Meistoppers 2011 #7: We leven mee met Kell

En alweer deel 7!!! :mrgreen:

Ik meld me! :slight_smile:

Ja Lars gaat zich helemaal strekken en krijst alles bij elkaar. Jammer genoeg is dit dus bijna altijd snachts :thumbdown: Hij moet dan wat scheetjes ofzo laten of even de luier volpoepen en dan valt het weer mee. Verder is hij verzot op zijn speen. Dus hij ligt vaak snachts met een speen te slapen. Infacol hielp niet echt dus nu cinababy maar eens proberen. Eva had trouwens niet echt last van krampjes ofzo. Tenminste nooit wat van gemerkt.



Hoe gaat het met je bv en de plasluiers?

Plasluiers gaan goed!

Bv blijft erg pijnlijk, maar ja wat wil je met kapotte tepels :cry: Ailyn hapt zo gretig en heeft een enorme zuigkracht, waardoor ze soms te snel en dus verkeerd aanhapt. Zo anders dan bij Sean die hapte een stuk rustiger aan.

meld! nieuw deel, nieuwe zwangere? zullen we dat afspreken kell?? :pray:

morgen afspraak toch?



gelukkig werkt het spruw medicijn snel bm! en fijn dat de arts thuiskwam!

@teun wrote:

meld! nieuw deel, nieuwe zwangere? zullen we dat afspreken kell?? :pray:




Ja daar gaan we voor!



Heb toch maar vraag in bv topic gesteld. Voeden is echt zo pijnlijk, echt niet leuk meer :cry:



Sean is trouwens soms btje jaloers op Ailyn met name als ik haar aan het voeden ben. Dan moet baby Ailyn maar naar papa omdat Sean met mama wil knuffelen OF mama moet weg want baby Ailyn moet op Seans schoot. Wel schattig, maar omdat ik voed ga ik door de grond van de pijn en het maakt het er niet beter op als Sean of Ailyn wil oppakken of Ailyn wil wegduwen.



Sean vindt het overigens geweldig om Ailyn op schoot te nemen, dan kijkt hijzo trots als een pauw en kan het dan niet nalaten om te zeggen dat hij al groot is en baby Ailyn heel erg klein :inlove:

Dit is gewoon het deel waarin Kell zwanger wordt :wink: Vind het een goeie deal.



Rb zijn tepelhoedjes niet een idee dan? Dan hebben je tepels een beetje rust om te genezen?? Hopelijk hebben ze bij het bv topic nog een paar goeie suggesties.



Jaloers is Eva niet maar ze wil ook wel graag moederen. Dus als Lars aan de borst wil of zit dan staat ze erbij met haar handen om zijn gezicht/hoofd. Dus voeden is hier soms ook beetje apart. Probeer haar maar te laten want ze bedoelt het wel weer goed. Ze wil wel graag wat meer aandacht sinds hij er is maar heb niks te klagen wat Eva betreft.

Knap dat jullie dat kunnen, voeden als de andere zon aandacht aan beebje besteden.misschien omdat het bij jullie eerste ook gelukt was? Ik was zo bezig met goed aanleggen enz dat ik de kinderen er niet omheen kon hebbe. Zeker niet als je zoveel pijn hebt en ze stoten je aan enz.



Bm, watbleuk dat de ha langskwam :smiley: dat doen ze hier niet meer :smiley: en fijn dat de spruw al minder is. Hier helpt de infacol erg goed maar volgens mij met name dat hij er beter door poept :lol: en daardoor minder last van krampjes enz.



Rb, ik kan je helaas geen advies geven over bv :hug:

En sean reageert perfect normaal hoor op ailyn :wink:



Teun, wat een supernacht :dance: wel heel zielig drie keer prikken, heb ik ook nog nooit gehoord bij cb :think: en die spierspanning had Larissa ook heel erg. Ging bij haar pas beter toen ze zelf meer kon. En nu is ze nog steeds heel sterk in haar spieren :smiley:

@karinvandam wrote:

Knap dat jullie dat kunnen, voeden als de andere zon aandacht aan beebje besteden.misschien omdat het bij jullie eerste ook gelukt was? Ik was zo bezig met goed aanleggen enz dat ik de kinderen er niet omheen kon hebbe. Zeker niet als je zoveel pijn hebt en ze stoten je aan enz.




