meistoppers 2010 Welkom Marijn, Stijn, Sofia, Levi, Robin

ja weet ik, maar heb de andere keren wel die borsten enzo gehad, maar niet die eerste heel vage bloeding … veel te vroeg natuurlijk… nu blijft het nog bij bruinverlies, verder nog niets. net toch maar maandverband gekocht… (en chocolade en roombroodjes … tja emotieeter hé??)

groot gelijk heb jij zeg, lekker genieten van je choco en roombroodje.

Ben benieuwd of het doorzet

ik ook… maar dan moet het wel nu snel doorzetten, en niet nog zo een paar dagen aanmodderen want daar wordt ik niet blij van…

He cariska toch meid, niet leuk dikke knuffel vanaf hier.

Cariska, :hug: Jeetje dat is balen zeg! Ik voel met je mee… Ik weet hoe graag je dit wilt en dat je niet (zoals ik dus :wall: ) met je emoties aan het worstelen bent. En dan keer op keer die tegenslag. Wanneer mag het nou raak zijn dan? Ik blijf aan je denken hoor. En voor je duimen! Want je MOET de volgende zijn he :pray:



Hier ook een baalmomentje. Hebben we nu eens helemaal serieus afgesproken om te wachten tot er meer rust en ontspanning is. Ben ik zelfs mee aan de slag… gaan die eierstokken keihard lopen rammelen! :doh: En eigenlijk is het nu dus feestweek, dus mijn hormonen zijn van slag! Als het aan mij lag dus nu een poging… maar ik ben zo bang voor die paniek… :evil: Deze week afspraak met de psy en de ontspanningstherapeut. Dan mag ik na 3 sessies weer naar de ha en gaan we kijken hoe nu verder…



Liever wachten op emotioneel sterker dan zwanger in de put… :snooty:

mariette, voor jou ook een dikke :hug:

hier vandaag verder alleen beetje bruin verlies.



Morgen met tl naar ha. Meiske is nog steeds ziek, erg hoesten en koorts en wordt steeds benauwder, ondanks de pufjes… Heeft vandaag ongeveer 500 ml gedronken, dit kost haar teveel energie…

Beterschap! :hug:

tl heeft een fikse bronchitis, nu ab kuur

Och beterschap voor je meisje

Beterschap met TL!!

Ik las op Hyves dat tl weer een beetje aan het opknappen is hopelijk is ze snel weer beter!!! Ik zit nu in de kantine van da aan mijn kant en klaar maaltijd stamppot andijvie en het smaakt me net niets :? . Net nog even naar huis gebelt, Kaya had bijna de hele middag geslapen dus ik ben benieuwd wat dat vanavond gaat brengen met slapen. Morgen een druk dagje, eerst naar de gyn voor controle en savonds een taart maken die vrijdag wordt opgehaald en dan heb ik geen taartopdrachten meer dus dat is ook wel even lekker!!! Nou meiden eet smakelijk en een fijne avond!!

Fijn dat Tl wat opknapt :thumbup: Hoe gaat het verder Cariska?



Eet smakelijk dan maar :sick: :lol: :lol:



Ik kom even mijn frustratie van me aftypen. :oops: Vandaag hebben mijn schoonouders op mijn zoon gepast omdat ik MOEST werken vanwege de dag vrij die ik gisteren had om mee naar het ziekenhuis te gaan met Fer. Heel fijn dat ze dat doen. Ook dat ze koken. En dan na het eten (dacht ik) gaan ze naar huis. Nee, nu zitten ze op MIJN bank terwijl hub en Fer in bad zitten. Met de benen op de tafel :shock: Ze wachten nog wel even tot ze uit bad komen. Nu zit ik dus aan de tafel omdat zij achter de tv zitten naar programma’s te kijken die mij niet boeien. En ik wil gewoon rust na een drukke dag werken en een slechte nacht door het ziekenhuisbezoek (denk ik). En ik weet dat zoonlief altijd slecht slaapt als hij geen rustig avondritueel heeft. Gewoon na het bad nog wat drinken, even tv kijken en dan naar bed. Maar ja, dat zit er nu niet in. Nu wil hij nog gekdoen (want uitsloven kan hij als de beste :wink: ) en is dan helemaal onrustig als hij gaat slapen. Dat overigens dan ook weer veel te laat wordt. Ze kunnen hem gewoon niet met rust laten. Hij moet bij ze zitten en alles moet samen. Hij kan heel goed puzzelen, maar nee, opa zal wel even aanwijzen welk stukje waar moet.



