meistoppers 2010; nog twee meiden wachten op positief nieuws

Dus toch niet voor niets aan de bel getrokken Kaya. Hopelijk heb je niet teveel last van de ophoging. :hug:

Caris, ik heb ook al gereageerd in je topic. Zoals Mariette zegt: laat je niets aanpraten :hug:

Mariette, heerlijk ontspannen. Doe waar je je goed bij voelt :-*

Hier nog geen kerstboom. De bedoeling is van het weekend. Van hub moet hij tot 6 januari blijven staan (3-koningen). Dat is in totaal 4 weken. Das lang genoeg vind ik. Dan ben ik de boom meestal meer dan moe en wil weer rust in de tent :shifty:

Hopelijk gaat TL zometeen lekker slapen. Zoonlief heeft vanmorgen tot kwart over 8 geslapen :shock: :clap: :clap: :mrgreen: Morgen nog een keer :pray: :wink:

hier was het 8 uur vanmorgen.

Net tl weer in bedje gestopt, ze was er uit gegaan, nu is het weer gillen… geen idee waarom …

Hey dames,

sorry voor mijn verschrikkelijk late bericht :oops: , heb het nieuwe deeltje ook gevonden.

Heb ff snel vanaf 25/11 :oops: :oops: :oops: terug gelezen…

Had gehoopt dat ik wat meer tijd en zin had gehad nu ik op woe mid en vrij mid thuis was, maar helaas… Als ik thuis kom, eet ik een broodje, ga ik op bed, slaap ik een paar uur, en vervolgens ga ik eten koken.

Dan ff snel achter de pc, alles lezen (alleen had ik nu al heel lang geen melding van jullie gehad) en vervolgens lekker bij manlief op de bank.

Ik heb alles een beetje teruggelezen, sommige dingen zijn al te lang geleden om nog op te reageren, maar op 1 ding wil ik sowieso reageren;

Lieve Caris :hug: , hou moed!! Ik weet je hebt er niet zoveel aan, maar mijn buren hebben een meisje van ondertussen 4 jaar (daar was ze met 3 maand zwanger van) en ze zijn al ruim 2 jaar bezig.

Afgelopen februari 1 x een MK gehad.

In okt toch maar naar de gyn. Maar die zei, je hebt nog een MK gehad, dus het kan wel, kom in febr maar weer terug als het dan nog niet gelukt is. Belachelijk vind ik, ik bedoel 1 x zwanger in ruim 2 jaar, das natuurlijk best vreemd helemaal als je bedenkt dat ze er al 1 hebben rondlopen.

Maar vandaag is ze bij de gyn geweest en ze is nu 9 weken zwanger!

Dus meis, hou moed! Het komt echt goed! :hug: :-* .

Voor ieder ander die het nog heeft ook een dikke :hug: .

Verder heb ik vorige week de ARBO arts aan de telefoon gehad…

Hij vroeg me hoe het ging, ik vertelde dat ik op di en do wel echt uitkeek naar de dag erna omdat ik dan 's middags weer naar huis mocht.

Hij gaf me het advies om 50% te gaan werken ipv met hangen en wurgen 80%.

Ik was erg blij dat een ander mij het advies gaf. Ook ten opzichte van mijn leidingevenden, nu had ik iemand die het echt ook zwart op wit neerzette.

Dus vanaf deze week ga ik 20 uur werken ( iets meer dan 50% maar dat komt roostertechnisch net iets beter uit, dus vooruit).

Ik ben nu nu de di en do ocht ook extra vrij. Kijken hoe dat gaat anders gaan die dagen ook naar de middag toe.

Heb nu ondertussen al zo’n 4 weken buikpijn, overdag soms, maar sowieso elke nacht, ik kan dan echt niet van de pijn op mijn rug liggen, dus das erg vervelend.

Morgen naar de VK voor de groei echo, dus dan ook maar ff vragen.

Verder hebben we afgelopen zaterdag een 3D echo gehad.

Ik ga echt proberen vaker langs te komen!

mimi, fijn om weer wat van je te horen meid!! Goed van je dat je minder gaat werken!

Jeetje wat een verhaal van je buren. Ik hou er al rekening mee dat het hier idd lang kan gaan duren nu (volgens mijn moeder komt de beeb gewoon weer in december, en dan op 5-12 haha)

Maar het stomme vind ik, ik heb die miskramen wel een plekje kunnen geven. Ben niet jaloers naar zwangere vrouwen of pasgeboren baby’s.

Natuurlijk was ik erg verdrietig maar ook blij toen kaya mij vertelde zwanger te zijn. Maar nu kan ik het allemaal een plekje geven.

Dit is naar mijn idee echt iets lichamelijks … maar wat…

Lieve Caris, ik denk ook niet dat het alleen psygisch is. Misschien dat het wat versterkt je hebt thuis je portie wel gehad met je 2 :vlinder: en ook op het werk :kaars:. Het is alleen soms heel lastig om na te gaan wat het kan zijn. Kijk naar mij al 20 jaar diverse klachten en elke dag veel pijn en ontstekingen. het enige wat ze toen konden vinden elke keer weer in het bloed was dat de ontstekingswaarden waren verhoogt. En eindelijk na 20 jaar komt er wel iets uit!

Nou hoop ik natuurlijk niet dat het bij jou 20 jaar duurt :-* .

En toen ik vertelde aan jou dat ik zwanger was, was de reactie van jou heel normaal, je had net je miskraam gehad en toch kon je heel blij zijn voor mij en dat vond ik zooo lief. Ik weet nog hoe ik was toen mijn sz vertelde dat ze zwanger was terwijl wij toen al meer dan een jaar bezig waren, ik kon echt niet blij zijn :oops: .

Uiteindelijk komt het er wel uit wat het is :hug: :hug: :hug: , ben benieuwd trouwens wat de ha zegt. Houd moed meid :-*

Mimi, leuk dat je weer langskomt hier. Goed dat de arbo arts je wat minder laat werken, kan die buikpijn die je hebt niet iets als harde buiken zijn? Vraag idd maar even na bij de verlos want buikpijn is niet iets om mee rond te blijven lopen.

Leuk dat je een 3D echo hebt gehad :inlove: :inlove:

Ik kwam net thuis van het werk, zag ik 2 kerststerren voor het raam. kom ik binnen is ons hele huis in de kerstsferen, de boom staat en onze stal, allemaal leuke lichtjes en gezelligheid :inlove: :inlove: . Zo lief van hubbie, alleen jammer dat hij nu zelf kapot is want hij was al om 5.15 uit bed want hij moest om half zeven beginnen.

Ga zo eens even languit op de bank en morgen zullen we het wel zien met de ophoging, ik ben nog nooit zoveel in 1 keer opgehoogd dus dat kan wel eens een interressante dag worden :mrgreen:

kaya hopenlijk valt het mee en heb je niet veel last van de ophoging…

hier staat de boom ook, kerststalletje en 2 huisjes. morgen nog de rest. Pff ben kapot, tl nu stil, heb dr in ledikantje gelegd, ze kwam steeds uit bed dus schoot niet op.

lezen nu steeds verhaaltje voor voor ze gaat slapen en vandaag (tussen de middag en vanavond) was het het verhaaltje van grote beer en kleine beer (kleine beer is dan bang voor het donker) en prompt slaapt ze slecht… hopenlijk morgen beter!

Ik ga nu ook maar naar boven, wilde wakker blijven tot jo komt maar dat gaat hem niet worden …

Ga maar lekker slapen meis, morgen weer een nieuwe dag :-* .

Hier ook een meisje wat steeds uit bed komt maar in papa en mama’s bed heerlijk ligt te slapen :roll: . Ik hou het op dat het een fase is :mrgreen: .

Heerlijk jullie huis dus ook al in de kerststemming!

Hoi meiden,

Heb nu even geen tijd om terug te lezen en te reageren.

Zag wel dat Caris is doorverwezen naar een psych? Misschien is het toch wel even lekker alles van je af te kunnen praten.

Psycholoog en psychiater zijn twee verschillende dingen he?! :wink:

Wil niet direct zeggen dat je mentaal niet goed bij je hoofd bent.

Ik heb meer dan eens met een psycholoog gesproken en kan best verhelderend werken.

Mijn mannetje is vanmorgen vroeg weer vertrokken naar Brussel voor 3 dagen :cry: Zit dus echt niet gerust thuis, zeker nu ik enkel op het nieuws hoor dat er hier en daar weer ongelukken zijn gebeurd vanwege de gladheid… :frowning:

Maarja… hij heeft me beloofd op de hoogte te houden door af en toe een smsje te sturen, dus dat stelt me dan alweer iets meer gerust.

Straks 3 uurtjes werken en vanmiddag met de kids naar de vk en daarna een kop koffie drinken bij m’n vriendinnetje en d’r kleine ventje.

Dus heb vandaag wel wat afleiding… denk dat het morgen op zijn ergst is… :frowning:

Veel liefs, Sam

sam, je mannetje weg! Opzich wil ik best naar zo’n psych ofzo hoor maar heb gewoon niet het idee dat dat het is! En … dan ben ik koppig! Heb nu mijn zinnen gezet op een goede b12 behandeling, straks weer naar de ha. ook vragen waarom ze niet gezegd heeft dat ze aan ms denkt :twisted:

Succes Cariska. Ik hoop voor je dat ze goed meewerkt met jouw B12-plan :thumbup:

Wat een boefje die Kaya. Bij papa en mama in bed kruipen :naughty: :naughty: :inlove:

Sam, pfff… 3 dagen is ook wel lang he. Hub heeft vandaag en morgen een beurs en is dus 's avonds niet thuis. Vind ik ook best wel heftig. Hoewel zoonlief en ik het altijd heel gezellig hebben samen.

Mimi, fijn dat de bedrijfsarts heeft gezegd dat je minder moet gaan werken. Hopelijk kun je er dan nog een paar weken tegen :wink: :hug:

Vanmorgen weer lekker geslapen tot half 8. Das toch heel wat anders dan kwart over 5 zoals zondag :doh: Heb je weekend en kun je blijven liggen is zoonlief veel en veel te vroeg wakker.

Cairs, hoop dat je je snel beter gaat voelen ( al vraag ik me dat af nadat ik net weer wat gepikt heb van je boerderij ;))

Nee serieus, hoop echt dat het snel beter gaat!!

Hier ff ego berichtje…

Heb gisteren maar eens een goede vriendin van me gemaild, nadat ik al een maand niets van haar gehoord heb…

Waar ik dus al bang voor was gebeurde, zij verwijt mij, dat ík een maand niets heb laten horen, en dat terwijl haar opa ( waar ze nooit een goed woord over had, die ze ook maar 1 x per jaar of minder zag) was overleden, en ze de verkering uitheeft…

Over haar opa, heb ik haar meerdere malen sterkte gewenst via hyves, ook al had ik daar zo mijn eigen gedachten over, maar ik had zoiets van, dan kan ze me dat nooit verwijten.

Over haar relatie, tjsa is heel sneu, maar het was daarvoor ook al 2 x uit geweest, en toen heb ik haar meerdere malen gezegd als er wat was, sta ik altijd voor je klaar, al is het midden in de nacht.

En toen zei dat het heel erg lief was, blabla… Dus bij deze x heb ik dat ook nog weer gezegd, maar als ik dan vervolgens niets van haar hoor, denk ik dat ze me niet nodig heeft.

Dan staat er ook nog in dat mailtje, dat ze telefoontjes, smsjes, en kaartjes heeft gekregen van mensen waarvan ze het niet verwachtte, maar niet van mij (dat is een steek onder water), terwijl ik al 100x gezegd heb dat ik voor haar klaar stond…

Heb haar een week of 3 geleden nog een sms gestuurd, maar daarin de vraag hoe het was. Dan krijg een kort antw terug, geen wedervraag, geen afspraak. Dus ik stuur haar vorige week maar weer een berichtje, en ook daar een kort antw op.

Ik heb haar net een boos mailtje terug gestuurd, ben er klaar mee, dat ik niet blijf smeken of ze alsjeblieft mijn hulp nodig heeft…

Ik sta al jaren voor haar klaar, elke x als ze gezeur heeft met relaties, en dan krijg je nu stank voor dank… Terwijl je eigenlijk genoeg hebt aan jezelf…

Dus heb er ook in gezet, dat als dit het dan was… dan is het zo… Ik krijg een gezin, en dat staat bij mij nu op nr 1, daar heb ik anderen niet bij nodig…

pff mimi, lastig idd zo’n vriendin!

en van mij gepikt :evil: :mrgreen:

Vandaag toch maar meteen naar de huisarts geweest, mams meegenomen (dan voel ik me sterker) Daar nogmaals mijn zorgen geuit, dat het zo niet goed gaat. Dat ik het gevoel heb dat het niet aan de psychische kant ligt. Dat als er idd niets gedaan wordt en dit zo langer duurt het wel psychisch kan worden.

Huisarts vroeg wat wil je dan?

Ik zei weten wat ik heb! Probeer eerst die b12 prikken nog en dan langer.

Dit mocht van de huisarts, dus vanmorgen meteen 1e prik gehad. Nu hopen dat het idd helpen gaat. mag nu gewoon wekelijks de prik hebben, die 10 prikken met interval van 3 dagen hoefde niet perse, ik wilde gewoon die prikken dus ging hiermee akkoord.

Huisarts bood vaak excusses aan van de ms, dat ze dat niet verteld had lag aan het feit dat ze dit zelf niet verwachte dat ik het zou hebben, maar wilde het toch uitgezocht hebben.