Ja precies! Voeden doet al pijn genoeg en als Sean aan me gaat trekken of Ailyn eraf probeert te halen dan staan de tranen in m’n ogen van de pijn. Gelukkig is hub er ook als Sean er is, maar kan niet altijd voorkomen dat Sean mij niet aanraakt tijdens het voeden.



Gister vond Sean het helemaal niet eerlijk dat hij boven moest slapen en baby Ailyn bij ons op de kamer mocht slapen en ja dat is het natuurlijk ook! Uiteindelijk ging hij overstag want hij bleef in mijn bed klimmen en “ssstt!! Sean slapen!!” roepen terwijl hij onder mijn dekens kroop! :roll:



Kell had je nou vandaag inwendige echo? Iig veel succes!

Ik mag toch hopen dat ik tijdens dit topic zwanger ben ja! Daar ga ik uiteraard voor! :slight_smile:



Wat een gedoe allemaal met die borstvoeding zeg… Tegen de tijd dat ik eraan toe ben kan ik hier met allemaal deskundingen praten, haha! :wink:



Ik had vanmorgen onderzoek van m’n lever. Heleboel vragen, bloeddruk meten, luisteren naar buik, hart en longen, beetje voelen aan m’n buik en in de buurt van m’n lever en in m’n nek, oksels en liezen bij m’n klieren.

Uiteindelijk niets wijzer geworden, kon wel meteen bloed laten prikken en moet 28 november terug komen voor een echo van m’n lever. Op 12 december krijg ik hier dan weer de uitslag van.



Volgende week woensdag, 21 november, heb ik een inwendige echo.



Inmiddels heb ik nu een rode en een paarse kaart van het VUmc! Misschien krijg ik er bij het IVF centrum er wel nog een bij, kan ik bijna kwartetten :wink:

Ik moest wel even lachen om je opmerking van kwartetten, kell. Dus qua lever ben je nog niet echt opgeschoten met wat het nu is.



Karin het voeden met Eva is destijds niet gelukt hoor. Ik heb toen drie weken bv gegeven en toen was het op. Dit keer wil ik toch wel heel graag dat het slaagt dus probeer lekker relaxed te blijven en ach als Eva graag wil helpen dus met de snufferd er bij wil nou ja dan moet dat maar. Als het echt irritant wordt dan zeg ik er wel wat van maar het valt allemaal wel mee. Jaloers is ze gelukkig tot nu toe ook niet echt.

Jee Kell je bent bijna vaste klant! Tegen de tijd dat je bv mag geven kan je altijd bij mij terecht met vragen over kloven. M’n kraam is nu voor mij naar de apotheek om hydrocompressen te halen want de pijn is bijna niet te harden. Ik wil zo graag bv geven want heb met Sean er zo enorm van genoten dat ik voorlopig nog probeer vol te houden.



Ok, ik probeer te onthouden dat je volgende week woensdag inwendige echo hebt! Wat gaan ze dan pcies bekijken? Rijping van eitje oid? Oh vind het erg spannend voor je kell en we blijven met z’n allen heel hard voor je duimen!

ik heb vet respect voor jullie borstvoeders hoor! echt goed dat jullie zo doorzetten ook al gaat het niet altijd vlekkeloos! ik vond het echt bijzonder om te doen (die heeeleee 24 uur) maar geen spijt van mijn beslissing om niet door te gaan… ik kon het echt niet aan met al die pijnen overal in mn lijf… wie weet als we een nummer 2 krijgen ooit weer een poging!



kell maar je bent nu wel bezig ipv afwachten toch! het is natuurlijk niet leuk om zo vaak verplicht in het ziekenhuis te zijn, maar het kan soms ook wel een afwisseling op je werkdagen zijn toch :mrgreen: hoewel je op woensdag natuurlijk altijd vrij bent haha…volgende keren toch maar tijden je werk doen :wink:



vandaag is jula precies 3 maanden woehoeee :dance:

Tjonge teun alweer 3 maand zeg. Wat vliegt de tijd voorbij.

