Meistoppers 2010, Denken veel aan Tammy

Goedemorgen dames,

Beebie; wat een prachtige foto’s van je meisie!!! Ik ben zelf ook gek op paarden en dat heeft dochterlief nu van mij overgenomen. :smiley: Die kan helemaal hysterisch worden als ze een paard ziet. Hoop dan ook dat we haar over een paar jaar op paardrijles kunnen doen. Maar dat is helaas niet de goedkoopste sport. :wink:

Mimi; Leuk om je ook bij de Februari mama’s te zien :smiley: Die opgezette buik heb ik ook last van hoor. :wink: Idd gewoon je darmen. Het is lastig soms.

En op opmerkingen als ‘ben je zwanger’? Kun je ook met een dikke verliefde glimlach zeggen… Nou was dat maar waar! :wink:

Ik ben sinds vanmorgen voor het eerst echt misselijk… heb dan ook lekker boven de pot gehangen vanmorgen… :smiley: Ik geloof dat manlief nu pas echt een beetje besefte dat ik echt zwanger ben, want met enkel vermoeid kom ik er niet :wink:

Caris; leuk dat je zo vaak wat leuks doen met je meisie! Zou ik ook graag willen doen, maar de dagen dat ik vrij ben is het huis één grote chaos en heb ik daar haast weer een dagtaak aan en mijn kinderen willen altijd wat anders. Dan is die 3 jaar leeftijdsverschil duidelijk te merken.

Ik wil eigenlijk volgend jaar gaan kijken voor een fiets aanhanger of een bakfiets. Ik heb geen rijbewijs, dus vervoeren is voor mij gewoon erg lastig en met 3 kinderen is het toch wel handig om een goede fiets met mogelijkheden te hebben :wink:

Nu doen we alles zoveel mogelijk lopend of we wachten tot vaders thuis is met de auto :wink:

Verder moeten er nog dingen in huis gedaan worden en het ergste is de trap… die moet helemaal geschuurd en geschilderd worden, maar misschien haal ik enkel de verf eraf en gaan we hem gewoon lakken, moet dat nog even bekijken. Ik ga daar vandaag mee beginnen, als de misselijkheid het toe laat :wink:

mimi, lijkt me echt leuk werk zeg wat je doet! ik geef de pillen natuurlijk alleen maar maar op vrijdag komt de bak binnen met medicatie en meestal controleer ik het! Vind ik ook leuk om te doen. Hoop dat je zolang kan zorgen dat je het niet hoeft te bereiden…

Broekie,

Hier het huis ook wel eens een chaos hoor! Maar dat kan blijven liggen, en soms doe ik dan 's ochtends wat met mijn meisje en 's middags het huis! Nu zo ff wat leuks maken voor vaderdag … maar wat?? kIk weet het nog niet, ze is nu aan het knuffelen met Kyra :inlove: (de hond :wink: ) Ik hoor haar helemaal giebelen!

Succes met je trap!! En vervelend dat je misselijk bent zeg!!

verder hangt hier alweer 1 was, 2de zit in machine, eten voor vanavond ben ik alvast aan het maken (late dienst) zo ff stofzuigen en dan knutselen met mijn meisje!

Beebie: Wat leuk die foto’s van je dochtje!! Mooi meisje is het! Jou meisje, dus ook een stuitligging, hier was dat ook het geval. Heb jij het eerst zelf geprobeert of gelijk voor een keizersnede gegaan?? Hier heb ik een keizersnede gehad, kon het niet natuurlijk proberen, omdat ze met het ene been opgetrokken lag en de andere recht omhoog.

Toch niks ernstigs met mede september babytje??

Mimi: Zetten jullie medicatie uit wat gevaarlijk is voor de zwangerschap??

Wat leuk trouwens dat je het aan e ouders hebt verteld. Is het hun eerste klein kind?? Leuk dat je een cadeutje hebt gekregen.

Kan me voorstellen dat je het aan je vriendin hebt verteld, anders word misschien alleen maar moeilijker. Ruikt het altijd naar amonniak bij jullie op het werk?? Wat doe je trouwesn ook alweer precies, ben het even vergeten :shifty:

Mariette: Vervelend dat je weer zo’n twijfel bui hebt gehad!! Hoop dat inmiddels weg is, lijkt me niet fijn!

Cees: Jou klusdagen zijn toch voorbij?? Merk je al iets??

Vervelend dat je ook even zo’n twijfelbui had, heb ik hier ook een poos gehad voor we ervoor gingen.

Smartygirl: vervelend dat je zo verkouden bent :hug:

Cariska: Wat doe je altijd leuke dingen met jullie meisje, echt heel leuk!! Hier probeer ik dat ook altijd wel, amar schiet er ook vaak bij in. :?

Vaderdag, ow ja dat is aanstaande zondag al :shock: :shock:

Jeetje iemand een leuk idee??

Lees hier over uitzetten van medicatie, mag dat niet meer als ej zwanger bent?? Wij geven medicatie, maar moeten we ook zelf uitzetten. Ook als je het geeft ben je ermee in contact. Das toch niet zo erg??

Ik heb erg last van onzkerheid op moment, merk namelijk niet echt dat ik zwanger ben :?. Voelde vorige week af en toe weleens mijn borsten, maar nu helemaal niet mer. Zijn wat voller, maar dat is het. Gisteren wel veel last gehad van een constant gespannen gevoel in mijn lies, soms ook bij mijn rug, maar meer eigenlijk niet. Word daar echt onzker van, hoop maar dat goed gaat!

tammy, lastig hé die onzekerheden!!

Ik heb zonet 2 keukenrollen en een stuk karton laten verven door tl. Het stuk karton schuif ik dan tussen de keukenrollen, fototje erop en zo heb ik een zelfgemaakte fotohouder gemaakt! Als hij af is maak ik wel ff foto (moet nog drogen en dan foto erop plakken!!

Heel lastig die onzekerheid :?

Nou weet ik dat ik bij am in begin ook zeer weinig voelde, maar toch maakt het me onzeker.

Zoonlief heeft op school een hoedje gemaakt voor vaderdag, maar het werd eerder een wk hoedje (oranje en rod,wit,blauw)

Dus ik heb gezegd tegen Vincenzo dat hij er ook een Ik hou van Papa hoedje van kan maken ipv een ik hou van Holland hoedje, dat vond hij wel erg leuk, want hij kent het programma ook en het liedje van Ik hou van Holland, dus hij kon de link meteen leggen.

Dus als het goed is gaat hij er nu Ik hou van Papa op schrijven.

Wij geven eigenlijk nooit iets met vader/moederdag. Knutseltjes van school uiteraard wel, maar eigenlijk doen we altijd enkel een ontbijtje op bed en proberen we altijd die dag wel iets leuks te gaan doen met z’n allen.

Mijn man houd al helemaal niet van knutselen hahaha heeft hij echt geen geduld voor. Maar misschien dat we zijn auto wel even wassen :wink: Vinden de kinderen ook leuk om te doen. :wink:

dat is idd ook een idee!! En leuk dat hoedje!

Haha… Onzekerheid. Volgens mij duurde dat bij mij tot aan de geboorte :roll:

Hoe ik me voel? Tja, natuurlijk voel ik vanalles, maar what’s new. Normaalgesproken heb ik tijdens of net voor of net na de eisprong dik slijmverlies, maar dat heb ik deze maand niet gehad. Kan natuurlijk komen van het vele klussen, dus ik durf nergens op te hopen. Het zou ook te mooi zijn om waar te zijn met al zoveel lucky shots in de eerste maand :lol: :lol:

Nou Cees… misschien is het gewoon besmettelijk :wink:

Ik hoop het want dan zijn we volgende maand klaar… zijn alle meistoppers zwanger :lol: :mrgreen:

Ik :pray: wel voor je hoor!!! Zou toch leuk zijn om er nog een februari mama bij te hebben! :wink:

Zo, weer een werkdag voorbij, zal ff een blz erbij openen zodat ik op iedereen kan reageren jullie hebben vandaag alweer flink gekletst :wink:

Broekie; Ja dat met die glimlach kan ik proberen, maar ik denkj dat mijn rode kop me verraad.

En die darmen kunnen die nu ook van slag raken? Heb normaal last van verstopping ( weten jullie nog, vakantië? haha) vandaag al 3 x naar naar de wc geweest, zelfs op het werk, doe ik anders nooit, maar kon echt niet wachten.

Ik heb gelukkig wel een rijbewijs, maar zo’n bakfiets lijkt me idd errug leuk en handig.

Succes met de trap!!

Ow enne, dus de misselijkheid kan nog komen? Ik dacht dat ik er mooi vanaf kwam, haha…

Cariska; Vandaag moest ik eigenlijk bereiden, maar ik heb zelf het rooster ingevuld en kon het omzeilen. Maar over 2 weken moet ik weer… Dus weet niet of ik het dan anders kan regelen… Zorg voor over 2 weken…

Wat ben je creabea met TL zeg! Knap hoor! Ik ben helemaal niet creatief.

Tammy; Ben apothekersass… Nee we zetten geen medicatie uit… Medicijnen die gevaarlijk zijn, ook bijv vruchtbaarheidsproblemen kunnen geven mogen we al lang niet meer uitzetten, dat was vroeger.

En in principe werken we ook niet met hele gevaarlijke stoffen tijdens het bereiden, en kan wel een mondkapje op doen en inder de afzuigkap, maar liever helemaal niet bereiden.

Die onzekerheid of het allemaal goed gaat, heel herkenbaar.

Vandaag ook weer meer buikpijn gehad met vlagen. EN elke x als ik naar het toilet ga toch een beetje angstig, maar niks aan de hand.

7 Juli doet me nog veel te lang, haha.

Cees; :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

Hier ontzettend last van hooikoorts, net naar huis gefietst en nu de afgelopen 10 minuten zeker 30 x weer geniest… Mss toch volgende week maar ff de HA bellen. Dit hou je niet vol zo…

Als ik nies dan krimpt je buik ook zo ineen, en dan ga je ook weer twijfelen of dat niet slecht is, onzin natuurlijk :roll: .

Manlief komt zo lekker met patatjes aan!! :lol:

Broekie, volgens mij word ik dan een maartmama :wink: (4 maart geloof ik)

Mimi. Hihi… Overal onzeker over. Herkenbaar hoor! :hug: Dat wordt vast minder als je bij de vk bent geweest. Zijn er geen homeopatische middelen tegen hooikoorts :think:

Hoi allemaal!

Leuk om te lezen over alle vaderdag knutseldingetjes, maar met nog geen kleintjes is het bij ons een meer volwassen kado geworden. Mijn vader krijgt iets wat bij zijn hobby past.

Verder compliment voor de hoeveelheid berichtjes die ik weer moest nalopen! :smiley: Erg leuk! Op mijn werk wil ik ze niet lezen omdat ik bang ben dat ze opvallen en dat iemand gelijk doorheeft waar ik mee bezig ben… Verder was ik gisteravond echt helemaal niet lekker en lag ik vroeg op bed. Ik was misselijk en ik wist toch echt zeker dat… :twisted:

Hier is het nieuws dus dat alles op schema loopt. Ik zal alle details besparen omdat bijna iedereen bezig is met juist niet ongi hebben… maar ik ben dit keer dus helemaal blij :angel: Dat betekent dus ook dat de maand ‘ontpillen’ voor ons ‘officieel’ is gestopt en dat we er echt voor gaan! :dance:

Beetje eng nog, dat wel… Bedankt voor al jullie lieve reacties over het twijfelen. Ik heb echt gedacht dat als je eenmaal kinderen wilt, je niet meer twijfelt en ervoor gaat… :doh: maar niet dus!

