Als ik geen antostoffen blijk te hebben en zwanger zou zijn/worden nu, dan weten we dat ik dus eerste 20 weken strakker in de gaten moet worden gehouden ivm kans op vochtophoping door ijzergebrek foetus schijnbaar. Kunnen ze op echo’s zien.
Cees, kan ook zijn dat je gewoon ineens zo labiel was door hormonen? Dat het dus zo erg neit is met dat bijkomen van je burnout, maar je gewoon een hormoonmonster wordt? Dat belooft nog wat als je dan zwanger zou zijn zeg :mrgreen:
Oh ja Mimi, hoest met je vader? :hug:
Caris, ook jou vergeten beterschap te wensen voor TL, dat ze er maar weinig last van heeft en geen littekentjes krijgt :snooty: !
Ff snel; Ik zal straks ff reageren op iedereen.
Mijn paps is weer thuis gelukkig.
Uit de ruggeprik is ook niets gekomen.
Bloeddruk was weer gedaald naar 147/85.
Ze hebben niets kunnen vinden, hij heeft nog wel erge hoofdpijn.
Ze denken dat het komt door een combinatie van;
Spanning/stress (voor soll), warmte (2,5 uur in een warme auto alleen met ARKO (alle ramen kunnen open )/ te weinig drinken…
Het enige wat nog kan is dat hij morgen nog een andere hevige hoofdpijn krijgt, dat gebeurt bij 10% van de mensen na een lumbaal punctie. Dan kunnen ze niet op vakantie, dat gaat alleen maar over door plat te liggen en veel te drinken…
Tot zo!
Mimi, heeft hij ook een hersenscan gehad? Bij hevige hoofdpijn en neervallen denk ik aan een kleine hersenbloeding? Of is dat tever gezocht?
Beebie, ik zou de huisarts bellen! En dan overleggen!! Ik hoop deze week uitslag te krijgen van mijn bloed.
Tl net op bed gelegd met een temp van 40.1, brr vind het maar niets. Nog ff gebeld met de hap omdat die ontstoken waterpok nu ook dik is geworden. Wilde ff zeker weten dat het daar niet door komt. Nu dus para gegeven en advies is om morgen (als hij nog dik is) ff naar mijn huisarts te gaan. Kindjes krijgen bij waterpokken opzich niet zo snel antibiotica maar ze kunnen wel een zalfje voorschrijven hiervoor waar een beetje antibiotica in zit.
Gatsie vervelend zeg van tl. Hoop dat het morgen beter is.
Mijn vader heeft gisteren een ct scan gehad en daarop was geen bloeding te zien.
Zelf lig ik alweer op bed, wilde een half uur geleden op jullie reageren, kreeg ik ineens heftige buikpijn. Dit is andere buikpijn dan dat ik gehad heb tot nu toe. En ook pijnlijker. Heel diep onderin de buik ter hoogte van de blaas. Ben bang dat dit niet goed is. Ik zal zo proberen rustig te gaan slapen. Hoop dat ik morgen weer de oude ben
Sorry meiden dat ik ff niet op jullie reageer. Maar zit nu op internet via mijn telefoon.
Hopelijk slaapt ze vannacht goed Cariska en is de koorts morgen weg. Hoort koorts eigenlijk bij waterpokken :think: of zou het dan van die ene dikke zijn?
Ik dacht ook gelijk aan een hersenbloeding hoor :doh: Maar gelukkig is dat het niet. Kunnen ze aan het hersenvocht zien. Hebben ze bij mijn ouders ook gedaan om te kijken naar de ernst van de situatie.
Beebie, dan zou ik denk ik wel even overleggen met de ha. Als je het met een bloedtest vast zou kunnen stellen en als je het dan weet, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en/of waar je op moet letten :-*
ow Mimi, lees nu pas van je buikpijn :hug: Ik heb dat ook lang gehad. Is het een ongipijn of voelt het anders? En anders de vk bellen hoor! Denk dat zij/hij de enige is die jou gerust kan stellen :-*
@Beebie wrote:
Cees, kan ook zijn dat je gewoon ineens zo labiel was door hormonen? Dat het dus zo erg neit is met dat bijkomen van je burnout, maar je gewoon een hormoonmonster wordt? Dat belooft nog wat als je dan zwanger zou zijn zeg :mrgreen:
Ik heb idd wel snel en veel last van mijn hormonen. Ik heb een tijdje B12 vitamine bijgespoten gekregen omdat ik daar een tekort aan had. Ik had daardoor veel lichamelijke en geestelijke klachten, zoals altijd moe en ziek rond ongi (griep) en een down gevoel. Dat had ik vrijdag ook (migraine van ongi) en ben/was ook behoorlijk down. Ik heb zelf wel het idee dat het niet krijgen van de B12 het erger maakt. Vandaag heb ik bloed laten prikken en vrijdag krijg ik de uitslag. Ik hoop eigenlijk dat het B12 niveau inderdaad aan het dalen is en ik het weer opnieuw bijgespoten ga krijgen. Dan weet ik in ieder geval dat ik me daarna al gauw weer beter voel.

Tis hier trouwens wel een beetje ziekenboeg aan het worden zo :mrgreen:
Zullen we maar een nieuw deeltje openen, dan gaat het daarna vast beter
Dit is andere buikpijn. Ongi buikpijn had ik vorige week steeds. Dit zit verder naar beneden, dieper lijkt wel. Hoop dat het morgen over is .
Wat vervelend. Even een rare vraag misschien, maar zit het helemaal links in je lies en ben je een tijdje niet naar het toilet geweest? Als ik obstipatie heb namelijk dan verga ik van de buikpijn. :shifty:
Veel sterkte Mimi. Ik hoop dat je wat kunt slapen :hug: :-*
Beebie; Ik moet ook altijd eerst even wennen, ben een beetje ‘kat uit de boom kijk’ type. Wil eerst weten wat voor vlees ik in de kuip heb, voordat ik mezelf kan zijn. Alvast heel veel succes bij je nieuwe werkgever! Hoop dat het werk je beter bevalt.
Cariska; Heerlijk! Dierenpark Emmen zijn we nog nooit geweest, lijkt me wel erg leuk. We zijn vorig jaar wel door Emmen gelopen, leek me een leuk stadje. Vervelend he, die waterpokken, het ziet er zo sneu uit.
Smarty; Dan is jou mannetje flinker als mijn meisje… die is 102cm en 15kg hahaha Krielkontje is het! Vind die prikjes ook altijd erg sneu voor ze.
Vervelend zeg zo’n gebroken dienst.
Mimi; Jeetje, dat is schrikken zeg! :shock: Dat is wel het laatste wat je verwacht, dat hij met een ambulance wordt opgehaald. En dan ook nog zo’n eind rijden voor jullie… nou ja, liever geen vakantie natuurlijk en dat hij gezond het ziekenhuis uit komt toch? Maar ik hoop dat hij voor die tijd nog naar huis kan en dat het door de warmte kwam.
Sterkte.
(las even verder dat hij inmiddels weer thuis is… beterschap voor hem)
Cees; we love your mutsenstatus :hug: Komt denk ik met name door de teleurstelling, dat had ik vorig jaar ook heel erg. Wij hebben dus een jaartje gewacht. Voel me er nu heel erg goed onder, nog steeds.
Maar teleurstellingen horen erbij, net zoals de vreugde die je hebt als je wel een positieve test in handen hebt
Cariska; Leuk hoor, je lijkt me echt zo´n creabea! We kunnen nog een hoop van je leren
Pff ik kan me even niet meer zo goed concentreren… dus ik reageer morgen even op de rest (neem me niet kwalijk) hihi
Als het goed is krijg ik nu ook weer meldingen, want die stoppen er soms mee.
Fijne avond nog allemaal!
Hoi allemaal,
Wat schrijven jullie weer snel zeg! Geen klachten hoor, ik vind het wel leuk om te lezen, maar echt gedetailleerd reageren lukt me nog niet.
Over burnout en zwangerschap, dat lijkt me echt moeilijk te beslissen zeg! Zeker omdat je op een gegeven moment niet meer weet of de emoties van de hormonen of de burnout komen. Ik heb zelf ook een bijna-burnout gehad en kan het labiele gevoel zo weer herinneren… Ik denk dat niemand kan bepalen of je zwanger wilt worden nu maar je kunt altijd overleggen met ha of psy… Eigenlijk is een burnout iets waarin je jezelf helemaal af moet breken en weer overnieuw moet opbouwen. Even alles evalueren zeg maar… misschien is het nadenken over de zwangerschap ook zo’n evaluatie van ‘wat wil ik nu echt?’. Verder helpt mindfulness: in het nu blijven. Waar ben je NU aan toe en wat kun je NU aan… Oftewel: wat wil JIJ en wat wil jij NU? Succes! :hug:
Cees77, ziekenboeg? Met mij gaat het kiplekker… het verbrande trekt weg en gaat nu ontzettend kriebelen! :doh:
Mimi82, fijn dat het geen hersenbloeding is, maar het klinkt nog steeds niet goed. Beterschap daaro!
Ik ga nu slapen, morgen weer een dag!
Tl heeft redelijk geslapen, gisteren om 11 uur had ze nog 38.4. Nu moet ik gaan werken en gaat zij naar sm.
Mimi, gelukkig geen hersenbloeding!!! En misschien buikpijn doordat je je zorgen maakt om je vader?? VK bellen hoor!!! Daar zijn ze voor!!
Cees, hoop ook voor je dat het de B12 is!!
Nieuw Deeltje komt goed! Moet ook eigenlijk vanaf pagina 50, ik zal weer eens een mooi/ander lijstje gaan maken!!!
oh ja… ik werd vanacht gewoon wakker om te plassen :shock: Word ik nooit, zelfs niet toen ik zwanger was van tl… voortekenen???
Goedemorgen allemaal!
Cees; Lastig zeg met die burn-out… Ik zou denk ik mijn gevoel volgen.
Ik snap dat je niet teveel leeftijdsverschil wilt tussen de kinderen, maar een mama die straks het allemaal niet meer aankan hebben ze ook niets aan natuurlijk.
Hoop dat je 'gewoon’vit B12 tekort hebt, en dat dat de oorzaak is!
Caris; Hoe is het met TL? Is de koorts een beetje gezakt?
Broekie; Nee tuurlijk is het belangrijker dat hij beter wordt ipv vakantie! Maar als de arts geen medische indicatie uitschrijft krijgen ze het geld niet terug, en dan gaan ze dus wel weg.
Eigenlijk komt de vakantie helemaal niet goed uit, ivm het ontslag, maar das geen reden om te annuleren (alleen als het bedrijf failliet is).
Maar eens kijken hoe het vandaag met hem gaat.
Caris
Hier is buikpijn nog steeds niet weg :? . Cees denk idd dat het verstopping is, alleen normaal heb ik dat ook meestal links en af en toe rechts.
Maar het gekke is, ben gisterochtend nog naar het toilet geweest.
En ben wel bekend met verstopoping maar niet in het midden van mijn thv de blaas.
Maar moet zo om 8.10 toch naar de HA voor de hooikoorts medicijnen, zal haar wel ff snel vragen.
Wat een verschil qua temperatuur buiten dan gisteren zeg!
Ook wel ff lekker zo’n dagje tussendoor!
Zo even verder reageren:
Cariska; Vervelend zeg dat T.L. nog steeds zo ziekjes is met hoge koorts, daar loopt ze nu al een tijdje mee he? Veel drinken, vooral met dit warme weer. Heb met onze dochter één keer in het ziekenhuis gelegen vanwege uitdrogingsverschijnselen… kreeg er niks in bij haar, heeft ze een nacht lang met een sonde in haar neusje gezeten… nooit meer…
Mimi; Jij ook nog steeds zo’n last van buikpijn. Doe je wel voorzichtig aan meis. Te veel stress is ook niet goed voor je en kan me best voorstellen dat het allemaal wel zijn nodige stress mee geeft.
Cees; Jeetje dat is ook niet mis als je je zo lamlendig voelt rond je ongi. Hoop inderdaad dat het gewoon je B12 niveau is, dan weet je dat ze er iets tegen kunnen doen.
Mariette; Ja, dat kan vervelend kriebelen. Vervel jij dan ook zo erg? Dat heb ik wel altijd… heb ik eindelijk een mooi bruin velletje… (en ik wordt al niet zo gemakkelijk bruin) ga ik weer vervellen, is het mooie er ook meteen vanaf
Cariska; Beterschap voor je kleine meisie… en
dat het hele goede voortekenen zijn!!!
Mimi; Tja lastig is dat he… als ze hem annuleren, zijn ze hun geld kwijt en als ze het niet doen moet je al beknibbelend op vakantie. Hebben wij ook wel eens gehad… hadden eindelijk een vakantie geboekt. Kregen we een enorme rekening van de Nuon… Uiteindelijk na veel overleg met het reisbureau hebben ze ons gematst, maar wat baalde we daarvan…
Voorlopig zit er voor ons dan ook geen vakantie naar het buitenland in… hoewel ik nog heel erg graag naar Italië terug wil met onze kinderen. Maar dat komt vast en zeker helemaal goed!
Succes bij de HA, hoop dat ze je kan vertellen wat het is.
Zo, vandaag even lekker opruimen en schoonmaken, daar is het weer nu ook meer naar. Overmorgen verjaardag van ons muisje, mijn sm was alweer aan het krabbelen… ze wilde eigenlijk niet blijven eten… vorig jaar is ze hooguit een uurtje op de verjaardag van onze oudste geweest.
Flikt ze het nu weer bij onze meid, dan hoeft ze helemaal niet meer te komen. Ze ziet ze amper… zo sneu voor mijn kids.
Vanmiddag komt mijn buuf even op visite, want die gaat vrijdag op vakantie, dus kan ook niet op ons meisie d’r verjaardag zijn, dus ik hoop dat de rest niet afzegt, want anders wordt het wel een heel erg klein zielig feestje voor haar.
