Meistoppers 2011 #6: welkom Lars Jesper en Ailyn Sophia

Karin hoe bevalt de bykay draagdoek eigenlijk? Is het makkelijk te knopen enzo?

Rb, hoe is het met je? Voel je je alweer wat beter?

Bm wat een gedoe met je dak. Hopelijk zijn ze snel klaar, maar wel fijn als het ook goed klaa is. Lekkend dak is met dit weer niet zo fijn.

De bykay is wel heel makkelijk te knopen, weet alleen niet of ik hem echt vaak ga gebruiken. Mats ligt er heerlijk in maar ik voel het toch al snel op mijn rug. Ja voor nu is het perfect hoor en hij slaapt er goed is, maar als hij veel,ouder word? Gebruik ik toch meer de wagen :smiley: ik heb hem nu tweedehands op marktplaats gekocht. Scheelt toch een behoorlijk stuk, was nu 20 euro kwijt :smiley:

Hier verder een topnacht, Mats heeft geslapen van 22.30-6.45 :dance: en hij heeft gisteren zowaar in zijn eigen bedje geslapen overdag, wel 3 uur :smiley: wel op zijn buikje :? Maar ja ik heb hem goed in de gaten gehouden.

Goed zo Mats! Lekker geslapen hoor!

Voel me gelukkig al een stuk beter Karin!

Op mp scheelt het wel qua prijs voor die draagdoeken, is zo zonde als je die nieuw koopt en dan valt het tegen. Bij Sean had ik een minimonkey en die heb ik alleen in het begin gebruikt.

Karin wat goed van mats zeg dat hij zo lang heeft geslapen. Wil hij overdag nog zo vaak voeding of komt daar nu ook meer ritme in?

Hier zijn ze klaar met het dak maar het is nog steeds niet echt mooi en ml vind het echt niks maar is er zooo klaar mee dat hij maar ja en amen zegt. De baas komt vandaag nog als het goed is en daar wil ik wel bij zijn, want die man deed ook raar aan de telefoon tegen hubbie. Nu ik zwanger ben en de hormonen gieren door mijn lijf ben ik niet echt bang om iets te zeggen :wink: Ze hebben de lelijke goot er nu tussenuit gehaald en vervangen door een rij halve dakpannen. Het staat dus best vreemd en volgens de baas is er geen andere oplossing. Ml is bij een collega geweest die aan het begin van de straat woont en daar hebben ze het dak 2 jaar geleden vervangen en dat kon wel gewoon met hele dakpannen dus de vraag is waarom dat hier niet kan en daar wel :roll:

Bykay bevalt dus goed, mooi zo.

Hier komt mijn kraambed vandaag en moeten we ook nog snel even mijn kraampakket ophalen en mijn vluchttas klaarmaken :oops: Verder nog even schoonmaken en ik ben klaar om te bevallen. Hopelijk is babybroertje ook klaar voor zijn reis :pray: Ben zo nieuwsgierig naar hoe hij eruit ziet en of hij ook op Eva lijkt toen zij een baby was.

Bm, dat is inderdaad raar dat het bij anderen wel kan en bij jullie niet. Ik kan me er niets bij voorstellen maar ja kijk ook niet vaak naar daken van mensen :smiley:

En verheug jij je niet te veel dat je zaterdag gaat bevallen :naughty: het kan nog even duren en anders ben je zo teleurgesteld :-*

bm heerlijk dat je zo verlangd naar het zien van je kleine jongetje… bij een tweede/derde lijkt het me ook zo dat je benieuwd bent of ze lijken op de eerste! ik ben ook zo benieuwd voor jullie! en hoe ze gaat heten :dance: :inlove:

hoewel ik nog steeds vind dat sean’s zusje lilly moet gaan heten :lol:

ooh die mats, wat super goed! en wat fijn dat hij na zo’n verschrikkelijk start met voeding het nu zo goed doet!

