Meistoppers 2010, Denken veel aan Tammy

Beebie,

Heel veel succes met het zoeken naar een andere baan. Ik ben zelf ook al ruim een jaar bezig om wat anders te zoeken.

Ik herken het wel hoor, een hechte groep gevormd en dan is het lastig om dat nogmaals te vormen.

Ach, vind het wel leuk als je zo nu en dan komt schrijven

Kiara, heb in je topic gereageert!

Broekie, ook een hoekhuis dus! Hier ook! Idd jammer dat die woningbouw jullie niet tegemoed wil komen…

Beebie, maakt mij niet uit hoor als je maar een paar keer mee schrijft! Blijf toch nieuwsgierig hoe het met je gaat enzo! En dus een dochter die slecht slaapt…dat hakt erin hé?? :hug:

En hechte groep heb ik ook bij de stoppers en mama’s. maar volgens mij kan je best nog een hechte groep erbij krijgen! (en aangezien ik hier zowat verslaafd ben… :mrgreen: )

In ieder geval heel veel succes met zoeken naar een nieuwe baan, hoop dat je dochter snel doorslaapt en dat je snel zwanger bent! (en hoop nog wel af en toe wat te lezen…)

Beebie, heel veel succes met je dochter en mss is het leuk als je af en toe wat meeleest? Maar ik kan me voorstellen dat je het druk hebt en dan schieten juist dit soort dingen er bij in.

Op zich vind ik het wel jammer dat ik de enige ben die voor de 1e gaat.

Jullie hebben allemaal natuurlijk al een bepaalde band met mensen uit een ander topic. Maar aan de andere kant heb ik niet het idee dat dit 2e keuze is. Ik ga mijn best ervoor doen om het net zo’n gezellige groep te maken als bij jullie 1e en/of 2e kindje :wink: :stuck_out_tongue:

Kiara heb je topic gelezen, en ik heb er eigenlijk nog nooit over nagedacht, maar ik denk zelf dat het geen invloed heeft, maar 100% zeker kan ik het niet zeggen. Al op google oid gezocht?

mimi, ik denk ??? Wie zit er om 4.35 (stond in mailtje die ik kreeg dat hier gereageerd was…) nu op kok :mrgreen:

Ik probeer ook hier een net zo’n gezellige groep te maken! Scheelt dat we een klein groepje zijn en je mekaar dus sneller kent! Maar zoals het clubje nu is vind ik het al gezellig!!

Goedemorgen dame’s,

Hier neemt de hormoon huishouding me in de maling, van de week halve dag bruinslijm,een dag niets gister weer roze/bruin slijm en kramp in mijn buik en nu weer helemaal niets…

Beebie snap je keus, schrijf zelf het meeste in de groep aug.2006, daar heb ik het meeste mee

Vind het wel fijn om hier alles wat betreft zwanger worden te kunnen delen.

Even man uitzwaaien die gaat werken

Bedankt voor jullie lieve reacties meiden :-* , ik vind het zoals meerdere zeggen wel een gezellig clubje zo, maar tegenover jullie niet zo leuk als ik maar af en toe aan kom waaien. Meelezen doe ik natuurlijk wel, ben veel te benieuwd hoe snel het raak is bij iedereen. Mijn gevoel zegt dat het bij Smarty al raak is hoor, dat gekke bruinverlies?? Mimi, dat jij de enige bent tot nu toe die voor de eerste gaat, is inderdaad jammer omdat je dan toch de enige bent die alles voor het eerst meemaakt. Maar je zal merken dat ook moeders die al een kindje hebben, bijvoorbeeld ook niet allemaal ervaring hebben met brekende vliezen, slijmproppen verliezen etc.omdat alle zwangerschappen verschillend verlopen. En dat is weer leuk om over te kletsen tegen de tijd dat het zover is. Dat is mijn ervaring tenminste. In mijn eerste clubje is echter wel 1 van de 2 waar ik een echt goede band mee heb, moeder van inmiddels drie kinderen. Dus er is nog hoop :wink: .

Ik zal toch maar mee blijven lezen en evt. af en toe even melden hoe het er hier voor staat. Nogmaals succes meiden!

Ik kwam hier toen mijn zoontje al geboren was, wilde het een en ander weten en werd door google hiernaartoe gestuurd :mrgreen:

Heb me toen niet bij een bepaalde groep aangesloten.

Maar met de zwangerschap van onze dochter en daarna heb ik wel een tijdje meegeschreven. Ik schreef bij de juni mama’s 2006, maarja die zijn inmiddels al bijna 4 jaar en gaan straks naar school en dat vervalt het allemaal een beetje. :slight_smile:

Dus ik heb tijd zat voor een nieuwe groep hoor mimi :wink:

En ach… nu ben je omringd door “ervaren” mama’s, kun je ook lekker veel vragen hahaha

Niet dat we overal een antwoord op hebben hoor, ga er maar vanuit dat wij ook regelmatig met onze handen in het haar zitten… HOE MOETEN WE DAT DOEN!

Mijn moeder zei altijd; Je eerste is uitproberen, je tweede gaat al stukken beter en de derde gaat bijna vanzelf.

Ik kom zelf uit een gezin met 3 kinderen. Denk daarom dat ze het ook wel erg leuk vinden als we over een tijdje kunnen vertellen dat ze weer oma wordt.

Had al helemaal bedacht hoe we het gaan aankondigen;

Zoon een t-shirt met ‘STOER" op de voorkant en achterop “Ik wordt weer grote broer!”

En bij dochter "DUS’"(is haar stopwoordje) :wink: “wordt ik een grote zus!”

Dochter zegt tegenwoordig overal duuhhuuuhuuuussssss op.

Mijn schoonouders zijn niet zo heel erg uuhhhhmm tja slim zeg maar, dus kan best even duren voordat ie binnenkomt bij ze.

Wij hadden bij onze dochter een filmpje van onze vakantie gemaakt en aan het einde van de film hadden we de zwangerschapstest gefilmd, niks gezegd.

En mijn schoonvader (daar stond ik echt van te kijken) zegt ineens… OOHHHH GEFELICITEERD! en mijn schoonmoeder zat nog te kijken van ; waarmee dan?

Duurde bij haar iets langer :wink:

Mimi de maand mei is nog niet voorbij he,wie weet komen er nog bij. Alhoewel ik een wat kleiner clupje ook wel leuk vind.En iedere zwangerschap /bevalling /baby/kindje is anders. Dus ervaringen genoeg en toch zitten we inderdaad soms met onze handen in het haar.

Hier waren de zwangerschappen en bevalling redelijk hetzelfde, maar het zijn echt 2totaal verschillende kids. Kaja was in de baby -periode wat lastig, het is je eerste je weet het niet goed plus hij had darm problemen, bij hem vond ik het met 9 maanden pas makkelijker, toen waren de darm problemen voorbij, hij werd daarna redelijk makkelijk, tuurlijk de peuter puberteit en andere buien maar goed te doen.

Milo daarentegen was een gemakkelijke baby, sliep en dronk, maar die is nu lastiger hij heeft een enorm eigen willetje maar goed is ook wel weer leuk.

Hmmm en ik zwanger, denk het niet hoor maar we zullen zien nog 6 dagen tot mijn NOD, uitgaande van 28 dagen. We zullen zien.

Nou de oudste is inmiddels ook wakker dus moet even kwartet spelen want de jongste slaapt.

Beebie, leuk dat je toch af en toe mee komt schrijven!!!

Broekie, leuk idee van die vakantiefilm!! En al bedacht hoe je het wilt gaan vertellen! hier nog niet hoor!

Smarty spannend dus nog ff, hoelang is je cyclus normaal? 28 dagen?

Haha, wat een lieve reacties allemaal!

Ik vind het iig een leuke club tot nu toe!

