meistoppers 2010; nog twee meiden wachten op positief nieuws

ohh Caris wat lief :inlove: :inlove: . gelukkig maar dat jaja ook een huis heeft :mrgreen: .

Hey meiden,

ik heb eigenlijk jullie hulp,tips of ervaringen nodig.

Zoals jullie misschien wel gelezen hebben in de verhaaltjes die ik typ is Kaya een pittige meid. helaas weet ik af en toe geen raad met haar op dit moment. Vannochtend moest ze om het minst of geringste huilen en als ze haar zin niet kreeg was het helemaal drama. Vanavond moest ik werken (ik ben net thuis) en man deed haar op bed, weer huilen en krijsen. Wel twee uur lang :shock: uiteindelijk is ze uitgeput in slaap gevallen :cry: . ik zie wel dat ze zichzelf in de weg zit maar pfffff.

Als ze zo huilt en schreeuw helpt niets meer, eerder zette ik haar op de gang om daar verder uit te huilen maar dat helpt niet (word ze nog meer overstuur, negeren helpt niet krijst ze rustig een uur lang. Het gaat nu al een paar weken zo en ik zit er echt even doorheen. Ik vind het zeker niet de standaart peuterpubertijd. Soms denk ik wel eens dat er echt wat mis met haar is, maar wat? Op de creche doet ze het supergoed, altijd even sociaal bijna nooit ruzie met kindjes en graag andere kindjes om zich heen willen hebben.

iemand tips :frowning: ?

Goeiemorgen meiden,

Kaya; Vincenzo had ook een behoorlijke peuterpubertijd hoor en geloof me… die gaat over in de kleuterpubertijd en daarna in de prepubertijd :wink:

Ik heb ook echt met mijn handen in mijn haar gezeten met hem. Hij kon soms heel driftig worden en zichzelf ook pijn doen als hij boos was, we hebben hem meer dan één keer wel eens onder een koude douche gezet, zo met kleren en al. (daarna natuurlijk een warme pyjama aan) maar dat hielp ook maar 2 of 3 keer en daarna niet meer.

Maar lastig is het soms zeker. Bij mij begint larissa nu een beetje te ontdekken dat ze ook een eigen willetje heeft. Tot nu toe was ze altijd een heel gemakkelijk kindje (nog wel, maar begint nu meer additude te krijgen)

Mimi; Wat een rotstreek van die “vriendin”. Tja, helaas herken ik het maar al te goed. Ik heb daarom ook geen “beste vriendinnen” meer. Ik laat mensen toe in mijn leven, ik weet dat het soms van korte duur is en als ik merk dat ik of een ander er geen behoefte meer aan heb, laat ik het ook verwateren, want je schiet er beide niets mee op als je een vriendschap gaat forceren.

Ik heb toch wel zo mijn sociale contacten met mensen in de buurt, moeders op school of via KOK of hyves. Maar ga het jezelf vooral niet verwijten, echte vriendschap is zelden te vinden. :hug:

Vanavond komt mijn mannetje eindelijk weer thuis!! :smiley:

Heerlijk!!!

Kaya heel herkenbaar, ik weet soms ook niet meer wat ik met milo moet. Kaja heeft dat nooit zo erg gehad. Hier ook hele dagen gillen en dwars. Gelukkig gaat het slapen wel goed. Maar het vreet energie.

Maar ga door milo naar oma en kaja en ik naar school.

Kaya, dat gedrag herken ik nu ook al een hele tijd van Lucy, die weet ook precies wat ze wil en doet alsof ze vermoord wordt als ze haar zin niet krijgt. En dan moet ze nog peuterpuber worden. Dit was al zo vanaf het begin. Heb nog geen tips voor je, behalve eentje die oh zo makkelijk klinkt: laat je niet gekmaken door die dwarse dondersteen, moeilijk dus! Uit laten razen en negeren is vaak het handigste als je ze niet afgeleid krijgt denk ik. Thuis is zoveel anders als op het kdv en meer afleiding enzo, daarom zal ze daar nog wel wat makkelijker zijn denk ik. Lucy begon de eerste keren wennen daar met bijten en slaan en had toen al korte strafjes als ik haar kwam halen :mrgreen: . Boef!

Effe gauw Lucy wakker maken dus geenr eacties op de rest, (sorry! :oops: ), moet om 1400 bij CB zijn en ik ga maar even bloedprikken in Ziekenhuis op mijn leverwaarden, heel af en toe merk ik de laatste 2 weken wat kleins en vaags bij mezelf op en dat kan toeval zijn, maar liever het zekere voor het onzekere dan weer cholestase te krijgen zonder dat ik het doorheb. Vorige keer begon het ook met 26 wk.

Caris, hoop dat ze bij jou wat vinden joh!

Verder las ik nog over een nep beste vriendin die het dus niet waard blijkt te zijn, wat een teleurstelling, maar idd niet gaan kruipen voor haar!

Nu gauw opschieten, later vlieg ik weer langs hier!

:-*

kaya, lastig … ze is idd een pittig meisje!

Hier beginnen nu ook driftbuien te komen, slaat ze ook helemaal door… Geen idee wat je eraan kan doen anders cb eens mailen?

broekie, je mannetje weer thuis vandaag!

beebie, wanneer heb je uitslag van je bloed?

hier een pechdag, gevallen met de fiets met de jongens, gelukkig viel de schade mee, milo een schaafwond op zijn hoofd, kaja niets en ik een blauwe knie en pijnlijke elleboog…

vanmiddag met kaja naar kno, werd hij in de wachtkamer niet lekker! verhoging rillerig… maar goed oren waren weer al onrustig en keel amandelen erg dik, dus nu maar wachten op de oproep dat hij geholpen gaat worden!

thuis werd hij nog zieker, dus met een paracetamol naar bed, maar hij slaapt erg onrustig…

Gatsie! Gevallen met de kinderen en zwanger, dat wil je echt niet!

Doe maar kalm aan! Wel erg geschrokken denk ik?

En Kaja ineens ziek, heel veel beterschap!! :hug:

beterschap met kaja! en gevallen :hug:

bloeduitslag binnen, alles is goed, alleen hb is (weer) te laag, straks telefonisch overleg met de ha…

Hmmm, mss een tijdje aan de ijzer? :think:

ben er net een maandje ofzo van af … dus tja … waarom daalt het steeds zo snel??

Das apart! Voordat je echt goed resultaat merkt bij ijzertabl moet jet het sowieso 6 weken slikken, dus je zou zeggen als je stopt, zou de werking iig nog zo’n 6 weken door moeten gaan, en dan langzaam minder worden, en niet weer meteen dalen.

Ben je altijd heftig ongi? Mss dat je daardoor je hb lager hebt, er zijn vrouwen die door hun menstruatie dat altijd hebben.

nee niet heftig ongi, juist minder dan voordat ik zwanger was. Kan het nu gewoon met maandverband aan, eerder altijd tampons.

Huisarts heeft gebeld, idd weer pillen slikken. maandag kan ik ze ophalen (maar had hier nog liggen dus maar weer begonnen)

Heb gevraagd of ik geprikt mag worden op pfeiffer en cmv. Dit mag maar moest er niet teveel van verwachten… Maandag dus weer bloedprikken…

Cariska, dat is ook niks dat gekwakkel… :frowning: Ik hoop voor jou dat het snel duidelijker wordt…

Cariska: Wat vervelend dat je zo aan het kwakkelen bent :hug:

Smartygirl: Getsie, gevallen met de fiets :hug:

Beetje bij gekomen van de schrik??

Beterschap met kaya!

Kaya: Lastig die buien van je dochter :hug:

Kan me voorstellen dat je er geen raad mee weet. :hug:

Mimi: Vervelend van die vriendin zeg :?

Heb je nog wat van haar gehoord??

Hier gaat allemaal zijn gangetje, gaat eigenlijk wel goed.

Voel me lekker en met het babytje gaat het ook allemaal goed,

dus dat is wel heel fijn.

Fijne dag allemaal!

Mariette: Spannende dagen weer voor jou zie ik!

Ga hard voor je duimen :pray:

Hoe is je gevoel er zelf over?

tammy, alweer bijna 31 weken!!!

ik ga nu heerlijk op kraamvisite bij collega!!

Nog een beetje kunnen genieten van het op kraamvisite gaan?

Zat me net te bedenken, dat toen ik zwanger wilde worden bij Amy mee heb gekletst bij de april stoppers. Het zwanger worden ging bij ons niet zo vlot en zag dus de een na de ander zwanger worden, pas na bijna een jaar was het raak. Ik weet nog dat ik dit best lastig vond, wilde ook zo graag. Kan me dus goed voorstellen dat jullie ook met dit gevoel worstelen :hug: :hug: :hug: :hug:

zeker genoten gisteren, heerlijk zo’n klein mannetje op mijn arm!

Vanmorgen naar cb geweest. De meeting klopte niet, vorige keer was ze 88,5 nu 86 haha dus hebben haar nu maar gezet op 88cm. Volgende keer nog maar eens (vorige keer was liggend, nu staand…)

Ze is ook gemeten, nu 14 kilo. Zit op haar max, mag niet zwaarder worden. Ze vroeg naar haar eetgedrag, dit was goed, maar tl drinkt erg veel. Nu ff kijken of het helpt om 1 beker ranja 's ochtends en wil ze dan nog meer drinken dan water te geven. 'smiddags beker ranja en dan ook water.

Hoi meiden,

Hoe gaat het hier?

Ik ben de laatste paar dagen niet zo lekker.

Heb zoveel last van maagzuur, dat ik er gewoon de hele dag misselijk van ben en kan 's morgens dan ook niets binnen houden. :frowning:

Vanmorgen dus op een nuchtere maag gewerkt… of dat nu de oplossing is…? :frowning:

Toch heb ik wel eetlust, maar krijg het amper weg en als ik het eenmaal binnen heb… dan is het er binnen de kortste keren ook weer uit :frowning:

Daarnaast heb ik ook een schimmelinfectie te pakken… Dus mag de komende 3 weken weer één of ander zalfje smeren.

Mijn meisie is ook ziek, die heeft behoorlijk opgezette klieren, dus morgenochtend maar met haar naar de huisarts. Morgenavond heeft ze kerstdiner, voor het eerst en daar wil ze toch wel graag naartoe.

Dus ik heb haar vanmiddag thuisgehouden en morgenochtend ook.

En donderdag zien we wel verder. :slight_smile:

Ons huis is in kerstsfeer en eindelijk hebben we zoiets van… ja het is gezellig!

Afgelopen maandag een groeiecho gehad, dus zodra het kabeltje van de telefoon weer even werkt, zal ik de foto even online zetten :smiley:

Ik denk dat ze heel erg op z’r zus zal lijken :smiley:

En nu verder met het eten… en hopen dat hubbie een beetje op tijd thuis is. :wink:

liefs, sam