Meistoppers 2010, Denken veel aan Tammy

Gelukkig ben je alweer thuis! Goed om te lezen!

Wel vervelend zeg dat je zo ziek was, dat je opgenomen moest worden.

Inderdaad maar proberen rustig aan te doen.

Dikke :hug:

Welkom terug Tammy! Hopelijk was het eenmalig. Heb je medicijnen gekregen? Nu lekker aansterken maar dat zal niet meevallen met dit weer een een kleintje in wording :-*

Ik heb inderdaad medicatie welke ik 3 keer daags mag slikken.

Vandaag weer een iets mindere dag, heb gisterenavond denk iets teveel gedaan.

Maar goed, komt wel weer goed, ben tenminste wel weer lekker thuis.

Hopelijk blijft dat ook zo

poeh tammy balen zeg dat het weer een mindere dag was! hopelijk helpen de medicijnen snel!

vandaag hier weer lekker gewerkt, vindt het altijd toch wel weer lekker om aan het werk te zijn! vakantie is leuk maar ben ook graag aan het werk! lekker buiten met water spelen met de kids en uiteraard om 16.00 wk kijken 8) morgen weer dagje werken!

pff onze milo wil niet slapen, ligt te gillen in zijn bed, dus ga snel maar eens kijken!

Tam, fijn dat je weer naar huis mocht, beetje rustig aan doen dan even he? :wink:

Verder druk, weer langs huisje gereden, hoop (weer) dat ik nu zwanger ben, ben in afwachting van de eerste van ons die weet dat ze zwanger is haha, en wat is het toch warm. Kan er nog niet zo goed aan wennen. Vrijdag eerste dag nieuwe werkgever, eigenlijk geen zin in, ik heb altijd best tijd nodig om te wennen :thumbdown: .

Fijne dag allemaal!

wat een heerlijk weer hé??

broekie, zijn in emmen geweest, hebben daar abbonement idd!

Je meisje alweer 4, moeilijk lijkt me :hug:

Tammy, welkom terug! En 4 ketonen plusjes, dat zegt me niets…wat voor waarde had je? Dat zegt me wel wat door het werk haha.

Hoop dat die medicijnen werken!!

Beebie, en hoe wat het bij je nieuwe werkgever?? Duim voor je dat je zwanger bent!! Kwaaltjes??

smarty, is milo nog gaan slapen?

hier dus naar dierentuin geweest, en verder vanmiddag natuurlijk voetbal kijken en tl in het badje in de tuin, ging ze poepen :mrgreen: Verder zit ze onder de waterpokken … maar niet heel veel last, vanavond wel 39.1 dus met een para op bed gebracht…

morgen een lekker dagje thuis in de zon!

Ja milo is lekker gaan slapen, kwam boven was hij stil en kort daarna sliep hij.

Broekie kaja is inderdaad ook van 2006,maar dan aug. Moest vandaag trouwens ook met hem naar cb hij is 107.5 cm en weegt 17kg. Verder helemaal ok gekeurd alleen de prik was drama,echt sneu. Maar hij mocht lekkers uitkiezen en het werd cake.

Maar goed ga nog even een boek lezen, slapen en morgen werken, broodje eten met vriendin 's middags en daarna nog werken, ja morgen gebrokendienst helaas.

pff gebroken dienst :hug:

Tammy, welkom terug! Ik ben blij dat het weer wat beter met je gaat. Kun je nog uitleggen wat die ketonen zijn en hoe je dat voorkomt? Sterkte met (nog) beter worden! :-*

Allereerst, Tammy fijn dat je er weer bent!!

Je hebt ons wel in onzekerheid gelaten hoor! :hug: . Gelukkig dat het beter gaat!

Caris; Leuk he, dierentuin Emmen, als wij een gezinnetje zijn gaan we daar ook een abbonement kopen, komen we elkaar vast nog wel een x tegen :wink: .

Beeb; Kan ook niet zo goed wennen aan de warmte hoor. Zit het liefste binnen. Het is me echt wel 5 graden té warm.

Samrty; Wat is een gebroken dienst? Ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar weet het niet precies.

Ik doe alles uit mijn hoofd dus hoop dat ik niemand vergeten ben.

Gisteren een K-dag gehad.

Hele dag misselijk gevoel, wel honger en dus ook gegeten, maar daarna toch ook weer het idee dat ik niets gegeten had, dus een soort geihonger, kennen jullie dat?

Daarbij hadden we gisteren ook nog slecht nieuws…

Mijn vader was door naar de 2e ronde van het solliciteren, en daar gebeurde dit;

Tijdens de presentatie bij het bedrijf waar hij solliciteerde is ie niet goed geworden.

Hele erge hoofdpijn en nekpijn.

Zo erg dat de ambulance erbij is gekomen, en hem heeft meegenomen…

Hij heeft een veel te hoge bloeddruk.

Scan was goed.

Maar gisteravond was de erge hoofdpijn er nog.

Vandaag gaan ze een ruggeprik doen en hersenvocht afnemen.

Voor de rest weten we nog niets…

Alleen dat Leiden wel een klote eind is, je kan er niet even langs gaan…

En ze gaan donderdag op vakantie…

Krijgen ze vandaag te horen of dat door kan gaan…

Dus ook allemaal onzeker, en je weet niet wat het is geweest…

En Leiden is voor ons zeker 2,5 uur rijden.

Dus mooi K*T allemaal!!

Maar goed ik hou jullie op de hoogte.

Mimi82: Jeetje! Dat is schrikken zeg! Ik woon in de buurt van Leiden en weet dat het LUMC goed aangeschreven staat. Dat maakt het niet minder eng natuurlijk… Sterkte! :hug:

Pfff… Mimi, heftig hoor :hug: :-* Hopelijk valt het allemaal mee en kwam het gewoon door de warmte. Maar ik snap hoe je je voelt. Mijn pa en ma hebben allebei een hersenbloeding gehad :hug: :hug:

Och mimi heftig meid,sterkte.

Een gebroken dienst houdt in dat je een paar uur werkt een paar uur vrij bent en dan weer een paar uur werkt. Dus ben nu weer vrij tot 14.00. Heb er zelf geen moeite mee.

Maar goed ga even verder, staat een mand met strijk te wachten zucht niet mijn hobby met dit weer maar laten staan is ook weer zoiets.

Vandaag is mijn poetsvrouw begonnen, dus als het goed is, is de strijkwas klaar als ik thuiskom :mrgreen: :dance: :dance:

Pfff… Ik twijfel zo enorm of het wel de goede tijd is om voor een tweede te gaan. Ik ben nog altijd herstellende van een burn out (had ik dat hier al verteld :shifty: ) en ik heb afgelopen week gemerkt dat het een enorme druk op me legt dat afwachten of het wel of niet lukt. Ik weet niet of ik dit lang vol kan houden zo. Ik was gisteren zo labiel als de pest. Bij het minste of geringste dacht ik in tranen uit te kunnen barsten (en dat gebeurde dus ook een paar keer). En als ik wel zwanger raak, gaat het dan beter? Zou het gewoon teleurstelling zijn? Maar wil ik dat wel iedere maand. Maar wie zegt me dan weer dat het maanden gaat duren, maar ook niemand geeft me de garantie dat het deze maand wel raak gaat zijn. Ik wil ook nu wel voor een tweede gaan, want anders is het leeftijdsverschil tussen 1 en 2 wel heel erg groot.

Als jullie geen zin hebben, dan sla het maar lekker over. Ik moest het even kwijt. Het is een erg warrig verhaal geworden. haha… Ik heb wel mijn mutsenstatus weer bevestigd :wink: :lol: :mrgreen:

Cees, herstellende van een burnout! Das niet niks! Misschien kan een zwangerschap je juist een positieve oppepper geven??

Mimi, heel veel sterkte!! HOe is het nu???

en wellicht zien we mekaar dus in dierentuin! Anders doen we gewoon een keer een meeting!!!

En die honger … nee hier niet bekend!

hier vanmorgen stof gekocht, want ik ga een jurkje maken voor tl. helemaal leuk! Donderdag met mams proberen… spannend!!

Bij tl komen steeds meer waterpokken, arm kind ziet er niet uit. Bij 1 waterpokkie zit een hele dikke rode rand eromheen, lijkt een dikke ontsteking.

Mimi, spannend allemaal van je vader, hoop op goede uitslagen voor jullie en dat hij gauw weer de oude is. :hug:

Wow Cees, allebei hersenbloedingen gehad?? En over het stukje onder de spoiler: Ik vind altijd dat onzekerheden erbij horen voor de meeste mensen, als je dat niet zo heb, dan is dat mooi (Heb dat zelf niet, behalve gezonde spanning zodra ik derde trimster in zou gaan, vanwege de cholestase). Aleen… Als je inderdaad herstellend bent van een burn out, kun je dan niet beter wachten totdat je er helemaal bovenop bent, zodat je jezelf goed terug hebt gevonden, voordat je je in nieuwe spanningen gooit zeg maar. Dat is dan wat ik me afvraag. Ik hoop dat je eht neit erg vind dat ik dit schrijf? Ik gun het je van harte natuurlijk!

Maar moet een beetje denken aan een meisje uit onze mama-groep: net van de antidepressiva af en moeilijk leventje gehad, terwijl het nog geen wekenlang goed gaat (als je tenminste leest wat ze schrijft) en een schat van een meid met geweldige kids, doet er alles voor, maar met een moeilijke baby van 10 mnd, die nu een heel klein beetje makkelijker is, maar die spanningen lopen elke keer weer op, tranen met tuiten, ziet het niet zitten, voelt zich ellendig etc. En die gaat graag voor derde. Dan denk ik bij mezelf, eerst jezelf op orde meis, en dan geniet je weer veel meer van wat komen gaat toch?

Ik weet niet meer zonder nu terug te bladeren hoe oud je ook al weer bent en je situatie enzo, maar is het voor jezelf niet juist rustgevender dan dat je eerst even lekker jezelf kan zijn zonder zorgen, voordat je nog net niet op “0-punt” bent en dan ook nog eens lichamelijke ongemakken erbij krijgt (als je pech hebt) naast de onzekerheden en spanningen die er toch wel zijn bij een zwangerschap? Is je lijf al toe aan een nieuwe uitdaging? denk je dat je het aan kan? Het is voor een ander natuurlijk lastig om te beoordelen hoe of wat, dus je kan het zelf het best inschatten met je man denk ik. Tsja, en wanneer ga je zwanger worden, dat is altijd de vraag natuurlijk, als je pech hebt duurt het nog lang, maar ook die maandelijkse spanning wordt ietss minder sterk denk ik, van of het wel gelukt is of niet, en misschien ben je snel zwanger? Aan de ene kant fijn, dat scheelt onzekerheid, aan de andere kant heb je dan minder tijd om zelf volledig te herstellen. Zwanger zijn kan heel ontspannend werken denk ik, maar ook tegenover gesteld, moeilijk te zeggen. Moeilijk voor je als je twijfelt, ik snap ook je leeftijdsverschil kwestie, ik wil er ook geen 4 jaar tussen als het even kan, maar ja… Heel veel succes met kiezen dus :hug: :-*

Mijn eerste werkdag wordt vrijdag pas trouwens :wink: Ik bedacht trouwens ook nog dat ik even strikt weer foliumzuur moet gaan slikken, slik nu van tijd tot tijd wel die zwanger worden/zwanger zijn en borstvoedings-geef supplement waarin ook foliumzuur zit, maar niet echt dagelijks ofzo. Hond loopt op drie poten sinds zaterdag, vind eht nu te warm om lang te rijden dus vrined gaat vanavond wel even. Pffff, net onderhand 450 euro uitgegeven aan die dooie hond, nu deze zijn pootje weer, had liever gezien dat het vanzelf overging :? . maar ja, sjit happens.

sh*t zeg van je hond! Hopenlijk is het niets ernstigs!

Die heeft alleen een zere teen, dus zal wel meevallen hoor, meteen maar enten voor de zomerakantie, als ie nog mee gaat op vakantie. Weten nog neit waar naartoe trouwens, misschien lekker dichtbij in Ned. of misschien naar Banyul in zuid frankrijk aan de voet van de pyreneen tegen spaanse grens. Nogal een verschil, maar we zien het altijd wel als het zover is. En weet pas weer halver wege juli of het nu misschien gelukt is (zwgr wrd), wat duurt dat lang zeg :eh:

Ben je van plan om naar de dierenarts te gaan, loopt ie weer grotendeels op vier pootjes, sukkeltje. Dus maar weer dag uitgesteld.

Heel wat anders: Luus is al paar dagen jankerig en trekt erg naar mij toe, dacht sprongetje ofzo. Eet slechter en hangerig, dacht vanwege warmte, ook rode wangen soms ineens. Als je zelf zweterig bent door warme weer, kan zij ook last hebben toch? Paar keer al wat uitslag, begon zondag al in haar nek, nu zitten hele armen en benen en buikje eronder en licht soms meer op, en is dan weer bijna weg. Dacht gisteren misschien toch wat allergisch voor zonnebrand (smeer ik al weken, dus zou raar zijn, maar goed), maar vandaag is ze door mij en schoonmoeder helemaal niet ingesmeerd… En nu eens verder nagedacht, toch geen vijfde of zesde ziekte? Ken de verschillen niet goed, maar iig geen boven de 40 graden koorts gehad, dan had ik het wel gemerkt. Schoonmoeder vond ze vanochtend rustig voor haar doen. Heb gekeken en denk dat eht vijfde ziekte is. Helemaal niks ernstigs, behalve voor een zwangere tot 20 weken, dan heb je meer risico op miskraam of doodgeboren kindje. En ik herkende gisteren bij mezelf wat stijve enkels/voeten, dacht dat ik misschien wat vocht vasthield, en herkende het als toen ik cholestase had, toen gingen ze ineens echt zeer doen en had ik voorheen nog nooit gehad. Blijkt dat stijve gewrichten er ook op kunnen wijzen dat je nu besmet bent. Zou lekker zijn als ik nu precies tussen twee weken terug en deze week zwanger geworden ben na eisprong :shock: .

Kan bloed laten prikken om te kijken of je antistoffen hebt opgebouwd eerder, maar of dat ook van toepassing is als je net zwanger aan het worden bent, heeft het dan zin? Weet iemand dat? (ook meelezers mogen reageren :wink: ). Misschien morgen maar langs dokter en toch bloed laten prikken voor het geval dat… telefonisch spreekuur is altijd pas tussen 12 en half 1, en anders kan ik pas de dag erop weer op naar het spreekuur zelf. Lekker hoor, hoop maar dat het geen vijfde ziekte is bij haar… :?

Vijfde ziekte en zwangerschap.

Als een zwangere vrouw geïnfecteerd raakt met parvovirus B19 in de eerste 20 weken van de zwangerschap, is er een verhoogd risico op een miskraam of een doodgeboren kindje.

Je kan met het virus besmet raken door intensief contact met iemand die besmettelijk is (kinderen met de 5e ziekte zijn besmettelijk in de week vóórafgaand aan de huiduitslag, ten tijde van de uitslag zijn ze niet meer besmettelijk).Intensief contact is b.v. in het gezin, of als je op een kinderdagverblijf of school werkt.

Het ophalen van je kind van school, waar kinderen met de 5e ziekte zijn, geeft nauwelijks risico.

In 90% van de gevallen zal de zwangerschap ondanks de infectie normaal verlopen.

Er zijn geen aanwijzingen dat het doormaken van de infectie leidt tot aangeboren afwijkingen bij het ongeboren kind.Zwangeren die zich zorgen maken omdat er vijfde ziekte in hun gezin voorkomt, kunnen door bloedonderzoek laten nagaan of zij al afweerstoffen hebben tegen de ziekte.

Als een zwangere de vijfde ziekte blijkt te hebben in de eerste 20 weken van de zwangerschap, wordt de zwangerschap nauwkeurig gevolgd.Bij de foetus kan als gevolg van de infectie een ernstige bloedarmoede ontstaan, die leidt tot vochtophoping in het lichaampje (hydrops foetalis).Dit is op een echo te zien.

In deze gevallen is het soms mogelijk om via een intra-uteriene bloedtransfusie het ongeboren kindje te redden.

Voor (minder dan 20 weken) zwangere crècheleidsters en onderwijzeressen bestaan, vanwege het intensieve contact met veel kinderen, en de daardoor hoge besmettingskans, protocollen:

Er wordt een antistoffenbepaling gedaan, in afwachting van de uitslag wordt de zwangere werkneemster beschouwd als “niet-immuun�, dat wil zeggen dat ze vervangende werkzaamheden krijgt op een plaats waar ze niet met het virus in contact kan komen.

Als de zwangere beschermd blijkt te zijn –omdat ze de infectie al doorgemaakt heeft en antistoffen heeft-, kan ze haar gewone werk weer voortzetten.

Als de zwangere niet-immuun blijkt te zijn, moet ze de vervangende werkzaamheden blijven doen tot het einde van de epidemie of tot na 20 weken zwangerschap.

Leerkrachten/leidsters die recent besmet zijn en geen klachten hebben, kunnen gewoon hun werkzaamheden voortzetten.

Caris, wanneer krijg jij de uitslagen van jouw bloed ivm die MCV (of hoe heet het ook alweer)??

Beebie, gelukkig waren mijn ouders niet tegelijk ziek :wink: Bedankt voor je antwoord :-* Vind het helemaal niet erg dat je dat zegt. Dat is ook iets waar ik mee zat. Ik dacht dat ik al heel erg goed opgeknapt was totdat ik dus vorige week ongi werd. :shifty: Ik zou even met de huisarts bellen over de vijfde ziekte. Geen idee of je dat kunt testen. Aan de andere kant, wat zou je doen als je wist dat je geen antistoffen had en zwanger bent?

Cariska, balen van die dikke waterpokken. Mijn nichtje heeft dat ook gehad. Zij heeft nu nog littekens. Vooral van die dikke ontstoken waterpok. Heeft TL er veel last van?

Mimi, hoe is het met je pa :-*