Woehoe Jula alweer 3 maanden! Wat gaat dat snel!

Teun ik weet nog van Sean hoe fijn het was om bv te geven. Dus moet hier even doorheen. Hub vindt het vreselijk om me te zien voeden omdat het zo’n pijn doet en hij vindt dat ik mijn portie pijn al heb gehad. Maar heb al gezegd dat ik graag bv wil geven en ik graag wil dat hij me daarin steunt. En dat doet hij gelukkig wel :slight_smile:

Dat scheelt wel dat hij je steunt want anders is het opgeven ook zooooo makkelijk. Die drie weekjes bv die ik Eva heb gegeven vond ik ook het einde :inlove: En ik weet nog hoe moeilijk ik het heb gehad toen ik noodgedwongen ben gestopt dus nu zet ik alles op alles om te slagen.heb trouwens wel het idee dat rechts heel vol zit en links niet echt. Als ik met links voed dat doet rechts ook mee maar als ik rechts voed dan gebeurd er links niks. Misschien toch proberen om links de productie wat op te schroeven ofzo.



Krijg vandaag kraamvisite. De overbuurvrouw komt tegen half elf. Zij is het die haar kindje ca tien weken te vroeg kreeg. Hun baby doet het trouwens super en krijg straks foto’s te zien. Ben benieuwd naar het verschil met Lars.

Hoe was de kraamvisite? Gaat alles goed met de baby van je buuf?



Hier was nogal stress! 18.20 uur belt hub helemaal in paniek op dat hij Sean is vergeten en hij nog op z’n werk is en Sean dus niet kan ophalen bij Kdv die over 10 min sluit! Grrrr… Was net Ailyn aan het voeden! Plus we hadden kinderwagen nog niet in elkaar gezet. Daarna erg lopen haasten en uiteindelijk 18.40 uur (10 min te laat) bij Kdv aangekomen. Gelukkig gedroeg hij zich voorbeeldig!

Och jee zeg rb wat een gehaast dan ineens. Niet zo leuke actie van ml. Hoe kan hij Sean nou vergeten.



Kraamvisite was leuk. De baby van haar doet het erg goed. Ze denkt dat hij misschien met drie weekjes al naar huis mag. Hij hoeft nu eigenlijk alleen nog te leren drinken. Hij kreeg nu zijn zuigbehoefte dus hopelijk leert hij het snel. Heb al wel foto’s gezien :inlove:

Tjeetje rb, wat een actie van ml :doh: beetje jammer dat hij er niet twintig min eerder achter kwam, had je flink wat gestress gescheeld :smiley:



Bm, wel confronterend voor je buurvrouw :hug: maar fijn dat het goed gaat met haar beebje. :smiley:



Hier druk met de verjaardags voorbereidingenm straks komt ook nog een collegaop kraamvisite, hmmm als ik geen extra verlof gehad zou hebben had ik eigenlijk al over twee weken weer moegen werken. Moet er echt nog helemaal niet aan denken, gelukkig hoeft dat ook niet :smiley:

Succes met de voorbereidingen en veel plezier met de kraamvisite. Ben jij evenblij met dat extra verlof :wink: Jammer gemoeg moet ik na tien weken echt weer beginnen. Totaal geen zin aan maar ja zal toch moeten. Ik zou eerst ook vakantiedagen na mijn zwverlof opnemen maar ze zeggen dat het te druk is en ik dus geen uren mag opnemen :thumbdown: