Meistoppers 2010, Denken veel aan Tammy

Trouwens, vinden jullie dit een te klein clubje?? Of vinden jullie het prima zo?? Dacht anders zouden we er ook Mei/Juni stoppers van kunnen maken.

Mimi: Tot wanneer bleef je ook alweer weg??

Jeetje ben een paar uur niet online geweest (waren op jeepsafari, errug leuk, zeeschilpad gezien maar dat terzijde, komt op mijn hyves :wink: )

en gelijk alweer zulke leuke reacties en berichten!

Kiara; Ik zit in Mexico en 31 mei komen we terug!

En wat betreft die buikpijn ik heb nog steeds 's morgens wat menstruatie-achtige pijn in mijn onderbuik. Lijkt me toch niet dat een eisprong 4 dagen duurt, mss ben ik wel een uitzondering :roll: haha.

Over slijmvorming, nee niet echt gemerkt, maar ja loop hier ook de hele dag in mijn zwempak, dus mss kon ik het ook wel niet merken.

Ik heb zelf vanaf mijn 15e de pil geslikt, tussendoor 1,5 jaar gestopt, toen vriend/man leren kennen, weer 1,5 jr aan de pil geweest, daarna weer een aantal maanden gestopt, voelde me helemaal niet lekker met de pil.

Daarna weer 3 mnd aan de pil geweest, anders kwam mijn cyclus niet goed uit met de bruiloft. Maar ik voelde me gelijk weer anders.

Dus denk niet dat ik na een evt. zwangerschap weer snel aan de pil zal gaan.

Dat je bent gaan zwemmen kan echt geen kwaad denk ik. Stel het is bij ons wel raak dan ben ik het bewijs :wink: .

Broekie, succes met je groene dagen!

Mei/juni stoppers van maken, maakt mij niet uit!

We hebben net avondeten op (roomservice) en gaan zo slapen. Was een lange dag voor ons. De wekker ging om 6.00 uur.

Er is alleen een bruiloft hier aan degang op het grasveld voor ons balkon met keiharde muziek :? , en ik wil zo graag slapen…

Jullie een fijne zondag!!

Goeiemorgen…

Kennen jullie dat… dat je ineens klaarwakker bent 's morgens? :slight_smile:

Hier nog altijd gestopt met roken, al had ik gisteren toch wel even moeite toen we met een rosétje in de tuin zaten. Alcohol en sigaretten ging bij mij toch wel echt samen, maarja, ben er er vanaf gebleven en zelf terwijl mijn hubbie gewoon naast me heeft gerookt.

Wil ook niet dat hij ‘stiekem’ moet roken, als andere roken, moet ik er ook tegen kunnen.

Ik heb wel een hoop respect afgedwongen bij hem met deze stop poging.

Hij vraagt zich af hoe ik zo rustig kan blijven, aangezien de keren dat hij stopte hij gewoon echt lichamelijke klachten kreeg omdat zijn lijf schreeuwde om nicotine. :mrgreen: Ach ik ben van een bijzonder ras geloof ik, mijn moeder is ook ‘cold turkey’ gestopt en er vanaf gebleven. :lol:

Hoe ik het heb ervaren met het leeftijdsverschil tussen mijn kids?

Nu schelen ze bijna precies 3 jaar (het scheelt 20 dagen) en ik heb een nogal slim zoontje en die begreep alles naar mijn idee ook wel aardig.

Nu hebben we heb er ook heel erg bij betrokken, hij mocht helpen de slaapkamer te veranderen, hij kreeg een mooi nieuw bed, hij ging elke afspraak bij de vk mee en mocht ook de dopler vasthouden en raden waar de baby zat.

Ik had ook zo’n ‘toeter’ waarmee je zelf kon luisteren en dat deed hij ook vaak.

Liet hem voelen wanneer zijn zusje druk was, mee naar de echo’s etc.

Toen ze eenmaal geboren was, was het eerste dat hij zei; Wauw… is die van mij?

Moet zeggen dat ze ook echt een uitzonderlijk sterke band hebben samen. Hij heeft haar als een van de eerste vastgehouden en ook heel veel laten meehelpen in de verzorging van de baby. Kleertjes uitzoeken, badspullen klaar leggen enz.

Hij vond het geweldig en dat ondanks dat ik nogal een feeks kon zijn tijdens de zwangerschap. :oops:

Hoop dat het met deze zwangerschap weer zo goed gaat, al voorzie ik bij mijn dochter toch wel echt jaloezie, als de baby er eenmaal is :wink:

Vandaag weer lekker verder in de tuin! Alle stenen moeten eruit en we zijn al aardig op weg. Erger me echt rot aan de tuin. Voordat we in onze woning kwamen hebben ze de hele boel gerenoveerd en ook in de wijk zijn er een hoop aanpassingen gedaan… nu kreeg ik van de woningbouw een waarde cheque van 50,- voor het tuincentrum hier vlak bij! Komt dat even mooi uit! :wink:

Ook de auto maar even wassen, want die ziet er ook echt niet uit en als ik ergens niet tegen kan is het wel een vieze auto :oops:

Onze kinderen zijn vandaag uitgenodigd door de buren om vanmiddag lekker te komen zwemmen in de tuin. Stelletje bofkonten, kan niet wachten tot ons zwembad er ook staat :wink:

Zo, nu nog even een kop koffie pakken! :wink:

Kiara, hier ook niet meer aan de pil geweest na de zwangerschap. Dit ivm de borstvoeding die ik heel lang heb gegeven en toen we daarmee gestopt waren wilde ik niet weer aan de pil omdat een 2de toch niet heel lang zou duren voor we daaraan wilden beginnen, dus ook hier rubbers!

Vind je cyclus nog wel meevallen, tussen de 28 en 33 dagen. Heb ik ook (maar dan 32 dagen) heb de ticker dan ook op 32 dagen gezet hier. Vriendin van mij heeft cyclus van 22 dagen naar 45 dagen, pff dat is pas onregelmatig… Moet er niet aan denken!

We hebben idd een klein clubje, maar vind het opzich niet te klein. ZO kun je mekaar een beetje meer leren kennen en met heel veel moet je dan ook wel heel veel mensen leren kennen. Maar als jullie het te klein vinden ga ik mee hoor in mei/juni stoppers! Maar goed, mei is nog niet afgelopen natuurlijk…

Mimi, klinkt heerlijk, jeepsafari, roomservice!!! Gaaf zeg!! Wel beetje jammer van die harde muziek voor je balkon…

Broekie, zo vroeg wakker… Waarom stopt manlief niet met je mee?? Wat leuk hoe je zoontje deed tijdens je zwangerschap en erna!! En je dochtertje jaloers denk je… gewoon ook veel mee laten helpen!

Zwembad in de tuin… zo’n grote?? Of gewoon zo’n badje… Mijn zus heeft zo’n groot zwembad in de tuin (kleine tuin) opzich leuk maar vult wel meteen de hele tuin.

Succes met auto wassen, hier gaan we altijd naar de wasstraat :oops:

allen een fijne zondag!!!

Vergat nog te schrijven… :wink:

Ik ben na beide zwangerschappen weer aan de pil gegaan, bij mijn dochter heb ik daar even mee gewacht tot na de bv periode en na mijn eerste ongesteldheid.

Ik denk dat ik dit keer voor een spiraaltje ga aangezien we het voorlopig toch echt op 3 houden (dan zit de auto vol zegt mijn man hahaha)

Cariska; nee, mijn man stopt niet met me mee (helaas). Hij vind het ook echt heel erg moeilijk om te stoppen en ga hem daar dus ook niet voor onder druk zetten. Hij is al eens eerder gestopt d.m.v. pleisters. Ik hoop dat ook van harte dat hij dat binnenkort weer wil proberen, maar daar moet hij zelf 200% achter staan, anders lukt het niet.

Ja, zoonlief reageerde heel erg leuk op zijn zusje. Mensen vinden het ook echt bijzonder wat hun hebben. Tuurlijk maken ze ruzie en met name dochterlief kan soms behoorlijk kattig zijn. :wink: Maar ze spelen eigenlijk altijd samen, thuis en buiten. Dochter is dan ook één kopie soms met onze zoon. :wink:

Ze kreeg eergisteren een kaartje van school dat ze 11 juni mag komen wennen :cry: Dan komt het wel heel dichtbij ineens hoor 8)

Wij hebben trouwens een belachelijk grote tuin hoor, dus bij ons komt er een zwembad van 3 meter. Die is van mijn ouders, maar die staan in de vakantie op de camping en daar mogen ze niet zo’n groot zwembad neerzetten. Mijn ouders hebben hem dus gekocht, maar maken er eigenlijk geen gebruik van en de kinderen dus ook niet, dus mogen we hem hier neerzetten als de tuin af is :wink: Best lekker hoor :lol:

Onze tuin is bijna 7 meter breed en 13,5 meter lang, dus daar kan wel een zwembadje in staan. Overigens gaan wij voor lekker simpel… stuk terras en lekker veel gras voor de kinderen, dus ze houden genoeg speelruimte over. We hebben nog een speelhuisje voor ze, een zandbakje en een glijbaan wordt nog geregeld :wink:

Wasstraat gaan wij niet meer heen… we hebben flink wat krassen daardoor op de auto en nu kan mijn man dat weinig schelen, die heeft echt helemaal niets met auto’s, maar ik ben echt een auto liefhebber (en heb niet eens een rijbewijs :cry: ) ik doe dus lekker alles met het handje hahaha :lol:

Fijne zondag allemaal!!!

Hier regent het alweer helaas :frowning: . Ik stond zonet, en op zag de zon, eindelijk!! Ik dacht snel wat klein spul wassen, op het balkon hangen… En nu komt de regn weer loodrecht naar beneden en hard! Dit is dag 8 dat we hier zijn, dag 8 dat we ook regen hebben…

Maar goed er komt een lichtere lucht aan, dus daar hebben we vertrouwen in!

Wat heerlijk dat het zulk lekker weer in NL is! Dat mocht ook wel eens een x zeg!

En Broekie, wat een joekel van een zwembad! Wauw! Lijkt me geweldig!

En nog steeds super dat je niet gerookt hebt :thumbup: !

Heb vannacht alleen maar over zwngerschap en baby´s gedroomd :slight_smile: , af en toe heb ik dat, apart he… Ik weet niet eens hoe het is om zwanger te zijn en toch droom ik ervan.

Terwijl ik dit typ begint de zon weer te schijnen, apart land dit hoor, haha.

Fijn weekend verder!

Wat zijn er veel meistoppers zeg! Of lijkt dat maar zo? Heel misschien ben ik nu ook gestopt. Ik vind het wel spannend dus misschien stop ik alsnog niet. Niet dat ik niet weet wat ik wil of dat ik er niet aan toe ben… Ik ben gewoon onzeker denk ik…

Is dit herkenbaar? :roll:

Mariette, valt mee hoor! We zijn juist met een klein groepje! hoezo stop je misschien? Wat houdt je tegen?

Mimi, jeetje zoveel regen daar! Dat is wel balen! Maar mooie foto’s op je hyves zeg!!

Broekie, jemig wat een super grote tuin dan!! Ik ben ff op zolder, scrapkamer aan het inrichten/opruimen!

net mams verteld dat wij voor nr 2 gaan! Ze vind het ook spannend!!! Dinsdag gaan we samen shoppen in hoogeveen, daar hebben ze een nieuwe zwangerschapswinkel, dus daar moeten we dan ook ff naar binnen…

Mimi; Jammer zeg dat het zo wisselvallig weer is daar, je zou toch denken dat het daar mooi weer zou zijn? Of hebben ze in Mexico ook regenseizoenen? Hoop dat jullie er toch lekker van kunnen genieten! Ik was onverwachts zwanger van de eerste… :s wilde eigenlijk geen kinderen (toen ik 18 was dan he) :wink: Maar droom er nu wel vaak van! :lol:

Ja, zwembad lijkt me ook heerlijk, vooral omdat je hem praktisch het hele jaar kan laten staan met een filter erin, want steeds een paar honderd liter water erin gooien :slight_smile: Lijkt me ook niet echt geweldig.

Mariette; Wij vinden het juist meevallen wat betreft de grootte van de groep! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd toch? Waar ben je zo onzeker over dan? Wordt het je eerste kindje? Je kan natuurlijk altijd stoppen en dan met andere voorbehoedsmiddelen verder gaan tot het moment dat je echt zeker bent, dan hoef je ook niet eerst te ontpillen. :wink:

Herkenbaar… ja misschien wel, alleen zie ik het niet als onzekerheid, maar verantwoordelijkheid. Je wilt alles perfect hebben en perfectie bestaat niet :wink: Het is een enorm grote stap die je zet, dit wordt ons derde kindje en ook dat wordt een enorme stap, maar ben er wel zeker van dat we dit willen en sta er ook volledig achter.

Cariska; Leuk, je mams was vast door het dolle heen? Leuk dat jullie al gaan shoppen… :wink: Voel ik me ook niet zo raar dat ik al spullen heb gekocht hahaha

Ja, we hebben echt een belachelijk grote tuin, voor een gewoon rijtjeshuis, nu is het wel een hoekwoning, maar toch :smiley: Niet dat ik het erg vind… als we misschien ooit eens gaan meeten dan kunnen we lekker met alle kids in de tuin loungen :wink:

Vandaag lekker gewerkt in de tuin en ben ook een beetje verbrand op mijn schouders, maar wat ik af wilde is af :smiley: Kwam mijn hoogzwangere vriendinnetje ook tegen in de bouwmarkt! Had eigenlijk gehoopt voor haar dat ze de weeën lag weg te puffen, maar helaas. :slight_smile: Lekker geBBQt vanavond, daar was het natuurlijk ook wel echt weer voor.

Misschien morgen even naar een woonboulevard even lekker struinen… :slight_smile:

Liefs, Sam

Broekie, gaan geen zwangerschapsdingen kopen hoor! maar gewone kleren! Maar wel ff neuzen in die ene winkel dus! (foldertje van miss etam heb ik leuke kleren zien staan, dus ff in het echt kijken!)

:oops: hahaha maarja, gewoon shoppen is ook leuk toch?! :smiley:

En rondsnuffelen is sowieso erg leuk! :lol:

precies!!

Broekie, het regenseizoen hoort eigenlijk een maand later te beginnen :? , de plaatselijke bevolking is ook een beetje in de war, ze hadden de boel nog niet af voordat de regen kwam.

BBQ’en heerlijiki! Dus het zulk mooi weer in NL?

Op dat ene buitje na van vanmorgen is het stralend weer geweest! Eindelijk zon! En lekker verkleurd! Nog een week! En dan weer naar huis, ook best spannend want als we thuis komen en ben nog niet ongi, dan ga ik testen!

Mariette; Kom erbij gezellig! Voor mij is het de 1e, dus ik vind het ook allemaal heel erg spannend. Vooral omdat je het graag wil, en straks is het raak, nou denk wel dat ik het erg onwerkelijk zal gaan vinden! Een kindje is toch wel een hele verantwoordelijkheid!

Cariska; Winkelen in HGV? Dan woon je echt dichtbij of niet?

Bedoel je die nieuwe winkel Bij Zussen oid? Daar ben ik laatst geweest voor een collega, wel een leuk winkeltje. Weet je waar die zit?

Ja mooie foto’s he? Die schildpad en dolfijnen dat was gewoon in de open zee.

We gingen wel op zoek, maar je moet maar net geluk hebben en die foto vond ik zelf super!

Voor degene die het niet gezien hebben, zal proberen een foto te plaatsen.

Hmmm :think: , niet gelukt dus…

Ik denk dat ie te groot was, nou hij staat ook op mijn hyves :wink:

Yep woon idd in de buurt, assen! En assen en groningen heb ik nu wel gezien, ben nog nooit wezen shoppen in hgv dus ben benieuwd! En ja die winkel bedoel ik idd, hij is dus leuk?? Enne heb ik folder miss etam leuke kleren gezien, is die bij jullie beetje groot?

Ja de Miss Etam vind ik in elk geval overzichtelijker dan die van Assen.

Ze hebben er de grote maten, longwear en zwangerschapskleding ook.

Dan is het volgens mij wel een grote Miss Etam.

De Bij Zussen, zit aan de Schutstraat, dat is niet aan de hoofdstraat zelf.

De Schutstraat zijn ze (al maanden) bezig met de weg, maar je kan wel bij de winkels komen.

Als je in de hoofdtraat komt dan heb je het begin deel, met de Hema, Intertoys, Miss Etam. Dan loop je richting de Blokker, Bristol en C&A (ook allemaal nog aan de hoofdstraat). Dan kun je op een gegeven moment niet verder, dan ga je links, daar zit ie dqn na 50m aan je linkerkant. Dus je hoeft geen straat over oid. Succes!

Broekie; Bedankt voor je reacties en respects op hyves, hartstikke leuk!

Thanks!! Komt morgen vast helemaal goed!! Show hier wel ff wat ik gekocht heb :mrgreen:

enne … om het ff erg te maken! Behang voor babykamer is al uitgezocht :oops:

Mimi: Wat heerlijk dat je gewoon nog een week daar hebt. Hoop dat jullie zo min mogelijk tot geen regen meer krijgen. Waar was je nu ook alweer op vakantie :oops:

Wie weet is het dromen over baby’s een voorteken :wink:

Hoop het voor je :pray:

Broekie: Wat goed dat je nog steeds gestopt bent!! Niet makkelijk, maar je zal merken word steeds makkelijker en uiteindelijk scheelt het ook geld :wink: Hoe gaat met de tuin?? Wat fijn dat je kids zo’n goede band met elkaar hebben!! Wat heerlijk dat jullie zo’n groot zwembad in de tuin gaan zetten. Je hebt wel een grote tuin zeg, lekker hoor.

Cariska: Ow, ben dus niet de enigste die wat onregelmatig is in de cyclus. Opzich valt inderdaad mee, maar vervelend vind ik het wel. Nu heb ik bv geen idee wanneer ik de eisprong kan verwachten.

Mariette: Valt best mee met de stoppers, vind ik dan!

Als ik het hier zo lees, ben ik niet de enigste die met het zwanger worden bezig is. Hier alleen niks gekocht en doe dat ook niet voor ik zwanger ben. Weet dat ik mezelf daar anders alleen maar gek mee maak. Ik moet zeggen, dat ik er nu wel redelijk relaxt mee omga, hoop dat ik dat nog even vol kan houden. Denk wel dat mijn eisprong wat verlaat is, had vandaag volgens mij mijn slijmpiek.

Hoe was jullie weekend??? Hier vandaag aan het ruimen geweest op de rommel kamer. Een hele hoop op marktplaats gezet, hoop dat we dat snel verkopen. Ik ben de kamer aan het opruimen, omdat ik deze kamer wil gaan opknappen voor mijn dochter, dan kan ze over een poosje over naar de grote meiden kamer. Heb er al helemaal zin in.

Gisteren zijn we op de camping bij mijn schoonouders geweest.