Whahahaha… Ik ben des duivels. Ik ben helemaal opgefokt, de tranen zitten in mijn keel. :twisted: :twisted:



Leuk hoor dat zwanger zijn :wall: :wall:

:hug:

Cees :hug: :hug: kan je niet gewoon zeggen dat je moe bent van het werken en vragen of ze naar huis willen (ze zullen nu wel weg zijn maar toch…)



hier is tl weer goed opgeknapt! geen koorts meer gehad!

Verder is tl vandaag bij schoonmoeders uit het campingbedje geklommen, zelf de trap afgegaan en ze zei toen Hallo mma (oma). Oma is zich rotgeschrokken haha. Ons dametje hoefde dus niet te slapen :mrgreen:

cees :hug: :hug: :hug: ,



super dat ze weer een heel stuk beter is!!! en die TL :mrgreen: , lekker eigenwijs ding :lol:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=4864003#4864003

hoe denken jullie hierover?



Tl weer uit bed geklommen, nu bij mijn moeder. En nu … is ze bij mij op de arm in slaap gevallen en ligt ze heerlijk op de bank te slapen :inlove: :inlove:

Wij hebben het bij Luus wel laten doen, puur omdat we wilden weten als er wel dingen gevonden zouden worden. Dan konden we er ons voor zover mogelijk vast op instellen. Als je van te voren dingen weet, kan je er op inspelen, de keuze hebben of je het kind wel een leven “gunt” met heel veel ongemakken (ik noem het voor het gemak maar even zo, natuurlijk kun je niet alles voorzien en zelf overal over oordelen wat wel en niet moet en mag kunnen), of dat je je leven al tijdig zo anders kunt indelen in voorbereiding op een kindje wat heel veel extra zorg boven een gezond kindje zal moeten hebben. Als je niet van te voren weet of er iets mis is, dan kom je er bij geboorte pas achter, als je al wel een globale schatting van te voren kan maken, dan kun je daar alvast wat op voorbereiden. Zo dachten wij erover.



Er zijn ook mensen die dan roepen “ja maar het is een kansberekening” en als je denkt dat je die ene bent, maar het blijkt niet zo te zijn, dan heb je voor niks zitten stressen, blijkt je baby niks te hebben! Ik vind dat echt een flapdrollenexcuus, wij stressen niet zomaar, zit niet zo in onze aard dus dat is ook wel een voordeel op zo’n moment, maar als je een kindje met beperkingen verwacht en het blijkt niet zo te zijn, dan ben je toch alleen maar blij?!!! Dan baal je heus niet dat je weken in de stress hebt gezeten voor niks vind ik. Bij ons was het van te voren een beetje een indicatie hebben waarop je kan rekenen wel echt een voordeel. maar voor anderen inderdaad dus het stressen niet waard.



Kom je ook meteen bij de 20 weken echo> waarom laat je die wel doen “als alles welkom is” hoe dan ook, is bij mij niet hetzelfde idee, maar ligt wel een heel klein beetje in elkaars verlengde. Mensen die echt heel erg tegen een NT meting zijn en dat niet van andere mensen kunnen snappen, laten die dan ook geen 20 weken echo doen? Ons idee bij een 20 weken echo is niet alleen maar spieken hoor, maar vooral ook de gedachte dat als er iets blijkt te mankeren aan je kind, dat je dat dan al zelfs tijdens je zwangerschap kan laten verhelpen zoals sommige hart problemen ofzo, en anders dat je weet dat je kindje als het geboren is, direct medische hulp ndoig heeft ivm niet werkende niertjes, blaasje wat niet goed functioneert of weet ik veel wat.



