Meistoppers 2010, Denken veel aan Tammy

Vreemd Smarty. Innesteling kan bijna niet, is wel erg vroeg. Of heb je een dag of 5 geleden het gevoel gehad dat je een eisprong had? Succes in ieder geval met je rare maand :pray:

Tammy, leuke foto’s :inlove: Hoe voel je je verder?

Mimi, leuk concert dus :thumbup: Had ik bij zoonlief ook, constant grieperig etc. Erg vervelend (Vooral voor mijn collega’s omdat ik echt niet kon werken :wink: ). :hug:

Cariska, werk ze :thumbup:

Ik weet niet wanneer ik ga testen. Als het uberhaupt nodig is. Mijn ongi is normaalgesproken van de klok dus misschien is het helemaal niet nodig. Die moet zaterdag komen en dan hebben we ook een bruiloft waar ik een witte broek voor gekocht heb :wall: :wall:

Nou ik dacht eerst dat het hooikoorts was, en zo is het ook begonnen. Maar nu is het al een paar dagen regenachtig, dus de hooikoorts is nu naar een gewone verkoudheid omgeslagen

Innestelling lijkt me stug.

We wachten maar af.

Geloof dat er verkoudheid heerst, milo en ik zijn ook zwaar verkouden.

Tot later deze week, vrijdag uitgebreidde reactie op iedereen

Even een korte reactie van mij…

Vanmorgen een beetje bloedverlies, nadat we gisterenavond seks hebben gehad… zal wel niets zijn, maar bloed is het laatste wat je wilt zien, als je weet dat je zwanger bent. Houd het in de gaten en houd jullie op de hoogte.

Broekie dat komt van de sex hoor. Niet teveel zorgen maken :hug: :-*

smarty, innesteling zou dan wel vroeg zijn…

Mimi, jeetje zo dichtbij! en telefoon niet willen geven :mrgreen:

Cees, hmm witte broek zaterdag! Wie weet kan je hem rustig dragen en ben je zwanger!! heb je “kwaaltjes”??

Broekie, kan heel goed van de seks komen! En anders gewoon vk bellen hoor!! :hug:

heel bericht geplaatst en weg is die :evil:

Kom later nog wel even terug!!

Broekie: klinkt inderdaad dat dooor de sex komt. Kan me voorstellen dat je ervan schrok! Als je niet vertrouwt gewoon de VK bellen he’!!

Cariska: lekker gewerkt??

Smarty: wat vervelend dat je cyclus wat raar doet. Misschien eens ovulatietesten gebruiken op moment je dat gekke slijm hebt, om te kijken of dat de eisprong is ja of nee. Heb je wat meer zicht op je cyclus.

Mimi: Beterschap meid!! Fijn dat je het gisteren trouwens naar je zin hebt gehad! Minder dat je vanmorgen al zo vroeg wakker was.

Cees:Misschien als je zaterdag nog niet ongesteld bent uit voorzorg alvast een tampon gebruiken?? Kun je niet doorlekken in ieder geval.

Ben aan het werk, ben alleen kapot. De kwaaltjes beginnen hier te komen, voel me al 2 dagen wat misselijk, zeg maar weeeig. Denk dat nog wel erger gaat worden zoals bij amy. Ook ietsje meer last van mijn borsten.

Broekie; Heb idd ook gelezen dat je na ontlasting of na seks last kan hebben van een beetje bloed. Hoe is het nu??

Tammy; Aan het werk? Gatsie nou succes nog even dan!

Bij mij kwaaltjes ook aanwezig…

Nog steeds zeurende buikpijn met af en toe een steek in mijn lies als ik ineens op sta. Pijnlijke borsten heb ik ook al ruim een week.

En misselijkheid is af en toe, maar vooral als ik honger heb, en dan heb ik 2 happen gegeten en dan word ik beroerd.

Maar als het hierbij blijft dan teken ik ervoor.

Cees; Dat met die witte broek is wel spannend, haha. Als je nou zwanger bent is er niets aan de hand!!

Manlief is ook weer terug van weekendje weg, de arme schat is nu direct al weer aan het werk, bed verschoond, was opgehangen, nieuwe was erin, nu aan het stofzuigen.

Baal ervan dat ik niet fit ben, heb echt geen puf om hem te helpen. Ben ook gauw buiten adem.

Maar ja ik wil me niet ziek melden, heb met mijn beoordelingsgesprek 2 weken geleden alweer te horen gekregen dat ik in 2010 alweer 2x ziek geweest ben ( 2 x spierspanningshoofdpijn ( soort van migraine maar dan zonder vlekken en mnisselijkheid)).

Dus dan maar op halve kracht aan het werk…

tammy, wat weeig, hoop dat het misselijke gevoel mee gaat vallen!!

Mimi, wat een super mooie foto’s!! Hoop dat je je snel beter voelt!!!

hier lekker gewerkt, poosje op google gezeten. hebben namelijk jongen met cmv… en als ik dat zo opzoek kan hij het alsnog overdragen aan ons en kan het voor zwangeren schadelijk zijn, hoeft niet kan wel. Zolang we goede hygiene houden beperk je het…hmm maar ff laten uitzoeken door de artsen hoe dit nu zit!!

Gave foto’s Mimi. Das dan in ieder geval anders dan al die andere concerten :wink: En jeetje, dat ze al beginnen te “zeuren” als je 2 keer ziek bent geweest.

Cariska, cmv :think: :think: ???

Caris; Ja dat wil ik ook wel weten CMV??

Cees; Ja ik krijg het elk jaar weer te horen over het ziekteverzuim. Maar vorig jaar viel het ook wel mee…

Het punt is, als iemand 2 weken achterelkaar ziek is, zijn dat wel 10 dagen, maar dat wordt maar 1 x gemeld.

Ik ben vaak maar 1 of 2 dagen afwezig maar dat wordt dan ook als 1 x gemeld.

Ik ga naar het werk maar weet niet hoelang ik het volhou, heb het koud, snipverkouden, keelpijn oorpijn, oftewel errug zielig, haha,

Allemaal werk ze, en anders een fijne dag!

Mimi, werkse!

Hieronder over cmv. Het lijkt zo dus niet eens zo heel erg maar aangezien wij iemand hebben die erg gehandicapt is …

Het cytomegalovirus, ofwel CMV, is een virus, dat wereldwijd veel

voorkomt, veel mensen raken wel eens geïnfecteerd in hun leven.

Ongeveer 80% van de volwassenen in de VS is geïnfecteerd geweest

door dit virus.

De infectie heeft meestal geen gevolgen, maar bij mensen met een

zwak afweersysteem kan het diverse ziekten veroorzaken.

Er is vooralsnog geen behandeling tegen CMV infectie.

Heeft iemand eenmaal een infectie gehad, dan blijft het virus

latent aanwezig en kan bij een verzwakking van het afweersysteem

weer actief worden.

Het virus wordt verspreid door mensen en komt niet voor in

voedsel, water of dieren.

Het virus gaat van persoon tot persoon, een persoon met een

CMV infectie kan het virus verspreiden, ook al heeft deze persoon

geen symptomen van de infectie.

Het virus komt voor in veel lichaamsvloeistoffen, zoals

urine, bloed, speeksel, tranen en moedermelk.

Via deze lichaamsvloeistoffen kan het virus verspreid worden.

CMV kan ook verspreid worden door seksueel kontakt,

bloedtransfusies, orgaantransplantaties en borstvoeding.

Iedereen kan geïnfecteerd worden door CMV, bijna iedereen is

wel eens blootgesteld aan CMV tegen de tijd dat hij volwassen is,

maar niet iedereen wordt er ziek van.

De tijd tussen blootstelling aan het virus en het eventueel ziek worden

bedraagt 3 tot 12 weken.

Door een bloedonderzoek kan worden aangetoond of iemand in het

verleden geïnfecteerd is geweest.

Personen met een verhoogd risico voor complicaties zijn:

baby’s van vrouwen die voor het eerst geïnfecteerd worden

tijdens de zwangerschap, zwangere vrouwen die werken met kinderen,

personen met een verzwakt immuunsysteem, zoals kankerpatiënten,

ontvangers van een transplantatieorgaan en personen met een

HIV-infectie.

Symptomen van een actieve infectie kunnen zijn:

hoge koorts, rillingen, erg vermoeid zijn, een algemeen ziek

gevoel, hoofdpijn.

Bij volwassenen duren deze verschijnselen hooguit 2 tot 3 weken.

De meeste geïnfecteerde pasgeborenen hebben geen symptomen

bij de geboorte, maar in sommige gevallen kunnen in de volgende

jaren symptomen optreden, zoals ontwikkelingsachterstand en

problemen met het zien of gehoor.

Soms kan een pasgeborene een levensbedreigende infectie

bij de geboorte hebben. De ziekte kan dan een levenslange

ontwikkelingsachterstand tot gevolg hebben, eventueel ook

doofheid of blindheid.

Eén op de honderd kinderen wordt geboren met een CMV infectie.

Slechts bij een klein percentage van deze kinderen treden problemen

op.

Kinderen, die een infectie oplopen na de geboorte, hebben

zelden symptomen. Als er symptomen optreden, kunnen dit zijn:

longproblemen, slecht groeien, problemen met de lever of

het bloed.

Mensen met een verzwakt immuunsysteem kunnen ernstiger,

levensbedreigende problemen hebben, zoals longontsteking,

leverontsteking en bloedziekten.

De ziekte kan dan weken of maanden duren en kan fataal aflopen.

Bij personen met een HIV-infectie kan de ziekte blindheid veroorzaken.

Er is geen specifieke behandeling tegen het virus.

De kans op besmetting kan verminderd worden door goede

persoonlijke hygiëne en vermijding van mondcontact met

lichaamsvloeistoffen van jonge kinderen.

Dit is nog een site met info over cmv, ook een meisje die het heeft. Haar levensloop wordt hier beschreven

http://www.cmvinfectie.nl/nl/content/wat-cmv.html

Kan niet zo lang reageren, zoon moet naar school en ik moet naar mijn werk.

Maar het was denk ik inderdaad van de seks.

Daarna gelukkig geen bloed meer gehad.

Maarja, zoals ik al zei… bloed is het laatste wat je wilt zien. :wink:

Ik zal vanmiddag even op iedereen reageren :smiley:

gelukkig maar broekie!!

Das een opluchting Broekie :hug:

Bedankt voor de uitleg Cariska. Ik heb er nog nooit van gehoord. Hoe is het verder met je?

Vannacht alweer gedroomd. Ik droom eigenlijk bijna nooit. En vanmorgen ging ik tanken en ineens rook ik de benzine heel sterk. :pray: :pray: Ik ben zo bang dat ik mezelf helemaal gek loop te maken :doh:

het gaat goed, maar voel me zo zwanger!! snap er niets van. S avonds gewoon een weeig gevoel en moe enzo… net nog ff getest, je weet maar nooit, maar negatief. Nu dus nog ff afwachten en over een week ofzo nog maar een test… Raar hoor dit!

Mimi; Je stond zeker dichtbij marco zeg!!! Heb je hem nog de groetjes gedaan :wink: Jeetje, je had een heel gesprek kunnen voeren hahaha en beterschap :hug:

En wat een zeurpieten op je werk zeg… ziek is ziek hoor, vraag je ook niet zelf om, tenzij je zwanger raakt :wink: :stuck_out_tongue:

Cariska; Ik had ook nog nooit van cms gehoord, nouja had er wel van gehoord, maar dat was iets heeeeeeel anders (mijn man is IT-er) en dat is ook weer iets dat hij gebruikt ofzo :eh:

Wat raar zeg, dat je je nog zo zwanger voelt? Hebben ze wel met een echo gekeken of alles weg was?

Nou ik ga zoonlief halen en dan gaan we even de stad in, hopen dat ik niet weer duizelig wordt zoals vanmorgen. :s

nee geen echo gehad. Is niet nodig omdat ik niet bloed. wellicht is het “gewoon” psychisch… maar wel rot! We wachten nog maar ff af en wie weet wat er deze maand gebeurt :pray:

Misschien gewoon een voorgevoel :wink:

Duim heel hard voor je meis!!! :smiley: