Meistoppers 2010, Denken veel aan Tammy

leuk broekie!!!

Mimi: Ik heb bij beide zwangerschappen gelijk gebeld zodra ik wist dat ik zwanger was. Ik heb altijd wel voorkeur wat betreft de tijd van een afspraak, liefst zo laat mogelijk in de middag i.v.m werk van partner. Als je vroeg beld, heb je meestal nog de meeste mogelijkheden :wink:

Ik zou gewoon even vermelden, wanneer je laatste menstruatie was, maar ook de dag van de eerste positieve test. Kun je met hun even overleggen wat het handigst is. Nog meer vragen?? Stel ze gerust!

Wat betreft thuisbevallen bij een grens van 100 kg, volgens mij is dit verschillend per verloskundig, moet je gewoon even na vragen.

Cariska: Das geen geld zeg die hotelovernachting!! Leuk hoor!

Prachtige naam hebben jullie je dochter gegeven zeg!

Beebie: ik voel me eigenlijk heel goed, nog niet echt zwanger. heb wat last van kleine kwaaltjes, maar ben nog niet misselijk ofzo. Lief dat je het vraagt. wat een prachtige foto’s heb je gemaakt zeg, mooi uitzicht hebben jullie. Ben jaloers, wij wonen midden in een woonwijk!

Jeetje wat was de kleine vroeg wakker zeg!!

Broekie: Bij sommige verloskundige hebben ze de regel dat je boven de 100 kg niet meer thuis mag bevallen, dacht als je bij het zwanger worden al vlak voor of over de 100 kg bent. Ligt er ook weer aan of je in een flat woont of beneden woning, iv.m. bij complicatie’s dat het dan lstiger is voor de ambulance broeders.

Wat fijn dat de datum bekend is van de echo en de intake :dance:

Bij ons is het nog steeds dat de eerste echo na 8 weken gepland word, was bij de eerste ook. Ik krijg hem nu in week 7 i.v.m. MK die ik heb gehad in het verleden, kreeg ik bij mijn dochter toen ook. Wel fijn krijg ik er 1 met 6 weken en 1 met 8 weken.

Hier eigenlijk niet echt iets te melden, misschien tot later!

Wanneer komen ze broekie, leuk zeg :dance:

Hier ben ik vandaag begonnen, wel weer even wennen zeg.

Ah oke, dat wist ik niet, had er nog niet eerder van gehoord, zal het tijdens mijn intake eens vragen hoe dat bij hun zit, ook omdat ik bij de vorige ook al thuis ben bevallen zonder problemen.

Wil het liefst gewoon weer thuis (het is nog ellendig ver weg, maargoed hihi)

Vond het hier in het ziekenhuis niet zo erg ofzo, maar toch… het is toch anders. Was zo relax en ontspannen bij mijn dochter… en ze war er in 3 persweeën :mrgreen:

Pff ben moe zeg… denk dat ik even lekker languit op de bank ga liggen.

Zoonlief zit mijn zijn lego te spelen. Dochter is bij mijn schoonmoeder, die komt vanavond pas thuis.

Ze komen volgende week vrijdag (mag pas met 6 weken meedoen had ze het over) tot ergens in September.

Nou ik had een aanmeldingsformulier ingevuld bij de VK praktijk, en ze vroegen naar mijn laatste menstruatiedatum. DUs dat heb ik doorgegeven 3 mei.

Ze zouden mij dan bellen voor een afspraak.

Bellen ze mij precies op het moment dat ik bij mijn ouders ben :oops: .

Ze vroeg bel ik gelegen, ik zeg, nou niet echt.

Dat had ze al wel door.

Maar ik ben ff naar boven gelopen. Verder haar het verhaal laten doen.

Ze zei dat er meestal een echo gemaakt wordt bij 9 a 10 weken.

En aangezien zij denken dat ik natuurlijk al 6 weken, laat ik dat maar ff zo.

Ik kon niet echt vrijuit praten en ik was er ook een beetje ondersteboven van dat ik haar ineens aan de telefoon had. Het wordt ineens een beetje ‘echt’, haha.

Dus om een lang verhaal kort te maken 7 juli om half 7 hebben we een afspraak!

Whaaaa… Das woe over 3 week al!

Ze vroeg me ook of ik me goed voelde. Dus ik heb ja gezegd.

Kwam niet echt in me op om te vragen over die buikpijn, maar ik lees op verschillende sites dat het idd wel normaal kan zijn, en dat je baarmoeder zich klaarmaakt voor een kindje.

Ik ben verder niet misselijk ofzo, maar heb ook niet echt eetlust.

Over die 100 kg, dat is een regel bij ons geloof ik, ook omdat de ambulance broeders max. 50 kg pp mogen dragen, voor het geval dat je wel naar het zkh moet.

Caris en Broekie; Ik heb het idee dat ik ergens op lig als ik op mijn buik lig, het voelt niet prettig en een beetje eng, maar mss zit dat ook wel tussen mijn oren?

spannend mimi!!!

Zit eraan te denken om mijn ouders vanaaf in te lichten, want heb continue ook een nerveus gevoel en helemaal als ik hun zie heb ik het idee dat ze wat aan me merken.

Normaal vertel ik altijd alles, haha.

Ben benieuwd hoe ze reageren.

Iemand een tip over hoe erover te beginnen?

We hebben natuurlijkihet speentje uit Mexico nog als cadeau.

gewoon speentje geven en kijken hoe ze reageren. ! Succes vanavond!!

Mimi: wat fijn dat je de 7de al terecht kan :dance: :dance:

en wat een fijne tijd zo s’avonds! Ik had dan ook niks gezegd hoor, want dan ben je zeker al 7 weken en dan is er echt wel wat te zien. heb je misschien nog wel kans op nog een echo :wink:

Succes met vertellen vanavond, kan me voorstellen dat je het niet voor je kunt houden! Enne, wanneer meld je je nou eens aan bij de februari mama’s :mrgreen:

Ga je trouwens morgen nog een keer testen?

Broekie: Kan me voorstellen dat je graag thuis wilt bevallen. Als het zo relaxt was, kan ik me voorstellen dat je niet naar het ziekenhuis wilt. hier een keizersnede gehad, dus moet in ziekenhuis bevallen. hoop hel erg op een natuurlijke bevalling. Wat gek dat je pas mee mag doen bij moeders voor moeders met 6 weken :think:

Mij v ertelde ze dat je in de 6de week ermee mag beginnen, lijkt op elkaar. Staat ook op de site trouwens.

spannend mimi, snap je zenuwen hoor :lol: ! Wel leuk en makkelijk als ze het weten, ben benieuwd hoe ze reageren, we horen het nog wel!

Over dat vroeg wakker van Lucy: ik ben blij als ze 5 uur pas wakker wordt, want heb net bijna 3 maanden achetr de rug dat ze pas rond half 12 ging slapen, en dan tot een uur of zeven of acht tussen de 5 tot 15 keer op een nacht ging bleren. Toen kon ik nog geen half uur liggen tussendoor, en nu vaak zelfs 5 uurtjes achtereen, dus dat bevalt stukken beter haha. Maar ze gaat eignelijk altijd pas tussen 2200 en 23.30 naar bed, sliep eerst zelfs maar 2 of 3 keer 20 tot 30 minuten per dag. maar tegenwoordig wel dezelfde korte nachten, maar wel twee of drie keer iets van een uur slapen overdag. Dat scheelt wel, kan je even gauw de was doen enzo. maar een lange slaper is ze nog niet geweest :mrgreen: .

Jeetje Beebie wat een slechte slaper. Dat lijkt me echt lastig. Hier een goede slaper die slaapt van 7 tot 7 en overdag nog eens 2 tot 4 uur. Mij hoor je niet klagen :wink: okee af en toe als ie om 5 uur wakker wordt, dan mopper ik wel, maar dat komt zo weinig voor

Een vriendin is ook zwanger en zij kreeg/krijgt een echo met 8 weken, 12 weken, 30 weken en 35 weken een liggingsecho. Haar is verteld dat dit het nieuwe protocol is. :think:

Ben benieuwd hoe je ouders reageren Mimi. Ik vond het juist wel spannend om het geheim te houden. Ik heb de vorige keer eerste kerstdag positief getest en die dag gingen we gelijk bij mijn ouders eten. Moeilijk dat ik het vond. Zeker omdat we ook nog biefstuk aten 8) Is het hun eerste kleinkind?

Wat een vruchtbaar groepje hebben we zeg! Hopelijk geldt dat voor iedereen :pray:

Beebie: Jeetje wat slaapt jou kleine kort zeg, maar kan me wel voorstellen dat dit beter is dan wanneer ze tig keer op een nacht wakker word. Ik zou er eerlijk gezegd denk niet tegen kunnen. Amy sliep als baby al vrij vroeg door, zal wel wennen zijn als er straks weer een baby s’nachts gevoed moet worden.

Cees: lijkt wel of ze bij elke VK iets anders zeggen :eh:

Mimi: Ene en, he reageerde ze??

Trouwens vinden jullie het niet erg dat we hier zoveel over de zwangerschap enzo praten?? Anders gewoon zeggen hoor, kunnen dat namelijk ook in het andere topic doen. Zou vervelend vinden als jullie er last van hebben. :-*

Ik vind het leuk te lezen hoor, en evt eigen ervaringen er tussendoor te gooien. Kan me voorstellen als Caris het misschien minder leuk zou vinden, maar ook zij komt vast ook weer snel aan de beurt. Of Caris ermee zit of niet dat ligt aan haar persoontje en die ken ik nog niet goed genoeg, dus ze zal zelf wel roepen denk ik, toch Caris?

Nou we hebben het speentje gegeven en mijn moeder wist niet zo goed wat ze ermee moest.

Ze keek me aan, en wilde het eigenlijk niet zeggen.

Dus toen hebben wij het maar gezegd.

Nou ze verschoten ( mijn zusje ook) alledrie van kleur, zag ook wat vochtige oogjes en natuurlijk blij verrast!

Ben ook gelijk vanaaf naar vriendin gegaan, die is al lange tijd bezig om zwanger te worden, maar na het stoppen met de pil wordt ze niet meer ongesteld, na veel onderzoeken blijkt ze een goedaardige tumor aan de hypofyse te hebben die ervoor zorgt dat ze geen eisprong meer heeft. Dus die heeft nu medicijnen. AVond het belangrijk dat ze het vroeg wist. Gelukkig reageerde ze goed, maar voel me ook wel een beetje schuldig omdat het bij ons zo snel gaat.

Beeb; Tjee wat is Lucy een slechte slaper dan! Kan me voorstellen dat je blij bent dat ze 5 uurtjes slaapt.

Tammy; de 7e krijg ik sowieso een termijnecho, dat zit bij onze praktijk bij de intake in. Moet dan ook met een volle blaas :? (moet nu al zo vaak plassen) komen.

Februari mama’s vind ik weer zo’n stap (weer mutsengedrag), haha. Wanneer ga ik het echt beseffen?

Heb vanmiddag nog een x getest, het streepje was nog net zo vaag als gisterochtend, maar ik heb dan ook niet met ochtendurine getest.

Heb nog wel een CB met termijn indicatie gekocht, eens kijken wat die morgenvroeg zegt.

Cees; Ik vind het ook leuk om het geheim te houden, maar mijn ouders zie ik zeker een keer of 3 per week, en ik dacht echt dat mijn moeder het aan me kon zien, maar ze had niets gemerkt.

En ook ik, had al zoiets van mss praat ik er wel teveel over, maar heb ook zoveel onzekerheden en vragen.

En ik snap het nog steeds niet. Als het 2 weken geleden positief was,k had ik het vele beter begrepen, haha.

Maar als 1 van jullie er moeite mee heeft, alsjeblieft zeggen, dan zal ik proberen te minderen!

Dames, nu moeten jullie even goed luisteren, :wink: dit is een zwangerschapsforum dus GEWOON BLIJVEN PRATEN OVER JULLIE ZWANGERSCHAPPEN!! BEGREPEN??? :mrgreen:

Nee hoor vind het niet erg, juist alleen maar leuk. En bij mij gaat het vast ook lukken dus lekker blijven kletsen hier (en ik lees ook in het feb topic mee, reageer wel neit altijd maar lees wel hoor!)

mimi, leuk die reacties!! Enne aanmelden hoor bij de feb mama’s!

beebie, jeetje slechte slaper zeg! :hug:

Hier ook geen klachten. Behalve dan dat ikjullie tempo niet kan bijhouden… :wink:

Ik vind het leuk voor jullie en lees graag mee… Ik ben ook benieuwd hoe het met Cariska is…

Zelf had ik vandaag weer zo’n twijfelbui, dacht even dat ik er niet aan toewas… Ik hoop maar dat die rotgevoelends snel weg zijn… :wall:

Mariette; Maar zo’n twijfelbui heb ik ook hoor! Zeker op tijden zoals nu, dat ik weer lig te spoken 's nachts, dan gaan mijn gedachten alle kanten heen.

Caris; :hug: :-*

Je hebt ook wel gelijk maar toch ff checken!

Werd dus wakker van gesnurk van hub, toen merkte ik ook dat ik moest plassen (hoe kan het ook anders). Ik heb ook ontzettend last van hooikoorts, zo erg heb ik het jaren niet gehad, gisteren bij vriendin geweest, zeker 30 x geniest in 10 min… En ik werd net wakker, weer 4 x achterelkaar, ogen zitten dicht.

Ik dacht ik laat hub wel lekker liggen, hij slaapt er toch niet beter met mijn gedraai.

Moet wel zeggen dat ik de laptop slecht zie in het pikkedonker, haha.

Hmmm :think: , zit me te bedenken dat ik er over 3 uur alweer uit moet zijn en over 4 uur alweer moet werken, haha.

Duik toch zo mijn bedje nog ff in!

mariette een twijfelbui. Hier ook soms hoor! Kan ik wel net zoveel van dit kindje houden als van tl? Komt vast goed hoor! Je kan het!!

hier werd ik wakker met een bloedneus…beetje jammer. Dus dan maar uit bed en lekker rustig kokken!

Ok net test gedaan van cb. Ben overtuigd.

Zwanger kwam vrij snel in beeld, het aantal weken moest ie ff over nadenken.

2-3 gaf ie aan. Dus dat houdt in 4-5 weken.

Zal me vanaaf aanmelden bij de februari mama’s.

Nu werken, langere dag 8-17.30 met een half uur pauze. Dus 9 uur ipv de normale 8 uur.

Overleef ik ook wel weer.