Verder weet zij het gewoon ook niet, Bloed nogmaals onderzocht op dezelfde maar ook nog andere dingen …

afwachten dus …

Caris; Mooi dat je ha zo met je meedenkt en je toch laat doen wat jij denkt dat goed voor je is…

Met ‘vriendin’ zijn we een aantal mailtjes verder, en ze gooit me steeds meer verwijten voor mijn voeten, waarvan ik weet dat ze niet waar zijn, maar heb de puf niet meer om te reageren…

Heb haar een gelukkig leven verder toegewenst

Best jammer, zo’n 'beste’vriendin… Ben er klaar mee, zo leer je je echt vrienden wel kennen…

Ook jammer vooral is dat wij in mei getrouwd zijn, en dat zij ook op alle foto’s staat samen met haar ex…

Erg jammer mimi, maar ik ben heel eerlijk ik vindt dat geen beste vriendin. Een beste vriendin is iemand die je soms tijden niet kan spreken maar daarna direct weer superleuk contact hebt alsof het nooit anders is geweest. Iemand die dag en nacht voor je klaar staat en zeker niet iemand die je dingen voor je voeten gooit. Als je als vriendinnen een keertje onenigheid hebt dan praat je dat uit.

Ik vind het heel jammer voor je dat het zo gelopen is :hug:

Caris, fijn dat je direct weer aan de B12 mag, ik hoop dat er wat uit je bloed komt. Echt zwaar k dat ze gewoon niet weten wat je hebt :-* .

Sam, niet leuk dat je man drie dagen weg is, hopen dat de dagen snel weer voorbij zijn. Was het vanmiddag gezellig?

Cees, lekker dat je even wat langer hebt kunnen slapen :smiley: , jammer dat je man niet thuis is savonds, natuurlijk is het gezellig met je ind. maar het is ook heerlijk om je man om je heen te hebben.

De eerste dag met de medicijnen ging goed! Tot nu toe nergens last van gelukkig.

Volgens mij heeft Kaya de knop ondeugend gevonden :think: , vannochtend ging ik boven even snel tandenpoetsen, kom ik terug heeft ze een halve chocoladeletter naar binnen geschrokt en dan ook zo’n onschuldig hoofdje erbij :inlove: . beetje jammer is wel dat het nog maar 8.30 was en dat ze maar 1 hap brood had gehad, de rest ging er natuurlijk niet meer in :wall:

haha kaya dus een echte vrouw, misschien ongi :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mimi, jeetje die “vriendin” idd…

hier zo naaicursus … ben weer te moe … maar ga gewoon, laat me mijn freubelavondje niet afpakken…

Kaya, haha wat een dikke dondersteen zeg!

Het wat betreft over het begrip vriendschap, zo zie ik het ook idd.

Ik heb dag en nacht voor haar klaar gestaan, en ik geef toe, heb mss iets te weinig aandacht aan haar gegeven, maar had ook zelf genoeg aan mijn hoofd, + het was een opa wie ze toch maar 1 x per jaar zag, en dat wordt me nu verweten, maar al die jaren dat ik er wel was, zijn plots vergeten.

Maar goed genoeg woorden aan vuil gemaakt, heb jullie als soort van vrienden, we wonen sinds ruim een jaar hier, ga zo weer bij mijn overbuuf op visite, onze naaste buren kunnen we heel goed mee opschieten. Kom in een nieuwe fase van mijn leven… Het is jammer ( ze is ook mijn tandartsass :? ), maar ik ga niet voor haar kruipen, dat heb ik in het verleden teveel voor mensen gedaan.

Caris heel veel plezier op de naaicursus!

Jurkje voor verjaardag tl afgekregen! Alleen nog ff omzomen aan onderkant en mouwen, maardaarvoor moet ik hem ff bij haar passen!

@Cariska wrote:

Jurkje voor verjaardag tl afgekregen! Alleen nog ff omzomen aan onderkant en mouwen, maardaarvoor moet ik hem ff bij haar passen!

ik ben benieuwd!!!

mimi was het leuk gisteren bij de overbuuf?

@kaya wrote:

mimi was het leuk gisteren bij de overbuuf?

Yep, was erg gezellig weer! Ze heeft me ook gelijk verteld wat ze krijgen, ze was erg enthousiast, voordat ik kon zeggen dat ik het niet wilde weten, zei, een meisje :inlove: , haha

Leuk mimi! De verrassing er nu af voor jullie haha

Kaya, net zo’n lief moment op de creche. Ik vroeg nog of tl en kaya samen hadden gespeeld, maar nee want kaya zit bij de bso, tl dus niet. Maar volgende keer zou ze ze bij elkaar zetten,

Zie ik opeens kaya haar koppie om de hoek, en kijkt ze heel blij! Dus dr maar ff geknuffeld, ze vroeg waar we heen gingen, ik zei huis. Kaya zei dat ze ook een huis had :mrgreen:

Ze zou jullie de groetjes doen van mij :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: (en tl wilde meteen niet meer weg, wilde met jaja spelen :inlove: :inlove: :inlove: )