Trouwens leuke foto’s van het paardrijden! Ik heb zelf ook gereden en zou het graag weer oppakken. Misschien ga ik volgende week… :wink:

Cees; Ja er zijn genoeg homeopatische middelen maar heb al hooikoorts vanaf mijn 6e… En het was redelijk goed onder controle, maar dit jaar is het zeer extreem.

Homeopatische middelen zullen dus weinig tot niets voor me kunnen doen helaas.

Mariette; Fijn dat het ontpillen nu officieel afgelopen is! Succes deze maand!

Mimi82, Cees77, Over hooikoorts… daar heb ik dus al zwangerschapsgeschikte medicijnen voor. Het heet emesafene en is eigenlijk een middeltje tegen zwangerschapsmisselijkheid. Omdat er ook wat antihistaminica inzitten is het ook geschikt tegen allergieën. (De apothekersassistentes onder ons zullen dat wel begrijpen.) Helaas is het wel een middeltje met de befaamde gele sticker, je wordt er wat suffer van en mag niet autorijden of met machines werken.

Misschien is het een tip… :slight_smile:

Ok, nou ik ben apot.ass en wist wel dat emesafene tegen misselijkheid was, maar dat het ook een anti histaminicum was, daar had ik geen idee van.

Wel Tavegil, die mag ook wel bij zwangerschap, maar ook daar wordt je suf van, en aangezien ik gewoon 36 uur werk, wil ik dat eigenlijk niet nemen. Of dat ik het alleen voor de nacht neem.

Het was een ideetje van de huisarts. Ik moet eerlijk vermelden dat de apothekersassistente me eerst wel even raar aankeek… Ze wist het ook niet.

Ik neem het middel voor het slapen en alleen zo nodig. Bij mij komt dat neer op eens in de 2 a 3 dagen. Verder mag je na 3 keer gebruiken alweer autorijden als je je lijf vertrouwt. Ik geloof dat de sticker dus meer een soort waarschuwing is…

Zelf ben ik wel tevreden. Ik had ceterizine en was bang dat het een harde overgang zou worden. Van mijn vriendin heb begrepen dat je eenmalig ceterizine mag nemen als het niet meer houdbaar is, maar dan wel gelijk de ha waarschuwen…

Ik ben wel blij dat ik nu al de overstap maak met de medicijnen. Ik kan alvast mijn astma op de medicijnen instellen (of andersom) en het gaat goed! Ik weet natuurlijk niet of die emesafene voor iedereen goed is. Ik ben geen dokter en ik weet ook niet of je het met vanalles mag combineren enzo… :angel:

Ik heb net verfgekladder met Lucy achter de rug. Ik had twee canvasjes gehaald voor 1,35 samen, en twee kleine schildersezeltjes voor 2,19 per stuk. Kwam bij de Action vandaan, kom er nooit, maar dat soort spul kun je er dus extra voordelig kopen. Best zat voor vaderdag haha. Vingerverf van bart smit en hoppa 8) .

Sjit, luus ligt net op bed en huilt alweer… was ook nog erg vroeg voor haar :wink:

Ik ga weer verder. iemand vroeg nog wat over stuitligging, tmmy geloof ik. Lucy lag al vanaf iig week 12 verkeerd en dat is zo gebleven. Met 34 weken was ze al niet meer te draaien. Ik had daarvoor veel gesport en getraind voor en bij de luchtmacht en mijn buikspieren waren ellendig strak, ondanks dat ikt oen al weer een tijdje niet zo getraind had. Die dingen blijven heel lang in shape schijnbaar? Heb nog wel moxa therapie gedaan wat niet hielp om te draaien, maar wel mijn buik meer liet ontspannen waardoor ik snachts wat kon slapen. Bekken was te krap voor (stuit?) bevalling. OF ie ook te krap is voor een gewone bevalling weet ik neit zeker, vergeten te vragen, dus als ik ooit weer zwanger mag zijn, vraag ik mijn dossier weer op bij de gyn. Maar ik kom niet direct bij de gyn onder behandeling, eerst bij de vlos tot 36 wkn. Heel stom, omdat cholestase levensbedreigend is voor moeder en vooral kind. Maar goed, stomme regeltjes hier…