Ik ga aan de slag!
Mimi, ja temp is gezakt, vandaag bleef hij hangen op 37.5!!
Wat zij je ha??
broekie, waarom doet je sm zo lastig m.b.t. verjaardagen?? En drinken doet tl goed hoor! Ze drinkt super veel! Gelukkig maar!!
Fijn dat Tl geen koorts meer heeft :thumbup:
Beebie, vervelend zeg dat de relatie met je sm zo moeizaam is. Maar die kleintjes maakt het niet uit hoor hoeveel mensen er komen. Als ze maar het gevoel hebben dat ze een bijzondere dag hebben.
Mimi, vk nog gebeld?
Vanavond ga ik met mijn vriendinnetje gezellig een terrasje doen. Normaal gaan we zwemmen, maar het is veel lekkerder om op een terrasje te gaan zitten 8) Morgen nog werken en dan vakantie :dance: :dance:
Caris; Gelukkig is de koorts gezakt! Vandaag was ook lekker koel gelukkig. Koorts en 30 graden buiten lijkt me ook niet echt fijn.
Gelukkig is het een goede drinker dus!
Broekie; Vervelend dat je sm zo irri doet! Herken het helemaal…
Mijn so hebben 2 grote witte herders… Die wil ik eigenlijk nu al niet in huis hebben, want mijn hele huis zit onder de haren als die beesten geweest zijn ( ik heb niet voor die honden gekozen) en speciaal een stuk vloerbedekking voor hun zodat ze op 1 plek kunnen liggen ( want tjsa ze kunnen niet in huis blijven :naughty: ), ik wil ze nl niet op mijn nieuwe vloer hebben.
Vraagt sm of ze bij haar mogen liggen, dus ik zeg nee, liver niet ivm de vloer, ja maar de nagels krassen niet, en ze blijven echt liggen.
Dus ik zeg weer, nee liever niet, ben nog erg zuinig op mijn vloer.
Dus ik ging ff naar boven iets pakken, kom ik beneden, liggen ze dus wel bij haar :evil: :wall: :wall: .
Gelukkig geen krassen, maar de hele vloer nu onder de witte haren en de kwijl… Want beesten blijven echt niet liggen op 1 plaats ( daar kunnen die beesten ook niets aan doen natuurlijk.
Als de baby er is, dan mogen ze een keuze maken, of ze komen alleen of niet…
Maar niet met de honden…
Oftewel een heel lang verhaal, met maar 1 boodschap, mijn so, maar vooral sm kan ik af en toe ook wel schieten…
Zo ff mijn frustratie kwijt, haha .
Cees; Terrasje vanaaf? Wij hebben hier net nog een hele heftige bui gehad :? . Hoop dat jij het lekkerder weer hebt!
Ben dus bij de HA geweest en heb een neusspray gekregen ( beclomethason) en oogdruppels ( natrium cromoglicaat (merknaam Prevalin). Ze schrijft liever geen tabl uit aangezien die het reactievermogen beinvloeden, en die wil ik zelf ook niet, heb geen zin om suffig te worden.
Die buikpijn was toch waarschijnlijk verstopping aangezien ik vandaag al 3 x naar de wc geweest ben, steeds kleine beetjes, en mijn buikpijn is nog steeds niet weg maar dat is het wel geweest.
Zal de vk volgende vragen voor een laxeermiddel voor als het weer nodig is.
Mijn Movicolon mag ik nl niet gebruiken tijdens de zw. schap…
O, ja nog 1 dingetje ego…
Met paps gaat het iets beter vandaag, hij heeft zijn presentatie telefonisch af mogen maken.
De HA heeft hem nog bekeken en beoordeeld en hij vond ook geen reden waarom ze niet op vakantie konden gaan, dus ze gaan morgen gewoon!
Nu genoeg over mij!
Hoe is het met jullie?
mimi, dus toch verstopping! En medicatie voor je hooikoort! En je paps zijn presentatie af mogen maken! Dat is goed!! En lekker een vakantie dus voor hun!
Cees, lekker op terras, en bijna vakantie!!! Top!!
hier bezig met het rijgen van het jurkje van tl, moet nog 1 stuk rok dan is het klaar. en dan morgen met mijn mams achter de naaimachine!! Leuk leuk leuk!
Zo ben er weer even, vandaag gewerkt en net mijn vrijwilligerswerk gedaan.
Nu eindelijk rustig op de bank.
Kaja heeft waarschijnlijk waterpokken, dus dan zal milo ook wel volgen. Lekker hoor met dit weer. …
Verder alles goed hier, kaja zei vanmiddag dat ik een baby in mijn buik heb!2 jaar terug had hij gelijk, dus wie weet. Als het goed is volgende week nod.
Kom morgen uitgebreid, even rustig aan nu.