En inderdaad jullie hebben een beetje en soms wat meer ervaring, dus ik kan vragen stellen!! :stuck_out_tongue:

Cariska, bij ons is het nu 9.45 uur. En manlief (nog ff wennen, haha) was gisteren met een andere NL jongen aan het poolen, dus dan kruip ik achter de laptop. Maar ik kan me voorstellen dat je denkt, wat een tijd, haha.

Broekie leuk idee van die t-shirts!

Heb er ook al aan zitten denken hoe we het gaan vertellen als het zover is.

Mss duurt het nog wel heel erg lang, maar stel het is wel snel raak, dan dacht ik dan maak ik een fotoboek met de vakantie foto’s erin en dan aan het einde de echo foto. Of een kaart oid als er nog geen echo gemaakt is.

Maar ik wuif dat soort gedachten snel weg.

Eerst maar eens zwanger worden.

mimi, dus ook al bedacht hoe! Idd eerst maar eens zwanger worden… maar wie weet deze maand :pray:

mijn cyclus normaal, nou dat is chaos!

vorige keer stopte ik in mei met de pil, werd ongesteld in juli, in okt. bleek ik zwanger, in nov. een miskraam, daarna ongi in maart en vervolgens bleek ik in mei weer zwanger te zijn… dus ja heb niet echt een cyclus waar ik vanuit kan gaan… helaas!

Zowel bij mijn miskraam als toen ik zwanger was van Milo, wist ik dat ik zwanger was omdat ik geen koffie meer lustte, dus ja… maar om dat nu als graadmeter te pakken…

ach ja ik zie het wel, heb ook eerlijk gezegd niet zo’n haast, mocht ik snel zwanger zijn heb ik weer een winterkindje en ik moet eerlijk zeggen dat het mij lekkerder lijkt om in het voorjaar/ najaar te moeten bevallen!

toen ik zwanger was van kaja was het snikheet weer in juli, kon niet buiten komen vanwege de warmte en toen ik zwanger was van milo lag er in dec. en jan. sneeuw en dat is ook weer niet ideaal met een dikke buik… ach ja we zullen het wel zien, aan de andere kant kan ik me er niet druk om maken, we zien het wel elk seizoen heeft zijn voor/ nadelen!

maar goed ga weer door kids liggen in bed en ik ga op de bank!

hmm ja dat is lastig idd je cyclus. Hier ook al een winterkindje (dec) maar mocht ik nu zwanger zijn dan wordt het eind januari/begin februari. Heerlijk verlof dan dus in de lente :mrgreen:

Stel ik word nu direct zwanger dan denk ik dat ik rond mijn verjaardag uitgeteld zal zijn, ook niet echt ideaal, maar ja om daarom langer te wachten, echt niet!! Haha

Manlief en ik zijn net hier de 5th avenue opgeweest en we hebben een geweldig mooie hangmat gekocht. Heel erg mooi glimmend blauw.

Voor in de babykamer :wink: . Hij kwam ermee… haha.

Deze kan je aan het plafond hangen. Errug gaaf!

In de domenicaanse 2 jr geleden hebben we er 1 voor in de tuin gekocht (maar die hangt nog niet :oops: )

Nou ik ga naar het strand, jullie alvast welterusten voor straks!

Gaaf mimi! Als je weer hier bent mogen we dan een foto zien??? Enne … veel plezier op het strand!!!

Ik zal er een foto van maken!! Komt goed! Heerlijk zeg die laptop bij me! :wink:

super!!! Veel plezier nog!!

Zooooo dames,

Wat een weer, wat een weer!!! Heerlijk!

Smarty; Ohhh ja, 4 jaar terug… die hittegolf en wij liggen puffen!!!

Ik heb het nog in mijn kraamboek staan, mijn dochter is 2 juli geboren om 23:33, de volgende dag was het 34 graden!!! En mijn slaapkamer zat toen aan het zuidoosten, dus het was meteen snikheet in de slaapkamer.

De foto’s van de bevalling zijn gewoon lachwekkend! De vk met inmense zweetdruppels op haar voorhoofd :lol: We hadden nog een ventilator neergezet, maar dat hielp natuurlijk helemaal niet. Denk dat het 's avond nog een graad of 19 a 20 was.

Cariska; Ja, stom eigenlijk dat ik al over dat soort dingen heb nagedacht, maarja ik kan zo vreselijk slecht mijn mond houden… heb nu al een paar keer echt op mijn tong moeten bijten als ik mijn moeder aan de telefoon had. :smiley:

Mimi; Heerlijk strand… zouden we hier ook al kunnen doen, al is het water hier nog wel erg koud. Maar het weer zou het wel toelaten! :smiley: Vergeet je dat zonnetje niet mee te nemen? :wink: En zo’n hangmatje… :inlove: Wil ik eigenlijk ook wel in de tuin hahaha

Mijn groene dagen komen eraan!!! :dance: Dus daar zijn we goed gebruik van aan het maken :wink:

Maar nu even lekker wat in de tuin en in huis rommelen.

Broekie, succes met de groene dagen!!! En niets stoms aan toch dat je daar over hebt nagedacht???

Goedenavond dames,

Jullie hebben lekker zitten kletsen zag ik.

Gezellig hoor, zal proberen wat vaker mee te kletsen,

vind het eigenlijk toch ook wel leuk jullie wat beter te leren kennen.

Beebie: Succes met het zwanger worden, misschien dat je af en toe eens een berichtje kunt plaatsen?? Laat in ieder geval even weten als je zwanger bent, dat vind ik wel leuk om te weten :slight_smile:

Trouwens ook succes met zoeken naar een baan en met het niet slapen van je dochter s’nachts :?

Broekie: Hoe gaat het met het niet roken?? Hoe heb je het ervaren en nog dat er 2 jaar tussen je kids zit?? Was je zwangerschap erg zwaar met eentje van 2 rondlopen en snapte die het een beetje??

Wat een lieve opmerking van je zoontje trouwens afgelopen week :inlove:

Waarom wil de woningbouw niks bekostigen in de schutting?/ lijkt me dat als hij op instorten staat ze toch wel iets moeten doen. Vervelend zeg.

Succes met je groene dagen trouwens :wink:

Mimi: Hoe is het daar in uhm wat was het ook alweer :oops:

Heb je trouwens nog lang last gehad van die buikpijn?? Merk je niks aan de slijm vorming? Wat betreft dat je het jammer vind dat je enigste bent die zwanger hoopt te raken van de eerste, hier zal ik ook nog heel veel vragen/onzekerheden hebben. Komt allemaal wel goed.

Smartygirl: Jeetje, wat een lastige cyclus had je bij het zwanger raken van laatste zwangerschap. Hoop dat het nu wat regelmatiger is! Wat deed je cyclus na de geboorte van je zoontje of ben je gelijk weer aan de pil gegaan??

Wat ik me afvroeg wat voor anti-conceptiemiddel gebruikte jullie?? Ik heb zelf niks gebruikt, zijn na de geboorte van onze dochter aan de condooms gegaan. Hoop dat het zwanger worden hierdoor iets makkelijker gaat. Bij de vorige duurde het een jaar, maar is wel 2 keer mis gegaan.

Ik heb zelf een onregelmatige cyclus, laatste 2 keer was die 27 dagen, maar de cyclus daarvoor was 33 dagen. Vind dit best lastig, weet nu niet goed waar ik vanuit moet gaan. Heb hem maar op 28 dagen gezet en dan klussen we wel wat langer door :wink:

Heb het gelukkig iets beter los kunnen laten de laatste dagen, was er echt te erg mee bezig. Zo dus ook over dat zwemmen, hoe bedenk je het :eh:. bedankt nog voor jullie reactie’s, ben uiteindelijk toch maar wel gaan zwemmen. Wat deze maand niet is, is een andere maand wel. Eigenlijk hebben we ook geen haast, maar ja als je besluit dat je wil proberen zwanger te worden, heb je het ‘het’ liefst gisteren nog als vandaag. Herkenbaar??

Nou dames, ga mijn bedje lekker opzoeken!