maar soms hé…ben ik zo jaloers :oops: helemaal in mijn augustus topic, alle kinderen die als na een paar weken gewoon uren doorslapen…dan denk ik echt van wat doe ik nu verkeerd :oops:

ik kan het echt wel relativeren en ik weet ook dat ieder kindje anders is, en het gaat hier al zoveel beter dan in het begin maar toch… sommige slapen van 20:00/22:00 en dan moeten ze die ochtends wakker maken :shock:

vannacht was het hier 00:15 tot uiteindelijk kunnen rekken tot 6 uur! maar dan moeten wij er samen wel minimaal 10 x uit om haar een tutje te geven en even een geruststellende aai te geven (valt nog steeds mee, maar dan lees ik weer even op kok en dan denk ik AAAAAAAAAHHHHH)

haha sorry dat ik hier even loop te zeuren, ik weet dat het luxe problemen zijn hoor :silenced:

Karin ik hoop gewoon dat het morgen gaat beginnen maar weet heus wel dat het een kleine kans is hoor :wink:

Die waardeloze baas van het dak heeft afgezegd, via een mail note bene en niet eens het lef om gewoon te bellen. Voor hem is de klus geklaard en gaat hij naar de volgende toe. Ml is er volgens mij gewoon zo zat van dat hij er ook niet meer achteraan gaat en het zo laat.

Teun vind het super hoe je met de nachten van jula omgaat. Van mij mag je best komen klagen hoor kan me voorstellen dat het erg frustrerend moet zijn om te lezen dat er in het maandtopic al zoveel kindjes de nachten door slapen en jij er nog zooo vaak uit moet voor haar ondanks dat er al wat verbetering in zit. Heb jammer genoeg niet echt tips voor je, volg je hart en doe wat jij denkt dat ze nodig heeft. Ik hoop dat ze snel wat langer slaapt en jullie ook eens even lekker door kunnen slapen.

Hier het kraambed inmiddels gekregen en echt waar ik heb gewoon weer het domme oude vieze ding als dat ik 4 jaar geleden ook had. Mijn schoonzusje en zwager hadden me al lekker gemaakt met dat ze nu ook electrisch verstelbare bedden leveren en dat zij die toen ook had gekregen. Nou ik dus mooi niet he maar ach ik lig er op om te bevallen, waarschijnlijk, en heb hem in de kraamweek nodig en dan mag het ding wel weer weg.

Bm, waarom heb jij kraambed nodig? Mag je niet gewoon boven bevallen?

En wat irritant van de vent, gewoon bellen en opheldering eisen.

Teun, logisch hoor, hier waren we met bjorn erg verwend, die sliepmet 4 weken door maar larissa heeft 1,5 jaar geduurd :shock: terwijl we die echt niet anders naar bed deden. En het is toch zeker normaal dat ze wakker worden in het begin. Maar ik begrijp je wel hoor :-*

Vorige keer met Eva ook kraambed gehad. Wij hebben best een steile trap en mocht ik onverhoopt opgehaald moeten worden door de ambulance ofzo was de trap niet handig dus toen is destijds gezegd doe maar een kraambed vandaar. Het onding staat nu uit elkaar beneden in de gang :thumbdown: Ik vind het echte ondingen en ook niet lekker liggen. Vind het dan wel weer makkelijk met de kraamweek. Hoef voor de controles en eventuele dutjes niet naar boven maar kan gewoon beneden blijven als ik daar zin in heb.

Ja volgens mij blijf je dan ook wel veel langer lekker in je bed liggen in je kraamweek. Ik zat eigenlijk al vanaf dag 1 weer beneden. Wl niets missen :smiley:

Met eva nooit een middagdutje gedaan en ben ook nooit boven geweest terwijl zij beneden waren. Denk wel dat ik dit keer behoefte heb aan wat slaap maar als ik boven zou zijn en zij beneden vraag ik me toch alleen maar af wat ze aan het doen zijn. Dus denk dat ik dan beneden wel even ga liggen. Slaap wel door lawaai heen als ik echt moe ben en weet ook nog niet hoeveel uur ik wil en van hoe last tot hoe laat. Vond een hele week eigenlijk te lang dus zie wel hoe ik me voel en dan mogen ze weer weg :wink:

Oh dan heb ik geluk dat ik sowieso beneden slaap! Nou ja in oude huis sliep ik op eerste verdieping was verder ook geen probleem. Eigen bed slaapt toch altijd fijner vind ik. Voel je al een bia aankomen?

Nee Teun, ik kan met zekerheid zeggen dat het geen Lilly wordt! :slight_smile: De naam die we hebben verzonnen is veeeeeel leuker haha (naast het feit dat de dochter van m’n nicht al Lilly heet en een goede vriendin vann moeder).

Ja het duurt even voordat die kleintjes de speen langdurig in hun mond kunnen houden, tot die tijd is het echt gedoe!

thanks hoor :-*

bm zo’n kraambed lijkt me ook fijn hoor, ik baalde dat de eerste tijd helemaal niet in de huiskamer kon zijn en al het bezoek boven op de slaapkamer moest komen… en wat een gedoe met het dak en die onbeschaafde klussers. daar zou ik me ook over opwinden op zo’n moment

nog een paar uur dan mag je bibben bm en dan gelijk bia :dance:

rb hoe gaat het met slapen de laatste dagen? en je buikgriep?

1.5 jaar karin poeh… en dan nog eten of gewoon onrustig slapen ofzo?

Nee ik voel me echt niet anders dan anders dus voel geen bia opkomen :wink: :mrgreen:

Teun, heel onrustig slapen maar als ze wakker was, was een fles het snelst om haar weer in slaap te krijgen. Pff he vermoeiend hoor

Ik denk dat ik eerder iets verkeerd had gegeten dan buikgriep, want na 2 dagen voelde ik me al beter. Gister redelijk goed geslapen van ongeveer 2.15 uur t/m 7.45 uur. Een record!! Hopelijk slaap ik vannacht ook zo goed of beter, wil namelijk wel btje uitgerust aan bevalling beginnen! Nu lekker ff ontspannen in bad nadat Sean vandaag weer heeft voorgedaan hoe een peuterpuber zich hoort te gedragen (dus veel drama, huilen en lelijk doen). Nog 2 uur bm! We gaan gewoon aftellen! :wink:

Jaaaa! Bib voor bm! :dance:

Bib voor bm alweer, de tijd gaat zo hard zeg! Ik duim voor je mee dat hij vandaag z’n gezicht laat zien bm, maar ik denk dat ie nog blijft zitten.

Rb, ik heb er ook 24 uur last van gehad, donderdag nog behoorlijk slap en gister ging het alweer een stuk beter, wel moe.

Teun, ik hoor regelmatig van ouders die bij ons komen (en dat is meestal met baby’s vanaf 10 weken) dat ze 's nachts eruit moeten hoor, dus dat jij dat ook moet is helemaal niet gek en je doet niets verkeerd! :slight_smile:

Hier inmiddels op dag 30 van m’n cyclus, hopelijk vandaag of anders maandag pas ongesteld, want ik moet op de derde dag bloed laten prikken en dinsdag komt totaal niet uit op m’n werk! Het is echt drama met zieke mensen bij ons, je wordt er gestoord van!

Komt ie BIB en ik denk ook niet dat hij zich vandaag laat zien :wink:

Rb tjonge zeg je leeft wel mee hoor :mrgreen:

Kell ik hoop voor je dat het dan niet dinsdag is dat je moet bloedprikken. We gaan inderdaad de ziekte maanden weer tegemoet he :thumbdown: Ik weet nog dat Eva toen voor het eerst naar de opvang ging toen ze drie maand was. Ze had er een week opzitten en echt waar vrijdags waren papa en mama hier beide doodziek haha. Denk dat dat met nummer twee wel mee zal vallen aangezien Eva al die ziektekiemen al meeneemt van de opvang en we nu natuurlijk wel wat gewend zijn.

@bm: tja je moet toch wat hè als ik niet kan slapen, dan maar met jou meeleven!

Pff hier dus weer nacht doorgehaald. Om 6 uur in slaap gevallen en een kwartier geleden door onze kleine man gewekt :?

Oh kell jij dus ook niet lang buikgriep? Ik zat al te twijfelen of het buikgriep was omdat het zo kort was! Ik hoop voor je dat je dinsdag niet hoeft te prikken!

@Teun: ik vind het dus ook normaal babygedrag. Bij Sean ging het vanaf 4 mnd beter om na 8 mnd er weer meerdere keren uit te moeten :naughty: