Aaah, die Vincenzo, arm ventje. Je kan hem inderdaad niet behoeden voor stress om het te voorkomen, maar uiteindelijk zal hij steeds meer wennen aan die dingen die hem nu nog onzeker maken, en dan wordt het ook minder. denk dat je er weinig aan kand oen, ebhalve er neit teveel druk opleggen als het per ongeluk weer fout gaat? Wel vervelend, ook voor hemzelf. maar volgens mij zijn er veel kindjes die dat hebben toch? Alleen niet iedere moeder zal dat rondvertellen, omdat ze liever alleen maar doen alsof alles perfect gaat. Zo zijn zoveel mensen jamer genoeg.
Cholestase Tammy: ik heb dus 45 tot 70 % kans dat het weer terug komt en de gynaecologen en veel verloskundigen zijn er maar amper van op de hoogte, dus je moet er zelf goed bij zijn. Mijn verloskundigepraktijk is super god, maar ze hebben het ook niet herkend toen het nog in vroeg stadium was. Later pas (en ook door veel aandringen van mijzelf), toen ik overgedragen werd aan de gyn vanwege die stuitligging.Toen ineens moest ik twee uur later op zaterdagmiddag maar even zelf naar zkh komen, ze wilden meteen ks doen na alle toeters en bellen, maar er was geen plek, dus toen dus de volgende ochtend. Wat dat betreft zal mijn komende zwangerschap dus veel stressiger zijn, omdat ik me er goed van bewust ben, dat ik grote kans heb het weer te krijgen en dat ze dan zomaar pats boem van een gezond kindje ineens bij bijvoorbeeld 35 of 37 weken een dood kindje in je buik kan hebben, als die waarden ineens heel hoog oplopen. Gelukkig heb ik mezelf goed ingelezen en zit ik er zelf bovenop.
Over dat mede september kindje: De ene is meisje L.ivia van Miekje, die had tijdens haar zwangerschap al meer pech dan vaak 10 zwangeren bij elkaar, kindje geboren, vanalles gebeurd en toch deed het kindje het elke keer weer goed. Paar keer opgenomen geweest vanwege vanalles, uiteindelijk ineens de constatering van kinderkanker, ernstigste vorm, veel onderzoeken en ook nu nog lopen die, heel verhaal, maar er wordt nog bekeken voor welk behandelplan. Meisje is overigens thuis en lijkt kerngezond, is mega vrolijk en een leuk en lief meisje. Gelukkig maar.
Lucy’s vriendje D.ylan die in zkh was opgenomen deze week blijkt E. Coli te hebben, bacterien, en heeft ook nog eens twee soorten parasieten in zijn darmsysteem. Hij poept al maanden dun en groen en waterig, kan met zijn 10 maanden nog steeds geen vast voedsel verdragen, krijgt alleen maar 4 flessen, waarvan hij ook niet alles binnenhoudt of opdrinkt. Hij was te weinig aangekomen, allerlei onderzoeken en nu bleek deze laatste E Coli bacterie, die beschadigd je nieren. Dat schijnt niet zo te zijn bij hem, maar wel te laag ijzer en te weinig rode bloedcellen. Kunnen het niet behandelen zonder zijn nieren alsnog te beschadigen met kans dat ze neit meer werken, dus lijf meot het proberen zelf op te lossen. maar denk zelf dat hij er al maanden mee rondloopt omdat hij nog geen ene maand klachtvrij is geweest zo onderhand, dus hoop maar dat die nierbeschadigingen uitblijven.
Zoveel problemen deze twee kindjes, het is gewoon echt zielig en de mama’s doen zo hun best en zijn zeker wel de sterksten van ons groepje. En dan zeur ik soms over dat ze zo weinig slaapt, maar das maar bijzaak dan he?
Hihi broekie met je kat, lijkt me wel irritant zeg, jammert ze ook zo erg? Onze bij mijn ouders thuis deed dat nooit, maar katten in de buurt wel, gek werd je ervan!
Mariette, fijn dat de afstelling v medicijnen met je astma goed gaat, soms zitten dat soort dingen weleens tegen, maar bij jou lekker niet, fijn! En nu gaan we ervoor he?
Ben jaloers op de februari mama-schrijvers en erg benieuwd wie er maart mama’s gaan worden… Nu zo gaan werken, gatver. Nog een poosje hier, en dan vanaf 2 juli naar nieuwe baan. Hopen dat het leuk is daar :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:
Zo net terug uit het ziekenhuis… Vincenzo moet inderdaad een bril, nu wisten we het al, we kwamen enkel om te zien welke sterkte
Heb het ook eigenlijk wel een beetje gehad voor vandaag, ben een beetje snel op mijn tenen getrapt vandaag. We moeten zo ook nog naar de tandarts (he… hier gaat het in één keer goed, ik schreef bij de feb mama’s dierenarts!) En heb daar totaal geen zin in.
Ik ga het liefst even languit liggen, want ben gewoon echt moe.
Gelukkig is het enkel een controle bij de tandarts…
Volgende week maar even een bril halen voor zoonlief, want we zijn daar niet voor verzekerd… dus moet even 199,- uit eigen zak betalen.
Hopen dat hij er een beetje voorzichtig mee doet.
Broekie; Balen zeg, weer 200 euro lichter…
Beeb; Sneu zeg van die kindjes, gatsie!
Caris; Hoe is het met jou?
Hier weer net terug van werk, morgen nog een half dagje en dan lekker weekend!
Hoe lang ga ik mijn zwangerschap nog verborgen houden??
Vandaag is mij rechtstreeks gevraagd of ik zwanger was, mijn collega had een andere collega aan de telefoon, en die zegt ineens… Marije zegt dat jij zwanger bent, dus ik, ow… Is dat zo? Nou dan weet ze meer dan ik.
Dus de apotheker erbij, goh heb je wat te vertellen?
Dus ik zeg, ja feliciteer me maar, geintje…
Probeerde me er een beetje uit te lullen, maar ik keek ook erg weg, ik merkte het aan mezelf…
Gatsie, wil niet dat ze er zo achter komen, vind ik niks aan!
.
mimi, goh die vragen, vervelend!
Broekie, zoon dus aan de bril, en kat krols, sneu zeg!!
Hier alles prima. 2 dagen terug erg rekbaar slijm dus maar druk aan de klus! En dan maar weer afwachten!
Dank je Tammie :thumbup:
Veel plezier Cariska Das trouwens wel snel na het bloeden of niet?
Broekie, valt altijd tegen he, ineens zo’n uitgave. Wij zijn ook allebei brildragers. Nu weten we het, dus we kunnen het inplannen, maar als het zo ineens komt :hug:
Mariette, dus nu gaat het echte werk beginnen. Succes :thumbup:
Beebie, Action is helemaal top als het om die dingen aangaat. En babyboekjes zijn ook helemaal top. Voor een paar cent koop ik daar altijd een leuk kraamcadeau Heftig hoor cholestase. Een van mijn maandmama’s heeft dat ook gehad. Haar zoontje is ook eerder gehaald. Maar wel via de natuurlijke weg. Mijn zoontje is wel geboren via een ks omdat ik zwangerschapsvergiftiging had en dat werd steeds erger en was bijna Helpp.
Cees ja is idd snel, 2 weken na miskraam, 1 week nadat vloeien gestopt is…we zien wel…
Cariska, succes hoor! ik hoop het!
Mijn vriend leest af en toe mee en heeft dus nu ook de succeswensen gelezen. :lol: Weet iemand of er ook zo’n forum voor beginnende papa’s is? :think: Hij onpilt en werkt er toch aan mee enzo…
geen idee of er ook een forum voor papa’s is! hier een vriend die er echt niet meeleest!
Mijn hub leest af en toe stiekem mee, maar hij hoeft geen eigen forum. Vind ie helemaal niets.
Net hem uitgezwaaid, hij gaat een weekendje met de familie weg.
Ik ga morgen naar een openluchtconcert :think: (heerlijk met die regen) van Marco Borsato.
We hadden een communicatiefoutje gehad, haha. Hij had niet gezegd dat hij ons opgegeven had, en ik had nog niet doorgegeven dat ik naar MB zou gaan.
Nou dan is het heel simpel, jij doet jouw ding en ik de mijne.
Heerlijk, hopelijk kan ik de komende 2 nachten beter slapen dan de afgelopen week dan.
Is ook wel een voordeel dat ik niet mee ga, normaal ben ik altijd haantje de voorste als het om drankspelletjes gaat.
En nu hoef ik dan geen smoesje te verzinnen.
Volgens mij was hier ergens ooit eens een papa en die schreef gwoon emt de mama’s mee hihi, vond ik wel grappig. Geinig ook dat je man meeleest soms, de mijne vindt er geenz ak aan, aan al die wijvenpraat haha :lol: .
Vincenzo aan de bril dus. Het slaat nergens op, maar vind dat altijd zo zielig voor die kleintjes. Ook al is het beter en weten ze zelf al gauw niet beter meer. En volgens mij moeilijk om een leuke te kopen voor een kleintje, ze zijn altijd zo opzichtig vind ik, maar misschien vinden ze dat juist ook weer leuk, een hele coole kleur :lol: . En een dot met geld om even neer te leggen hoor, pfff… Hoe was het bij de tandarts?
So Caris, aan de klus dus. Na miskraam schijn je extra vrichtbaar te zijn toch? Wie weet komende maand :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: , hoop het erg voor je
Cees, zwanegrschapsvergiftging en bijna helpp, daar wordt je ook niet vrolijk van zeg, heb jij daar dan nu ook weer meer kans op, of niet speciaal? Herstelde jij snel van de KS? Ikke wel, kon halve dag later al zelf weer overeind komen en kind naast me uit bedje pakken en volgende ochtend meteen gedouched en gelopen enzo. Ook de weken erna ging vlot.
Mimi bijna weekend, en al die vragen zeg, iemand gaf je de tip om te zeggen: was dat maar waar, denk dat dat een hele goede is! En niet weg kijken hoor, dat zien ze meteen
Hoest met de andere meiden?
Gisteren stuk in de plaatselijke krant gelezen over verbreding snelweg hierzo vlakbij. Dat betekent mocht eht deze kant op komen, dat ie redelijk dicht in de buurt komt. Waardevermindering dus, als je neit uitgekocht zou worden :thumbdown: . Heb ik het over verhuizen voor die tijd, omdat je dan aan de straatstenen je huis niet kwijt kan mocht het doorgaan, zien we een ander huis met veel werk eraan maar ook meer ruimte buiten, ga vandaag even bellen voor bezchtiging, hoop dat t vandaag kan. Mocht eht watzijn, kunnen we later altijd nog even samen bezichtigen, ben benieuwd. Het is van binnen een verschrikking haha, gelukkig heb ik een vrined met twee rechterhanden en benik zelf ook neit te beroerd om te helpen stuken, verven, schuren, slopen etc. Vorig jaar met hoogzwangere buik met 34 graden nog hele gang en bijkeuken gelatext hier enzo, en geeneens last ervan. Lekker hoor :lol:
nu even kijken of ze er al zijn om afspraak te maken…
groetjes
Goh kan het allemaal niet meer onthouden hoor, dus heb nu twee vensters open staan
Mimi; Achja… 200,- is natuurlijk niets als hij daardoor beter leert, hij kan de woorden op het schoolbord simpelweg niet lezen. Voor mijn kinderen zou ik me voor een miljoen in de schulden steken als hun er beter van worden.
Leuke collega’s hahaha Ach, denk dat je het wel aardig hebt opgelost en je komt ook nog eens mooi onder het weekendje uit! Scheelt dat ook weer!
Caris; Voor jou gaat dus een nieuwe ronde van start! Dan draaien mijn duimen op volle toeren voor je! :mrgreen:
Cees; Tja… helemaal als je twee kinderen hebt die allebei aankomende maand ook jarig zijn. Juli is voor ons altijd al een vreselijk dure maand heb 4 verjaardagen, waarvan mijn kinderen er twee invullen Maarja, wat moet dat moet natuurlijk.
Misschien een stomme vraag; maar wat is Helpp?
Marriet; Ik stuur je even een pb-tje Mijn man leest niet mee, te veel vrouwen, te veel hormomen, te veel zinloos geklets Soms kijkt hij wat ik aan het typen ben, omdat het vaak ellendig lange verhalen zijn
Beebie; Vind het zelf ook altijd een beetje een stom gezicht hoor, kan er niets aan doen, maarja het moet gewoon, want krijgt hij hem niet, dan zal hij een enorme leesachterstand oplopen, hij is nu al één van de slechtste van de klas, terwijl hij ontzettend goed kan lezen en een behoorlijk slim mannetje is. Ze hebben nu niet echt geweldig mooie brillen. Het is allemaal fel, feller, felst… maar we hebben een oranje/goudkleurige gezien en die stond hem eigenlijk wel leuk, beetje neutraal en springt niet zo van zijn gezicht af.
Klte zeg over die verbreding van de snelweg… hoop voor jullie dat het niet al te erg werkt op de waarde van jullie huis.
En klussen als je hoogzwanger bent… ik ken het. Met beide kinderen gedaan.
Met Vincenzo was ik 7,5 maand zwanger toen we ons huisje kregen, dus toen moest alles nog gedaan worden en bij dochter moest manlief voor zijn werk een weekend weg en ik moest en zou het af hebben
Ik ga straks denk ik even naar mijn vriendinnetje die nog steeds met haar kleine mannetje in het ziekenhuis ligt. Vind het zo klte voor ze, hebben ze helemaal niet verdient.
Fijne dag allemaal!
Hub mag van mij niet meelezen :lol: :lol:
Helpp is heel gevaarlijk. Je organen vallen 1 voor 1 uit en dan kunnen het kindje en jijzelf overlijden.
Ik heb geen idee of ik een verhoogd risico heb op weer zo’n zware zwangerschap, maar ik ga er eigenlijk wel van uit omdat mijn mama dat ook heeft gehad. Zij heeft bij nummer 3 vanaf 3 maanden plat moeten liggen ivm hoge bloeddruk. Ikzelf vanaf 27 weken bij de eerste. We zullen zien…
Vervelend zeg van jullie huis Beebie. Komen er nog bewonersbijeenkomsten ofzo?
Cariska, raar hoe het lichaam daar dan op reageert. Je zou verwachten dat het toch wat langer duurt (ik tenminste wel), maar fijn dat het niet zo is
Vannacht heb ik gedroomd dat ik nu al ongesteld werd. 1 week te vroeg dus. :think: :think: Ik droom nooit over mijn ongi. Volgens mijn collega ben ik al zwanger, maar ik voel me niet hetzelfde als bij zoonlief. Toen wist ik direct dat het raak was. Dat gevoel heb ik nu helemaal niet. Nog ruim 1 week afwachten. Wat duurt dat wachten toch altijd lang.
Cees; zegt helemaal niets hoor dat je je niet hetzelfde voelt als bij zoonlief
Ik heb twee zwangerschappen achter de rug die verschilden als dag en nacht. En ook het begin van deze zwangerschap is weer anders.
Dus wie weet had je collega toch gelijk
dat zou wel leuk zijn
Nou, als Luus een bril zou meoten, dan krijgt ze hem ook gewoon hoor, hoe erg ik er ook aan zou meoten wennen. Zou stom zijn eht niet te doen, hoofdpijnen, achterstanden op school etc. wil iedereen voorkomen lijkt me! En je went er vanzelf aan, mooi dat je een aardige hebt gezien!
Huis zelf was veel werk en vrij klein, iets minder werk dan waar we nu wonen denk ik (alles gedaan behalve dan en buitenmuren, wel nieuwe kozijnen, ramen vergroot, plafonds gemaakt die er niet zaten, stromend water aangelegd :shock: , elektra vernieuwd, lavet eruit gehaald en douche gemaakt, houten vloer eruit en betonnen erin gemaakt incl vloerverwarming etc.). maar buiten heel veel meer ruimte die goed benut kan worden ivm hobby en zometeen werk van mijn vriend, hij kan veel auto’s stallen op eigen terrein dan, en nu hebben we een prachtig weids uitzicht, nu met kilometers gras en stieren, dan niet. Maar wie weet is eht wat. Vandaag dus zelf langsgereden, maandag om 1200 bezichtiging met makelaar. Maar we willen toch ons eigen huis eerst kwijt, das handiger in deze tijd. Maar de buren waren het maand of 4 geleden binnen een maand kwijt voor ongeveer de vraagprijs! Dus geen haast ofzo, maar willen wel zekerheid, en misschien heeft vriend nu niet zo’n zin in weer zoveel wrek, omdat hij ook probeert eigen bedrijf op poten te zetten wat veel tijd kost.
Cees, zou het? Zou toch wel heel mooi zijn nu al weer he, ik zit misschien nu tot eind van de maand in mijn klusdagen, maar als ik geen zin heb, dan niet hoor, dan zien we volgende maand wel weer haha. Maar ik weet t niet precies omdat mijn cyclus weer ergens tussen de 28 en 42 dagen zal liggen ofzo :think: . Tenzij ie nog langer wegblijft, hoop van niet.
Broekie, zulk verschillende zwangerschappen, apart dan zeker? je verwacht dan hetzelfde te voelen fozo, maar was dus heel anders :think: . Ben benieuwd hoe dat met alle anderen is die er al eentje of meer hebben en als er dan een volgende gaat komen :think:
Mijn computer start in 97 ofzo op terwijl het vista is geloof ik. er gaat ergens iets niet goed. Eens opnieuw opstarten, want ik mis vanalles. raar hoor :think:
Stom weer vandaag trouwens he? Best fris en bewolkt, donker. Niet leuk vergeleken met gisteren zeg!
beebie, een huis zonder stromend water?? Kan dat ook al tegenwoordig?? staat ie ook op funda?? Ben zo gek op funda! :lol:
broekie, 2 verschillende zwangerschappen, apart hé? nou ja eigenlijk niet zo apart zijn natuurlijk ook 2 verschillende kids!
mimi, het rijk alleen dus! En naar mb! Gaaf!!! Waar komt ie?? Ga je dan ook met z’n allen voetbal kijken? Mijn zusje gaat naar voetbal kijken en aansluitend guus meeuwis!
Zo, net iets te lang geslapen… Was hartstikke moe, heb 3! uur geslapen. Van half 4 tot half 7, oeps, haha.
Hopen dat ik vanaaf nog in slaap val.
Broekie; Nee snap ik dat je alles voor je kinderen over hebt ook qua kosten, maar het is toch weer 200 euro als je er niet op gerekend hebt, zo bedoelde ik dat meer
Cees; Gedroomd over je ongi?? Ik heb laast gedroomd over mijn bevalling, haha.
Caris; MB komt in Hertme (vlakbij Enschede) een prive concert voor 2000 mensen.
Normaal ga ik regelmatig naar een concert van MB, dit jaar niet omdat hij in Westerpark een mega concert geeft, en dat houdt mijn lichaam niet vol.
Ik heb daarvoor te veel last van mijn rug. En als je een beetje wat wil zien dan moet je echt al wel om 10 uur voor de hekken zitten en dan rennen naar het veld. En dan 13 uur later is het concert afegelopen, maar dan heb ik niet van het concert kunnen genieten omdat ik teveellast heb van mijn rug.
Met 2000 mensen is het ook niet erg om achteraan te staan.
Maar vriendin wil om 12 uur al weg, dan zijn we daar om half 2 al. De deuren gaan pas om half 7 open. Hoop dat we eerst in een cafe voetbal gaan kijken.
Naar Guus, ook gaaf hoor! Zou ik met mijn zusje heen gaan, maar ook toen kwam ik erachter dat ik naar MB ging, haha.
Ga maar eens ff een gebakken eitje voor mezelf maken.
klinkt gaaf zeg!! Enne wat heb jij lang geslapen!!!
Ja erg he?? Had beter de wekker kunnen zetten, haha
Heb weer dat rare slijm meiden,zou het dan toch met mijn ei te maken hebben?
Zit nu op dag 16. Ben benieuwd. Verder alles goed hier vandaag rustdagje gedaan, morgen gaan we denk ik naar Zierikzee. Lekker nog een week hier,we vermaken ons prima en de kids zijn lief.
Tot later