meistoppers 2010 Welkom Marijn, Stijn, Sofia, Levi, Robin

Grrr… Je zou ze ook af en toe in het zkh :wall: :wall: Balen zeg dat het niet zakt. Hopelijk doet de rust haar goed en besluit kleintje nog een paar weken te blijven zitten :pray: Sterkte meis :hug:

Idd, als ze het niet vertrouwen, overplaatsen!! Belachelijk dat ze zo doen vindt dat echt slecht zeg!

Heel veel :pray: voor haar en de beeb!!

Ze ligt nu hier in hgv. Maar heb haar idd liever in het umcg. Ze doen zo vaag.

wat vindt ze er zelf van? WIl ze naar umcg? Volgens mij kan ze dit aanvragen/regelen … anders via ha proberen??

Hoe is het met Stijn mimi?

Zo nu even van mij afschrijven hoor!!

vandaag een heel lief meisje thuis gekregen vanaf de creche (papa had haar opgehaald), die lekker wilde knuffelen maar wel een beetje moe was. Op de vraag of ze naar boven wilde en douche en naar bed werd ja geknikt. Helaas liep het verhaal iets anders.

Vanaf het moment dat we boven waren was het, nee,nee,nee!!

En zelluf doen, dat moet papa doen, dat mag jij niet doen enz.

Op een gegeven moment werd ze zo boos dat ze alleen nog maar aan het gillen en schreeuwen was.

IKKE HOEF NIET ONDER DE DOUCHE!!! IKKE HOEF NIET SLAPEN, enz.enz.enz.

Pff echt niets meer mee te beginnen.

Dus haar voor de keuze gesteld of ze nu of morgen wilde douchen. Geen van beide. Dus ik bezig haar kleren uittrekken om een pyama aan te doen, wil ze toch douchen. Prima.

Ik probeer haar kleren uit te trekken, was niet goed. WHAAAAAA!!! Alles wat ik deed was fout.

Ik heb haar bij kop en kont gepakt en gezegd dat het morgen wel douchen wordt. J

ullie raden het al een en al drame, inclusief het slaan van mama :shock: .

gevolg was een time out die gepaard ging met schreeuwen en IK HOEF NIET LUISTEREN NAAR MAMA!!

Deze time out heeft (inclusief constant uitleg omdat het gillen en schreeuwen doorging) bijna een half uur geduurd.

Echt niet leuk meer.

Uiteindelijk ligt ze nu wel in haar bedje en hopelijk gaat ze vanacht niet spoken.

Sorry voor het lange verhaal maar ik kon wel janken :cry: .

Kaya, wat vervelend zeg!!! Hopenlijk is het morgen na een nachtje goed slapen beter!!! :hug: :hug: :hug:

Kaya; :hug: Gatsie! Niet leuk zo’n driftbui! Snap dat je je dan zo machteloos voelt!

Hopenlijk is ze vanmorgen beter opgestaan.

Caris; Heb geen idee hoe ze er zelf over denkt, ik kan en mag haar wel bellen, maar emo kan ik dat nog steeds niet aan, had gisteren Michel zijn nicht aan de telefoon en ik had het over haar, en begon weer te huilen.

Heb haar ook al gesmst gisteren dat ik niet naar haar toe kan komen vanwege emoties.

Ze reageerde heel erg lief, ze wilde me niet eens hebben, ze begreep het volkomen en moest me niet schuldig voelen.

Met Stijn gaat het goed!!

Hij is vannacht maar 2 x wakker geworden :inlove: 22 uur fles, 2 uur fles en vervolgens om 6 uur werd hij weer wakker!

Dus we hebben een super nacht achter de rug.

Normaal was na de 2 uur fles zo onrustig! Huilen, soort van krampjes, en dan nam ik hem uiteindelijk bij mij op de buik en vielen we zo in slaap, maar ja das ook niet de opl. natuurlijk.

Ben zo blij met deze nacht :lol: .

Hij dronk de fles zo snel ( Tommie Tippee), dus Difrax geprobeerd, maar die dronk hij nog sneller, + verslikken + de helft er weer uit spugen.

Dus toch weer terug naar de TT fles.

En proberen we hem eerst eventjes van te voren op de speen te laten zuigen, zodat de 1e behoefte weg is, en we koken eerst het water van te voren ( kraam zei dat we ook lauwwarm water uit de kraan mochten gebruiken) om te voorkomen dat hij krampjes heeft, maar het gekke is dat hij dat dus alleen na de 02.00 uur fles had.

Michel is vanaf vandaag 1,5 week thuis, heerlijk!

Maar we hebben ook nog 2 x5 uur kraamhulp erbij gekregen, omdat ik zelf nog eigenlijk niets kan, als ik Stijn verschoon en hem dan in bad moet doen, dan gaat het niet goed… Ik word duizelig, oorsuizen en moet heel snel gaan zitten.

Verschonen lukt dus net, maar daarna nog iets doen, nee.

Maar dit weekend word het wat warmer, dus gaan we ook ff lekker naar buiten, ook al is het maar 10 min.

Gewoon langzaamaan proberen.

Er is me heel veel meegevallen ( vloeien, mijn gewicht :inlove: , zit op dag 8 nu 2 kg onder mijn startgewicht :dance: ). Maar de bevalling en mijn herstel een beetje tegen.

Maar mss juist door de zware bevalling valt mijn herstel tegen.

Maar goed elke dag gaat het ietsie beter!

Ik zal nog ff een foto plaatsen van Stijn in het SF. :wink: Dan weet ik zeker zijn jullie ook verliefd.

Ik wil meer Stijn zien :inlove: Vervelend Mimi dat je lichamelijk ook nog niet aangesterkt bent. Het is ook niet niks hoor dat bevallen! Denk dat je de eerste keer na 10 minuten buiten lopen blij bent dat je weer kunt gaan zitten :wink: Dat viel me toen zo zwaar tegen :doh: Gelukkig is je vriend nog 1,5 week thuis, kun je echt goed bijkomen. Super dat Stijn vannacht goed geslapen heeft :dance: :dance: Hopelijk voor jou ook een bevestiging dat de keuze voor de fles goed is :thumbup: Fijn dat je zus ook met jou meeleeft :-

Kaya, soms zou je ze achter het behang willen plakken die boefjes van ons :twisted: Hier ook zo een die me soms het bloed onder de nagels vandaan haalt. Zeker als hij moe is. Dan is er niets mee aan te vangen. Meestal laat ik hem dan maar in zijn eigen sop gaarkoken :shifty: Dus samen naar boven en staat het 'm allemaal niet aan, dan kamerdeur dicht en mama gaat naar beneden. Meestal werkt dat hier het beste. Maar frustrerend is het zeker :hug:

Hier een beebje dat me flink zit te schoppen :inlove: Daar kan ik echt van genieten. Net of het deze zwangerschap nog meer genieten is dan de eerste keer. Zoonlief reageert ook steeds zo leuk erop :inlove: ik voel me wel een beetje schuldig Caris om het te schrijven. Ik had het jou ook zo gegund :cry: Hopelijk is het snel zover :-

Cariska, hoe is het? Ik mis je banner :wink:

Mariette, hoe is het met jou? Heb je weer wat meer rust in je koppie? :hug:

Kaya wat een herkenning, hier heeft milo ook regelmatig van dat soort buien, echt niet tof. Heeft ze wel lekker geslapen?

Mimi wat een schatje die Stijn. Jammer dat het herstel wat minder vlot gaat maar aan de andere kant doe lekker rustig aan en laat je lekker verwennen nog.

Hierbij trouwens mijn eerste BIB, maar er zullen er vast nog veel volgen.

Mimi, allereerst gefeliciteerd met je mooie Stijn! Daarnaast vervelend om te horen van je lieve zussie, hopelijk blijft de toestand stabiel en kan ze nog een paar weken uitzingen zonder dat het kindje komt. Zo niet, dan is elke dag langer er weer eentje dat hij/zij nog langer in dat warme huisje kan zitten, lekker spartelen in het water. maar hopelijk duurt het nog even voort.

Met kaartje enzo voor je zussie: denk dat je zoals alle andere meiden ook zeggen naar je hart moet luisteren. Ook al ben je bang om juist te kwetsen, je kent haar door en door en ze zal vast waarderen wat je haar schrijft. Probeer uit te komen voor je gevoelens, juist een huilbui bij haar of aan de telefoon met haar, zal daarna wat opluchting geven, waardoor je er daarna alleen maar meer voor haar kan zijn denk ik. Anders blijf je er tegenaan hikken, waardoor het alleen maar lastiger wordt om te bedenken hoe je ermee om moet gaan. Knuffel lekker met je eigen beebje en waardeer hoe bijzonder het is, en ik wens je zusje hetzelfde toe met haar beebje over hopelijk pas een tijdje. Dikke knuf voor jullie!

Hier mijn 2e BIB dag, vanmiddag naar vlos in het zkh, daar loop ik nu vanwege KS vorige keer.

Ik lees allemaal van peuter pubers, dat is heir nog niet, die discussies. Wel dat mevrouw dingen niet wil of het er niet mee ens is en boos op de grond gaat liggen, tegen de deur gaat schoppen of koppen (ja echt waar :roll: ) en slaan en schoppen probeerde ze al uit met een jaar, maar dat begint nu ook weer. Ze is nu 17 maanden, tutje :lol: Succes allemaal met die eigenwijsjes!

Mimi, over je herstel, eenz ware bevalling is niet niks, geen wonder dat het nog niet allemaal zo snel hersteld als je zou willen zien. Probeer als ht enigszins kan wat rust te pakken, dan knap je sneller op. Maar de zorgen over je zusje een beeb doen er ook geen goed aan. Fris en opgewekt in je koppie zou je herstel ook sneller doen gaan denk ik, maar ja, dat is nu natuurlijk niet te doen. Logisch :hug: .

Cees, wat fijn dat je nu zo geniet van je zwangerschap! Ik geniet er veel minder van juist nu.

Broekie moet nog steeds bevallen he? Die beeb laat maar op zich wachten zeg :shock:

Mariette, hoe gaat het met jullie, lees dat je steeds meer begrip krijgt over je onzekerheid, dat is op zich een goede stap toch? Dan heb je tenminste idee waarom je alles spannend vindt/er tegenop ziet en toch graag wil. heel dubbel allemaal. Succes met alles :-* .

Caris, jouw wel en wee lees ik vaak even bij met je gebrabbel met vooral Kaya hier in dit topic hihi, hoe is het nu? Heb al even niet bijgelezen nl, sorry. Jij bent nog steeds elke maand aan het proberen er niet teveel nadruk op te leggen, maar stiekem gewoon aan het hopen dat het dan deze maand weer raak mag zijn? Hoop dat het snel zo ver is, en dat je ondertussen lekker veel afleiding hebt aan andere leuke dingen.

Kaya, succes met je eigenwijze koter haha, er volgen vast nog meer van die vervelende discussies en driftbuien over niks, lastig als je zelf een hormoonbommetje bent. Succes ermee :hug:

Groetjes en tot schrijfs allemaal!

:-*

mimi, fijn dat je man 1.5 week vrij hebt! En extra kraamhulp is ook fijn! Hopenlijk kan je ff naar buiten binnenkort en knap je ervan op.

beebie, alweer je 2de bib! Hier gaat het goed, voel me zoveel beter nu met de b12 prikken. Deze week voor het eerst geen gehad, gaan nu over naar 1 x per 2 weken. Tot nu toe gaat het goed!!!

En hier wel bezig met zwanger worden hoor. later rusten lukt niet. Standaard val ik in slaap met een beebie/zwangerschap in mijn hoofd. ach ooit moet het voor ons zo zijn!

Cees, gewoon erneer zetten hoor! Mijn beurt komt wel! (ben alvast aan het nadenken over de babykamer en namen haha) misschien moet ik gewoon wachten tot Kaya bevalt, moet er weer precies 9 maanden tussen onze beebs zitten :lol: Vind alle zwangere verhalen leuk om te lezen dus gewoon schrijven!! (en buiken plaatsen!!!)

Zal straks een banner maken ok?? (maar zitten in de wachtweken …)

Super dat die B12 prikken idd zo goed helpen dan, veel lekekrder in je vel dus, toppie :thumbup: !

Vandaag bij de vlos in het zkh geweest en die vond ook dat de gyn vorige keer laks was. Ze heeft tussendoor nog een andere gyn geraadpleegd omdat mijn buik al zo vol zit met beeb, dat er naar verwachting weinig meer te groeien valt in mijn kleine lijf. En de vorige keer had idd een glucose meting gedaan moeten worden aand e hand van de groeiecho, dus dat moet nu deze week nog (vrijdag ga ik er 3 x heen). Door mijn volle buik was beeb moeilijk te voelen, maar ligt dus niet ingedaald. De mededeling vd vorige keer van de gyn dat ik gewoon naar zkh moet komen als mijn vliezen breken, omdat het dan meestal wel ingedaald is, geldt dus niet en moet ook idd plat als die vliezen breken.

Verder maandag een extra echo op groei en daarna direct door naar een andere gyn voor een extra lange afspraak. Dan wordt gekeken in hoeverre een gewone bevalling mogelijk lijkt vanwege groei beeb en smalte bekken, of dat er eerder een inleiding plaats zal vinden, of dat er sowieso een KS gepland zou moeten worden. Dus wel een belangrijke afspraak eigenlijk, we zullen zien. eerst maar zien of de beeb alweer flink in groei blijkt te zijn. Heb er dit x iig vrede mee dat het zo gaat, de vorige x ging het echt niet naar mijn zin.

Verder even niks, even hangen nog, want moppie slaapt na een dag kdv en ik heb pijn in mijn onderbuik/lijf. Als ik een klein stapje opzij zet, dan voel ik de beeb knakken net boven mijn schaambeen, rotgevoel

Hey meiden hier even weer een egoberichtje van mij. Vandaag was ik aan het werk en na een half uurtje begon het wat te rommelen in mijn buik. Eerst gewoon doorwerken maar na een 20 minuten toch even achter in de winkel op een kruk gaan zitten. Helaas ging het niet echt weg en het was heel anders dan mijn gewone harde buiken. Toen ik wat moest vragen aan een collega die achter aan het pauzeren was, vroeg ze direct wat er aan de hand was. Dus ik verteld dat het wat aan het rommelen is niet echt regelmatig maar dat het wat kwam en ging. Dus zij pissig dat ik dat niet eerder had gezegd en dat ik dus het ziekenhuis moest bellen. Om tien over twee gebeld en om kwart voor drie lag ik aan de ctg voor drie kwartier! Gelukkig is alles goed met beeb en mij en waren het zover zij konden zien geen voorweeen. Wat het wel was konden ze niet precies zeggen. Wel werd er gekeken of ik blaasontsteking had maar dat heb ik gelukkig niet. Wel is er wat gehoogd bacteriegehalte gevonden dus moet het wel in de gaten houden ivm eventuele blaasontsteking. Dus lig nu lang uit op de bank en ik ga morgen bespreken met de gyn over het hoe nu verder. Ik houd jullie op de hoogte!

kaya, rustig aan doen hoor!! Beebie moet nog ff blijven zitten (beval maar met 38 of 39 weken haha, hebben we tenminste geen vakantie!)

Beebie, spannend die echo! Hier met tl ook extra echo gehad omdat ze eerst niet ingedaald was, moest ook meteen gaan liggen. Bij echo bleek gelukkig dat ze goed was ingedaald!

:hug: voor Mimi en Beebie en verder iedereen die hem nodig heeft! :angel:

Cariska, leuk die banner! :mrgreen: Ik heb die banners gemist en ik vind het echt superlef van je dat je weer vol in de openheid bezig bent! Ik duim voor je en hoop dat het dit keer raak mag zijn! :pray: En zelfs als het niet lukt, weet ik dat je telkens weer de kracht vindt om weer te proberen. Dat bewonder ik echt! Dat in slaap vallen met de zwangerschap in je hoofd herken ik heel erg :oops: Ik word er ook weer mee wakker. Daardoor weet ik dat ik het echt wil… :shifty: Ik leef met je mee!

En met de anderen ook hoor! Ik ben alleen nog nooit zwanger geweest dus sommige gevoelens ken ik gewoon nog niet. Ik leer veel van jullie…

Beebie, jij schreef over mijn onzekerheid en de dubbelheid maar ook de vooruitgang. Dat klopt. Ik ga best wel vooruit. Gisteren met de ha gesproken. Ik ben er achter gekomen dat mijn paniekaanvallen pure angsten zijn. Ik heb een aantal jaren geleden een aantal nare ervaringen gehad met medische mensen en ben mijn vertrouwen volledig verloren. Maar ik weet ook dat als je zwanger bent je deze mensen toch nodig hebt en dat is denk ik de grootste reden dat ik niet durf. Ik ben nu alweer een aantal maanden verder en ik merk gewoon dat ik heel graag wil… De ha heeft mijn angsten heel serieus genomen en samen hebben we een soort plan van aanpak gemaakt. Ik voel nu al dat het helpt om het vertrouwen te laten groeien… Ik hoop dat ik die angsten daarmee langzaam een plekje kan geven. :cry: Ik ben wel benieuwd hoe anderen met hun angsten zijn omgegaan in de zwangerschap…

Deze week is de pretweek. Ik merk dat ik heel graag weer wil proberen… Misschien wachten we nog even, veel stress ook met andere dingen, maar misschien gaan we toch weer proberen. Ik vind het wel eng maar wil ook niet bang zijn voor de angst. Dan kom je in zo’n cirkel terecht. :wall:

Cees, inderdaad meer rust in mijn koppie. :mrgreen:

Kaya, :hug: Ik hoop dat het niet doorzet en dat de beeb nog een paar weken in je buik blijft! Sterkte! :-*

Mariette, wat een goed bericht van jou om te lezen!!! Super!! Idd even aanzien of je het deze ronde wilt proberen, en anders volgende ronde! :-*

Rustig aan doen Kaya :hug: :-* Ik had het nog zo gezegd :naughty: :angel: :wink: Gelukkig was er op de ctg niets te zien :thumbup: Ben benieuwd wat je gyn zegt morgen.

Mariette, goed weer eens een verhaal van je te lezen :wink: Ik zou zeggen: lees het boek voor twijfelaars nog een keer :lol: :lol:

Kaya rustig aan doen meid, jullie kleintje moet echt nog even blijven zitten.

kaya hoe is het nu??