Meer details over stuit en mijn cholestase waardoor keizersnede hier: http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=80415

Ik ga weer stoppen, vriend komt terug van motorrijden en moet verftroep nog even opruimen…

ff snel, lijstje is aangepast!

Goedemorgen,

Iedereen een goede nacht gehad?

Ik wel, heb geslapen als een roosje.

Mijn arme tijgertje is krols, vind het gewoon zielig voor haar hahahaha

Ze is echt op zoek en je hoort haar af en toe vanaf zolder janken hahaha

Heb dat nooit meegemaakt, was altijd meer een honden mens, maar Larissa wilde zo graag een poes hebben.

Vandaag moet ik met Vincenzo naar de oogarts in het ziekenhuis. Hij is er een beetje bang voor en plast al een paar dagen weer in zijn broek (hij heeft altijd een soort van probleem gehad met zijn zindelijkheid.

Hij was met 3 jaar helemaal zindelijk, maar als het spannende tijden zijn voor hem, dan plast hij weer in zijn broek. :think: Sinterklaas, verjaardag, eerste schooldag etc.

Lichamelijk is er niets mis met hem en fysiotherapie heeft ook niet mogen baten, wat dan wel helpt… zo min mogelijk stress voor hem? Maarja kan hem niet overal voor behoeden.

Over Sinterklaas gesproken… ik denk dat we vorig jaar onze laatste Sinterklaas hebben gevierd wat betreft Vincenzo. Hij gaat na de zomer naar groep 4 en ik denk niet dat hij er dit jaar nog in zal geloven.

Als hij er zelf mee komt, dan zullen we het hem gewoon uitleggen, maar dat ook dat zijn zusje er nog wel in geloofd en dat ook zij het wel hoort als ze in groep 4 zit :wink:

Wel jammer hoor, maar ook dat is weer een mijlpaal. :slight_smile:

Nu even bij de februari mama’s spieken :smiley:

Cees: In ieder geval zal ik hard voor je duimen :thumbup: :thumbdown: :thumbup:.

Mimi: Hier ga ik oo weleens meerdere keren naar de wc om te checken of ik geen bloed zie. Zwanger zijn is eigenlijk maar iets heel spannends. Herken die onzekerheid maar al te goed, ondanks dat we al een kleine hebben voel ik toch vaak onzeker. Bij mij is dat ook wel beetje aard van beesje :wink: Vervelend dat je zo’n last van hooikoorts hebt!

Mariette: Wat fijn dat je cyclus regelmatig is :dance:

Heel veel succes aankomende maand, hoop dat je snel positieve test in handen hebt!

Beebie: hier lag Amy ook in een stuit, had ook idee dat dat heel de zwangerschap zo is geweest, heb denk echo of 8 gehad en altijd lag ze in stuit. Ik kon ook niet natuurlijk bevalling, vanwege de half onvoorkome stuit. Ik mag nu wel bij de VK lopen, maar ook hier moet ik met 36 naar de gyn toe. Heftig van die cholestase, hoe groot is het risico dat je het bij een volgende zwangerschap weer krijgt??

Broekie: Ach wat zielig voor de kat dat ze krols is! En wat vervelend dat Vincenzo spanningen lastig vind, lijkt me vooral voor hemzelf moeilijk. Sne u hoor! Hoe was het bij de opticien??

Fijne dag allemaal tot later! Ik ga mijn bedje even opzokene, ben erg moe en moet straks werken.