Ik bedoel dus niet dat als je/men geen NT meting wil doen, dat ik dan vind dat je dan ook geen 20 weken echo moet laten doen, bij baby 2 hebben wij de NT meting ook niet gedaan (omdat het nr 2 is en de info die ik toen ineens kreeg anders was en er alleen naar down zou worden gekeken ipv ook naar andere chromosoomafwijkingen etc.) Ik bedoel alleen dat als je pertinent vind dat alles welkom is en je niet verder kijkt dan je neus lang, dat ik me dan afvraag of die mensen dan wel de 20 wkn echo doen, maar puur om het even kijken naar de baby? Ik vind

persoonlijk dat mensen die geen 20 weken echo doen, dat die niet wijs zijn. Je kan je ongeboren kindje veel besparen als er dingen gevonden worden, die levensbedreigend kunnen zijn als je lekker thuis zonder zorgen bevalt, terwijl er zoveel voorkomen had kunnen worden als ze eerder al opgespoord zouden zijn. En natuurlijk snap ik ook wel dat je nooit 100% garantie hebt , maar je hebt er iig in dat geval alles aan gedaan.



Maar over de 20 weken echo ging het niet :wink: Ik dwaalde even af en nu is mijn macaronischotel beetje zwart denk ik hihi…



Eetze allemaal

Lastige kwestie hoor Cariska. Ik wilde vanmiddag reageren, maar ik ben zo slecht in het goed verwoorden van mijn mening dat ik dan vast half kok over me heenkrijg :shifty: Maar ik ga het wel proberen :wink:



Bij de eerste hebben we het niet laten doen. Puur omdat het geen garanties geeft. De nekplooimeting is hoe je het ook went of keert een kansberekening. Stel er komt uit: je hebt een kans van 1 op 200. En dan? Dan moet je nog verder onderzoeken of niet. En dat verder onderzoeken heeft dan weer meerdere risico’s (miskraam). Voor die keuze wilden wij niet komen te staan en als de nekplooimeting een hoge kans zou geven, dan zouden we het niet verder laten onderzoeken. Dus daarom zagen wij de meerwaarde er niet van. Buiten dat het mij wel stress zou geven bij een hoge kans op.



De 20-weken echo doen wij wel, puur omdat ze dan afwijkingen op kunnen sporen, zoals problemen aan de nieren of het hart. Als dat zo blijkt te zijn, dan word je beter in de gaten gehouden en kunnen ze het kindje na de geboorte ook goede hulp bieden.



Deze zwangerschap hebben we het wel serieuzer gehad over de nekplooimeting omdat ik met de vraag geworsteld heb of ik het mijn zoon aan wil doen als hij de broer zou zijn van een gehandicapt kind dat dan (onbewust) toch meer aandacht krijgt dan het ‘gezonde’ kind. Beetje cru gezegd zo, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Waarom we het toch niet hebben gedaan is omdat er zoveel meer afwijkingen zijn buiten downsyndroom die net zo of nog ernstiger zijn.



20-weken echo hebben we volgende week vrijdag van dit prutske. Vind het wel super spannend. Ik hoop dat ze niets vinden natuurlijk, maar je weet het nooit zeker.

Wij hebben altijd gezegd dat bij ons elk kindje welkom is en ik sta nog steeds achter deze beslissing. Ik persoonlijk zou nooit bij 20 weken nog een zwangerschap af kunnen breken.



Bij KJ hebben we geen 20 weken echo gedaan om deze reden, het ging heel erg tegen mijn gevoel in maar heb op het einde van mijn zwangerschap aardig lopen stressen of alles goed was! gelukkig wel.



Bij deze zwangerschap hebben we heel bewust gekozen om wel een 20 weken echo te laten doen, dit ivm mijn schildklierafwijking. Mocht er iets mis zijn met het hartje bijv, dan zijn er tegenwoordig al heel veel dingen die ze kunnen doen voordat het kindje geboren is, ook afwijkingen aan de hersenen was een groter risici alhoewel ze niet kunnen uitsluiten hoe de ontwikkeling verloopt natuurlijk.

Gelukkig is alles tot nu toe goed, maar mocht het allemaal niet goed zijn dan was dit kindje toch zeker wel welkom!

Hier ook hoor. Is altijd welkom. Ik zou het echt niet kunnen om het nu af te breken. Mijn hart breekt al als ik eraan denk dat het wel zou kunnen dat er zo een ernstige afwijking geconstateerd wordt, waardoor het kindje nooit levensvatbaar zal zijn. Moet er echt niet aan denken :cry: