toilet papier? Hopen dat het nog doorzet!

Kell zo begon het ook bij mij. Eerst wat bruinig verlies telkens als ik me afveegde en dat heeft een paar dagen geduurd en toen ging ik wel echt bloeden. Ik denk dat dit dus ook gewoon het begin is en datvhet wel gaat doorzetten, alleen de vraag hoe lang dat dan nog gaat duren. Hele dikke knuffel voor nu :hug:

wat een gedoe weer, hopelijk is dat bruinverlies dan toch een teken van dat het gaat beginnen meis!

mm hoe voel je je? nog steeds kwaaltjes :smiley: ?

Kell, duim voor je dat het inderdaad nu toch gaat gebeuren :pray: :cry:

yep, alles nog aanwezig en rustig. Moe :zzz: , met vlagen :sick: zeer gevoelige b**bs en sjaggie en tranen om niks :cry: zin in van alles en niks, honger en geen eetlust, misselijk van niks en :naughty: koffie meer. Slecht en onrustig slapen en dromen,…wat wil je nog meer :inlove:

Ik breek even brutaal in…

Mamerijntje… ik heb geen idee of je nog weet wie ik ben :wink: maar ik zie nu net je banner :inlove: Gefeliciteerd!! Duimen draaien dat dit kleintje blijft zitten :pray: :pray: :pray: :hug:

(we schreven in het begin samen bij de sept. mama’s)

En dan ook nog even een hele dikke :hug: :hug: voor Kell :frowning:

Breekt weer uit…

Hey meiden, even een update vanuit mijn hoek, sorry voor de ego post…

Gister later op de avond had ik wat buikpijn, af en toe een krampje en wat bruinverlies. Rond een uur of 11 kwamen de krampen om de 4 a 5 minuten en hielden ze een seconde of 30 aan. Heb 2 paracetamol genomen en in bed gaan liggen met een kruik. De krampen werden wat pijnlijker en ben uiteindelijk rond een uur of 1 op het toilet gaan zitten en toen kwam er meer bloed en wat dikkere donkerrode stolsels. Paar keer nog naar de wc geweest vannacht en steeds bloed verloren met nog 2 keer stolsels en nu bloed ik alleen nog.

Ik hoop dus dat ik het achter de rug heb nu, was geen prettige ervaring, maar de pijn was te doen.

Wel een heel verdrietig idee dat ik vandaag anders 8 weken zwanger geweest zou zijn. Ik moet dit nu echt een plekje gaan geven, want nu is er echt niets meer… :cry:

Och Kell toch :hug: :hug: :hug: :**: :kaars:

Dikke knuffel. Nu kun je inderdaad weer ´verder´. Verder met rouwen en je verdriet doorleven :cry: :hug:

Hopelijk is alles schoon en weg nu en kun je vanaf nu ook weer een klein beetje naar de toekomst glimpen,…

Weet je wat het traject nu wordt? Verder met de iui´s of iets anders?

Ik vind dat je helemaal geen sorry moet zeggen voor jouw ‘egopost’!

Potverdrie het is niet niks en dit is wat er nu met jou is! Ik kan me voorstellen dat je nu alleen maar even met jezelf bezig bent. Ik vind het dapper dat je hier alles nog wegschrijft en ik hoop dat je blijft schrijven!

Dikke knuffel en sterkte :hug: :hug: :hug: :-* :-* :-*